Djs wanted (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 09-01-2007 21:39
User edit by dj-nick on 24-01-2007 @ 17:09:32 (9%)

What do you think about Djs wanted ??

Vote :   

savale    posted on 14-01-2007 22:38
djmamo je hebt wel gelijk dat je op een gegeven moment wel kritischer moet worden als dj, maar dat heeft gewoon tijd en ervaring nodig.
Stel dat ze jou nu eens zouden uitnodigen (je bent een ervaren dj?) om voor noppes op een groot ID&T of weet ik het wat feest te draaien... Ik denk toch echt dat je het niet zal afwijzen?
Ik denk dat het voor ons ook iets nieuws is. Ik vind 800 man (als dat echt zo is) een behoorlijk aantal, waar ik zeker van kan leren vergeleken met al die kleine dingen die ik normaal doe.

Oja Nick ik heb nog een electro house mix voor je klaar liggen...

Chiron    posted on 15-01-2007 00:56
Poster: djmamo

dit is heel simpel, omdat id&t en Q-dance, gevestigde namen zijn en als ze jou in een talentroom bezig zien en je doet het goed, kun je ervan uit gaan dat je binnenkort erg veel boekingen krijgt.

Geloof me, tenzij je contest na contest 1e wordt dan lukt 'erg veel boekingen' misschien, maar anders valt dat 'erg veel boekingen' ook wel mee. Meestal hebben de deelnemers in kwestie al een eigen organisatie die feesten organiseert, of enkele producties op hun naam staan.

dit zijn serieuze en gevestigde namen, en je krijgt gewoon betaald.

Ook dat kan vies tegenvallen. Soms heb je maar net je onkosten eruit.

en vind nog steeds dat je erg onervaren bent als je meteen maar reageert zonder meer info te vragen, je wilt toch weten wat er gaat gebeuren en wat je moet doen.
en dat vind ik onervaren.

Tja waarom niet, voor jou 10 anderen, er zijn teveel dj's in nederland Happy, laughing Voor velen zal dit misschien een van de weinige kansen zijn om es een keer buiten de deur te draaien, en dan ook nog eens op zo'n relatief groot (als je bekijkt wat de TS van plan is qua apparatuur en artiesten) event.

en het geld dat verdiend word gaat naar het goede doel, dat is wel beter alleen jammer dat chuckie dan je grootste goede doel is he. en ik vind chukie niet echt een goed doel. en welk goed doel is dat dan.

Wat dit betreft ben ik het wel met je eens, beetje raar als het 'voor het goede doel' is, en chuckie vangt wel mooi even 2,5k. Aan de andere kant wil je ook wel een bekende naam op je feest hebben, anders komt er niemand naar je feest.

je moet je eigen niet zo laten gebruiken, chukie wel 2500 euro vangen en jij mag voor het goede doel draaien? lekker hoor.

Ik denk dat de mensen die uitgekozen worden om op dit feest te komen draaien ongetwijfeld een leuke ervaring op doen, ondanks dat ze er niet voor betaald krijgen. Het is toch weer een stukje ervaring, en je wil niet weten wat sommige mensen voor hun hobby over hebben. Sommigen rijden van het ene eind naar het andere eind van het land op eigen kosten om maar een uurtje te kunnen draaien.

Maar zoals ik al eerder tikte, als je 2,5k voor Chuckie neer kan leggen dan lukt een benzinerekening of een cadeaubon oid. ook wel voor een van de mindere goden Happy, laughing

Zelf zou ik hier trouwens ook niet aan beginnen als dj, omdat ik het al druk genoeg heb, en gezien de insteek van het feest (urban/mainstream) is het niet echt mijn muziek.

Savale ga er gewoon voor, ik heb je al een aantal keren gezien en gehoord op de contestjes, en daar is iig weinig op aan te merken Happy, laughing
djmamo    posted on 15-01-2007 08:37
ik weet dat je bij evenementen van id&t en q-dance gewoon betaald krijgt, en dan maakt het niet uit of je op de mainstage staat of in de talentroom.

dit kan ook niet anders omdat je op flyers en alles staat en de belastingdienst houd dit erg nauw in de gaten, je moet ook je platen opgeven die je gaat draaien (buma). dus dat je niet of weinig betaald krijgt klopt niet.

en laten we niet vergeten dat dj-nick geen id&t of q-dance is.

