vandaag een nieuw speeltje opgehaald..
(wat nou krediet crisis)
Jaguar 'van der plasse' editie, (zijn er 401 van gemaakt op de hele wereld)
nog 1 jaartje en dan is het een oldtimer,
5.3 v12,
alleen ik had een auto ambulance (aanhanger) mee, met een volvo ervoor.. opeens gingen me voorwielen op een 80 km weg de lucht in en begon die te stuiteren en te slingeren als een gek (reed +-50).. maja, gewoon rustig blijven en nadenke hoe je de auto weer netjes op de weg krijgt..
toen tijdje vluchtstrook gereden met 30/40 km/u en een een rustig plekje/dorpje gezocht en gewacht tot een andere jongen die ik kon met een grote auto ambulance (vrachtwagentje) kwam, (170 km rijden) om de jaguar op te halen, een vriend van me was mee die heeft echt een paar uur zitten na shaken van dat stuiteren terwijl ik er vrij nuchter onder bleef en ook niet echt schrok, en lekker genoot van me pizza
het is zijn jaguar, alleen hadden van te voren niet gedacht dat een jaguar zo zwaar zou zijn.. volvo woog 1400 kilo, een auto ambulance met dubbel as, en de jaguar met zijn gewicht gebalanceerd op de ambulance.., maja..dachten dat het net wel zou gaan, en zo leek het in het begin ook.. volvo gedroeg zich goed op de weg.. maar zodra de diepe kuilen/hobbels kwamen ging niet helemaal goed,
toen nog bij amsterdam met een lege tank komen te staan,
(amsterdam is geen pretje met een auto ambulance aanhanger erachter van 6 a 7 meter)
morgen moet het alarm eruit gesloopt worden, het alarm systeem blokeerd de benzine pomp, want als een accu rechtstreeks op de benzine pomp word gezet, dan start hij wel..
maar als het werkt.. dat zijn er 12 heerlijke cilindertjes die vragen om beetje ingetrapt te worden.
(kan stiekem niet wachten om hem voor het eerst te berijden)
was om 1uur smiddags vertrokken en net pas terug, was mijn dagje wel
300 pk met een v12 op de achterwielen, bitches