djm600 probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikko    posted on 25-01-2007 20:58
Hejj,

Ik heb een DJM 600 mengpaneel, het geluid wat uit me speakers komt is goed maar als ik opneem klinkt het geluid in mijn mix steeds "hard, zacht, hard zacht"
Het is net soort van filter. Ik heb geen idee hoe dit kan komen?

het volgende heb ik al zelf geprobeert:

Andere kabel voor naar mijn computer.
Effecten op andere kanalen gezet zodat ze niet aan kunnen gaan.
Andere record software.

Als iemand iets weet hoor ik het heel graag!

Alvast bedankt.

User edit by mikko on 25-01-2007 @ 20:59:00 (5%)

What do you think about djm600 probleem ??

Vote :   

dj-nick    posted on 25-01-2007 21:24
ligt dit niet aan jezelf stel je het volume steeds goed af

Basrose    posted on 25-01-2007 21:41
1. heb je wel je kabels op de Rec out gedaan achterop de mixer?
2. zorg dat je rond 0db blijft voor een goeie opname
djmamo    posted on 25-01-2007 21:47
het is gewoon dat de ene plaat harder staat dan de andere plaat, hier heb je je gain voor.

zorg dat je je platen op 0db afregelt en je zult zien dat je mix op een gelijk niveau blijft
www.moonentertainment.nl
mikko    posted on 26-01-2007 01:59
Poster: DJ-BasRose
1. heb je wel je kabels op de Rec out gedaan achterop de mixer?
2. zorg dat je rond 0db blijft voor een goeie opname

Ja de kabels zitten goed

ik zal dat andere is proberen! thx
User edit by mikko on 26-01-2007 @ 08:22:16 (3%)
DaDragon    posted on 26-01-2007 23:10
Poster: djmamo
het is gewoon dat de ene plaat harder staat dan de andere plaat, hier heb je je gain voor.

zorg dat je je platen op 0db afregelt en je zult zien dat je mix op een gelijk niveau blijft

ja dit dacht ik dus ook....

zorg dat met je gain alle tracks op 0 db staan.
Dit betekend dat je dit dus erg in de gaten moet houden. Want 5 db minder klinkt ook al een heel stuk minder als je dit record.

Lead    posted on 27-01-2007 00:34
5dB WOW

als je dB als schaal gebruikt betekend een stijging van 3dB dat het geluid 2x zo hard word (logaritmische schaal).

5dB is dus bijna een verviervoudiging van het geluidsnivo. Dus ja, dat hoor je wel bij het opnemen. Probeer bij opnames niet meer dan 1dB verschil te houden. Let op je meters en regel de Gain (Trim) bij VOORDAT je je schuif open gooit Winking my eye
Let the BASS be louder
mikko    posted on 28-01-2007 09:39
Poster: Lead
5dB WOW

als je dB als schaal gebruikt betekend een stijging van 3dB dat het geluid 2x zo hard word (logaritmische schaal).

5dB is dus bijna een verviervoudiging van het geluidsnivo. Dus ja, dat hoor je wel bij het opnemen. Probeer bij opnames niet meer dan 1dB verschil te houden. Let op je meters en regel de Gain (Trim) bij VOORDAT je je schuif open gooit Winking my eye

bedankt voor je tip!

Heeft het ook niet iets te maken met je Line in volume?
DaDragon    posted on 28-01-2007 12:42
Poster: mikko

bedankt voor je tip!

Heeft het ook niet iets te maken met je Line in volume?

ja dat is dus ook de reden waarom je met de gain (trim) het geluid soms harder of zachter moet zetten zodat het niveau weer op 0 dB zit.

De ene plaat/cd is nou eenmaal harder (of zachter) opgenomen dan de ander.
En dat regel je dus bij met je gain.
mikko    posted on 28-01-2007 20:16
Poster: DaDragon

ja dat is dus ook de reden waarom je met de gain (trim) het geluid soms harder of zachter moet zetten zodat het niveau weer op 0 dB zit.

De ene plaat/cd is nou eenmaal harder (of zachter) opgenomen dan de ander.
En dat regel je dus bij met je gain.

maar het rare is dat het goed staat en het komt voor op de plaat zelf dus niet alleen met een overgang
Lead    posted on 28-01-2007 23:11
Kun je een stukje opnemen met wat er nu precies gebeurt, ik ben er wel erg benieuwd...

Voordat je opneemt :

• Zet de uitslag van de meters van beide kanalen gelijk zodat ze allebei net zo hoog uitslaan (net in het geel). Gebruik een stevig stukje van halverwege het nummer en niet het zachtere begin van een nummer.
  • Sluit de Line In van je pc aan op de REC OUTPUT van de DJM-600
  • Regel het opname nivo in je opname programma zodat het 0dB nivo NOOIT wordt gehaald.
  • Tijdens een overgang als je 2 platen tegelijk aan hebt staan is het nivo altijd minimaal 2 db harder dan wanneer er 1 plaat aan staat, hou hier rekening mee !
Let the BASS be louder
Winston    posted on 29-01-2007 13:29
maar het rare is dat het goed staat en het komt voor op de plaat zelf dus niet alleen met een overgang

Voor de duidelijkheid, krijg je de volume schommelingen binnen 1 track of blijft het niveau constant binnen 1 track, maar veranderd het pas bij een volgende track?
Tic Toc
mikko    posted on 29-01-2007 16:51
Poster: Winston

Voor de duidelijkheid, krijg je de volume schommelingen binnen 1 track of blijft het niveau constant binnen 1 track, maar veranderd het pas bij een volgende track?

eigelijk allebij, in de track hoor je het ook ( meestal in de breaks ) en met overgangen, ik heb van alles geprobeert, met het opnemen komt de meter niet in de buurt van de 0db.

