Is dit mogelijk
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 12-01-2007 16:51
Gegroet mensen van het goede leven,

een vriend van mij wou dus allemaal nieuwe onderdelen gaan halen Om een computer daar van te maken (lekker logisch). Ik heb hem daarin mee geholpen en de volgende onderdelen uit gekozen bij PCMegastore:

Moederbord:      Asrock ConRoeXFire-eSATA2
CPU:                 Intel Core 2 Duo E6400
RAM:                 2x OEM 1024MB DDR2 PC5300 (2GB totaal)
HDD:                 WD 250GB SATAII 16Mb WD2500KS
Videokaart:        Asus 640Mb 8800GTS PCI-E
Optische Drive:  NEC AD-5170 18x black bulk
Behuizing:         Gladiator Zilver (Midi Tower, inclusief 450 Watt PSU voeding)
Cardreader:      Bon Chic 12in1 Cardreader

Mijn vraag is: Past dit allemaal op en in elkaar/Is dit systeem mogelijk.
Past dit allemaal bvb in die behuizing en/of kan dit RAM geheugen (goed) werken met het Moederbord/CPUConfused? Ben ik iets vergeten?? etc.

Alvast vriendelijk bedankt,
Grtz.

What do you think about Is dit mogelijk ??

Vote :   

Lead    posted on 12-01-2007 17:36
Wat zegt de verkoper ?? Die mensen zijn er om je te adviseren Winking my eye

Ik ken het moederbord zelf niet, maar ik neem aan dat je op de website van de fabrikant hebt gekeken om te zien welke processor je er het beste in kunt stoppen voor een bepaald doel. Hetzelfde geldt voor geheugen.

OEM geheugen ?? Ik wist niet dat dat ook OEM werd verkocht. Ik zou in ieder geval voor Dual Channel gaan. Dan zijn de 2 strips op elkaar afgestemd en kan dit net even een beetje schelen.

Western Digital maakt goed schijven. Gezien de type omschrijving van je Mobo denk ik dat die wel SATA2 ondersteunt.

Videokaart ken ik niet, maar lijkt me een goede. Hij heeft in ieder geval genoeg geheugen aan boord.

Tower en cardreader Confused Niet echt boeiende info toch :D
Let the BASS be louder
Blast    posted on 12-01-2007 17:41
Poster: Lead
Tower en cardreader Confused Niet echt boeiende info toch :D

Cardreader ben ik met je eens, ik dacht dat de behuizing/tower misschien invloed heeft op de grootte van je moederbord, maar misschien heb ik wel gelijk
Blast    posted on 14-01-2007 16:07
Hieruit kan ik dus concluderen dat ik dit systeem in elkaar kan zetten zonder gezeik?
DaDragon    posted on 14-01-2007 23:18
heb je nog andere keuzes kwa moederborden?

Want heb zelf niet zulke goede ervaringen met asrock.

Wat mijn bevindingen van dit merk zijn: weinig stabiliteit. vaak gezeur met hardware zoals geheugens.

Wat mij betreft zou ik een ander moederbord nemen. Zoals Asus...

Tevens moet je eens nagaan of je geen ander merk geheugen wil. (kingston of corsair). Deze zijn kwa stabiliteit een stuk beter dan OEM modules.
Testen bewijzen dit keer op keer. Ze zijn stabieler en een stuk sneller.

De rest lijkt me zeer ok :D Daar kan je er wel weer even tegenaan.

Oh ja, en kijk eens op andere websites voor de prijzen. Want weet dat er veel online shops zijn die nog een heel stuk goedkoper kunnen zijn dan PC Megastore.
mag de link niet plaatsen volgens mij.
Maar de website heet "tweakers"
Dus misschien als je op google zoekt naar deze website en dan bovenin bij buyerszone gaat kijken kan je actuele prijzen vinden van veel winkels in nederland.
Dit kan je een hoop schelen.

Het eniste wat ik dus anders zou nemen zijn je moederbord en het geheugen.

