Party organiseren (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJDanoontje    posted on 15-01-2007 19:13
Hey,

Ik en een vriend zijn van plan binnenkort een feest te organiseren voor de jeugd van 12 t/m 16 jaar.

Het word gehouden in een grote tent waar 350 mensen in kunnen. De tent is van een café en kan gebruikt worden.
Er staat een podium in       en een bar (personeel van het caféWinking my eye. Ik heb geregeld dat hun alle winst van de drank hun dan krijgen en wij de winst van de entree.

Ik dacht aan €3,- entree ong.Confused Beveiliging dacht ik aan 2 man en mijn ouders enz. zijn daar ook, meer dan genoeg denk ik zelf!

Moet ik nog aan andere dingen denken?!!!!!!!!!ConfusedConfused?
Ik hoor het graag, tips en alles welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil waarschijnlijk 8 Martin scanners en wat parrekes huren, bij een verhuur bedrijfje hier in de buurt die ik goed ken, en dus voor een redelijke prijs kan mee krijgen.

Laterrrrrrr..
User edit by DJDanoontje on 15-01-2007 @ 19:15:17 (15%)

What do you think about Party organiseren ??

Vote :   

Vk5    posted on 18-01-2007 18:11
Het idee is leuk, maar ik zou me eerder richten op ouder publiek.
Zorg eerst voor een vergunning, ben je hier al achteraan gegaan?
Heb je goede connecties in de dj wereld zorg dan dat je een leuke line-up regeld, zorg voor een goede locatie. Promotie doormiddel van flyers, posters, website en nog belangrijken mond op mond. Zodra je de doelgroep ouder maakt heb je ook geen last van de problemen rondom het alcohol.
Ft    posted on 18-01-2007 18:41
Poster: Vk5
Het idee is leuk, maar ik zou me eerder richten op ouder publiek.
Zorg eerst voor een vergunning, ben je hier al achteraan gegaan?
Heb je goede connecties in de dj wereld zorg dan dat je een leuke line-up regeld, zorg voor een goede locatie. Promotie doormiddel van flyers, posters, website en nog belangrijken mond op mond. Zodra je de doelgroep ouder maakt heb je ook geen last van de problemen rondom het alcohol.

Ik begin me nu af te vragen wat dit te maken heeft met zijn feest. Hij heeft laten weten wat voor feest hij wil geven en voor welke doelgroep het is. Tot nu toe heb ik bijna alleen nog maar commentaar voorbij zien komen zoals dit. Als je vind dat dit een betere doelgroep is, dan moet je zelf een feest geven. De TS wil een feest geven voor de doelgroep van mensen rond de 16 jaar... dus ook onder. Ook raad ik je aan om volgende keer even alle posts te lezen, want iets toevoegen deed je met jou commentaar niet. Hij heeft al laten weten dat hij iets van flyers en posters wilde regelen. Over de vergunning gingen ook al zo'n 20 replys ofzo. Lees dus aub vantevoren voordat je iets toe wilt voegen... anders is het voor de TS ook lekker... alleen maar steeds over dezelfde punten(die je al hebt beantwoord/veranderd) worden afgezeken.
Sorry als iemand het anders ziet, maar ik vond het nodig om mijn mening hierover even te melden...
PatrickBeuken    posted on 18-01-2007 20:30
@ Ft => Niks mis mee. De topicstarter heeft ook aangegeven waarom hij voor die doelgroep heeft gekozen (leeftijd van zijn vrienden, etc.) Het is dus onzin om een andere doelgroep te adviseren... de topicstarter heeft een goede reden voor de door hem gekozen doelgroep.
djmamo    posted on 18-01-2007 20:39
Poster: Ft

Ik begin me nu af te vragen wat dit te maken heeft met zijn feest. Hij heeft laten weten wat voor feest hij wil geven en voor welke doelgroep het is. Tot nu toe heb ik bijna alleen nog maar commentaar voorbij zien komen zoals dit. Als je vind dat dit een betere doelgroep is, dan moet je zelf een feest geven. De TS wil een feest geven voor de doelgroep van mensen rond de 16 jaar... dus ook onder. Ook raad ik je aan om volgende keer even alle posts te lezen, want iets toevoegen deed je met jou commentaar niet. Hij heeft al laten weten dat hij iets van flyers en posters wilde regelen. Over de vergunning gingen ook al zo'n 20 replys ofzo. Lees dus aub vantevoren voordat je iets toe wilt voegen... anders is het voor de TS ook lekker... alleen maar steeds over dezelfde punten(die je al hebt beantwoord/veranderd) worden afgezeken.
Sorry als iemand het anders ziet, maar ik vond het nodig om mijn mening hierover even te melden...

ben het helemaal met je eens, ook het gezeur van de vergunning gaat nergens over, want in het begin staat al, de drank word uitbesteed aan het cafe..... klaar.

