dj cursus (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 16-01-2007 23:35
Ik heb is een paar site's in holland gezien dat er dj cursussen worden gegeven. Heeft iemand dat al is gedaan zoja wat vonde jullie er van (moeite waard of niet) ?
Ik draai nog niet zo lang en ben wel geintereseert. En ook mischien het extratje dat je dan hebt wat je nog niet wist ofzo...
Wat zijn jullie meeningen hier over??

Alvast bedankt

What do you think about dj cursus ??

Vote :   

OneSixty    posted on 28-04-2007 16:43
ik vind het ook schandalig duur maar dat zal ook wel een reden hebben ....

ik heb het gewoon geleerd van internet en van mezelf, gewoon blijven oefenen.

Jer-E    posted on 29-04-2007 18:41
heb zelf een tijdje voor dj schoolzuidholland gewerkt dj nasty is daar ook instructeur je krijg indd goed advies en goed les. maar ze beloven idd een grootse carriere. ( wat je nooit door hen zal krijge). dat is nou weer jammer maar om wat meer ervaring te krijgen is het niet verkeerd.

wat je toch het beste kan doen is inderdaad oefenen oefenen oefenen.
Devotion    posted on 02-05-2007 16:12
quote:
Poster: DJ-BasRose

ze is verder heel aardig hoor niets op aan te merken. maar laat maar weten als het gelukt is..

Kleine recap: anderhalve maand geleden stond DJ Miss Smile op mijn voicemail. "Goed nieuws, ik heb met de eigenaars van club ... gesproken en je mag draaien op zaterdag 28 april. Stuur de rekening maar naar DJ School Zuid-Holland op." Leek me niet verkeerd, en ik plaatste de gegevens ook op mijn site. Later belde ze op dat het nog niet helemaal rond was; de clubeigenaar was wat traag met bevestigen. 't Zou dus een optie zijn, maar ze had er alle vertrouwen in. Vorige week kreeg ik pas te horen, na zelf flink er achter aan gegaan te zijn, dat het niet doorging. Dus momenteel staat het 1-0 voor BasRose (but i'll be back )
Steve-O    posted on 02-05-2007 23:57
Nog even over die lange post van Arcee :

En onthoudt: Je staat er voor JEZELF! Niet voor het publiek! 

- Dit ben ik toch niet helemaal met je eens hoor, met alle respect verder maar is het niet de bedoeling dat jij draait wat het publiek wil....Kijk als je pro bent dan word je geboekt vanwege je stijl ( sneakerz omdat je in de house-scene zit) maar als jij mag draaien in een club en jij bent een super jumpstyle dj redt je het toch echt niet in een R&B tent...leuk dat jij het dan naar je zin heb achter de gear maar de eigenaar is daar wat minder blij mee, en was niet een van de kwaliteiten van het dj-schap niet aanvoelen wat het publiek wil en daar je eigen set/style op creëren..
Anyway back2topic: ik vind lessen erg duur en je eigen stijl ontwikkel je zelf, vallen en opstaan, met grote ervaren mensen draaien en vooral geduld hebbenWinking my eye
Steve-O    posted on 03-05-2007 00:02
Nog even over die lange post van Arcee :

En onthoudt: Je staat er voor JEZELF! Niet voor het publiek! 

- Dit ben ik toch niet helemaal met je eens hoor, met alle respect verder maar is het niet de bedoeling dat jij draait wat het publiek wil....Kijk als je pro bent dan word je geboekt vanwege je stijl ( sneakerz omdat je in de house-scene zit) maar als jij mag draaien in een club en jij bent een super jumpstyle dj redt je het toch echt niet in een R&B tent...leuk dat jij het dan naar je zin heb achter de gear maar de eigenaar is daar wat minder blij mee, en was niet een van de kwaliteiten van het dj-schap niet aanvoelen wat het publiek wil en daar je eigen set/style op creëren..
Anyway back2topic: ik vind lessen erg duur en je eigen stijl ontwikkel je zelf, vallen en opstaan, met grote ervaren mensen draaien en vooral geduld hebbenWinking my eye
Steve-O    posted on 03-05-2007 00:03
sorry voor het dubbele replyWinking my eye
Winston    posted on 03-05-2007 01:17
Ik zou geen cursus doen, tenzij ik geen eigen gear had.

