Beginner materiaal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tinuva    posted on 11-01-2007 18:56
Hoy, zoek een goekoop setje om mee te beginnen, kan al wat draaien, heb het al af en toe gedaan en wil niet zo'n hercules ding... Graag zou ik wel zo iets hebben dat ook op de pc kan, zoals die behringer BCD2000. Als je iets weet dat er wat op lijkt, laat ook maar iets weten... Wel met cd's, voor met platen te beginnen heb ik geen geld :p , maar vind ik ook niet echt nodig. Het liefst ook wel een beetje kwaliteit Winking my eye

Alvast bedankt Winking my eye

Cheerz'
Tinuva
User edit by Tinuva on 11-01-2007 @ 18:56:10 (2%)

What do you think about Beginner materiaal ??

Vote :   

Steev    posted on 11-01-2007 19:03
Hoeveel geld wil je uitgeven? Met die behringer BCD2000 ben je namelijk voor 170 euro klaar.. En als je zou willen starten met cd spelers, moet je dus een mixer, 2 cd spelers enz. Lijkt mij dat zo'n behringer dingetje goedkoper is? Happy, laughing
Tinuva    posted on 11-01-2007 19:08
Ja inderdaad, maar een maat van mij heeft dat en er zijn toch wel wat mankementjes aan... Mijn budget is laag, maar ik zou willen weten hoeveel ik ongeveer erin moet steken, langer sparen of nu al iets kopen, enzovoort... Ik wil gewoon weten wat jullie te bieden hebben  en hoeveel ik hiervoor ongeveer moet ophoesten, want je hoort zodanig veel verschillende dingen  op den duur weet je niet wat je moet geloven, vandaar ook mijn vraag...

Moet ik eigenlijk ook onmiddelijk boxen en een versterker kopenConfused Winking my eye

Bedankt
Tinuva
Steev    posted on 11-01-2007 20:56
Kijk, er zijn heel veel verschillende opties. Kijk aller eerst eens in het rookie forum (link) Hierin staan zeker weten dingen waar jij gebruik van kan maken. Ten tweede kan je even zoeken (link)

Ik zou als ik jou was goed kijken op webshops, die ik hier helaas niet neer mag zetten, en dan kijken naar prijzen van apperatuur. Ik denk dat je toch minimaal wel een bedrag neer mag tellen van zo'n 500 euro voor een mixer + 2 table top cd spelers.

Je zou dan bijvoorbeeld keuze hebben tussen, 2 x Reloop RCD 800s en een Numark DM 950 mengpaneel. Dit is natuurlijk een leuk setje om mee te beginnen! Maar als je wat wilt met iets meer.. kwaliteit, futures enzo, dan moet je of tweede hands kopen of doorsparen.

DJ gear is echt niet goedkoop, en koop nooit het aller, aller goedkoopste, want dan koop je 9 van de 10 keer een kat in de zak. Winking my eye

[edit] Er zijn natuurlijk zat goedkopere cd spelers en mixers he. Ik heb nu gewoon wat interresante dingen gepakt van een relatief goede kwaliteit. Je moet toch al 200 euro neer tellen wil je een cd speler hebben met een jog wheel. Die Numark vind ik voor die prijs gewoon geweldig, dus die past er gewoon heerlijk bij :D
User edit by Steev on 11-01-2007 @ 20:58:43 (38%)
Tinuva    posted on 11-01-2007 21:56
 heel erg bedankt Winking my eye

Greetz'
Tinuva
dutchman    posted on 11-01-2007 22:07
je had het over boxen kopen, ik zou dat nog niet doen, het lijkt mij dat je nu ook al wel een stereosetje hebt staan. kijk eerst of je het daar op kan aansluiten. dan kan eerst gaan oefenen en daarna bijv. een monitor set kopen.

als het voor een drive-in is zouk dan weer geen monitor speakers kopen, want die kan je niet meenemen als je gaat draaien!

en ja wat steev had gezegt qua equip, dat is perfect voor in het begin, daar doe je teminste lang mee. nooit iets nemen zoals skytec of iets in die richting.
_Ivan_    posted on 11-01-2007 22:34
Pardon... ik heb jaareen gedraait op een dubbel cd-spelertje van skytec en dat ding heeft mij nooit in de steek gelaten en werkte prima!. Dat je zegt dat je het nooit moet nemen vind ik echt onzin, maar het blijft wel uiteindelijk budget gear. Als je serieus wat wilt gaan doen moet je denk ik echt je budget vergroten. Met 500 euro ben je al een heel eind. Je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken of je daar 2 leuke spelers op de kop kunt tikken en dat je daar nog een leuk mengpaneeltje bij koopt. Persoonlijk raad ik jou aan om door te sparen en dan iets te kopen. Als je overhaast dingen gaat doen krijg je er misschien wel later spijt van. Intressante merken qua mixers vind ik persoonlijk : reloop... de rmx-20, rmx-30, 40 etc. zijn allemaal perfecte paneeltjes voor de beginner. Qua cd-spelers zijn de numarks bij de startende dj's erg favoriet! Maar ook de RCD-800 van reloop is een leuke speler. Speur eens rond op dit forum, zo kun je in ieder geval al een hoop informatie inwinnen.
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 12-01-2007 @ 20:17:37 (3%)
DaDragon    posted on 13-01-2007 01:17
heej

ik heb de behringer BCD2000 ook.
En na de laatste software update zijn alle bugs verholpen. Zelfs extra futures toegevoegd.

En ik er nog geen rare dingen mee gehad.. alles werkt net zoals een cd-speler met pitchcontrol e.d.

Dus ik kan je em aanraden... Zeker als je weinig geld tot je beschikking hebt.

User edit by DaDragon on 13-01-2007 @ 01:17:45 (19%)
dutchman    posted on 13-01-2007 18:52
Poster: _Ivan_
Pardon... ik heb jaareen gedraait op een dubbel cd-spelertje van skytec en dat ding heeft mij nooit in de steek gelaten en werkte prima!. Dat je zegt dat je het nooit moet nemen vind ik echt onzin, maar het blijft wel uiteindelijk budget gear.

dan heb jij denk k net een goede gehad, bij mij werkte hij na een tijdje niet meer optimaal, maar ja. het blijft inderdaad budgetgear.

This is an old Topic

No new postings for 6.831 days.
 Post CommentThat would be 227.7 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

249 Users online: 54 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 28.115
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.680.127