Merk: Pioneer
Type: CDJ-1000 MKIII
Waarom: eerste cd speler waarmee ik ooit heb gedraaid (was een MKII maar oke, van een vriend van me) en sindsdien gespaard voor een eigen set. Wilde toen de CDJ-800 (omdat ik toen nog niet actief was als DJ) en gewoon thuis wilde pielen. Maar opeens draaide ik (en nu nog) in een kroeg/club. En mijn vader (ze staan prominent in de woonkamer) zwart mooier dus maar ff doorgespaart en de CDJ-1000 aangeschaft.
Daarnaast heb ik ervoor gekozen omdat je de 1000 overal tegen komt. Dus als je ergens anders wil/gaat draaien is er gewoon een grote kans dat je ze tegen komt! En dan is het toch handig dat je weet hoe ze werken.
Nadeel is dat ik iig. buiten de CDJ's (200, 800 en 1000) nog op niks anders heb gedraait, langer dan een half uurtje

(wel een keer op de reserve denon twin deks in onze kroeg/club maar dat is te verwaarlozen)
Nu ik ze heb, en in de kroeg/club de 800 staan. Moet ik toch zeggen dat ik het verschil wel merk: loops en cue punten opslaan en het wavedisplay. Maar het handigste vind ik dat je gewoon de Track ID (mits je je cd's een beetje handig brand) kunt lezen. Bij de 800 moet ik altijd ff het nummertje (soms) opzoeken maar op me 1000's hup knopje indrukken en track zoeken!
Overigens neem ik nu regelmatig me 1000 (1 of 2) mee naar de kroeg/club... dus voor diegene die twijfelen

dat zegt genoeg denk ik.
Ik geef de CDJ-1000 4 van de 5 sterren dus **** (4)
Waarom? qua gebruiksvriendelijkheid echt een top ding! En ook qua functies ook super (maar er missen er toch wat: simpel een USB ingang ofzo voor een HD desnoods, en dat je geen MP3's kan afspelen vanaf je SD kaart..... maar ze moeten wel wat dingen te verbeteren hebben voor de MKIV he

)