Virtual DJ met Audigy2 Platinum
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

arjani    posted on 16-01-2007 13:27
Ik heb een versie (meerdere gedownload ) van Virtual DJ en wil best een volledige versie aanschaffen echter heb momenteel een &*% geluidskaart van Creative. En deze krijg ik niet geconfigureerd met Virtual DJ. Even samengevat;
Geluidskaart: Creative Soudblaster Audigy 2 Platinum
Software: Virtual DJ 4.0 (volledige versie?)

Vraag: Hoe stel ik de geluidskaart en de software in om te kunnen mixen. Want ik krijg maar geen geluid over de boxen gescheiden van de koptelefoon. Dus om standaard te kunnen mixen. Net als bij platenspelers. Monitor functie gebruik van kanaal. Iemand een ideeConfused
Dank voor je aandacht alvast.

What do you think about Virtual DJ met Audigy2 Platinum ??

Vote :   

Lead    posted on 16-01-2007 14:29
Je kunt uit 1 geluidskaart geen 2 verschillende geluiden halen. Als je wilt mixen heb je een geluidskaart nodig voor de 'master' out, en een voor je hoofdtelefoon.

Meestal kun je voor de master je Soundblaster kaart gebruiken, en je zou je ingebouwde geluidskaart van je moederbord kunnen gebruiken voor je voorbeluistering met de hoofdtelefoon.
Let the BASS be louder
Rens    posted on 16-01-2007 14:35
Hoe kom je op dit idee? Heb je dit ergens gelezen of (net zoals ik eerst) gezien in het configuration menu van VDJ?

Ik heb ook een tijd gedacht dat dat via 1 geluidskaart kon omdat in het config menu van VDJ je verschillende soorten van 'geluid outputs' kunt kiezen (vermakkelijkt d.m.v. plaatjes) en daar staat er ook een bij waarbij de headphone en 'master' op 1 geluidskaart zitten.
Maar zoals Lead al zei, dat gaat dus niet....

Lead    posted on 16-01-2007 15:01
Ik heb die niet nagezocht, maar met enig logisch nadenk werk kun je toch die conclusie trekken ??

Een geluidskaart van Soudblaster heeft maar 1 stereo kanaal, daar kun je niet 2 verschillende signalen versterkt over weergeven. Daar is dus iets extra's nodig.

De voordeligste oplossing zou zijn als je naar je soundblaster ook een ingebouwde geluidskaart hebt op je moederbord. Dat die ingebouwde kaart minder klinkt dan je geluidskaart is geen probleem want deze gebruik je toch alleen voor monitoring.
Let the BASS be louder
IbiziX    posted on 19-01-2007 17:56
is perfect mogelijk, je moet dan je boxen op de hoofdingang steken (groen contact) en je hoofdtelefoon in de achterste (zwart contact) steken

is heel gemakkelijk in te stellen alleen heb je maar 1 probleem, je kan niet voorbeluisteren met de demo :p daar zit de fout :d ik beluister zelf ook voor met 1 geluidskaart en ik heb geen problemen :d
Rens    posted on 19-01-2007 21:06
Is dit alleen mogelijk op een 'vaste' pc?? Want op mijn laptop heb ik maar drie mini-jack ingangen zitten. Bij mij zijn ze zwart en zilver maar normaal zijn dit de blauwe, groene en de rode.

This is an old Topic

No new postings for 6.825 days.
 Post CommentThat would be 227.5 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 57 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 29.481
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.681.493