[M]Dj Forest - Hous, electro mix (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ErikB    posted on 24-01-2007 17:27
hey mensen!
Ik doe binnenkort mee aan een dj contest bij mij in de buurt en ben alvast een beetje aan het orienteren wat voor een set ik ga draaien.
Nou heb ik vanmiddag deze set opgenomen en ik zou graag commentaar krijgen. Af en toe zit ik er kwa mixen wat naast en het geluid loopt niet helemaal gelijk, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om dat te veranderen... So, Enjoy!

De mix is in de hidden message te vinden...(duur van de mix 48 minnutjes)

De playlist luidt als volgt:
1. Gregor Salto - Just a trip
2. Green Velvet - Shake and pop (mark grant mix)
3. Rene Amez en Peter Gelderblom - Snap
4. Dark Mountain group - Loose control
5. Bodyrox - yeah yeah (roog edit)
6. Booka Shade - Body language(tocadisco mix)
7. Ricky L - Born again
8. Microfunk - Pecan (madskillz and gregor salto mix)
9. Faithless - Insomnia(amez en gelderblom mix)
10. Dadalife - The great fashionista(LBL mix)
11. Melvin reese & amin barbell-seven islands(sidney samson mix)
12. Futurheads - Worry about it later(switch mix)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by ErikB on 26-01-2007 @ 13:56:41 (6%)

What do you think about [M]Dj Forest - Hous, electro mix ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 25-01-2007 13:13
Downloading...
ceesietopc    posted on 25-01-2007 16:16
Downloading too..
Reemz    posted on 25-01-2007 16:30
check!
DJ_Sintec    posted on 25-01-2007 17:08
playlist ziet er goed uit vind ik Happy, laughing:

-body rocks
-Booka shade
-Dadalife (is dat hun nieuwste release want ik heb "big time" en dat is super!
-Futureheads - Worry about it later (switch rmx) zowiso super track!

geef mijn comment later
Cyspoz    posted on 26-01-2007 11:03
Feedbacking...

Met 11 nummers in 48 minuten zet je zeker geen snelheids record. Ik zeg niet dat het moet, maar de mix is wat langduring af en toe.
Je platenkeuze is redelijk ok, maar er zit af en toe wel een vreemde eend bij. Je zou het misschien voor een DJ contest ook iets commerciëler kunnen maken. Is een overweging die je natuurlijk zelf moet maken.
Zoals je zelf al aangeeft zijn de overgangen niet allemaal 100% jofel. Met pitchen zit je er nog wel eens langs met wat kleine hoorbare afwijkingen als gevolg. Ik denk dat je toch moet proberen om dat op een DJ Contest te vermeiden. Publiek is er vaak bij kleinde afwijkingen niet zo gevoelig voor, maar jury let er wel op. De mix momenten zelf zijn opzich wel goed gekozen, dus dat zit wel ok. Misschien dat je kan proberen iets krachtiger en korter te mixen.
Het volume in je opgenomen set is erg laag waardoor een hoop geluidskwaliteit is weg gevallen. Probeer daar bij een volgende opname goed op te letten. Verder zit er tussen de nummers individueel ook nog wel eens een verschil in volume. Probeer dat te voorkomen, omdat het je overgangen vaak snel minder mooi en subtiel maakt.

Ik zou zeggen, oefen nog wat meer op het pitchen, denk nog wat meer na over de inhoud en heel veel succes bij de DJ Contest.
sonik    posted on 26-01-2007 13:08
...
ftheworld    posted on 26-01-2007 13:32
goeie mix beetje op veilig gespeeld
User edit by ftheworld on 26-01-2007 @ 13:34:10 (100%)
ErikB    posted on 26-01-2007 13:42
to cyspoz:
tnx voor je feedback, je heb gelijk over de punten die je opnoemde.. ik had dit setje eiglijk heel snel ff in elkaar gezet, zonder egt onwijs na te denken over plaatkeuze enz enz.. maare ik ken weer ff aan de slag en heb ook nog ff de tijd tot et zover is dus... ciao
lordo    posted on 01-02-2007 20:12
tja ook downloaden zeker
djpeckman    posted on 02-02-2007 17:14
test
dj-nick    posted on 02-02-2007 19:41
hide
Lea_Phar    posted on 02-02-2007 21:54
Bramme    posted on 08-02-2007 15:57
koel Happy, laughing!

