Wat gaan bekijken in de gear winkel (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ceesietopc    posted on 11-01-2007 17:02
Hoi,

ik ga binnekort (a.s. donderdag) eens kijken in een dj zaak/winkel.
Wat zijn nou de dingen die ik echt moet proberen, want ik mag natuurlijk niet elke week terugkomen. Ik ben niet echt van plan om iets te kopen, wel mss iets te huren.

Ik heb nog nooit iets gemixt, of zelfs maar een mixer aangeraakt (een fatsoenlijke tenminste). Ik zat te denken om eens iets te proberen met:

2* CDJ-1000MK3 + 1*DJM800
2* Denon DN-S3500 + 1* Denon X-1500
2* SuperOEM + Synq XTRM1

Iemand nog suggesies.
Ik wil iig ook een iets meer Basic setje proberen. Iemand nog tips voor een wat meer beginner betaalbaar hufterproof setje?

Denken jullie trouwens dat het mogelijk is om ook echt deze dingen uit te proberen?

What do you think about Wat gaan bekijken in de gear winkel ??

Vote :   

Collin    posted on 11-01-2007 17:05

Als het er staat moet je de Pioneer DVJX-1 ( dvd ) dat is een keer echt gaaf om te proberen , vraag anders iemand van daar 

meestal is het wel mogelijk om dingen te proberen ( showroom )

en voor een dj set basic kan van alles zijn

je kan zoveel bedenken , dus gewoon kijken en vragen daar .
PatrickBeuken    posted on 11-01-2007 17:07
Niet iedere winkel heeft in de showroom staan wat jij wilt proberen. Een telefoontje van te voren naar de zaak brengt veel duidelijkheid. Als je de verkoper laat weten dat je eens wilt spelen met iets dat in de showroom staat, dan zal die daar geen probleem mee hebben. Een beetje verkoper geeft je ook nog een demonstratie (mits de zaak niet vol staat met een rij wachtende klanten, natuurlijk).
ceesietopc    posted on 11-01-2007 17:08
Thnx voor de snelle reactie.

Zover ik weet, staat er geen dvjx-1, maar ik kan altijd even kijken. Jammer dat er van dat ding geen echte in-action filmpjes in omloop zijn, met een Edirol erbij.

Wat is nou een typische beginners set?
Ik zit dan te denken aan CDJ-100, de Denon DN-S1000 of de Axis 4. Ook zou ik graag een dubbele cd speler proberen.. zucht te veel te doen te weinig tijd :P
Collin    posted on 11-01-2007 17:10

ga kijken wat is je budget

ga je het meenemen op tour

waarvoor ga je het gebruiken

ga eerst voor jezelf is kijken en testen , voordat je apparatuur koopt en denkt van is dit het  , terwijl je wat anders wil , ga voor je zelf eerst is vragen opstellen en beantwoorden , zo kun je o.a op dit forum laten zien van wat je wil

Suc6
thomaz    posted on 11-01-2007 17:12
jah het is niet zomaar wat geld he Winking my eye

misschien kun je naar een axis 9 cr kijken
greup    posted on 11-01-2007 17:20

Ik heb nog nooit iets gemixt, of zelfs maar een mixer aangeraakt (een fatsoenlijke tenminste). Ik zat te denken om eens iets te proberen met:

Dan zal alles wel indrukwekkend zijn om op te draaien..

Denken jullie trouwens dat het mogelijk is om ook echt deze dingen uit te proberen?

dat is zeker mogelijk,.. moet je wel redelijk serieus over komen. En verkoper gaat heus geen set van dvj x, cdj 800/1000 en of djm 800 uit de kast halen voor een jongen van 10 die er duidelijk nog geen kaas van heeft gegeten.

Als je van plan bent trouwens om iets te kopen,... nu of in de toekomst. probeer dan een basic set uit. Denk aan cdj 200/ denon 1000 ed.

ceesietopc    posted on 11-01-2007 17:22
Zoals ik al zei: Ik ga niks kopen. Ik wil hoogstens kijken om wat te huren voor een school feest, waarvan ik in de organisatie zit. Wordt een soort DJ-contest. Meerdere dj's, iedereen mag draaien (wel goed georganiseerd or). Zoiets iig.

