Poster: DaDragon
We hebben het niet over vergunningen voor drank e.d.
Er zijn ook vergunningen nodig om een feest te houden. Wel of geen drank.
Anders is het feest illegaal. Als het een klein besloten feest is, is het geen probleem, onder het mom van klassefeest ofzo.
Maar 400 man heb je gewoon een vergunning nodig.
Dit ivm mogelijke branduitbraak, geluidsoverlast e.d.
dit is totaal niet aan de orde als het feest, ook al is het in een tent, bij een cafe is.
een cafe mag feesten geven zonder vergunning, dacht jij dat er bij elk (thema) feest een vergunning aangevraagd moest worden. (landelijk)
ik heb een complete regie voor een feest liggen voor 2000 personen, het enige minpunt is dat er een evenementen stop is in de plaats (Valkenswaard) waar het feest gehouden zou worden. (overigens had ik al sponsers en artiesten enz. geregeld en een datum.)
voor deze plaats heb ik GEEN vergunning nodig om een tentfeest met 2000 personen te organiseren.
drank vergunning heb ik wel nodig, maar als ik mijn horeca papieren heb dan heb ik ook GEEN vergunning voor de drank nodig, ik moet dan wel de eind verantwoordelijke van het feest zijn.
vergunningen verschillen per gemeente heel erg, dus als je iets organiseerd moet je goed informeren bij je gemeente.
als je een feest organiseerd ben je wel verplicht (als het niet bij een horeca gelegenheid is) om dit te melden bij politie en brandweer, voor eventuele calamiteiten.
Poster: DJDanoontje
Hey,
Ik en een vriend zijn van plan binnenkort een feest te organiseren voor de jeugd van 12 t/m 16 jaar.
Het word gehouden in een grote tent waar 350 mensen in kunnen. De tent is van een café en kan gebruikt worden.
Er staat een podium in en een bar (personeel van het café
. Ik heb geregeld dat hun alle winst van de drank hun dan krijgen en wij de winst van de entree.
Ik dacht aan €3,- entree ong.
Beveiliging dacht ik aan 2 man en mijn ouders enz. zijn daar ook, meer dan genoeg denk ik zelf!
Moet ik nog aan andere dingen denken?!!!!!!!!!
?
Ik hoor het graag, tips en alles welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wil waarschijnlijk 8 Martin scanners en wat parrekes huren, bij een verhuur bedrijfje hier in de buurt die ik goed ken, en dus voor een redelijke prijs kan mee krijgen.
Laterrrrrrr..
hier ging het eigenlijk over dus, graag weer ontopic