delclardo    posted on 09-02-2007 00:26

Jij hebt tenminmste smaak van techhouse, deze nrs heb k al grijs gedraaid maar blijven lekker. check mijn remix demo

Poster: ErikB
hey mensen!
Ik doe binnenkort mee aan een dj contest bij mij in de buurt en ben alvast een beetje aan het orienteren wat voor een set ik ga draaien.
Nou heb ik vanmiddag deze set opgenomen en ik zou graag commentaar krijgen. Af en toe zit ik er kwa mixen wat naast en het geluid loopt niet helemaal gelijk, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om dat te veranderen... So, Enjoy!

De mix is in de hidden message te vinden...(duur van de mix 48 minnutjes)

De playlist luidt als volgt:
1. Gregor Salto - Just a trip
2. Green Velvet - Shake and pop (mark grant mix)
3. Rene Amez en Peter Gelderblom - Snap
4. Dark Mountain group - Loose control
5. Bodyrox - yeah yeah (roog edit)
6. Booka Shade - Body language(tocadisco mix)
7. Ricky L - Born again
8. Microfunk - Pecan (madskillz and gregor salto mix)
9. Faithless - Insomnia(amez en gelderblom mix)
10. Dadalife - The great fashionista(LBL mix)
11. Melvin reese & amin barbell-seven islands(sidney samson mix)
12. Futurheads - Worry about it later(switch mix)

kefco    posted on 09-02-2007 08:55
reply
Mcjessen    posted on 15-02-2007 11:31
Vet...
MoXeGy    posted on 15-02-2007 16:23
luister
robertkennis    posted on 15-02-2007 18:41
check
Thomz    posted on 15-02-2007 20:23
check

dondiyero    posted on 15-02-2007 20:26
lets see
DJVinz    posted on 15-02-2007 20:59
laat me ens horen
vitalic    posted on 16-02-2007 19:56
10x
MuffHouse    posted on 18-02-2007 15:00
check
Jeroony    posted on 20-02-2007 22:09

@ delclardo: Dit is toch geen tech-house of wat?

Verder: Ik luister de mix niet want de playlist spreekt me niet aan. Ik kan dus niets zinnigs zeggen over je techniek. Ik kan wel oordelen over je platenkeus. Veel tracks die je draaid worden volgens mij ook veel door andere djs hier gedraaid. Op die manier ben je niet vernieuwend of verassend. Lijkt mij toch dat je wil opvallen met een mix!? ligt het aan mij of lijkt het wel of de MEESTE(niet alle) electro-house djs een soort van chart draaien ofzowConfused

Jeroony
Dj_Danny    posted on 21-02-2007 18:14
Poster: Jeroony

@ delclardo: Dit is toch geen tech-house of wat?

Verder: Ik luister de mix niet want de playlist spreekt me niet aan. Ik kan dus niets zinnigs zeggen over je techniek. Ik kan wel oordelen over je platenkeus. Veel tracks die je draaid worden volgens mij ook veel door andere djs hier gedraaid. Op die manier ben je niet vernieuwend of verassend. Lijkt mij toch dat je wil opvallen met een mix!? ligt het aan mij of lijkt het wel of de MEESTE(niet alle) electro-house djs een soort van chart draaien ofzowConfused

Jeroony

Je ontkomt er niet aan dat jij als dj bepaalde platen ook goed vind, en ze om die reden wil draaien. Dj's kiezen platen uit die ze goed vinden en draaien die, het kan dus zo zijn dat meerdere dj's enkele platen hebben die overeenkomen.

Overigens vind ik niet persee dat het wat uit maakt. Natuurlijk is het wel leuker als er meer (nog) onbekende goede plaatjes worden gemixt. Maar als je als dj de sterren van de hemel draait qua techniek en je doet dat met bekendere (eventueel chart) platen denk ik dat dat beter aanslaat dan iemand die minder bekende platen draait en een slechtere techniek heeft.

On:

Unable to download, link is unavaileble..
User edit by Dj_Danny on 21-02-2007 @ 18:15:42 (3%)

251 Users online: Lead & 41 Guests (209 Unknown)
Pages generated today : 93.167
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.645.465