User edit by mikko on 30-01-2007 @ 13:47:04 (16%)
mikko    posted on 30-01-2007 13:47
Kun je een stukje opnemen met wat er nu precies gebeurt, ik ben er wel erg benieuwd...
[edit: quote alleen dat stukje text waarop je reageert]

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Mod edit by Lead on 30-01-2007 14:45 (67%)
Lead    posted on 30-01-2007 15:04
En wat is nu precies het probleem. Als ik de mix beluister en de waveform ervan bekijk in Wavelab zie ik niets bijzonders. hooguit dat je iets beter op je gains zou mogen letten, maar dat is ook maar een kleinigheid...

(clickable)
Let the BASS be louder
DaDragon    posted on 30-01-2007 17:02
Lijkt inderdaad vrij normaal.
heb je wel originele tracks?
want veel mp3's zuigen nogal als ze geript zijn....

ik noem maar iets :d
User edit by DaDragon on 30-01-2007 @ 17:02:58 (30%)
Basrose    posted on 30-01-2007 17:47
heb je niet een volumeregalaar aan je pc hangen? ik heb hier een setje van creative en mijn volume schommelt ook nog wel s. dus misschien ligt het probleem wel aan je pc... brand de set eens en beluister hem eens in een stereo set
mikko    posted on 30-01-2007 22:47
Lijkt inderdaad vrij normaal.
heb je wel originele tracks?
want veel mp3's zuigen nogal als ze geript zijn....

ik noem maar iets :d

Ja zijn allemaal originele tracks, op mijn speakers is het geluid ook normaal
mikko    posted on 30-01-2007 22:50
En wat is nu precies het probleem.

[edit: graag effectief quotes gebruiken en niet hele postings pakken, quote alleen de regel waar je op reageert, dit houd de pagina leesbaar]

Het probleem is dat ik geschommel hoor tijdens de overgangen en soms tijdens de nummers. ik probeer morgen een andere geluidskaart, mischien helpt dat.
User edit by mikko on 30-01-2007 @ 22:53:33 (23%)
Mod edit by Lead on 30-01-2007 22:53 (32%)
Lead    posted on 30-01-2007 22:51
maar die mp3 die je poste heb je opgenomen, en daar lijkt niets mee aan de hand te zijn.

Ik denk dat het aan het afspelen (de player) ligt. Iets anders kan het niet zijn, de mixer lijkt in orde in ieder geval.

En hoe klinkt het als je je speakers aansluit op de record out, klinkt dat normaal ?
Let the BASS be louder
mikko    posted on 30-01-2007 23:12
ja dat klinkt normaal ik weet nu zeker dat het niet aan de mixer ligt want ik heb ff een andere mixer aangesloten en dan gebeurd hetzetzekfde, ook heb ik de mp3 op me ipod gezet en daar klonk het precies hetzelfde. Het probleem is ook niet continu, je hoort het is geen grof verschil maar het geluid neem langzaam af en komt dan fel terug steeds net een soort 'Pan' effect
Lead    posted on 30-01-2007 23:20
Als je de golf hoort opkomen en uitsterven is de frequentie te laag voor electronische storing lijkt me. Moet een instelling oid zijn lijkt me.

Hoor je het ook als je je ipod op je pc aansluit en er normaal muziek op afspeelt ?

Dan ligt het zeker aan je PC.
Let the BASS be louder
mikko    posted on 30-01-2007 23:41
Als je de golf hoort opkomen en uitsterven is de frequentie te laag voor electronische storing lijkt me. Moet een instelling oid zijn lijkt me.

Hoor je het ook als je je ipod op je pc aansluit en er normaal muziek op afspeelt ?

Dan ligt het zeker aan je PC.

Ja ik denk dat het door me pc zo word opgenomen. ik koop een andere geluidskaart om te kijken of dat help.  Bedank voor je hulp
DaDragon    posted on 31-01-2007 07:44

Ja ik denk dat het door me pc zo word opgenomen. ik koop een andere geluidskaart om te kijken of dat help.  Bedank voor je hulp

Misschien staat de "line-in" van je pc gewoon te hard.. Heb je ook al eens geprobeert om de line-in gewoon een heel stuk zachter te zetten?

Want bij sommige software van geluidskaarten "regelt" ie het geluid als het te hard binnen komt.. Dus kan het inderdaad zijn dat wanneer je een overgang doet (ca 2 db harder door dubbel geluid) dat de pc automatisch de line-in wat zachter zet.

En als het weer wat minder wordt weer omhoog gooit.

Probeer dus hetzelfde eens met halve volume vanaf je mixer uit te sturen naar de line-in van de pc.

mikko    posted on 31-01-2007 09:35

Misschien staat de "line-in" van je pc gewoon te hard.. Heb je ook al eens geprobeert om de line-in gewoon een heel stuk zachter te zetten?

Want bij sommige software van geluidskaarten "regelt" ie het geluid als het te hard binnen komt.. Dus kan het inderdaad zijn dat wanneer je een overgang doet (ca 2 db harder door dubbel geluid) dat de pc automatisch de line-in wat zachter zet.
En als het weer wat minder wordt weer omhoog gooit.

Probeer dus hetzelfde eens met halve volume vanaf je mixer uit te sturen naar de line-in van de pc.

ja ik dacht eerst dat het daar ook aan lag maar als ik de line in volume @ 25% doe gebeurd het ook terwijl de meter niet bij de 0db in de buurt komt, raar verhaal maar ik denk tog dat ik het probleem ergens anders moet zoeken dan bij mijn mengpaneel.

This is an old Topic

No new postings for 6.786 days.
 Post CommentThat would be 226.2 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 126 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 41.415
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.960