Lead    posted on 15-01-2007 06:56
Een link naar Tweakers is natuurlijk toegestaan.... Dat is dagelijkse kost voor veel mensen Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 15-01-2007 09:45
dit gaat allemaal wel op elkaar passen..
raad alleen een ander moederbord aan, (Icm Met Core2Duo)
een andere Voeding (Icm 8800)

maar uhm, wil niet veel zeggen.
maar dit is een setupje van een kleine 1500 euro.
weetje dat wel ?
omdat je de 8800 uitkiest,, neem ik aan dat je wel wat van PCs weet,,
dit is een kaart van Bijna 500 euro's (Op Zn Goedkoopst, Ex BTW!!)
en alleen nog bekend bij de Hardcore Pc FreakZ,
(ik persoonlijk, zou mn geld er liever niet aan uit geven)

ik raad een ander moederbord aan,
Kijk eens voor Asus P5B Deluxe, die ondersteund je 8800 makkelijk!
en voor die kaart ook minimaal een 550 Watt Voeding voor Goede resultaten.
Slamming resultaten vallen te behalen met een 650 watt voeding Winking my eye
User edit by Laidback on 15-01-2007 @ 09:46:28 (24%)
savale    posted on 15-01-2007 09:49
rare keuze :S High end videokaart met een te trage processor... Bespaar of wat op de videokaart die beter in balans is met deze setup (ati x1950pro of xt)
of knal er een snellere processor in, anders kan die 8800 zijn ei niet kwijt
Illusion    posted on 15-01-2007 09:56
Je wilt geheugen hebben. In totaal 2 Gb. Neem dan gewoon Kingston geheugen. Deze is compitabel met alle moederborden. Sommige OEM geheugenmodules zijn dat juist niet. Bijv. een OEM module op een Asus moederbord gaat niet goed samen. Mogelijk is dan dat de module defect raakt.

Je moederbord ondersteund Intel Core Duo 2, dus dat lijkt me geen probleem. Zorg wel dat je processor goed genoeg is zodat je processor alle componenten kan ondersteunen. En natuurlijk een goede voeding is bij dit systeem ook niet verkeerd.

Je videokaart ben ik niet zeker van. Je wilt een Asus, misschien is het ook verstandig om dan een Asus moederbord te nemen. Misschien de Asus P5W DH Deluxe. Super Moederbord, en ondersteund ook core duo 2. Hieronder een plaatje:

Het enige nadeel is denk ik dat deze een beetje duur is. Maar als je deze hebt, dan ben je er zeker van dat je iets goeds hebt.

@ DaDragon: Naast Asus heeft Asrock ook goede moederborden. Het ligt er ook aan wat voor moederbord je neemt, en wat allemaal compitabel is met dat moederbord.

::: BacktoBlast :::

Je wilt een Asus videokaart nemen. Ik heb zelf nog nooit een Asus gehad:p ik weet ook niet wat de kwaliteiten zijn. Daarom raad ik je een Nvidia kaart of een Ati kaart. K'heb zelf een Ati Radeon uit de x1900 series. Dies ongeveer 4 cm dik:p. Zeer goed en kan alles op volle kwaliteit draaien.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 15-01-2007 @ 09:59:03 (13%)
Laidback    posted on 15-01-2007 11:26
ok,, indd dat is het moederbord Illusion.

Ben het ook eens met Savale,, deze Core2duo is de 2e van de serie,,
niet een hele snelle,, zal niet optimaal werken met je vid kaart,,.

Olso.. het is de Nvidia 8800 Maar Asus Brengt em uit Happy, laughing
een nvidia Kaart met de naam van asus erop dus Winking my eye
Blast    posted on 15-01-2007 13:24
hhmm oke, ik hoor dus een andere moederbord en ander soort/merk geheugen( Corsair of Kingston). misschien dat dan de videokaart ook zo kunnen worden vervangen door een Sapphire 512MB X1950XTX. Deze kaart is volgens mij de enige op de mark met DDR4.

Over Asus P5W DH Deluxe heb ik ook veel goeds gelezen. (bij het hardware.info tijdschrift hadden ze hier geen negatieve dingen over).
Zelf zag ik deze: DFI Lanparty UT 915P-T12.

Ook viel dit moederbord met op: Asus P5N-E SLI

Ik vroeg mij dan dus af, aangezien dit moederbord SLI ondersteunt, kan ik daar een ATI kaart in zetten zoals de Sapphire 512MB X1950XTX?? Want SLI is van Nvidea.

