welke speakers voor in slaapkamer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaDragon    posted on 13-01-2007 17:16
voor mijn setupje wil ik graag aparte speakers hebben.
nu zitten ze nog via mijn computer aangesloten. maar dit geluid zuigt :D

Dus ben ik op zoek naar een setje speakers (hoeft niet groot) waar een mooi vol geluid uit komt, maar ook niet al te duur is.

het mogen speakers zijn met ingebouwde versterker (heeft mijn voorkeur), maar versterker mag ook apart.

Mijn kamer is 3m bij 4m.

Het hoeft niet heel erg hard te knallen want dat vinden mijn buren niet leuk...

Wie heeft een idee en ervaring met een leuk setje?

What do you think about welke speakers voor in slaapkamer ??

Vote :   

dancedimension    posted on 13-01-2007 18:45
wat is "niet al te duur"?

En voor die ruimte zijn de Behringer Truth speakertjes een super optie om toch een net geluid te krijgen, je hebt ze met zowel zonder als met ingebouwde versterker (passief, actief) Ik heb ze gehoord bij Feedback in R'dam maar als je budget toch iets hoger is zal ik kijken naar de KRK rokit serie, is ongeveer 2 keer zo duur als de behringer serie, het geluid van die KRK's zijn ronduit geweldig een vriend gebruikt ze voor keyboard/zang op zijn kamer en er komt echt een heel mooi geluid uit!
dutchman    posted on 13-01-2007 18:47
syrinx kan ik je denk ik wel aanrade, heb er helaas geen ervaring mee, maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat het een top monitor set is voor op je kamer. deze is actief met 2 topjes en 1 subwoofer.

ik denk dat mensen hier op het forum er wel enige ervaring mee hebben dus hoop ik dat ze jou wat meer kunnen vertellen.
DaDragon    posted on 13-01-2007 19:29
Poster: dutchman
syrinx kan ik je denk ik wel aanrade, heb er helaas geen ervaring mee, maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat het een top monitor set is voor op je kamer. deze is actief met 2 topjes en 1 subwoofer.

ik denk dat mensen hier op het forum er wel enige ervaring mee hebben dus hoop ik dat ze jou wat meer kunnen vertellen.

Ik heb ze al gevonden. Syrincs M3-220 DT Monitorset

€ 549,00

En die 550 ligt wel boven mijn prijs wat ik ervoor wil uitgeven.

Ik zat zelf zo aan rond de 300 - 350 te denken.

misschien dat je dan nog een idee hebt?
User edit by DaDragon on 13-01-2007 @ 19:46:43 (42%)
djpeckman    posted on 13-01-2007 20:23
ik heb zelf op mijn kamer 2 keer de mackie C300z pasieve.
het geluid is erg mooi en het vermogen is groot maar heb ik eigenlijk niet nodig op mijn kamer.

ik zou personelijk gaan voor de 'Electro Voice Evid 4.2W' klinken erg mooi en zijn 200 watt rms. Genoeg voor op je kamer.

Veel succes.
User edit by djpeckman on 13-01-2007 @ 20:24:43 (11%)
DaDragon    posted on 13-01-2007 21:55
Poster: djpeckman
ik heb zelf op mijn kamer 2 keer de mackie C300z pasieve.
het geluid is erg mooi en het vermogen is groot maar heb ik eigenlijk niet nodig op mijn kamer.

ik zou personelijk gaan voor de 'Electro Voice Evid 4.2W' klinken erg mooi en zijn 200 watt rms. Genoeg voor op je kamer.

Veel succes.

ze zien er leuk uit. maar ik mis bij die speakers toch de lage tonen. immers is het frequentiebereik vanaf 65 hz
dus dan heb ik nog een sub nodig...

En heb liever een complete set. want voor het resterende bedrag wat ik dan over zou houden, kan ik geen sub kopen.

