Party organiseren (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJDanoontje    posted on 15-01-2007 19:13
Hey,

Ik en een vriend zijn van plan binnenkort een feest te organiseren voor de jeugd van 12 t/m 16 jaar.

Het word gehouden in een grote tent waar 350 mensen in kunnen. De tent is van een café en kan gebruikt worden.
Er staat een podium in       en een bar (personeel van het caféWinking my eye. Ik heb geregeld dat hun alle winst van de drank hun dan krijgen en wij de winst van de entree.

Ik dacht aan €3,- entree ong.Confused Beveiliging dacht ik aan 2 man en mijn ouders enz. zijn daar ook, meer dan genoeg denk ik zelf!

Moet ik nog aan andere dingen denken?!!!!!!!!!ConfusedConfused?
Ik hoor het graag, tips en alles welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil waarschijnlijk 8 Martin scanners en wat parrekes huren, bij een verhuur bedrijfje hier in de buurt die ik goed ken, en dus voor een redelijke prijs kan mee krijgen.

Laterrrrrrr..
User edit by DJDanoontje on 15-01-2007 @ 19:15:17 (15%)

What do you think about Party organiseren ??

Vote :   

greup    posted on 15-01-2007 19:22
Hoe oud ben jij eigenlijik?

2 man beveiliging op 350 man,.... Denk het ook. En die moeder van jou,... gaat die wat doen als er een groep mensen rommel komt trappen voor jou kinderfeestje?

Dan de 2e vraag,.. Hoe ga jij aan 350 man komen,. Heb jij 350 vrienden en kennissen? of ga jij flyeren?

Ook vraag ik me af hoe blij z'n kroegbaas is met de drank omzet van * een theoretische* 350 kinderen in leeftijd cat. 12/16. Deze kids mogen geen alcoholische drank,.. en zijn doorgaans ook niet bep welvarend. op een normale avond met het normale publiek, 16+ dus, zou hij dus vermoedelijk meer verdienen.

Wat denk jij trouwens dat een prof. beveiliger kost? en hoe zorg jij dat er geen mensen binnenkomen die je niet binnen wilt hebben..
aangezien het in een kroeg is heb je vermoedelijk geen gedoe met vergunningen, en buma rechten.

Nog iets,... je haalt met 350 man *3 euro = 1050 euro binnen. Hier gaan je inhuur van dj's kosten van evt. promotie en beveiliging vanaf.. Is het nog de moeiste om daarvoor met 2 man dit feest te organiseren...

IK ben erg negatief gestemd door jou post,... Je komt op mij over als een jonge die (nog) niet weet waar je het over hebt.

Mod edit by greup on 15-01-2007 19:27 (35%)
djjw    posted on 15-01-2007 19:27
Heb je al geluids apperatuur?
Is er een stalling voor de fietsen?
Heb je een garderobe?
Muziek rechten?
Wat kost de dj?
Wat kost de beveiliging?
Heb je een vergunning?
Wie betaald de stroom?
Wat zijn de kosten van de licht apperatuur?
Waar zijn eventueel toiletten?
Is er iemand met E.H.B.O?
Er komt wat meer bij kijken dan je denkt!

Damn... Greup was me weer voor

User edit by djjw on 15-01-2007 @ 19:28:44 (25%)
Dirkvh    posted on 15-01-2007 19:39
Poster: DJDanoontje
Ik heb geregeld dat hun alle winst van de drank hun dan krijgen en wij de winst van de entree.

Ik denk dat je eerder geld bij moet leggen, dan dat je winst zal maken. Denk er ook even aan, dat als je een feest voor de eerste keer doet, dat er niet heel erg veel mensen zouden komen, of je moet goed zijn in reclame maken. Maar goed reclame maken kost ook nog geld. En natuurlijk wat djjw en greup al zeiden, er komt echt veel bij kijken!
Ik denk dat je zo'n feest nog voor je moet houden, en over enkele jaren nog maar eens na gaan denken of je toch nog zo'n feest kunt geven.
ACTIVE    posted on 15-01-2007 19:43
Stel je krijgt die tent vol met 350 mensen keer €3 euro, ga je het krap niet halen of net wel maat.. Neem maar van mij aan dat je er meer geld en tijd in steekt, dan plezier dat je er aan overhoud..
User edit by ACTIVE on 15-01-2007 @ 19:43:54 (1%)
greup    posted on 15-01-2007 19:45
zo'n feest kunt geven

Ik vind het concept niet bep. ideaal als je een winstdoel hebt. 12/16 jarige is nou niet bep. de groep waar je in het uitgaans gebeuren de winst op pakt. Zo hebben ze last van ouders,... last van weinig zakgeld en mogen ze geen alcoholische drank. Ook mogen ze vaak een vroege eind tijd,..

