Ableton geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jeroony    posted on 23-01-2007 18:18
hey,

Ik wil meer gaan experimenteren met ableton live in combinatie met mijn decks. Ik zou dan samples kunnen nemen van mijn platen. Ook moet er de mogelijk zijn om de verschillende samples in ableton te syncen aan de plaat die op de draaitafel ligt en die je over de master hoort. Nou is mijn vraag hoe dit precies in zijn werk gaat. Ik neem aan d.m.v. een (externe?) geluidskaart. Waar moet deze geluidskaart dan aan voldoen en welke poorten gebruik je op je labtop? En hoe kan ik in ableton zelf verschillende clips voorbeluisteren?

alvast bedankt!

Jeroen

What do you think about Ableton geluidskaart ??

Vote :   

Lead    posted on 23-01-2007 18:45
In Ableton Live loopt alles sync. Je kunt Ableton gebruiken om alle tracks/samples gelijk te zetten met elkaar. Je kunt Ableton ook syncen aan een externe bron, je hebt hiervoor wel MIDI nodig.

Je gebrukkt bijvoorbeeld de ingebouwde BP teller van de DJM-800. Dit wordt via een MIDI kabel aan je computer gehangen. In ableton geef je aan dat je dat externe signaal als tempo/sync bron wilt gebruiken.  En alle samples die je in de tijdlijn dropt (en goed geknipt zijn) wordt strak gesynced afgespeeld.
Let the BASS be louder
savale    posted on 24-01-2007 15:38
Ik kan je een audiotek maya 44 usb aanraden. Die heeft 2 ingangen voor je platenspelers (evt wel even voorversterken met n pre-amp). en 2 uitgangen.  Alles is ASIO, dus vrijwel realtime.
Aansluiting is usb1 en 2 compatible en kwaliteit is echt prima!
Jeroony    posted on 25-01-2007 12:24
Okeej dank jullie wel !

Het blijft voor mij nog wel allemaal moeilijk te begrijpen maar ik ga maar eens aan de slag.

lata
User edit by Jeroony on 25-01-2007 @ 12:26:10 (100%)
Jeroony    posted on 20-02-2007 22:47
hoi Toch nog een vraagje. Als ik nou clips in ableton wil voorbeluisteren dan heb ik een externe geluidskaart nodig met meerdere in- en outputs toch? Ik zou graag willen dat als ik op het voorbeluistericoontje druk in ableton ik de clip kan voorbeluisteren zonder dat de master (geluid dat uit monitors komt) verandert. Dit is mogelijk maar hoe doe ik dit precies?? Jeroony

This is an old Topic

No new postings for 6.775 days.
 Post CommentThat would be 225.8 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 50 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 2.412
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.190