Een andere voeding is bij mij wel duidelijk. Ik had namelijk een mailtje naar de PCMegastore gestuurd (na aanleing van LEAD), en zij schreven dus het volgende:

"Onderstaande onderdelen zijn qua prijs/snelheid/compatibiliteit goed op elkaar afgestemd. Wij hebben hierop dan ook geen aanmerkingen. Wel zouden wij u adviseren om bij een dergelijk zwaar systeem een passende kwaliteitsvoeding te kiezen, en niet de voeding welke standaard aanwezig is bij deze behuizing. Bekend is namelijk dat de bijgeleverde voeding van deze behuizing een low-end voeding is. Wij zouden u dan ook aanraden om te kiezen voor een behuizing zonder voeding zodat u hierbij een losse kwaliteitsvoeding kunt aanschaffen.

Een voorbeeld van een betaalbare kwaliteitsvoeding welke afdoende is voor dit systeem is bijvoorbeeld de volgende voeding:

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_156_86_223&products_id=2969

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, verblijf ik met vriendelijke groet, "

Het komt dus idd op een nieuwe voeding weer, maar dus ook een andere kast.

Jullie zouden dus mij eigenlijk het volgende aanraden:
  • Ander soort geheugen
  • Ander moederbord
  • Andere voeding (dus ook kaart)
  • (eventueel andere videokaart)
Wat zouden jullie dan samenstellen?

W.i.M    posted on 15-01-2007 19:23
Ook duur merkgeheugen kan kapot dus als het prijsverschil te groot zou zijn zou ik lekker gaan voor de OEM-repen en zeker als je niet gaat overclocken. Over het moederbord kan ik ook kort zijn want Asrock ken ik niet echt en de ASUS P5W heb ik alleen positieve verhalen over gehoord.

Het ligt ook allemaal aan de buget van de koper want de E6400 is nou geen langzamer processor, wil je sneller ga dan voor de E6600. Anders is de E6400 een prima cpu.

Het advies van de verkoper kan ik me helemaal in vinden en neem gewoon een beter voeding als je rond je budget zit wat je wilde uitgeven.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 15-01-2007 19:24 (1%)
Illusion    posted on 16-01-2007 11:41
Dit is mijn systeem. Net nieuw besteld bij mijn stagebedrijf.

Moederbord               =     ASUS-A8NSLI
Kast                          =     CASE-IW-S523
CPU                          =     CPU AMD A64 3000+ 939 BOX
Geheugen                  =     MEM KINGSTON 1024MB DDR/400 
Videokaart                 =    VGA GEFORCE 6600 512MB PCI-E
HDD                          =    HDD HITACHI 160GB S-ATA
DVD Speler/writer      =    Opti DVD WRITER LIGHTSCRIBE Bl.

K'heb deze net nieuw besteld. Ik kan hem voor 401 euro kopen:D Misschien heb je hier ook wat aan.
DaDragon    posted on 16-01-2007 12:05
Poster: Djillusion
Dit is mijn systeem. Net nieuw besteld bij mijn stagebedrijf.

Moederbord               =     ASUS-A8NSLI
Kast                          =     CASE-IW-S523
CPU                          =     CPU AMD A64 3000+ 939 BOX
Geheugen                  =     MEM KINGSTON 1024MB DDR/400 
Videokaart                 =    VGA GEFORCE 6600 512MB PCI-E
HDD                          =    HDD HITACHI 160GB S-ATA
DVD Speler/writer      =    Opti DVD WRITER LIGHTSCRIBE Bl.

K'heb deze net nieuw besteld. Ik kan hem voor 401 euro kopen:D Misschien heb je hier ook wat aan.

Op zich een hele leuke prijs voor dat systeem. (zelf kwam ik totaal 15 euro duurder uit in verkoopprijs)

Maar waarom heb je toch gekozen voor een AMD A64 3000+ ? ipv de x2 of dual core?

Dit scheelt namelijk zoveel in snelheid.... Als je reviews leest van een A64 3000+ en een dual core of x2, dan zul je zien dat deze aanzienlijk sneller zullen zijn.