@dj maarten, leuke he z'n quote knop, maar je voegt totaal niks toe aan deze discussie. dus voor volgende keer dat je de quote knop gebruikt, post er dan ook iets nuttigs bij. en geen one-liners.

en nu word er vanuitgegaan dat ik het niemand gun dat ze ergens gaan draaien, dit is verre van dat.
ik hoop voor iedereen hier dat ze zo ver komen met draaien als mogenlijk is.
maar dat ze wel nadenken wat ze gaan doen.

en ga het NOG een keer zeggen, dj-nick gooit met bedragen 25 movingheads hier en 2500 euro daar voor dj chuckie, en dan nog 500 euro voor ander licht enz. enz.

owja en ik zoek nog dj's: maar daar heb ik geen geld voor.
en dit vind ik niet kloppen.

het is wel mogenlijk om met geld te gooien in je post maar 50 euro omkosten vergoeding is te weinig?. in de opzet zit genoeg geld om een dj wel een vergoeding tegeven.

de dj moet toch ook platen kopen en gear. en benzine om daar te komen. ik kan dit verkeerd zien hoor.

www.moonentertainment.nl
savale    posted on 15-01-2007 09:19
Thanx Chiron! Heb me inmiddels wat meer verdiept in de effecten / loopjes en sample wereld, want het mixen zoals ik dat deed was eigenlijk te veel gericht op de overgangen.
Ik heb trouwens van jou een tijd niks meer gehoord! Post eens een setje in productions! :P
Jorrit    posted on 15-01-2007 11:49
dit kan ook niet anders omdat je op flyers en alles staat en de belastingdienst houd dit erg nauw in de gaten, je moet ook je platen opgeven die je gaat draaien (buma). dus dat je niet of weinig betaald krijgt klopt niet.

Dus je zegt dat je, omdat je op de flyer staat, betaald moet worden, omdat de belastingdienst dit in de gaten houd?
Vindt je dat zelf ook niet een beetje ongeloofwaardig klinken?

owja en ik zoek nog dj's: maar daar heb ik geen geld voor.
en dit vind ik niet kloppen.

Tsja, ieder heeft recht op z'n eigen mening...

het is wel mogenlijk om met geld te gooien in je post maar 50 euro omkosten vergoeding is te weinig?. in de opzet zit genoeg geld om een dj wel een vergoeding tegeven.

Dat zal d'r toch vast wel inzitten lijkt me....
djmamo    posted on 15-01-2007 15:13
Poster: Jorrit

Dus je zegt dat je, omdat je op de flyer staat, betaald moet worden, omdat de belastingdienst dit in de gaten houd?
Vindt je dat zelf ook niet een beetje ongeloofwaardig klinken?

uuh.... jorrit check ff iets voor dat je iets schrijft.

grote evenementen worden heel erg scherp in de gaten gehouden door belastingdienst, buma enz. en als je op de flyer staat of op de line-up dan sta je eigenlijk ook 9 van de 10 x op de loonlijst, en die wordt gecontroleerd.

dus.....

en anders bel je ff naar id&t
www.moonentertainment.nl
Chiron    posted on 15-01-2007 16:29
Poster: savale
Thanx Chiron! Heb me inmiddels wat meer verdiept in de effecten / loopjes en sample wereld, want het mixen zoals ik dat deed was eigenlijk te veel gericht op de overgangen.
Ik heb trouwens van jou een tijd niks meer gehoord! Post eens een setje in productions! :P

<offtopic>
Ja als je eenmaal met 2 vingers in je neus en met je ogen dicht alles naadloos kan mixen, dan moet je es verder kijken naar andere uitdagingen, fx en loops zijn dan een logische volgende stap Happy, laughing Ben benieuwd ook wat voor stijl je tegenwoordig draait eigenlijk.

Binnenkort prak ik wel wat neer in productions, ik heb het eigenlijk te druk gehad om thuis een fatsoenlijke mix op te nemen, de enige keren dat ik de afgelopen half jaar achter de draaitafels stond was tijdens Heroes of Techno zo 1x per anderhalve maand Happy, laughing Voor de rest op feesten ook meer bezig met licht e.d. en veel aan het experimenteren met ableton live en produceren ipv dj'en.
Komen nog wel een paar leuke dingen aan, 26e doe ik een setje voor www.uniteddjsradio.com, en 3feb is de volgende editie van Heroes. en in de aanloop naar dit alles zal ik proberen een setje op te nemen, zit ook nog in een contestje van www.djmixing.nl Happy, laughing
Jorrit    posted on 15-01-2007 19:35
grote evenementen worden heel erg scherp in de gaten gehouden door belastingdienst, buma enz. en als je op de flyer staat of op de line-up dan sta je eigenlijk ook 9 van de 10 x op de loonlijst, en die wordt gecontroleerd.

De belastingdienst heeft er niets, maar dan ook niets, mee te maken als een DJ vrijwillig komt draaien ter gelegenheid van een gewonnen DJcontest, dus wat heeft dit met het topic te maken?
Want ik denk nog steeds, dat winnaars in een Talent room, geen geld krijgen van meneer ID&T.

dus.....

en anders bel je ff naar id&t

... "Wie beweert, bewijst"
Mod edit by Jorrit on 15-01-2007 19:36 (18%)
Yorick    posted on 15-01-2007 20:17
kunnen we weer even on topic gaan
word een beetje gek van dat gezeur
Jorrit    posted on 15-01-2007 20:25

kunnen we weer even on topic gaan
word een beetje gek van dat gezeur

Deze discussie is in mijn ogen ontopic, het gaat toch om het nut van gratis draaien, of niet dan?

