Setup djm 800 djc1000mk3 en finalscratch open (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ftheworld    posted on 23-01-2007 13:38
Ik ga nu ne nieuwe setup kope ma ik weet nie goed hou ik dit ga aansluiten op mekaar zoek suggesties

-Djm 800
-2*Djc 100 mk3
-2*technics turntables 1020 (voor finalscratch)
-Finalscratch open (ga ik gebruiken met traktor 3)
- 2*? pioneer efx-1000 (voor djc 1000 mk3)
-mackbook pro 15"

Hoe ga ik deze setup met elkaar aansluiten heb ik eigenlijk nog finalscratch nodig met djm 800 die toch al midi heeft.  

What do you think about Setup djm 800 djc1000mk3 en finalscratch open ??

Vote :   

Laidback    posted on 23-01-2007 13:47
WOW das een beste setup kerol..

(en een hoop spelfouten, Zie EDIT KNOP)

zeker een kleine 10.000 euro is dat bij mekaar ..
heb je hard voor gewerkt zeker ?

aansluiten..
nou , ik raad aan..
djm-800 naar cdj-1000mk3s met Coax Tulpjes.. Digitaal
Turntables eerst met tulp naar Finalscratch Box,, en dan van die Box naar je mixer (de kanalen waar je de tts op wil)
efx-1000s naar de Send/return Inputs/outputs
Macbook pro, even een Extrene M-Audio Firewire Soundcard/box kopen, en dan de Digital Out van je Mixer erheen sturen,.. mits je ook wil opnemen.
en de Finalscratch Box met USB of Firewire naar je Macbook lussen..

voor Finalscratch heb je niet persee Midi nodig Happy, laughing..

Jorrit    posted on 23-01-2007 13:55
Ik raad je aan je eerst eens te gaan verdiepen. Ik kan me niet voorstellen dat jij CDJ-1000's + DJM-800 + Nog eens 2 (!!!!) EFX-1000's nodig hebt, terwijl je niet eens weet hoe je de boel aansluit.

Los van dat, waar denk je 2 EFX-1000's voor nodig te hebben als je een DJM-800 hebt? (heb jij soms 4 armen, waar je 2 effectendozen, 1 filterdoos, een effectendoos uit de DJM, 2 CD spelers en een DJM mee gaat bedienen?)
Mod edit by Jorrit on 23-01-2007 13:57 (49%)
Reemz    posted on 23-01-2007 13:55
Sow hey.....

Wil je bovenstaande allemaal aan gaan schaffen? Dus ook 2 x een efx-1000 in combinatie met een DJM800?

Mag ik vragen hou oud je bent en hoelang je al draait?
User edit by Reemz on 23-01-2007 @ 13:56:21 (20%)
RenéKuppens    posted on 23-01-2007 14:29
meschien is het slim als je je eerst een beetje in de spullen gaat verdiepen *(ik weet niet of je dat gedaan hebt maar ik heb een gevoel dat het niet helemaal zo is..)

Vibemaster-D    posted on 23-01-2007 16:19
ik wil niet lullig doen maar op de DJM800 zit toch maar 1 S/R als je perse 2 EFX'en wilt gebruiken doe dan een DJM1000 of een AH/Xone92.
bovendien zit er al een vette efectenbak op de DJM800 en heb je dan nog maximaal 1 EFX nodig.
Ferrox    posted on 23-01-2007 16:23
sodetering.. geld overConfused?

Dit staat in de grootste clubs nog niet eens, laat staan op hele grote feesten WOW

Als ik jou was zou ik me eerstr verdiepen voordat je zo'n smak geld uitgeeft.

Daarnaast denk ik dat het meer om te fantaseren is dan iets anders.. (of je moet een jackpot gewonnen hebben :P)

Nvie    posted on 23-01-2007 16:23
Poster: Vibemaster-D
ik wil niet lullig doen maar op de DJM800 zit toch maar 1 S/R als je perse 2 EFX'en wilt gebruiken doe dan een DJM1000 of een AH/Xone92.
bovendien zit er al een vette efectenbak op de DJM800 en heb je dan nog maximaal 1 EFX nodig.

