De Venrayse megadiscotheek Zenith is failliet. Ruim een jaar na de opening zegt de bank het vertrouwen op en draait de geldkraan dicht. Oorzaak van het faillissement zijn de tegenvallende bezoekersaantallen en de hoge aanloopkosten. De discotheek moet nog 1,5 miljoen euro betalen aan leveranciers en discjockeys.
Bij Zenith werken 7 vaste werknemers en 130 oproepkrachten. Ze verliezen hun baan als het bedrijf geen doorstart kan maken. Volgens de curator wordt er met één gegadigde over zo'n doorstart gepraat
Oostrum - Discotheek Zenith in Oostrum is failliet. Volgens bewindvoerder Jeroen Bakkers is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in hoge lasten en tegenvallende bezoekersaantallen. De eigenaar van de discotheek heeft anderhalf miljoen euro aan schulden openstaan bij leveranciers en disc jockeys. Hoewel de deuren sinds deze week hermetisch op slot zitten, wil curator Bakkers dit weekeinde de zaak alsnog openen met het oog op de continuïteit en op lange termijn moet er een doorstart gemaakt worden met een nieuwe eigenaar. Die zou ook de zeven vaste medewerkers en honderddertig oproepkrachten moeten overnemen. Er heeft zich al een gegadigde gemeld.
Bron: L1
Poster: Steev
Bij deen doorstart zullen ze denk ik de naam gaan veranderen
Poster: Atomix
Ja ik vind het jammer, is aardig bij mij in de buurt en het was de grootste discotheek van europa, tja.
Poster: Decom
Dat denk ik niet, een nieuwe naam kost namelijk veel geld ! Denk aan borden, Website, Muntjes, pasjes enz. enz.
Poster: Nakata
hmm jammer vond het egt een mooie discotheek, alleen wel spr groot misschien te groot ben er met oudjaar geweest, toen was het wel druk maar hoorde van een aantal mensen dat het ook flink kon tegenvallen.
Poster: sniekers
ff bellen en bieden op de gear die ze hebben staan... gaat vast voor een prikkie weg nu!
Poster: savale
Eens kijken of ik een goed plan kan maken en genoeg krediet kan krijgen bij de bank
Poster: savale
Mjah echt zo'n jongensdroom heh... Misschien ooit eens in n gekke bui. Maar dan niet al te groot beginnen.
Poster: sniekers
ff bellen en bieden op de gear die ze hebben staan... gaat vast voor een prikkie weg nu!