Het blijft een leuk systeem hoor. Maar dat vind ik nou wel beetje zonde. Als je dan toch een sneller systeem neemt, kan je beter met dual core nemen....
Kost je misschien 100 euro meer, maar dan kan je er wel weer even een poos tegenaan.

De AMD A64 3000+ is een processor die al ruim 2 jaar uit is. En behoort eigenlijk niet meer tot de snellere/nieuwere CPU's.

Het is een leuk systeem, maar zou hem zelf niet nemen.

User edit by DaDragon on 16-01-2007 @ 12:07:38 (6%)
Illusion    posted on 16-01-2007 13:55
Het is ook niet echt en systeem om vollop mee te gamen. Meer voor andere dingen:p

Vibemaster-D    posted on 16-01-2007 14:26
ik zou de ASUS P5N E SLI board nemen. ik heb deze al vaker gebruikt in pc's die ik maak en het is een heerlijk boord.
verder past hier ook DDR2 800 MHZ op (uit mijn hoofd PC6400) die repen zijn niet duurder maar wel effe sneller.

Core 2 Duo is de beste processor van het moment. E6400 is perfect de E6600 is net wat sneller. ik dacht maar weet niet zeker dat de E6600 of groter Hyper Treading technology heeft wat bekent is van de P4 dan heb je in Windows dan 4 processors en dat gaat ook net weer wat sneller.

GF 8800 is een zeer goede keus aangezien deze op het moment de enigste is die DX10 ondersteunt.
W.i.M    posted on 16-01-2007 21:08
Poster: Blast
...
Ik vroeg mij dan dus af, aangezien dit moederbord SLI ondersteunt, kan ik daar een ATI kaart in zetten zoals de Sapphire 512MB X1950XTX?? Want SLI is van Nvidea.
...

Je kan daar wel een ATI kaart in zetten alleen uiteraard niet in SLI mode en is dus een beetje zonde. ATI gebruikt crossfire om 2 videokaarten te koppelen.
Laidback    posted on 16-01-2007 21:16
dan zal je even moetten Hunten naar 2x Nvidia 7900GT (512MB)
maar als je er 2x 7300GT (256MB) Inzet dan heb je al Klasse Resultaten..
beter als 1x 512MB, omdat de kaarten nu hun gegevens makkelijker kweit kunnen,, omdat ze samenwerken!

en DX10.. maak je er nog maar geen zorgen over..
dat duurd allemaal nog wel even Winking my eye

DDR4 ook..

let wel, als ze de markt ineens gaan veranderen dat alles DX10 en DDR4 nodig heb. dat ze niet veel winst gaan maken, omdat niet iedereen GFX kaarten van 500 euro (of meer) gaat kopen..

laidback.
User edit by Laidback on 16-01-2007 @ 21:18:38 (100%)
W.i.M    posted on 16-01-2007 21:24
Op het moment dat DX10 gemeengoed is, is de videokaart al zo oud dat hij te langzaam is om de spellen op dat moment nog te kunnen trekken.

Ik ben dan ook benieuwd hoe snel een 8800 is als bijvoorbeeld Crysis uitkomt.

Daarom denk ik dat de eerste DX10 kaarten een beetje overbodig zijn al heb je natuurlijk altijd een eerste kaart nodig voordat je de 2e kunt verkopen, maar als ik toch moest kiezen en het geld had zou ik op dit moment ook wel kiezen voor DX10.
Jer-E    posted on 12-02-2007 14:36
zeer lekker setupje werkt goed samen allemaal zou alleen wel een ander moederbord nemen bijv een asus of msi die kunnen wat beter de snelheid en de warmte van de c2d aan.

en die 8800 pfoeii ben benieuwd
Laidback    posted on 12-02-2007 15:34
16-01-2007 Vs. 12-02-2007

Been a Long time..

allemaal goed gegaan Blast ?

Jer-E    posted on 12-02-2007 15:41
Poster: Laidback
16-01-2007 Vs. 12-02-2007

Been a Long time..

allemaal goed gegaan Blast ?

lol idd laidback :P nie egt op de datum gelet (A) hahahaha majaa
User edit by Jer-E on 12-02-2007 @ 15:41:50 (55%)

This is an old Topic

No new postings for 6.801 days.
 Post CommentThat would be 226.7 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 41 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 32.368
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.684.380