De inschrijving voor Nick's feest is al 'dicht', dus daar kunnen we het niet meer over hebben.
Reemz    posted on 15-01-2007 20:35
Is er al trouwens wat meer bekend Nick?

PS. wat een discussie in dit topic
User edit by Reemz on 15-01-2007 @ 20:36:09 (95%)
dj-nick    posted on 15-01-2007 20:36
ik lever morgen 5 demo's in en daar worden 3 mensen uitgehaald die mogen komen draaien.
dj-nick    posted on 15-01-2007 20:37
oja van mij mogen jullie dit topic vol praten met het wel of niet verdienen :P
Ferrox    posted on 15-01-2007 20:50
Hey nick!

Ik heb niets meer gehoord? hoe komt dat?
DaDragon    posted on 16-01-2007 00:12
Poster: dj-nick
oja van mij mogen jullie dit topic vol praten met het wel of niet verdienen :P

haha toch wel jah :D

nou iedereen mag vinden wat ze willen toch..
of ze nu wel of niet betaald krijgen.. de mensen die zich aangemeld hebben weten dat ze dus niets zullen krijgen.. Dus het is hun eigen keuze. Ik kan indenken dat het leuk is om voor een hele sloot mensen te draaien. En dus ook voor nop..
Het blijft immers een hobby.

Of mensen het nu wel of niet vinden kunnen, die mensen die nu uitgekozen zullen worden weten waar ze aan beginnen en wat ze ervoor zullen krijgen.
Ieders hun eigen keuze.

En dat moet iedereen respecteren. of ze het ermee eens zijn of niet.

suc6 iig bij je party.. zal vast gezellig worden!
User edit by DaDragon on 16-01-2007 @ 00:12:35 (8%)
savale    posted on 16-01-2007 09:16
Hier nog een nieuwe mix, nog net op de valreep:

////www.djresource.eu/Forum/topic/5412/p/1/%5BM%5D-Electro-House-live-session/#last

opgenomen van een live sessie @ puredj
Jer-E    posted on 16-01-2007 11:29
hoe zkr weet je da chuck komt ConfusedConfused??

ik heb zelf me vele bekende dj's moge draaie :D oa:

erick e
sidney samson
roog
digital punk
marcel woods
dj jean

dus me chuckie draaie zou wel lachuh zijn :D
en voor 700 man staan ook wel humor Confused? page me ff voor meer info..
dj-nick    posted on 16-01-2007 15:36
even nog voor de duidelijkheid ik wil geen demo's meer ontvangen ik heb gezegt tot zondag

Jorrit    posted on 16-01-2007 17:32
ik heb zelf me vele bekende dj's moge draaie

Met? Zozo, doe je goed... Nieuwe housequake? Winking my eye
Yorick    posted on 17-01-2007 09:51
haha ben benieuwd wie er allemaal mogen draaien van dj r
Reemz    posted on 17-01-2007 12:26
Poster: dj-nick
ik lever morgen 5 demo's in en daar worden 3 mensen uitgehaald die mogen komen draaien.

Is er by the way al bekend welke 3 mensen er mogen komen draaien?
dj-nick    posted on 17-01-2007 19:28
Poster: Reemz

Is er by the way al bekend welke 3 mensen er mogen komen draaien?

ik zei het net al tegen je op msn, maar ook even voor de rest,
jullie krijgen dit nog te horen maar heb nu even geen contact met die mensen want ik zit ziek thuis.
savale    posted on 17-01-2007 19:43
Keej idd wel handig, dat scheelt inderdaad weer gezeur van onze kant :P We horen het wel! Beterschap!
dj-nick    posted on 17-01-2007 19:47
Poster: savale
Keej idd wel handig, dat scheelt inderdaad weer gezeur van onze kant :P We horen het wel! Beterschap!

haha dankje
Prozei    posted on 21-01-2007 13:17
Poster: djmamo

dit is heel simpel, omdat id&t en Q-dance, gevestigde namen zijn en als ze jou in een talentroom bezig zien en je doet het goed, kun je ervan uit gaan dat je binnenkort erg veel boekingen krijgt.

dit zijn serieuze en gevestigde namen, en je krijgt gewoon betaald.

en vind nog steeds dat je erg onervaren bent als je meteen maar reageert zonder meer info te vragen, je wilt toch weten wat er gaat gebeuren en wat je moet doen.
en dat vind ik onervaren.

id&t en q-dance betalen je ook niet als je in hun talentroom komt draaien.je moet dit echt voor noppes doen.
maar je hebt er wel profijt van.
en zo werkt het met alles.
als je geen naam hebt wil niemand je hebben en ben je erg afhankelijk van vrienden en bekende in de scene.

mamo werkt het maar zo als jij zegt dan was ik nu rijk geweest.
door het massale aantal dj's valt er niet veel meer te verdienen
jij leeft nog steeds in je eigen droomwereld waar organisaties bakken met geld uitgeven aan onbekende dj's.

het zou iig wel netjes zijn als de onkosten betaald worden en vaak gebeurt dit ook wel maar toch niet elke organisatie doet dit. klaar

173 Users online: 15 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 16.229
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.603