Daarnaast was het volgens mij ook zo dat er maar uno send/return op de DJM 800 zit inderdaad, dus die tweede wordt vrij lastig aansluiten. De DJM 1000 heeft dan wel weer 2 send/returns...
Hansje    posted on 23-01-2007 16:27
quote:
Poster: Jorrit
Los van dat, waar denk je 2 EFX-1000's voor nodig te hebben als je een DJM-800 hebt? (heb jij soms 4 armen, waar je 2 effectendozen, 1 filterdoos, een effectendoos uit de DJM, 2 CD spelers en een DJM mee gaat bedienen?)

Misschien wil ie Armin Only 2006 naspelen maar dan thuis

Haha, nee flauw geintje...
ontopic: Ik zou persoonlijk die 2 efx nog even achterwegen houden, aangezien de djm800 al behoorlijk wat effecten aan boord heeft, mocht dat dan nog niet genoeg creativiteit bieden, kun je altijd een efx er aan hangen of 2
Vibemaster-D    posted on 23-01-2007 16:35
ik denk dat iemand een grap uithaalt want als je voor zo veel geld gear gaat kopen en je schrijft dan pioneer djc 1000 mk3 en technics 1020. dan ben je in mijn ogen niet serieus bezig. en onverantwoord bezig als je dan zo veel geld gaat uitgeven.

zoals al vermeld staat in de vorige topics ga je eerst verdiepen in deze spullen en ga ze uittesten. en kijk dan wat je nodig hebt. over de pioneer gear staan al hele mooie topics bij --> DJ Topics. gemaakt door Lead. bekijk die eerst eens.
greup    posted on 23-01-2007 16:58
Laten we maar afwachten op z'n reactie,. Iemand die geen verstand van gear heeft (zelfs zoweinig, dat hij het nog niet eens goed spelt,.) zal ongetwijfeld niet z'n booth kopen.

Maar wellicht vergissen we ons allemaal
RenéKuppens    posted on 23-01-2007 18:59
2*Djc 100 mk3 en ook die ken ik nog niet... zijn ze goedWOW
Reind    posted on 24-01-2007 03:57
Poster: ftheworld

Je weet dat de huidige Traktor 3 FS niet meer ondersteund hé. De tijd dat je een Traktor 3 versie kon kopen MET FS2 ondersteuning is helaas al weer even voorbij, laatste dag was namelijk 31 december 2006. En tot op heden, heel leuk is er nog geen ENKELE software die FS2 ondersteund op de nieuwe intel macs, sterker nog... als je Traktor FS2 editie niet hebt of 2.6.2 DJ dan is er helemaal geen software te krijgen voor op de mac die FS2 ondersteund.

Ik zou dus of wachten met aanschaf tot daar meer nieuws over is of gewoon lekker een ander systeem kopen. Als er 1 bedrijf op het moment zijn customers in de kou laat staan is het Stanton wel. Support zuigt bigtime op het moment en met fatsoenlijk oplossingen komen voor o.a de intel macs is schijnbaar een beetje teveel van het goede.
savale    posted on 24-01-2007 15:33
Ik wil het wel voor je komen aansluiten.... Kost je wat duiten, maar die heb je toch wel!

Ik kan je trouwens dj decks aanraden icm finalscratch open... www.djdecks.be
lolbroek    posted on 24-01-2007 16:28
Ik twijfel aan de waarheid van dit topic, want het lijkt me een beetje stoer doen, maaaaar ik kan me ook vergissen Winking my eye

Als ik toch wil helpen, zou ik aanraden om nog eens goed na te denken. (En wat te zoeken naar de juiste namen van de producten die je wil kopen :/ vb: Timecode heeft niets met MIDI te maken!)

