[M] VA-DJ_Spiritus-MixSet-House Music jan-07
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Spiritus    posted on 20-01-2007 20:27
Greetings, resoursers...  here is a new mix 4 all you curious out there

Reply to see hidden message

track list:

1. Ame - Rej(wally lopez rmx)
2. Tom Novy - Unexpected (paul Harris Dub Mix)
3. Hoston Whores - Lost in Ibiza (original Mix)
4. Beyonce - Deja Vu(freemasons club mix)
5. Chirs Lake feat Laure V - Changes (Full instrumental Mix)
6. Dario Nunes and David Vio feat Stella - My World (rob Miragge mix)
7. David guetta vs the egg -love dont let me go (jt vanelli_mix)
8. Wally Lopez & Rene Amesz & Peter Gelderblom - Strike Me Down (Original Mix)
9. Nick & Danny Chatelain meets Toufik Yakhlef - Morrocco's Festival (Original Mix)
10. Peter Gelderblom - Iberus Complex
11. Rune - calabria(DJ Luigi funky Vocla Mix 2007)
+ a couple of surprises...  its up to you to find out

Set duration 55min.

as usual feedbacks are always welcomed!!!

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by Spiritus on 20-01-2007 @ 20:47:19 (3%)

What do you think about [M] VA-DJ_Spiritus-MixSet-House Music jan-07 ??

Vote :   

Basse-Team    posted on 21-01-2007 16:26
nice track list
Spiritus    posted on 05-02-2007 01:11
hmm
Strange...  so little reactions..?
1 more week and -set will be removed!!!
Dj_Danny    posted on 05-02-2007 10:41
Let's check
Cyspoz    posted on 12-02-2007 12:57
Downloading...

Cyspoz    posted on 16-02-2007 12:11
Feedbacking...

Yo Mr. Spititus. Allereerst mijn excuses voor het nu pas zo laat reageren. Had je mix al vrij snel gedownload (20/01/2007), maar het luisteren is er om de één of andere reden niet meteen van gekomen. En hij was daardoor wat in de vergetenheid geraakt. Maar ik zag in eens vandaag dat ik dit topic nog gemarkeerd had staan en toen ik het opende zah ik tot mijn schrik dat ik nog niet gefeedbacked had. En dat eigenlijk nog niemand anders het had gedaan. Dus bij deze:

Ik vind je platenkeuze aan de ene kant wel lekker. Zit een lekkere afwisseling in, maar aan de andere kant mis ik een beetje een lijn er in. Niet helemaal duidelijk waar je nu naartoe wil. De platen passen wel bij elkaar, maar soms ook weer niet. Misschien is het een smaak kwestie, maar denk er nog eens over na of leg je bedoelingen uit van je mix.
Iets anders wat mij vrij snel opviel is dat de opname kwaliteit van de mix menig haren van een geluidstechnicus overeind doen staan. Tijdens het maken is er ergens iets flink overstuurd waardoor de dynamiek van de mix nogal er uit is gehaald. Soms is de mix ook niet lekker hoorbaar. Dat hij overstuurd dat is vooral bij Calabria te horen op het einde, daar lijkt het wel of je vanuit je mixer 220 volt probeert uit te sturen Winking my eye Grapje natuurlijk, maar wel erg jammer voor je mix. Tevens zitten er nogal volume schommelingen in je mix. Aan het einde zijn die zelfs zo heftig dat ik langzaam het vermoeden krijg dat je ergens een brakke in de keten had zitten die daarvoor zorgde. Misschien een keer de boel grondig checken. Check in iedergeval bij een volgende mix van te voren netjes het volume en controleer even een korte proefopname door hem terug te luisteren. Let tijdens het mixen er verder goed op dat alle kanalen op 0 dB binnen komen en je niet meer dan 0 dB uitstuurt. Zorg ook dat je aan de opname kant altijd wat headroom overhoud zodat tijdens een mix overgang er ruimte is voor het tijdelijk overschrijden van de 0 dB.
Het mixen zelf gaat je goed af, nummers zijn strak gepitched, goede mix momenten en goed rekening houdend met de brakes. Eigenlijk helemaal niks op aan te merken.
Je gaf zelf al aan dat er een aantal verassingen in zaten, ik neem aan dat je daar het gebruik van de effecten mee bedoeld. Die zitten er allemaal lekker in inderdaad en worden leuk toegepast. Vond zelf alleen het vocalizer effect ergens in het midden niet zo heel erg mooi en daarmee ook de overgang niet erg fraai in vergelijking met alle andere. Aan het einde doe je ook nog een effect wat heftig toepassen. Probeer er altijd rekening mee te houden dat een effect op een opname heel anders overkomt dan dat het voor jou op dat moment live klinkt. Op een opname (zeker als je die zoals ik via een koptelefoon afluistert) zijn de kleinste effecten al hoorbaar. Maar vind je toepassing van effecten verder wel netjes, zeker de manier waarop je het hoogtepunt van een aantal nummers iets verder weet op te tillen.

Ik zie graag nog weer een mix tegemoed en dan zal ik wat sneller proberen te reageren Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.797 days.
 Post CommentThat would be 226.6 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

244 Users online: 30 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 39.249
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.691.261