tegenvallen functies MK3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

panic    posted on 21-01-2007 23:58
Wie deelt mijn mening. Ik heb zelf 2 1000MK3's. Ik draai nu ook veel op de 800MK2. Die 800 MK2 vind ik veel lekkerder draaien. Het jogwheel is veel stugger en constanter. Op de MK3 zit een fuctie om hem stug of soepel te laten draaien. Nu had ik de 1e dag al problemen met dat ding en is hij toen omgeruild. Nu begint (na 4 maanden) de 2e ook al. Het probleem is het af en toe tikken binnenin als ik aan het jogwheel draai. Je voel de tandwielen ratelen zeg maar. Ik ga er wel weer mee naar de dealer maar ik vind het echt een slechte zet van pioneer om het jogwheel instelbaar te maken. Ik hoop dat ze op de MK4 hetzelfde jogwheel gebruiken als de 800MK2. Die is dan wel in 1 stand maar veel minder storings gevoelig.

What do you think about tegenvallen functies MK3 ??

Vote :   

Lead    posted on 22-01-2007 00:19
Veel mensen zijn juist blij met deze feature. Wel shit dat het bij allebei gebeurt overigens.
Let the BASS be louder
panic    posted on 22-01-2007 00:25
Ja, ik snap wel dat veel mensen het handig denken te vinden aan een verstelbaar jogwheel maar die 800MK2 draait gewoon veel lekkerder. De functies op de MK3 zijn natuurlijk veel beter maar het gaat tenslotte toch om het draaien. Ik stel de plaat gelijk met het Jogwheel en niet zoals sommige DJ's alleen maar met de pitch. Ik geef dus dat jogwheel een zetje en zet daarna de pitch harder of zachter zeg maar. Zo heb ik het mezelf nu eenmaal aangeleerd en het gaat prima.
De 800MK2 heeft een veel stabielere en zwaardere Jogwheel. Als ik mijn MK3 jogwheel op zijn maximale sterkte zet is het wiel van de 800MK2 toch zwaarder.
Lead    posted on 22-01-2007 06:46
Als je die jog-instel gevoeligheid ongeveer '10-over'  zet heb je gelijk gevoel aan de CDJ-800MK2, zo is het gemaakt.

Als je de knop linksom draaid benaderd hij het losse gevoeg van de CDJ-800, rond '10-over' heeft hij het gevoel als de CDJ-1000MK2 (en dus ook de CDJ-800MK2)... en als je wilt zou je hem nog iets stroever kunnen zetten.
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 22-01-2007 23:33
Ik vind de jog zwaar oke!

Maar ik merk wel dat er iets van slijtage in zit, laatst weer ff achter een nieuwe gezeten en die draaide toch net ff wat soepeler dan de mijne.

Maar het is niet hinderlijk ofzo.
Gilles    posted on 23-01-2007 08:19
De stap om de jog instelbaar te maken snap ik ook niet helemaal. De mk2 heeft gewoon een hele fijne jog. DIE had standaard moeten worden (zeker na mijn ervaringen met de cdj 800 mk1)

Verder instellen ... kijk als zoiets op de OEM vinyl bakken kwam om de technics na te kunnen doen maar op een cd speler ....

greup    posted on 23-01-2007 08:33

Ik ga er wel weer mee naar de dealer maar ik vind het echt een slechte zet van pioneer om het jogwheel instelbaar te maken. Ik hoop dat ze op de MK4 hetzelfde jogwheel gebruiken als de 800MK2. Die is dan wel in 1 stand maar veel minder storings gevoelig.

Nou dat slijtage probleem is anders iets waar ik nog niets over gehoord heb,. En bij verhuurbedrijven worden deze app. toch vaak wat intensiever en lomper gebruikt dan bij mensen thuis,. Ik denk dat jij gewoon een maandagochtend gevalletje hebt,...

Ik zelf vind de sensitive instelbaarheid van je jog wel een aardige functie. De mk2 werkt perfect,. maar de mk3 is toch weer iets fijner ( maar dat blijft persoonlijn)

Desist    posted on 23-01-2007 09:26
tot nu toe heb ik ook nog geen problemen gehad met de mk3's ze werken nog perfect gelukkig. en ik vind ze gewoon superWinking my eye
djpeckman    posted on 23-01-2007 17:45
Poster: Gilles
De stap om de jog instelbaar te maken snap ik ook niet helemaal. De mk2 heeft gewoon een hele fijne jog. DIE had standaard moeten worden (zeker na mijn ervaringen met de cdj 800 mk1)

Verder instellen ... kijk als zoiets op de OEM vinyl bakken kwam om de technics na te kunnen doen maar op een cd speler ....

Als een merk een nieuw product uit brengt moet dat gene beter zijn dan de voor ganger anders verkoopt het niet. Dus meer speci. er op.

Maar ik vind het verdomt handig op de MK3, ( geen problemen )
djmarcelm    posted on 01-02-2007 12:43
mk3 is oa voor de verhuur erg geschikt

heeft er een dj altijd staan draaien op een cdj200 of 100 kun je m gewoon de 1000 meegeven daar is het voor gemaakt en natuurlijk zodat je m volledig naar je eigen wensen kunt inzetten

heb laatst ook een setje mk3's naast een setje mk2's gezet en ik zie erg veel voordelen!!

1 nadeel is dat je niet meteen je mk2 stick in de mk3 kunt drukken die werken nml niet Winking my eye

voordelen:

1- hij laad sneller!
2- fijner beeldschermpje
3- wave laat ie veel sneller zien
4- mp3 functie (al zou ik m niet zo snel gebruiken maar soms toch handig)
5- loops opslaan
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

47 Users online: 14 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 11.772
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.591.083