Waar je bij 16+ een feest van 10.30 tot 06.00 een feest kunt geven, kan dat hier alleen van *gemid* 19.30 tot 22.30
ACTIVE    posted on 15-01-2007 19:50
Of de gemeente moet er een project van maken en dan lapt de gemeente allen kosten die je maakt en JE VERLIES... Maar dat is bij jou niet het geval dus zal je zelf maar eens goed nagaan denken....

Ben het met de bovenstaande meningen eens SORRY
User edit by ACTIVE on 15-01-2007 @ 19:51:10 (26%)
Nvie    posted on 15-01-2007 20:03
Ik zelf waag me niet aan dit soort dingen. Het is altijd erg twijfelachtig of je profit gaat draaien, ofdat je zelfs wel aan je break even komt. Met de doelgroep die jij voor ogen hebt, moet ik greup gelijkgeven, dat die niet eens royaal zouden kunnen zijn.

Daarnaast weet ik niet of er bij jullie in de omgeving discotheken ofzo zitten, maar houd mee dat die een concurrerende factor zijn. Ook moet je je afvragen of een kroeg nou wel zo'n goed idee is... Jongeren zitten meer in de discotheek dan in de kroeg, en hebben bij dat laatste vaak een grimmig beeld. Behalve de jonge alcoholisten natuurlijk... maar die wil je niet aantrekken denk ik.

Dus zoek of een sponsor, of pak je plan nog eens flink aan en verbeter het op de punten die in dit topic genoemd worden.
DJ_Sintec    posted on 15-01-2007 21:24
Poster: Nvie

.. Jongeren zitten meer in de discotheek dan in de kroeg, en hebben bij dat laatste vaak een grimmig beeld. Behalve de jonge alcoholisten natuurlijk... maar die wil je niet aantrekken denk ik.

even off topic: jongeren gaan inderdaad liever naar een discotheek/danscafe dan op een gewoon cafe maar noem daarom niet de jongeren die dat wel graag doen (waaronder ik) alcoholisten!!

On topic:
bij kinderen moet je zowiso minder investeren in veiligheid enzo. ook zijn 8 scans niet nodig voor kinderdisco enzo. Het kan allemaal veel goedkoper. maar misschien kan je naar de jeugdraad stappen van je gemeente en het daar voorstellen? misschien pakt het daar wel. Hier doen ze toch zoiets
greup    posted on 15-01-2007 21:33

maar misschien kan je naar de jeugdraad stappen van je gemeente en het daar voorstellen? misschien pakt het daar wel. Hier doen ze toch zoiets

mmmm Dan mag je wel even een mooi plan gaan schrijven,.. Wat zou dit namelijk toevoegen aan wat er al is. En waarom moet nou juist DIT er komen. En z'n ondernemingsplan moet je ook zeker niet onderschatten. Persoonlijk zie ik hier weinig slagingskans in * zeker zoals het er nu voorstaaat*
MuffHouse    posted on 15-01-2007 21:40
Volgens mij is het statement van jullie wel duidelijk  Nu durft de topicstarter zelfs niet eens meer te reageren
DJ_Sintec    posted on 15-01-2007 21:41
Poster: greup

mmmm Dan mag je wel even een mooi plan gaan schrijven,.. Wat zou dit namelijk toevoegen aan wat er al is. En waarom moet nou juist DIT er komen. En z'n ondernemingsplan moet je ook zeker niet onderschatten. Persoonlijk zie ik hier weinig slagingskans in * zeker zoals het er nu voorstaaat*

wie zegt dat dat er al is? (of ik heb ergens iets niet gelezen Happy, laughing)
Dit is misschien wel een verschil België/Nederland maar ik zit zelf in de jeugdraad (via chiro) en aangezien de jeugdraadverantwoordelijke (jeugdconsulent en andere) graag hebben dant ongebonden jeugd naar de jeugdraad komt zouden ze zijn idee hier bij ons met open armen ontvangen: ik hoor het al:"ik zou graag een fuif organiseren voor de jongeren tussen 12/16 jaar" dan ben ik er zeker van dat ze hier bij ons samen met hem naar een oplossing gaan zoeken.

