Poster: DJ-BasRose
1. heb je wel je kabels op de Rec out gedaan achterop de mixer?
2. zorg dat je rond 0db blijft voor een goeie opname
Poster: djmamo
het is gewoon dat de ene plaat harder staat dan de andere plaat, hier heb je je gain voor.
zorg dat je je platen op 0db afregelt en je zult zien dat je mix op een gelijk niveau blijft
Poster: Lead
5dB
als je dB als schaal gebruikt betekend een stijging van 3dB dat het geluid 2x zo hard word (logaritmische schaal).
5dB is dus bijna een verviervoudiging van het geluidsnivo. Dus ja, dat hoor je wel bij het opnemen. Probeer bij opnames niet meer dan 1dB verschil te houden. Let op je meters en regel de Gain (Trim) bij VOORDAT je je schuif open gooit
Poster: mikko
bedankt voor je tip!
Heeft het ook niet iets te maken met je Line in volume?
Poster: DaDragon
ja dat is dus ook de reden waarom je met de gain (trim) het geluid soms harder of zachter moet zetten zodat het niveau weer op 0 dB zit.
De ene plaat/cd is nou eenmaal harder (of zachter) opgenomen dan de ander.
En dat regel je dus bij met je gain.
maar het rare is dat het goed staat en het komt voor op de plaat zelf dus niet alleen met een overgang
Poster: Winston
Voor de duidelijkheid, krijg je de volume schommelingen binnen 1 track of blijft het niveau constant binnen 1 track, maar veranderd het pas bij een volgende track?
Kun je een stukje opnemen met wat er nu precies gebeurt, ik ben er wel erg benieuwd...
[edit: quote alleen dat stukje text waarop je reageert]
Lijkt inderdaad vrij normaal.
heb je wel originele tracks?
want veel mp3's zuigen nogal als ze geript zijn....
ik noem maar iets :d
En wat is nu precies het probleem.
Als je de golf hoort opkomen en uitsterven is de frequentie te laag voor electronische storing lijkt me. Moet een instelling oid zijn lijkt me.
Hoor je het ook als je je ipod op je pc aansluit en er normaal muziek op afspeelt ?
Dan ligt het zeker aan je PC.
Ja ik denk dat het door me pc zo word opgenomen. ik koop een andere geluidskaart om te kijken of dat help. Bedank voor je hulp
Misschien staat de "line-in" van je pc gewoon te hard.. Heb je ook al eens geprobeert om de line-in gewoon een heel stuk zachter te zetten?
Want bij sommige software van geluidskaarten "regelt" ie het geluid als het te hard binnen komt.. Dus kan het inderdaad zijn dat wanneer je een overgang doet (ca 2 db harder door dubbel geluid) dat de pc automatisch de line-in wat zachter zet.
En als het weer wat minder wordt weer omhoog gooit.
Probeer dus hetzelfde eens met halve volume vanaf je mixer uit te sturen naar de line-in van de pc.