Ik heb het geleerd door af te kijken van draaitafel DJ's. Als je moet afkijken kun je dit beter doen bij goede draaitafel DJ's. De techniek van een heleboel cd DJ's zuigt.

Verder internet en naar mixjes van super Dj's luisteren. Maar toch vooral door heel veel oefenen.
Tic Toc
ArCee    posted on 21-05-2007 00:32
Leren mixen is afhankelijk van een paar dingen in mijn beleving.
1) Het willen/kunnen leren.
2) Maatgevoel hebben.
3) De apparatuur ervoor hebben (mag best simpel zijn in het begin).
4) Tijd en doorzettingsvermogen hebben. Oefenen, oefenen, oefenen.
5) Een tweetal goede oren.

That's it folks.
djmaarten    posted on 21-05-2007 17:36
mooie post denk dat ik hier wel wat aan heb ga maar ff oefeen
Lead    posted on 23-05-2007 00:10
Poster: Synq
NOTE: 1650€ voor het beginnerspakket, 999€ voor het gevorderde...

Waanzin !

Natuurlijk heb je een theoretische achtergrond nodig en is het makkelijk als mensen je wat tips geven... maar ik zou niet voor 1650 euro aan tips weten te verzinnen.

Hoofdzaak is : oefenen, oefenen en nog een beetje meer oefenen. Dat is juist het leuke ervan Winking my eye
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 23-05-2007 13:55
Inderdaad. En het leukste is gewoon om zonder cursus te doen. Alles uit eigen ervaring. Zolang je er gevoel in hebt, goed ritme gevoel dan leer je het uiteindelijk vanzelf. Dan bespaar je 1650 euro, en heb je er veel meer waarde aan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ArCee    posted on 24-05-2007 15:52
Voor dat geld kun je een leuke booth samen stellen, flink oefenen en met een jaar mix jij de sterren van de hemel als je het in je hebt.
Antoine88    posted on 24-05-2007 23:58
Omg, hoe lelijk en voorspelbaar. Ik dacht echt van, laat me niet zeggen dat je dat geld ook in je booth kan steken. :P:P

En de eerste de beste reply.. Voila, ahaha.

>> Goed idee hoor ArCee  
ArCee    posted on 25-05-2007 18:57
Gaat met schaamrood op z'n kaken in de hoek staan, damn
Day-One    posted on 28-05-2007 15:41
De beste tip(s) om goed te kunnen draaien staat op youtube onde de naam DJ help..ga eens een kijkje nemen Thumbs Up
Vidi    posted on 04-06-2007 00:40
Ik denk dat je bedoeld "ellaskins" op youtube.
trance    posted on 04-06-2007 16:58
Poster: Illusion
Inderdaad. En het leukste is gewoon om zonder cursus te doen. Alles uit eigen ervaring. Zolang je er gevoel in hebt, goed ritme gevoel dan leer je het uiteindelijk vanzelf. Dan bespaar je 1650 euro, en heb je er veel meer waarde aan.

Moet je bij jezelf wel af vragen, welk niveau je vervolgens hebt.  Niet erg hoog lijkt mij. Op een cursus/opleiding leer jue namelijk gewoon veel meer. En die 1650 euro die hier net werd genoemd gaat heus niet alleen over tips & tricks. Ook over over jezelf als dj/producer in de markt zetten buma stemra , produceren etc etc. Dit zijn zaken die je niet van een dom filmpje van het internet haalt of kan afkijken bij een andere dj.  
lolbroek    posted on 04-06-2007 17:13
Met een beetje zelfstudie en zelf oefenen haal je imo een veel hoger niveau dan uit wat je zou leren in een 1 week durende cursus! In 10/20 lessen zou je ineens pro worden? Ik durf wedden dat ik veel bedroomdj's kan aanwijzen die na één jaar veel beter mixen, en dat geld in muziek of gear hebben kunnen steken!

Ellaskins is een zeer goeie tutor! Als beginner kun je hier toch wat van leren imo, hij is niet altijd volledig juist, maar the big picture klopt wel elke keer hoor!

This is an old Topic

No new postings for 6.673 days.
 Post CommentThat would be 222.4 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

411 Users online: 323 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 44.205
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.596