20 post zie je dan nog voorbij komen met: je moet wel een vergunning regelen.

veel mensen op deze site lezen niet en denken overal verstand van te hebben, en das een beetje jammer.

www.moonentertainment.nl
DaDragon    posted on 18-01-2007 23:33
Poster: DJDanoontje

De tent (locatie) is in de buurt van bossen en voetbalvelden en staan 1 of 2 huizen bij. Dus geluidsoverlast voor mensen zal er denk ik niet zijn.

Als inderdaad de vergunningen niet rond kunnen komen, dan zal ik eens kijken naar een jeugdcentrum, hoewel dit wel veel meer geld kost... want dit bedrijfje hebben we gratis (hun krijgen drank-winst) omdat het een oom van me maat is!

Bedankt

Een jeugdcentrum kost dus beduidend minder.. Want de gemeente stelt geld beschikbaar voor zo'n centrum voor dit soort projecten/feesten.

Poster: djmamo

ben het helemaal met je eens, ook het gezeur van de vergunning gaat nergens over, want in het begin staat al, de drank word uitbesteed aan het cafe..... klaar.

20 post zie je dan nog voorbij komen met: je moet wel een vergunning regelen.

veel mensen op deze site lezen niet en denken overal verstand van te hebben, en das een beetje jammer.

We hebben het niet over vergunningen voor drank e.d.
Er zijn ook vergunningen nodig om een feest te houden. Wel of geen drank.

Anders is het feest illegaal. Als het een klein besloten feest is, is het geen probleem, onder het mom van klassefeest ofzo.
Maar 400 man heb je gewoon een vergunning nodig.

Dit ivm mogelijke branduitbraak, geluidsoverlast e.d.
User edit by DaDragon on 18-01-2007 @ 23:36:01 (100%)
dj-nick    posted on 19-01-2007 12:04
Poster: DaDragon

Anders is het feest illegaal. Als het een klein besloten feest is, is het geen probleem, onder het mom van klassefeest ofzo.

als dit in een cafe is heb je daar al een vergunning voor
djmamo    posted on 19-01-2007 18:55
Poster: DaDragon

We hebben het niet over vergunningen voor drank e.d.
Er zijn ook vergunningen nodig om een feest te houden. Wel of geen drank.

dit is totaal niet aan de orde als het feest, ook al is het in een tent, bij een cafe is.

een cafe mag feesten geven zonder vergunning, dacht jij dat er bij elk (thema) feest een vergunning aangevraagd moest worden. (landelijk)

ik heb een complete regie voor een feest liggen voor 2000 personen, het enige minpunt is dat er een evenementen stop is in de plaats (Valkenswaard) waar het feest gehouden zou worden. (overigens had ik al sponsers en artiesten enz. geregeld en een datum.)

voor deze plaats heb ik GEEN vergunning nodig  om een tentfeest met 2000 personen te organiseren.

drank vergunning heb ik wel nodig, maar als ik mijn horeca papieren heb dan heb ik ook GEEN vergunning voor de drank nodig, ik moet dan wel de eind verantwoordelijke van het feest zijn.

vergunningen verschillen per gemeente heel erg, dus als je iets organiseerd moet je goed informeren bij je gemeente.

als je een feest organiseerd ben je wel verplicht (als het niet bij een horeca gelegenheid is) om dit te melden bij politie en brandweer, voor eventuele calamiteiten.

Hey,

Ik en een vriend zijn van plan binnenkort een feest te organiseren voor de jeugd van 12 t/m 16 jaar.