Ten eerste: 2 EFX'en snap ik zoals de meesten hier al niet. Eentje red je het heus wel mee Winking my eye

Ten tweede: 2 CDJ1000's + 2 TT's en FS, beetje nutteloos toch? doe jezelf een plezier, ga naar de winkel om de producten te testen en denk eens na. Wil je scratchen? Laat dan die cdj's weg. Wil je mixen? Waarom dan nog TT's en FS kopen als je de veel uitgebreidere CDJ's kan kopen? Mijn advies is dan: koop 2 cdj's en 1 TT om te recorden.
FS kan je er altijd nog bijkopen als je geen cd's meer wilt branden, maar vind ik wat nutteloos.

Ten derde: koop enkel een Macbook pro als je geilt op grote schermpjes. Performance verschil is niet zo groot tov van de "gewone" Macbook, en het prijsverschil is veel te groot als je hem enkel gaat gebruiken voor audio.

Ten vierde: DJM800 is leuk en kan ik wel begrijpen dat je deze wil aanschaffen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de DJM909 dan. 4 digitale toestellen vind ik teveel! (2*CDJ & 2*FS-TT) Koop dan 3 CDJ's als je met meer dan 2 decks wil mixen.

Een hele post, die waarschijnlijk zonder nut is getypt. Meer dan 10.000 ? uitgeven aan producten waarvan je de naam niet weet lijkt me fout.

Zoals ik al zei, ik kan me heel erg over je vergissen, en dan ben ik bereid mijn excuses aan te bieden, maar dit komt over als wat stoer doen. "Ik heb massas geld & wil alles en jullie mogen dat best weten" attitude... Meestal dan nog verzonnen ook om "respect" te krijgen.

Ik wacht vol ongeduld op een reply van de topicopenaar, of ik al dan niet mijn excuses moet aanbieden Happy, laughing
User edit by lolbroek on 24-01-2007 @ 16:30:21 (10%)
Javier-Vicente    posted on 24-01-2007 18:30
Ik ga nu ne nieuwe setup kope ma ik weet nie goed hou ik dit ga aansluiten op mekaar zoek suggesties

-Djm 800
-2*Djc 100 mk3
-2*technics turntables 1020 (voor finalscratch)
- 2*? pioneer efx-1000 (voor djc 1000 mk3)
-mackbook pro 15"

Hoe ga ik deze setup met elkaar aansluiten heb ik eigenlijk nog finalscratch nodig met djm 800 die toch al midi heeft.

overkill dude
Reind    posted on 24-01-2007 18:44
Poster: savale
Ik kan je trouwens dj decks aanraden icm finalscratch open... www.djdecks.be

Dat werkt ook zo lekker onder Mac OS-X
ftheworld    posted on 25-01-2007 11:39
Ik ga niet alles in een keer kope ik denk eerst te begine met de mixer en de 2 cd spelers en de mac heb ik al ik speel nu met wa goedkope shit van jb system waar ik zo snel mogelijk van af wil

djmamo    posted on 25-01-2007 11:57
maar weet je wel waar je over praat?

2 efx'en en een djm 800?
lijkt me niet dat je er echt verstand van hebt, welke style draai je eigenlijk?
mischien dat je het niet eens nodig hebt.

en ga je wel met platen draaien of alleen maar met fs?
zijn allemaal dingen die je wel ff moet bedenken.

en hoe oud ben je eigenlijk
www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 25-01-2007 12:22
Ja inderdaad, hoe oud ben je eigenlijk? Ik neem niet eens de moeite om hier serieus op te reageren, dit slaat nergens op namelijk.
ftheworld    posted on 26-01-2007 13:17
Poster: djmamo
maar weet je wel waar je over praat?

2 efx'en en een djm 800?
lijkt me niet dat je er echt verstand van hebt, welke style draai je eigenlijk?
mischien dat je het niet eens nodig hebt.

en ga je wel met platen draaien of alleen maar met fs?
zijn allemaal dingen die je wel ff moet bedenken.

en hoe oud ben je eigenlijk

Ik haat platen ik koop die alleen als er echt ne remix op staat die ik wil hebbe en dan rip ik die effe
en zoals ik daarvoor al gezegd heb ik koop niet alles in een keer dit is gewoon de set die ik wil hebbe de pc heb ik al voor mijn studies van mijn vader gekregen en mijn tante woont in de us waar ik de mixer heb gekocht me pase komt ze na belgie en den brengt ze die mee ik speel elctro-house als stijl die ik echt goe vind en op feestjes speel ik allroud en who the fuck cares da ik da fout spel !!!
en ik zen 20 jaar
Alert : Je wilt voortaan gewoon ABN type hier,. 
Dit soort posten zijn niet de bedoeling!
User edit by ftheworld on 26-01-2007 @ 13:18:14 (2%)
Mod edit by greup on 26-01-2007 18:41 (1%)
Jorrit    posted on 26-01-2007 13:22
Misschien is je verhaal wat leesbaarder als je punten en komma's zou gebruiken?