Dus of een complete set, of 2 speakers welke ook goed lage tonen doorkomen.
Het hoeft dus ook niet te knallen! het is maar voor mijn slaapkamer
MartinDuncan    posted on 14-01-2007 16:53
zelf heb ik de thruths van behringer, ik vind echt dat ze goed klinken ze klinken lekker "diep" vind ik zelf. als het alleen voor het oefenen van je draai kunsten is heb je echt geen subs hierbij nodig hoor en met een prijs van 180 eurie ps passen ze wel bij je budget dacht ik zo.
robertvisser    posted on 14-01-2007 17:13
ik zou 2x ps 15 van nexo op je kamer hangen... heb je iig een lekker soundje.. en de rest van de buurt ook...
Laidback    posted on 14-01-2007 17:28
al es gedacht aan de Behringer Truth Serie ?
vanaf 290 euro heb je 2 actieve speakers, met:
(vanaf) 70 watt Low & 35 High
of 150 watt Low & 70 watt High .. (350 euro)

komt een heel lekker zuiver geluidje uit!
DaDragon    posted on 14-01-2007 18:33
Poster: Laidback
al es gedacht aan de Behringer Truth Serie ?
vanaf 290 euro heb je 2 actieve speakers, met:
(vanaf) 70 watt Low & 35 High
of 150 watt Low & 70 watt High .. (350 euro)

komt een heel lekker zuiver geluidje uit!

jah de truth serie is de enige waar ik op uit kom. Welke betaalbaar zijn in ieder geval..

maar zo'n setje met losse sub is ook wel cool. alleen weer niet binnen het budget..

Dus ik ga denk ik maar voor de truth serie.

robertvisser    posted on 14-01-2007 21:02
heb zelf 2x alesis pro venue1201 met alesis ra 300 amp en 2x apart sub A165
voorheen dj monitortje tegenwoordig doet ie dienst als  pc soundje

kastjes  zijn goed te betalen en klinken goed.
Collin    posted on 14-01-2007 21:15

KRK V 4 OF KRK V 6

check www.krksys.com

soundcollector    posted on 14-01-2007 23:22
alesis m1 mk2 --> active of passive, tzijn echt hele goede en tien keer beterkoop dan die krk's die iedereen gebruikt, kvind ze ook beter klinken als de behringer truth want die wou ik eerst kopen als je een winkel wil weten waar ze allemaal goede speakerkes hebbe die je kan horen en kopen tegen een hele goede prijs st me dan een pm
vriendelijke gr
DaDragon    posted on 14-01-2007 23:29
Poster: DjCollinBosgraaf

KRK V 4 OF KRK V 6

check www.krksys.com

Deze zijn mij zowieso te duur.. de v4 kost al ruim 300 per stuk. toch bedankt.
Cyspoz    posted on 15-01-2007 11:48
Je zou eens kunnen kijken voor de Master B6 speakers. Zijn twee kleine professionele speakers waar een extreem helder geluid uit komt met een werkelijk ongeloofwaardig volle bass waardoor het geluid vrij natuur getrouw en warm is. Ik heb ze zelf ook op mijn slaapkamer in een ruimte die vergelijkbaar is met de afmetingen die je opgeeft en ben er erg te vreden over.

Ze kosten rond de 100 € excl. btw per stuk. Ze zijn wel passief en daar moet dus nog wel een versterker bij, die speakers van 50 watt rms bij 16 ohm aankan.

Voor meer info over de speakers zou je een keer op www.master-audio.com kunnen kijken. Verder raad ik je aan gewoon een keer te gaan luisteren in een winkel die ze verkoopt. Moet je zoiezo met alle speakers doen.

savale    posted on 15-01-2007 12:58
Ik heb zelf de berhinger ms-20. Heeft meerdere ingangen (ook digitaal) en heeft prima geluid. Het gaat echter niet al te hard.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=15516

je zou ook de ms-40 kunnen overwegen

oops zit helemaal in de verkeerde budget range te kijken zie ik net :P Mjah misschien voor iemand anders die zoiets zoekt
User edit by savale on 15-01-2007 @ 12:59:36 (58%)
DaDragon    posted on 15-01-2007 12:59
Poster: Cyspoz
Voor meer info over de speakers zou je een keer op www.master-audio.com kunnen kijken. Verder raad ik je aan gewoon een keer te gaan luisteren in een winkel die ze verkoopt. Moet je zoiezo met alle speakers doen.

tnx.. ik zal eens kijken..
passief heeft niet mijn voorkeur maar is misschien wel meer betaalbaar dan actief..

luisteren bij een winkel is ook goed te doen. maar wij hebben hier in de buurt alleen feedback zitten..
en die heeft niet alles liggen...

toch bedankt voor je info
DaDragon    posted on 16-01-2007 14:09
Deze kan gesloten worden. Mijn keuze en budget zijn veranderd.

Bedankt voor ieder die bijgedragen heeft aan dit topic.

Zie verder in dit topic

This is an old Topic

No new postings for 6.801 days.
 Post CommentThat would be 226.7 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 134 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 41.474
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.019