Het word gehouden in een grote tent waar 350 mensen in kunnen. De tent is van een café en kan gebruikt worden.
Er staat een podium in       en een bar (personeel van het caféWinking my eye. Ik heb geregeld dat hun alle winst van de drank hun dan krijgen en wij de winst van de entree.

Ik dacht aan €3,- entree ong.Confused Beveiliging dacht ik aan 2 man en mijn ouders enz. zijn daar ook, meer dan genoeg denk ik zelf!

Moet ik nog aan andere dingen denken?!!!!!!!!!ConfusedConfused?
Ik hoor het graag, tips en alles welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil waarschijnlijk 8 Martin scanners en wat parrekes huren, bij een verhuur bedrijfje hier in de buurt die ik goed ken, en dus voor een redelijke prijs kan mee krijgen.

Laterrrrrrr..

hier ging het eigenlijk over dus, graag weer ontopic
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 19-01-2007 @ 19:21:03 (65%)
rebounce    posted on 19-01-2007 19:39
jaja interessant , vergunnigen verschillen idd
djmamo    posted on 20-01-2007 04:16
Poster: rebounce
jaja interessant , vergunnigen verschillen idd

en wat bedoel je hier nu mee, en wat is jouw toegevoegde waarden aan deze topic?
www.moonentertainment.nl
DaDragon    posted on 20-01-2007 12:09
@djmamo:

Hier in apeldoorn is het verplicht voor ELK feest een vergunning te regelen. 

Kijk hier maar voor de voorwaarden van de gemeente:

Klik hier op de link

Misschien is dit dus per gemeente verschillend Confused?
djmaarten    posted on 20-01-2007 14:01
maar als jij het dus in een cafe doet dat cafe heeft wel verguningen maar hij moet wel de verguningen hebben die je nodig hebt als hij bv alleen een drank vergunnign heeft dan kan je er nog niet echt geluids overlast maken sommige cafe hebben dus dat soort verguningen niet

en een cafe waar 400 mensen ik kunnen groot cafe is het dan
User edit by djmaarten on 20-01-2007 @ 14:04:33 (22%)
djmamo    posted on 20-01-2007 16:24
voor alle bonny st. clairs,

vergunningen verschillen per gemeente.

een horeca zaak heeft alle vergunningen al, dit is landelijk maar vanuit de gemeente kunnen er nog wat haken en ogen aan zitten.

dus je kan nu heel veel gaan zeggen over ja bij ons is het zo, maar daar heb je niets aan.

de topic starter moet gewoon eens met de cafe eigenaar gaan praten over eventuele hindernissen die er zijn.

en dan kunnen we nu stoppen over die vergunningen omdat dat geen enkele zin heeft, of je moet in dezelfde plaats wonen als de topic starter dan kan het nog.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 20-01-2007 @ 16:25:13 (1%)
DJDanoontje    posted on 20-01-2007 18:07
Het is niet een heel erg écht café maar in de zomer (wanneer er veel word gemidgetgolft en skelter worden uitgehuurd) zitten er veel mensen op het terras daaro. Ik zal nog eens navragen anders aan hun hoe dat zit met die vergunningen.

Wie woont er in Oisterwijk?:P

Line up word (voor vrienden van me erg bekend):
- DJ Mteqx (jumpstyle)
- DJ M!chels & Geeven (house)
- DJ Young Nick (all-round)

- Jump crew (optreden; jump groep komt optreden)
- Boombailando (optreden; twee ventjes gaan gek doen)

Hoeveel € gemiddeld zijn het om flyers te drukken (300 oid.)?

Laters

EDIT evenemten OISTERWIJK:
http://www.oisterwijk.nl/smartsite1967.htm?menu=1960&page=1967
User edit by DJDanoontje on 20-01-2007 @ 18:10:40 (16%)
altamira    posted on 22-01-2007 18:08
Ach sommige mensen bekijken het hier ook weer veels te moeilijk.

Verlies zul je niet snel draaien denk ik mits je het flyeren goed aanpakt. En dat is moeilijker dan verwacht bij een doelgroep die niet direct de jouwe is.
Beetje geluk heb je ook nodig..

Veel kosten worden gedekt doordat het een cafe betreft idd en ik verwacht dan ook geen problemen met de vergunning als ik t zo hoor.. Blijft sowieso belgië heWinking my eye
Veel overlast zal t sowieso niet geven omdat t relatief niet lang doorgaat.