Daarom wil ik dus kijken naar een simpele hufterproof beginners zet. Dus niet teveel knoppen. Scratch erop moet eigenlijk wel. Vandaar dat ik vooral naar Table-tops kijk.
Ft    posted on 11-01-2007 22:05
Poster: ceesietopc
Zoals ik al zei: Ik ga niks kopen. Ik wil hoogstens kijken om wat te huren voor een school feest, waarvan ik in de organisatie zit. Wordt een soort DJ-contest. Meerdere dj's, iedereen mag draaien (wel goed georganiseerd or). Zoiets iig.

Daarom wil ik dus kijken naar een simpele hufterproof beginners zet. Dus niet teveel knoppen. Scratch erop moet eigenlijk wel. Vandaar dat ik vooral naar Table-tops kijk.

Wat voor Dj's komen er dan? gewoon van school ofzo? Je moet namelijk wel ff kijken wat je doel is dan he... als het een contest is moet de gear wel geschikt zijn...
Lead    posted on 11-01-2007 22:47
Scratch moet erop ?? Hoezo verplicht ??

Met scratch eindig je bij een CDJ800/1000, DNS3500 of een CDX, geen van deze spelers is echt een beginners speler... een hufterproof begin set : CDJ-200. Weinig knoppen en doet gewoon wat hij moet doen.

Maar bij een contest kun je het eigenlijk niet maken om geen CDJ800/1000's neer te zetten, lijkt me dat er nog wel de nodige mensen zijn die er wel op zouden rekenen. In de verhuur kosten ze trouwens maar een paar tientjes, dus voor de prijs zou je het niet hoeven laten.
Let the BASS be louder
ceesietopc    posted on 12-01-2007 12:49
Poster: greup

Dan zal alles wel indrukwekkend zijn om op te draaien..

Indeed!

dat is zeker mogelijk,.. moet je wel redelijk serieus over komen. En verkoper gaat heus geen set van dvj x, cdj 800/1000 en of djm 800 uit de kast halen voor een jongen van 10 die er duidelijk nog geen kaas van heeft gegeten.

14 hoor :P
Maarja.. het komt er wel op neer natuurlijk dat ze me serieus moet nemen.. komt wel goed or Winking my eye

Als je van plan bent trouwens om iets te kopen,... nu of in de toekomst. probeer dan een basic set uit. Denk aan cdj 200/ denon 1000 ed.

Die wilde ik dan ook zeker proberen.

@Bonzaiboom
Idd van school, maar we willen ook echte beginners iets laten doen, samen met een echte dj oid.

@Lead
En om die noobs ook iets te kunnen laten doen (Ik ook noob), is t misschien wel leuk om ze te kunnen laten scratchen. Maar het is idd niet echt nodig, want een beginner kan niet gelijk scratchen. We willen wel een keer een oefenmiddagje doen, maar that's all..
DaDragon    posted on 14-01-2007 01:31
Hoi,

ik ga binnekort (a.s. donderdag) eens kijken in een dj zaak/winkel.
Wat zijn nou de dingen die ik echt moet proberen, want ik mag natuurlijk niet elke week terugkomen. Ik ben niet echt van plan om iets te kopen, wel mss iets te huren.

2* CDJ-1000MK3 + 1*DJM800
2* Denon DN-S3500 + 1* Denon X-1500
2* SuperOEM + Synq XTRM1

Iemand nog suggesies.
Ik wil iig ook een iets meer Basic setje proberen. Iemand nog tips voor een wat meer beginner betaalbaar hufterproof setje?

Weet niet waar jouw woonplaats is, maar bij hier bij feedback hebben ze alles staan.

En je mag alles uitproberen zolang je wil.

Zelf heb ik dat ook gedaan voordat ik enkele dingen ging kopen. (DN-3500, SuperOEM Turntables, diverse mixers, CDJ1000mk3, cdj800mk2)

tja een setje dat betaalbaar is... ligt ook aan jouw budget.

De een vind 1000,- euro veel. De ander zegt: ooooh valt mee..

Zelf ben ik voor het volgende:

Als je een leuk setje wil met goede cd-spelers (zoals de pioneers ed.) spaar dan nog even door, zodat je echt leuke en goede spullen koopt.

Want je krijgt echt spijt als je eerst een goedkoop setje koopt maar toch liever die pioneers had willen hebben..

En geloof me, ik spreek uit ervaring. Ik kocht eerst de simpelste cd-spelers met pitchcontrol (werkte overigens wel prima) maar na enkele weken / maandjes wil je toch die pioneers hebben waar leuke functies op zitten. zoals de CDJ-200.

Die functies die er nu allemaal opzitten waren toen nog niet echt. Maar had wel spijt van dat ik niet eventjes kon wachten.
Want je krijgt er bijna niets voor terug, voor goedkopere setjes.

