Paul Binghan - The Buzz (Robbie Rivera Tribal Remix)
Poster: Cyspoz
Feedbacking...
Voor een eerste mix na pas 6 maanden ervaring ben je zeer goed bezig. Om te beginnen heb je een goede platenkeuze gemaakt. De platen passen bij elkaar en hebben een mooie samenhang. Mis een klein beetje opbouw, maar dat komt nog wel. Mogelijk mis je de live ervaring waardoor het moeilijker is om te begrijpen hoe je een mix opbouwend kan maken en een hoogtepunt kan geven aan het einde.
Het volume van de nummers individueel is goed en ook de totaal mix is netjes. Iets wat voor zowel live als opnames belangrijk is.
Het beat matchen gaat ook al behoorlijk lekker, af en toe een kleine afwijking maar met wat meer oefenen durf ik daar wel blindelings op te vertrouwen.
Je mix momenten zijn goed, mixt op logische momenten in de maat en gooit geen melodie lijnen door elkaar die tonaal niet bij elkaar passen.
Je mix begint met een lekker intro vind ik. Het heeft in het begin iets misterieus. Het eerste nummer vind ik verder echt fantastisch, heb het zojuist 6 keer achter elkaar zitten luisteren. Die goede oude tijd zullen we maar zeggen.
Wat ik helemaal super top vind is dat je wat gewaagde moves uithaald tijdens het mixen die vrijwel allemaal netjes terecht komen. Ik heb daar alleen één tip nog voor. Het nummer Quadriphonia - Quadriphonia gooi je er steeds in en uit. Alleen ben je hier niet snel genoeg in. Vooral bij het terug brengen hoor je de fade curve. Je zou dit op een aantal manieren kunnen oplossen. Pas de fade curve van je kanaal fader aan (mits dat kan op de DJM 400). Pas de fade curve van je crossfader aan en gebruik die. Gebruik de input selector van je kanaal.
Voor 6 maanden oefenen zeer hooge kwaliteit. Ik weet niet wat je leeftijd is... maar zie graag nog eens een nieuwe mix verschijnen...