Zo'n feestjes organiseren is natuurlijk ook gewoon leuk!

Komen de dj's trouwens voor nop draaien?
PatrickBeuken    posted on 22-01-2007 18:12
Poster: altamira
lijft sowieso belgië heWinking my eye?

België?
altamira    posted on 22-01-2007 21:15
Poster: PatrickBeuken

België?

dacht dat de topicstarter in belgie woondeWinking my eye
DJDanoontje    posted on 28-01-2007 17:39
Nee ik woon gewoon in Nederland hoor
Party is bijna inzicht, er is een grote gastenlijst gemaakt en de uitnodigingen worden gedrukt en gaan dus waarschijnlijk over 2 weken de deur uit. Website is bijna af en ook zullen flyers snel worden opgehangen.

We hebben het verhuurbedrijf gemaild, en het staat voor ons klaar op de desbetreffende datum.

Wat mij betrefd, let this party started!

Moet ik nog op wat laatste dingen/detail's letten? Of wens je me succes? Of wil je de booth weten of?

Ik hoor het wel:P

Ft    posted on 28-01-2007 17:41
de uiteindelijke booth plaatsen is natuurlijk altijd goed...  :P
DJDanoontje    posted on 28-01-2007 17:46
Ik zal het maar verklappen dan;
DJM 800, DJM 600, HDJ 1000, EFX 1000, stuk of 5 cdj 1000mk3's
enneuuuuuh
hahahaha
nee zo'n groot budget hadden we niet:P

Even zonder gekheid:

DJ Dubbele Cd speler
Reloop RMX 40 DSP
laptoppie (voor ook oa. de SMS Show!)
lichtcontrollekes voor de MARTIN scans en parrekes
sennheiser micro
technics h-telefoon

en trusssss
DonBasco    posted on 28-01-2007 18:06
Ik zal het maar verklappen dan;
DJM 800, DJM 600, HDJ 1000, EFX 1000, stuk of 5 cdj 1000mk3's
enneuuuuuh
hahahaha
nee zo'n groot budget hadden we niet:P

Even zonder gekheid:

DJ Dubbele Cd speler
Reloop RMX 40 DSP
laptoppie (voor ook oa. de SMS Show!)
lichtcontrollekes voor de MARTIN scans en parrekes
sennheiser micro
technics h-telefoon

en trusssss

Hoezo zonder gekheid?
Het kan dat je geen budget hebt, maar als je zelf dj bent (grote kans op dit forum) ben ik wel wat verbaasd over wat je dan hebt gehuurd.
Truss en scans zijn ook niet bepaald goedkoop. Ik heb zelf liever goede gear dan dat er een lampje meer of minder hangt.
Ft    posted on 28-01-2007 18:10
jah... en je kende toch iemand bij de verhuur? dan zou ik dus echt niet voor de reloop rmx zijn gegaan, maar gewoon voor een djm600/800...
DJDanoontje    posted on 29-01-2007 19:07
Nah het is allemaal mn eigen apparatuur.. behalve dan die
Scans en pars + wat ander licht wat ik ga huren.
Geluid komt van mij en van een maat van me, waar we alleen een versterkertje nog bij voor hoeven te huren.

Geluid zit goed
Licht zit ook zeker goed!
(ONZE) DJ(s) verwachten ook niet meer dan dit

Dus dat zit wel KNOR:P

DaDragon    posted on 29-01-2007 19:10
Nah het is allemaal mn eigen apparatuur.. behalve dan die
Scans en pars + wat ander licht wat ik ga huren.
Geluid komt van mij en van een maat van me, waar we alleen een versterkertje nog bij voor hoeven te huren.

Geluid zit goed
Licht zit ook zeker goed!
(ONZE) DJ(s) verwachten ook niet meer dan dit

Dus dat zit wel KNOR:P

welke speakers e.d. heb je? ben ff benieuwd :d
DJDanoontje    posted on 31-01-2007 14:04
Dikke Masterset en m'n eigen vibe's volgens mij. Ik heb qua die technise dingen van het geluid niet veel te maken.

This is an old Topic

No new postings for 6.797 days.
 Post CommentThat would be 226.6 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

214 Users online: 95 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 5.922
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.313