Who the fuck cares da je fout spelt?! IK!
Ik kan me haast niet voorstellen dat als je niet eens weet hoe je de boel schrijft en aansluit dat je het spul nodig zal hebben, laat staan weet wat je er mee kan. Waar denk jij in godsnaam 2 EFX-1000's voor nodig te hebben naast een DJM-800?
Heb je geld teveel? Heb je 6 handen?
Reemz    posted on 26-01-2007 13:33
Poster: Jorrit
Who the fuck cares da je fout spelt?! IK!
Ik kan me haast niet voorstellen dat als je niet eens weet hoe je de boel schrijft en aansluit dat je het spul nodig zal hebben, laat staan weet wat je er mee kan. Waar denk jij in godsnaam 2 EFX-1000's voor nodig te hebben naast een DJM-800?
Heb je geld teveel? Heb je 6 handen?

ff off topic: @Jorrit

2 ftheworld: Lees de forumregels! Als je serieuze reacties wilt verwachten n.a.v. een topic die je hebt aangemaakt dan mag je ook wel wat volwassener omgaan met je posts.

Hoe kunnen mensen jou nou advies geven en/of helpen als je van die onbegrijpbare teksten plaatst.

Maar goed even een advies wat ik zou doen als ik in jou schoenen zou staan. Voor thuis gebruik zou ik in het begin 2 pioneer CDJ800 MK2 halen en een DJM400 mixer om zo het mixen goed onder de knie te krijgen want het is toch zonde om zo'n dikke set bij mekaar te sprokkelen en dan weinig boekingen krijgen.

In principe zijn er ook nog andere mogelijkheden dan alleen Pioneer... Pioneer is een bekend merk en staat goed op de kaart maar er zijn ook andere oplossingen zoals de cd spelers van o.a. denon en de mixers van allen & heath (xone 32) en ecler (nuo 5)

Heb je trouwens weleens een EFX1000 en DJM800 in je handen gehad? Zo niet ga dan naar een gear winkel en trek eens een dagje uit om alle merken en soorten gear te testen voordat je een grote aankoop doet.
djmamo    posted on 26-01-2007 14:59
eigenlijk heb je er helemaal geen verstand van.

je gaat geen platen gebruiken, alleen als het nodig is, en dan rip je ze.... ja dat kan.

en waar heb je dan final scratch voor nodig en 2 x tt als je alles ript? je hebt dan toch 2 cd spelers 2 x CDJ (niet DCJ multi fout).

en een mixer uit America laten komen, erg verstandig met de garantie en met je netvoeding, amerika heeft namenlijk een netspanning van 110 volt europa heeft een netspanning van 240 volt. dus daar moet je een adapter voor hebben.

lekker over na gedacht, ook als deze kapot is , ff naar amerika

en ja, ik vind het wel fijn als ik ook kan lezen en begrijpen wat andere mensen willen. dan kunnen we ook veel beter helpen want daarvoor ben je hier.

www.moonentertainment.nl
Hansje    posted on 26-01-2007 15:30

Ik haat platen

Waarom wil je dan draaitafels en fsConfused
RenéKuppens    posted on 26-01-2007 16:14
eej menneke ik weet niet wat jij van plan bent maar als je nou gewoon zorgt dat je eerst alles weet dan bas je mond open doet en niet de hele tijd andere dingen zeggen

quote:

Ik haat platen

net als hansje zegt..
waarom wil je dan draaitafels en fs

354 Users online: 275 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 51.662
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.053