maar dit is natuurlijk hier he. Ik weet niet hoe het daar zit

greup    posted on 15-01-2007 21:48

Ik weet niet hoe het daar zit

Een heel stuk strenger dan bij jullie....
Dj_Fantasy    posted on 15-01-2007 21:52
Poster: DJ_Sintec

wie zegt dat dat er al is? (of ik heb ergens iets niet gelezen Happy, laughing)
Dit is misschien wel een verschil België/Nederland maar ik zit zelf in de jeugdraad (via chiro) en aangezien de jeugdraadverantwoordelijke (jeugdconsulent en andere) graag hebben dant ongebonden jeugd naar de jeugdraad komt zouden ze zijn idee hier bij ons met open armen ontvangen: ik hoor het al:"ik zou graag een fuif organiseren voor de jongeren tussen 12/16 jaar" dan ben ik er zeker van dat ze hier bij ons samen met hem naar een oplossing gaan zoeken.

maar dit is natuurlijk hier he. Ik weet niet hoe het daar zit

Ik zit ook in de jeugdraad dankzij speelplein, hier is het zo goed verzorgd dat je enkel 1 formulier (4 bladzijde lang) moet invullen en dan heb je in princiepe alle vergunningen al:p
dj2dj.nl
MuffHouse    posted on 15-01-2007 21:52
Ik organiseer thuis feestjes tot 80 man, omdat het allemaal illegaal is moet je zekers rekening houden met overlast ect. Alleen al voor de drank, het regelen van de mensen, de techniek en het financiele gedeelte ben je super veel tijd kwijt
DJ_Sintec    posted on 15-01-2007 22:11
en fantasy zo streng zullen ze niet zijn bij jullie he? jeugdraad is er toch voor de jeugd niet?
Dj_Fantasy    posted on 15-01-2007 22:18
Poster: DJ_Sintec
en fantasy zo streng zullen ze niet zijn bij jullie he? jeugdraad is er toch voor de jeugd niet?

Bij ons gaat dat nogwel, alleen ons jeugdhuis heeft het moeilijk, die hebben een soort ruzie met de burgemeester. Dus zij worden extra in het oog gehoudeWinking my eye
dj2dj.nl
DonBasco    posted on 16-01-2007 11:39
Poster: greup
Ik vind het concept niet bep. ideaal als je een winstdoel hebt. 12/16 jarige is nou niet bep. de groep waar je in het uitgaans gebeuren de winst op pakt. Zo hebben ze last van ouders,... last van weinig zakgeld en mogen ze geen alcoholische drank. Ook mogen ze vaak een vroege eind tijd,..
Waar je bij 16+ een feest van 10.30 tot 06.00 een feest kunt geven, kan dat hier alleen van *gemid* 19.30 tot 22.30

Alle de door jou genoemde winstbeperkende elementen worden door DJDanoontje niet gevoeld, maar door de uitbater van het cafe. Ik zou ook zo veel mogelijk bij hem neerleggen. Hij heeft hier waarschijnljik ook al ruime ervaring mee.

Ik ben het wel met de anderen eens dat 350 man best veel kan zijn. Ik adviseer je om een goed kosten/batenplaatje op te stellen en hierbij voor je opbrengst uit te gaan van bijvoorbeeld 200 man. Alles wat daar boven komt kan je dan als winst beschouwen of in een volgend feest stoppen.

Andere tip is om een voorverkoop te doen. Hierbij kan je beter inschatten hoe druk het gaat worden (en wat je dus aan inkomsten kan verwachten)

DJDanoontje    posted on 16-01-2007 15:30
Hallo,

Even proberen wat vragen te beantwoorden:

- We gaan voor de 300 man, zodat er nog beetje ruimte is voor te jumpen.. idd. wij en een aantal vrienden maken een gastenlijst voor ong. 400 personen die we kennen en hopen daarvan 300 man zeker te laten komen door middel van een uitnodiging ook ga ik aantal flyers rond hongen op mn school en omliggende scholen denk ik
- Ben 17 jaartjes oud
- Aangezien meeste mensen op de party zijn die ik ken verwacht ik geen vechtpartijen maar ik zal er wat meer proberen te regelen! Zoals grote vrienden van 20 jaar en die houden het daar wel stil voor gratis zuipen of een klein deel van de entree prijs:P
- Vergunningen vroeg ik me dus ook af, het is wel groot plezier café die ook skelters en midgetgolf heeft dus ik denk dat we het best kunnen regelen.
- Ik heb inderdaad zelf geluidsapparatuur
- Er is een stalling voor de fietsen
- Garderobe komt in orde!
- Muziek rechten?? wat bedoel je daarmee? Buma? We draaien met legale cd;s dus
- Stroom is voor t ©afe
- Kosten lichtapparatuur ong. 150 euro excl. truss, weet namelijk niet of we dit nodig hebben anders zal het duurder worden
- Toiletten is heel slim, moet ik even bekijken denk gewoon wildplassen haha, nee euhm regel wel iets in het cafe
- Tijden zijn van 8 tot 12 uur, we kennen de meeste en die mogen heus tot 12en
- Het is geen kroeg het is een groot bedrijfje met midgetgolf en meerdere faciliteiten waar oa. wat tenten staan
- Ik ken meer cafe;s waar ze dit doen, en ik vond het wel gaaf dus ben van plan er een hoop van te maken. ik weet dat er veel bij komt kijken, maar ik probeer alles op en top te regelen en ik krijg volwassen-hulp!
- Voor verkoop heb ik ook al aan gedacht en ook aan ALLEEN voor verkoop, hier moet ik het alleen nog even over hebben want dan moet je ook weer kaarten hebben en die shit.

Hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben,
en ik hoor het commentaar wel weer,
Groetjes

Daan
Steev    posted on 16-01-2007 16:12
Het idee is prachtig, maar stop wanneer je er zelf geen plezier meer in hebt. Zolang dat niet van toepassing is, moet je het zeker doen! Gewoon proberen, als het niet lukt is je geld weg, maar heb je het toch geprobeerd! Dit zou wel zonde zijn als het een investering is van 1000en euros, maar dat lijkt me dit niet te zijn aangezien al veel dingen van het cafe zijn.
Er komen heus wel mensen, maar houd er rekening mee dat er zo'n 20 tot 30 % op het laatste moment afhaken. Een vriendin van mij had ook een feestje, 200 man zouden er komen. 115 verschenen. Houd daar dus rekening mee zodat je later niet treurt omdat het zo leeg is.
Heb je al gedacht aan het binnenkomen? Als iemand binnen is, hoe controleer je dit? Geef je iedereen een bandje? Of wil je niet zo streng controleren? Maak je zelf kaartjes, zijn deze niet makkelijk te vervalsen? Denk daar even overna, aangezien dat toch een groot deel van je inkomsten is.

Succes ermee en laat horen hoe het is gegaan als het heeft plaats gevonden! :D

Trouwens wel geinig, ik citeer:

- een groot bedrijfje

:D
User edit by Steev on 16-01-2007 @ 16:12:50 (4%)
DJDanoontje    posted on 16-01-2007 16:24
Tnx, mensen die binnen zijn krijgen een stempel. Haha
Ft    posted on 16-01-2007 16:59
Poster: DJDanoontje
Tnx, mensen die binnen zijn krijgen een stempel. Haha

Een stempel is het minst effectieve middel... Zo'n ding ff nat maken, overdrukken op iemand anders' hand, en hoplakee... je hebt dr 2... dat kun je redelijk vaak doen... (nee ik spreek niet uit ervaring!   ) :P
User edit by Ft on 16-01-2007 @ 17:00:06 (2%)
Yorick    posted on 16-01-2007 17:18
je zou ze ook een bandje om kunnen laten doen met een opvallende kleur
oranje of geel
Jorrit    posted on 16-01-2007 17:29
- Vergunningen vroeg ik me dus ook af, het is wel groot plezier café die ook skelters en midgetgolf heeft dus ik denk dat we het best kunnen regelen.

Wat hebben skelters en midgetgolf in godsnaam te maken met vergunningen voor dit soort feesten?
DJDanoontje    posted on 16-01-2007 17:38
- Mensen die binnen zijn komen niet meer buiten; binnen is binnen en buiten is buiten dus kopieeren kunnen ze niet.. stempel is zelfs niet eens nodig
- Wat die skelters en midgetgolf met vergunningen te maken hebben; niks:P Haha maar ik bedoel ze hebben wel bedrijfje daar met verschillende faciliteiten en volgens mij ook restaurant en die shitHappy, laughing Dus miss. dat verguning daardoor wel te regelen is. >

MAAR IK HEB DUS ECHT EEN VERGUNNING NODIG VOOR THE PARTY?
Jorrit    posted on 16-01-2007 17:40
dat verguning daardoor wel te regelen is.

Ligt aan de gemeente, sommigen doen daar erg moeilijk over.

MAAR IK HEB DUS ECHT EEN VERGUNNING NODIG VOOR THE PARTY?

A: Je hoeft niet te schreeuwen
B: Ja, je kan niet zomaar hier en daar feesten gaan geven (openbaar)

219 Users online: 127 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 171.949
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.864