vraagprijs indicatie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 15-01-2007 21:46
Even iets niet super nuttigs maar ben gewoon even benieuwd. Het gaat om het volgende:

Ik wil graag mijn dj setje op marktplaats aanbieden, maar aangezien ik niet zo goed weet hoe snel dj enquipment in waarde daalt vraag ik het hier even, Het gaat om het volgende setje

2x Numark axis 4 - precies 1 jaar oud (geen schade alleen lichte gebruikskrasjes die overgens niet storend zijn voor het oog. Nieuwprijs 220 euro per stuk

1x Numark dm1002mk2 2 kanaals mixertje - precies 1 jaar oud (geen schade, geen krakende faders, alleen lichte gebruikskrasjes rond de eq knoppen die overgens niet storend zijn voor het oog. Nieuwprijs c.a. 120 euro.

Kan iemand mij ongeveer zeggen voor hoeveel ik dit setje zou kunnen verkopen, of dit nu 250 of 400 of 450 euro is, ik zou het echt niet weten.

Alvast bedankt.

What do you think about vraagprijs indicatie ??

Vote :   

Ft    posted on 15-01-2007 21:53
voor de axis zou je kunnen denken aan 150 ps en voor de dm is 50-60 wel goede prijs... het is en blijft 2e hands... ook moet je ff kijken naar andere aanbieders... wat die er voor vragen... en zo mogelijk er iets onder gaan zitten.
Voor de rest is het ook afhankelijk van de prijs en idd ook van de eventuele "schade"... die krasjes zullen niet storend zijn, maar wel een reden voor iemand om af te dingen...

Edit: mijn prijzen zijn de dingen die ik zou vragen... tis maar ff richtlijn...
User edit by Ft on 15-01-2007 @ 21:53:57 (19%)
Steev    posted on 15-01-2007 22:57
Ik denk dat ik het wel met Ft eens ben. Een prijs tussen de 350 / 400 moet je er toch wel voor zien te krijgen. Cd's voor 160 ps en je mixer voor 80? Lijkt me een heel net prijsje voor een set met alleen wat lichtje gebruikssporen! Ik zou niet voor veel lager gaan, maar dat is denk ik een beetje persoonlijk. Als ik zelf iets 2e hands zou kopen, vind ik dit toch wel een redelijke prijs Winking my eye

Je kan immers ook altijd nog onderhandelen. Want of je nu 400 vraagt, of 300, afdingen willen ze altijd wel een beetje Happy, laughing Houd daar dus een beetje rekening mee met de prijs!
Ft    posted on 15-01-2007 23:00
Dat is waar... als je er 50 voor wilt moet je gewoon 75 vragen... zowiesow beginnen ze bij marktplaats heel laag te bieden... Als ik jou was zou ik niet in gaan op biedingen die je niet bevallen. Zet er ook je telefoon nummer bij. Als er iemand belt in plaats van mailt weet je in ieder geval dat hij/zij er moeite voor wil doen, dus heb je in ieder geval een serieus geïnteresseerde...
DaDragon    posted on 15-01-2007 23:49
Denk dat je voor dit setje toch wel 300 - 350 euro kan vangen.

Maar dat is mijn mening/indicatie.

Maak goede en mooie foto's van je installatie.. Dit scheelt ook in de verkoop. Mensen zoeken vaak op advertenties met foto's.
Jer    posted on 16-01-2007 09:07
Ik zou 425 euro neer zetten en ze laten afdingen tot 400 zijn hun weer blij en verkoop je het zo. En telnummer erbij moet je altijd doen dan kunnen ze gewoon direct contact met je opnemen. (zoals Ft zegt)

Ik doe meestal na een jaar perfecte staat 75% rekenen en tot nu toe alles voor die prijs verkochtHappy, laughing
Dus bij jou 220x 2+120= 560
560/100=5.6x75=420

Hoop dat je hier wat aan heb!
User edit by Jer on 16-01-2007 @ 09:12:31 (76%)
MuffHouse    posted on 16-01-2007 12:37
Iedereen bedankt voor de tips!
DrMando    posted on 16-01-2007 18:22
goede ervaringen met apart verkopen ... vaker hogere prijs dan alles samen, natuurlijk wel meer tijd mischien voor alles kwijt te geraken...
Jer    posted on 17-01-2007 07:53
Poster: DrMando
goede ervaringen met apart verkopen ... vaker hogere prijs dan alles samen, natuurlijk wel meer tijd mischien voor alles kwijt te geraken...

Dat was ik nog vergeten er neer te zetten, dat is inderdaad zo alles los is beter meer geld en meer tijd.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

113 Users online: 17 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 66.277
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.792