Superdiscotheek Zenith te Venray failliet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decom    posted on 18-01-2007 20:07

Superdiscotheek Venray failliet

De Venrayse megadiscotheek Zenith is failliet. Ruim een jaar na de opening zegt de bank het vertrouwen op en draait de geldkraan dicht. Oorzaak van het faillissement zijn de tegenvallende bezoekersaantallen en de hoge aanloopkosten. De discotheek moet nog 1,5 miljoen euro betalen aan leveranciers en discjockeys.

Bij Zenith werken 7 vaste werknemers en 130 oproepkrachten. Ze verliezen hun baan als het bedrijf geen doorstart kan maken. Volgens de curator wordt er met één gegadigde over zo'n doorstart gepraat

Oostrum - Discotheek Zenith in Oostrum is failliet. Volgens bewindvoerder Jeroen Bakkers is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in hoge lasten en tegenvallende bezoekersaantallen. De eigenaar van de discotheek heeft anderhalf miljoen euro aan schulden openstaan bij leveranciers en disc jockeys. Hoewel de deuren sinds deze week hermetisch op slot zitten, wil curator Bakkers dit weekeinde de zaak alsnog openen met het oog op de continuïteit en op lange termijn moet er een doorstart gemaakt worden met een nieuwe eigenaar. Die zou ook de zeven vaste medewerkers en honderddertig oproepkrachten moeten overnemen. Er heeft zich al een gegadigde gemeld.

Bron: L1

www.thezenith.nl

Mod edit by Nvie on 18-01-2007 20:21 (2%)

What do you think about Superdiscotheek Zenith te Venray failliet ??

Vote :   

_ruud_    posted on 18-01-2007 20:12
Dacht altijd dat die tog goed draaide had het ook al gezien op het nieuws.

CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Lead    posted on 18-01-2007 20:13
daar hebben we ook een mooie niews sectie voor (add news) Winking my eye
Let the BASS be louder
Decom    posted on 18-01-2007 20:22
De bezoekers aantallen vielen inderdaad erg tegen. De laatste 2 maanden ging het wel weer maar daarvoor was het soms echt ongezellig leeg.

Hoe dan ook Zenith was zoals die was een leuke gezellige en vooral mooie discotheek, jammer dat het zo is gegaan.

Iemand nog tips voor aankomende zaterdag :P

User edit by Decom on 18-01-2007 @ 20:23:56 (1%)
PatrickBeuken    posted on 18-01-2007 20:25
Was wel te verwachten... overal worden maar discotheken en uitgaansgelegenheden neergeplant. Ik ben ook benieuwd hoe lang de Bozzini in Kerkrade het vol gaat houden. Op de plek van de Bozzini lag voorheen ook al een andere discotheek die eveneens failliet is gegaan.
djmamo    posted on 18-01-2007 20:28
heel horeca Nederland heeft een slecht 2006 gehad, veel mensen bleven weg en de kosten stegen.

veel horeca panden staan dan ook te koop, en ja veelal grote zaken.

dus als je vanplan was om een horeca zaak te starten, dan moet je dat nu doen economie trekt weer aan en mensen willen weer geld uitgeven
www.moonentertainment.nl
Steev    posted on 18-01-2007 20:53
Hmm en toch maken ze heel erg veel reclame op Slam!fm,

Zenith, greatest club, vinray Holland.

Bekend deuntje wat we nu nooit meer zullen horen. Bij deen doorstart zullen ze denk ik de naam gaan veranderen Happy, laughing
Decom    posted on 18-01-2007 20:59
Poster: Steev
 Bij deen doorstart zullen ze denk ik de naam gaan veranderen Happy, laughing

Dat denk ik niet, een nieuwe naam kost namelijk veel geld ! Denk aan borden, Website, Muntjes, pasjes enz. enz.
dj-nick    posted on 18-01-2007 21:05
denk je dat ze het dan gaan slopen
HouseArrest    posted on 18-01-2007 21:09
Ja ik vind het jammer, is aardig bij mij in de buurt en het was de grootste discotheek van europa, tja.

Het is toch een groot risico wat je loopt als je zo'n onderneming start.
Laidback    posted on 18-01-2007 21:11
issie nou alweer Falliet
Decom    posted on 18-01-2007 21:13
Poster: Atomix
Ja ik vind het jammer, is aardig bij mij in de buurt en het was de grootste discotheek van europa, tja.

Het is de grootste discotheek van de benelux niet van europa.

@ dj-nick

Nee, ze gaan het zeer zeker niet slopen. Er zal snel genoeg een gegadigde zijn die het overneemt.

Het kan zelfs zo zijn dat hij aankomende zaterdag gewoon weer open is.
Steev    posted on 18-01-2007 21:18
Poster: Decom
Dat denk ik niet, een nieuwe naam kost namelijk veel geld ! Denk aan borden, Website, Muntjes, pasjes enz. enz.

Maarja, het gaat falliet onder een naam, en dat brengt veel slechte publiciteit met zich mee, + dat het niets voor niets falliet is gegaan. Daarom verwacht ik dat ze een doorstart maken onder een andere naam, of later een andere naam nemen. Maar dat denk ik he, we zullen het wel zien Happy, laughing
Javier-Vicente    posted on 18-01-2007 21:29
hmm jammer vond het egt een mooie discotheek, alleen wel spr groot misschien te groot ben er met oudjaar geweest, toen was het wel druk maar hoorde van een aantal mensen dat het ook flink kon tegenvallen.

Decom    posted on 18-01-2007 22:33
Poster: Nakata
hmm jammer vond het egt een mooie discotheek, alleen wel spr groot misschien te groot ben er met oudjaar geweest, toen was het wel druk maar hoorde van een aantal mensen dat het ook flink kon tegenvallen.

Met oud op nieuw was het inderdaad goed vol, zo vol was het niet vaak.
robbert    posted on 18-01-2007 22:45
Tjah, de discotheken doen het op het moment allemaal niet zo goed krijg ik het idee. De concurrentie is zo hard en je moet er echt bovenuit springen wil je redelijk kunnen lopen. Bozzini ben ik laatst geweest en ik vraag me inderdaad af hoe lang dat gaat duren, al was het wel leuk!
sniekers    posted on 19-01-2007 14:27
ff bellen en bieden op de gear die ze hebben staan... gaat vast voor een prikkie weg nu!
dj-nick    posted on 19-01-2007 14:32
Poster: sniekers
ff bellen en bieden op de gear die ze hebben staan... gaat vast voor een prikkie weg nu!

haha ik denk dat er toch nog een andere eigenaar in komt
savale    posted on 19-01-2007 15:37
Eens kijken of ik een goed plan kan maken en genoeg krediet kan krijgen bij de bank
dj-nick    posted on 19-01-2007 15:42
Poster: savale
Eens kijken of ik een goed plan kan maken en genoeg krediet kan krijgen bij de bank

zozo jij durft :p
savale    posted on 19-01-2007 16:07
Mjah echt zo'n jongensdroom heh... Misschien ooit eens in n gekke bui. Maar dan niet al te groot beginnen.
dj-nick    posted on 19-01-2007 21:44
Poster: savale
Mjah echt zo'n jongensdroom heh... Misschien ooit eens in n gekke bui. Maar dan niet al te groot beginnen.

ja van wie niet de mijne ook
Decom    posted on 20-01-2007 07:13
Poster: sniekers

uhm wat denk je zelf. :P

This is an old Topic

No new postings for 6.730 days.
 Post CommentThat would be 224.3 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

36 Users online: 9 Guests (27 Unknown)
Pages generated today : 8.908
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.011.359