Suc6 met je beslissing en wat je gaat kopen. Maar doe niets overhaast.

ceesietopc    posted on 14-01-2007 09:39
@DaDragon
Ik wil nog niks gaan kopen... (dit heb ik al meer gezegd in dit topic :x) Ik wil me alleen goed oriënteren, en spelers uitkiezen voor de verhuur. Mooi dat je bij de feedback alles mag proberen, dan zal dat bij mijn shop (Bax) ook wel mogen. 1000 euro is veel trouwens. :P

@Lead
Het wordt een soort contest, maar ook een soort samenwerking. En ik denk niet dat er veel dj's zijn die gewend zijn op een CDJ-1000 te draaien. Eigenlijk is dat juist een reden dat we wel CDJ-1000 moeten doen, die dingen hebben gewoon status. Daar wil elke dj wel mee gezien worden, dus er komen meer dj's. Kort door de bocht, maar het klopt denk ik wel.
Ferrox    posted on 14-01-2007 10:05
Is het niet verstandig om dan de verhuurder aan te spreken op mogelijkheden?
Denk dat je dan beter daar kunt gaan proberen dan in een winkel en vervolgens niets kopen.
ceesietopc    posted on 14-01-2007 11:26
De winkel is de verhuurder. Konden jullie ook niet weten natuurlijk.
DaDragon    posted on 14-01-2007 13:52
@DaDragon
Ik wil nog niks gaan kopen... (dit heb ik al meer gezegd in dit topic :x) Ik wil me alleen goed oriënteren, en spelers uitkiezen voor de verhuur. Mooi dat je bij de feedback alles mag proberen, dan zal dat bij mijn shop (Bax) ook wel mogen. 1000 euro is veel trouwens. :P

@Lead
Het wordt een soort contest, maar ook een soort samenwerking. En ik denk niet dat er veel dj's zijn die gewend zijn op een CDJ-1000 te draaien. Eigenlijk is dat juist een reden dat we wel CDJ-1000 moeten doen, die dingen hebben gewoon status. Daar wil elke dj wel mee gezien worden, dus er komen meer dj's. Kort door de bocht, maar het klopt denk ik wel.

tja dat vind ik het mooie van feedback.. daar kan je alles proberen zonder wat te kopen.
Ik ga er regelmatig naartoe om te kijken of er nieuwe dingen zijn..

Maar zo nu en dan koop ik wat.. tis maar net wat je nodig hebt.

En je reactie dat je beter een cdj1000 kan hebben voor de status...

Ik weet uit ervaring dat je beter een goede DJ kan zijn met spullen die goed werken, dan een slechte DJ met mooie spullen die er niets van bakt.

En geloof me... als je eenmaal ergens slecht presteerd, zullen ze je niet zo gauw weer vragen. Want hoe beter en leuker jij de show maakt voor die avond, hoe beter je reclame voor jezelf is.

Maar ik ben wel van mening, dat je beter iets kan doorsparen voor leuke spullen, (cdj800 bijv) zodat je er nog heel lang mee kan doen, dan dat je goedkope spul haalt waar te weinig opties op zitten, en waar je na een half jaar spijt van krijgt.
Want dat is gewoon je geld weggooien omdat je voor het goedkope spul eigenlijk niets terugkrijgt.
sucksir    posted on 14-01-2007 18:12
Reken er maar niet op dat je zomaar dingen kunt uitproberen bij Feedback. Meest ongeintereseerde personeel loopt daar rond.

Ben vaak in het filiaal in utrecht geweest om wat synts enzo te bekijken, telkens slappe excusen dat het niet is aangesloten enzo, en dat zit je daar met 2000 euro om je Virus TI uit te proberen. Dus demonstratie + service is bagger. Echter wel goedkoop en handig voor als je midi-kabels ofzo moet halen.
DaDragon    posted on 14-01-2007 18:30
Poster: sucksir
Reken er maar niet op dat je zomaar dingen kunt uitproberen bij Feedback. Meest ongeintereseerde personeel loopt daar rond.

Ben vaak in het filiaal in utrecht geweest om wat synts enzo te bekijken, telkens slappe excusen dat het niet is aangesloten enzo, en dat zit je daar met 2000 euro om je Virus TI uit te proberen. Dus demonstratie + service is bagger. Echter wel goedkoop en handig voor als je midi-kabels ofzo moet halen.

in apeldoorn is dat wel anders.. het personeel is erg professioneel en weet overal van.
Ze sluiten het dan ook graag voor je aan.. Maar het meeste staat al aangesloten op een mengpaneel..

Dus dat is het verschil denk ik met utrecht.
ceesietopc    posted on 14-01-2007 18:31
@DaDragon
Ik heb sterk het gevoel dat je niet echt mn posts leest. Ik heb nu al vaak genoeg gezegd dat ik niets wil kopen, maar iets wil huren. No Offence, tis een beetje irritant.

Ontopic: Als er onder de schooldj's echte pro's rondlopen. (en die zijn dr), zullen die blij zijn dat er ook een CDJ-1000 staat, en als er dus ook echt reclame richting de dj's wordt gemaakt: Er staat goed spul. Je moet ze wel een beetje trekken natuurlijk. Het heeft dus nog niets te maken met de show opzich, maar met het aantrekken van de dj.
Gilles    posted on 14-01-2007 18:58
Poster: DaDragon

in apeldoorn is dat wel anders.. het personeel is erg professioneel en weet overal van.
Ze sluiten het dan ook graag voor je aan.. Maar het meeste staat al aangesloten op een mengpaneel..

Haha, jij hebt die rooie gesproken Winking my eye ik heb zaterdag nog een draaitafel daar gehaald, weer helemaal goed.
DaDragon    posted on 14-01-2007 18:59
Poster: Gilles

Haha, jij hebt die rooie gesproken Winking my eye ik heb zaterdag nog een draaitafel daar gehaald, weer helemaal goed.

Ja die rooie jah :d Maar zijn collega's zijn ook heel makkelijk :D

@DaDragon
Ik heb sterk het gevoel dat je niet echt mn posts leest. Ik heb nu al vaak genoeg gezegd dat ik niets wil kopen, maar iets wil huren. No Offence, tis een beetje irritant.

sorry hoor.. ik wou je alleen helpen hoor. en ik weet dat je niet wilde kopen nog.. het was alleen een waarschuwing voor als je toch zelf wil gaan kopen.

maar goed, dan niet....
User edit by DaDragon on 14-01-2007 @ 19:01:24 (55%)
ceesietopc    posted on 14-01-2007 19:10
@DaDragon
Dat kon ik ook niet ruiken natuurlijk :P Ik zij al: No Offence.
PatrickBeuken    posted on 14-01-2007 22:06
Ontopic: Als er onder de schooldj's echte pro's rondlopen. (en die zijn dr), zullen die blij zijn dat er ook een CDJ-1000 staat, en als er dus ook echt reclame richting de dj's wordt gemaakt: Er staat goed spul. Je moet ze wel een beetje trekken natuurlijk. Het heeft dus nog niets te maken met de show opzich, maar met het aantrekken van de dj.

Echte pro's op een middelbare (?) school??
Sammow    posted on 14-01-2007 22:11
tja, je moet gewoon alles proberen, doe ik ook altijd, ik kan daar echt een hele dag rondlopen tussen die gear Happy, laughing
ceesietopc    posted on 15-01-2007 06:42
@PatrickBeuken
Ja.. beetje fout geformuleerd. Je hebt denk ik ruwweg twee groepen die gaan draaien op die avond. Absolute Noobs die er gewoon voor gaan, en waarvoor we dus een oefenmiddag houden (oid het projectje kan ook nog helemaal anders gaan), en de dj's die al zelf draaien. Ik weet er een paar, die huren zelf ook altijd 2*cdj-1000 erbij.

Die laatste heb ik de pro's genoemd. Zijn het wss dus niet echt.

@Sammow
Ik kan ook dagen rondlopen en proberen. Ben alleen bang dat zij moeilijk gaan doen als ik vraag of ik toevallig kan blijven slapen (A)
Maar ff serieus. Ik denk dat ik als ik  daar ben, gewoon zo veel mogelijk ga uitproberen.
Dj_Danny    posted on 15-01-2007 07:18
Poster: DaDragon

Die zelfde ervaring heb ik eigenlijk in het filiaal in Rotterdam.

Maar ga er voor het testen niet altijd van uit dat ze alles in huis hebben. Misschien is het verstandig te kijken naar (voor het huren) een Dateq XTC en twee CDJ-800mkII die zijn voor het huren niet heel erg duur. Dan kun je bij een dealer eens kijken of het wat is. Wil je meer beginnersset, dan kun je je natuurlijk, aan de hand van je wensen laten adviseren.

148 Users online: 20 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 61.128
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.797.643