Djs wanted (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 09-01-2007 21:39
User edit by dj-nick on 24-01-2007 @ 17:09:32 (9%)

What do you think about Djs wanted ??

Vote :   

dj-nick    posted on 12-01-2007 17:04
iedereen die zich tot nu toe heeft aangemeld heel erg bedankt
voor de rest die nog wil het kan tot as. zondag (14 januari)

lj's, mc's, webbuilders en al de andere ''talenten'' kunnen zich nog wel aanmelden
DaDragon    posted on 13-01-2007 01:31
helaas is dat mij tever weg...
heb wel ervaring met drive-in disco's. dus zowel licht als geluid.

Maar er zijn toch zat dj's en lj's die in de buurt wonen en kunnen ?

Suc6 iig.
djmamo    posted on 13-01-2007 05:37
ik denk nog steeds dat het gewoon een fantasierijk persoon is.

waarom kun je wel 25 movingheads betalen en 27 mtr truss? ...en een dj is teveel van het goede? DJ chucky ja die kunnen we wel betalen, maar 100 euro voor een andere kan niet..... erg groot ..?..hierbij......

voor de lezer: ga eens bij een willekeurig verhuur bedrijf kijken wat dit kost...(movingheads en truss)

en parren zijn niet goed? is voornamelijk je basis licht, maar dat mag ik zeker niet zeggen.

is meteen ook goed tezien dat de onervaren dj's meteen reageren met demo's zonder ook maar ergens vraagtekens bij te zetten.

voor diegene die het niet weet: in deze wereld moet je goed opletten wat je doet, voor je het weet sta je gratis te draaien voor iets wat je geld had kunnen opleveren. jij moet je gear en cd's toch ook gewoon betalen!!!

voor iedereen die dit leest: laat DJ NICK eerst maar eens met concrete dingen komen, en niet met mischien...

post eerst maar eens waar het is plaats, tijd en datum, vervoer?........ is het zwart/wit? wat voor soort feest? en welke drive-in show of mensen die dit gaan bekostigen want neem aan dat jij dit niet zelf doet aangezien leeftijd>>

dus.......

en voor alle andere, ben sceptisch met je boekingen controleer dit eerst je weet maar nooit of ze gebruik van je maken of dat ze je gebruiken.

www.moonentertainment.nl
dj-nick    posted on 13-01-2007 11:05
Poster: djmamo

of jij bent gewoon jaloers.

de parren en truss zijn al aanwezig de cirkeltruss en mac's worden gehuurd,
dit gaat bij een bedrijf waar ik altijd alles bij huur en krijg daar daarom ook korting en ze sponseren nog het een en ander omdat het voor een goed doel is, 
voor 1000 euro heb je aardig wat maccies, voor de rest nog 500 euro en voor
Dj Chuckie betaal je 2500 euro
en er komt waarscheinlijk nog een andere dj.

en als jij het amateurs vind wat jij wil maar ik kan jorrit, sander, reemz enz. niet echt amateurs noemen, waarom krijgen de dj's niet betaald voor sommigen is het gewoon leuk om ergens anders te draaien en de opbrengsten gaan naar een goed doel !!!

waarom ik de locatie en de datum etc. niet vertel: dat gaat jou gewoon niks aan voor de gene die hier komen helpen die krijgen dat maandag allemaal te horen.

als je nog meer te zeuren heb laat het maar horen

User edit by dj-nick on 13-01-2007 @ 11:19:14 (100%)
DaDragon    posted on 13-01-2007 11:43
hmm kunnen we het nog gezellig houden?
Jelmer    posted on 13-01-2007 12:01

waarom kun je wel 25 movingheads betalen en 27 mtr truss? ...en een dj is teveel van het goede? DJ chucky ja die kunnen we wel betalen, maar 100 euro voor een andere kan niet..... erg groot ..?..hierbij......

voor de lezer: ga eens bij een willekeurig verhuur bedrijf kijken wat dit kost...(movingheads en truss)

en parren zijn niet goed? is voornamelijk je basis licht, maar dat mag ik zeker niet zeggen.

is meteen ook goed tezien dat de onervaren dj's meteen reageren met demo's zonder ook maar ergens vraagtekens bij te zetten.

voor diegene die het niet weet: in deze wereld moet je goed opletten wat je doet, voor je het weet sta je gratis te draaien voor iets wat je geld had kunnen opleveren. jij moet je gear en cd's toch ook gewoon betalen!!!

voor iedereen die dit leest: laat DJ NICK eerst maar eens met concrete dingen komen, en niet met mischien...

post eerst maar eens waar het is plaats, tijd en datum, vervoer?........ is het zwart/wit? wat voor soort feest? en welke drive-in show of mensen die dit gaan bekostigen want neem aan dat jij dit niet zelf doet aangezien leeftijd>>

dus.......

en voor alle andere, ben sceptisch met je boekingen controleer dit eerst je weet maar nooit of ze gebruik van je maken of dat ze je gebruiken.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Huur 5 headjes minder en je kan de DJ ook gewoon betalen. Niemand die het merkt bij zulke aantallen licht. Voor nop ergens werken is natuurlijk geen enkel probleem, maar dan wel iedereeen.
Reemz    posted on 13-01-2007 13:19

Mamo wie ben jij om te bepalen dat mensen die hierop reageren onervaren zijn?

Yorick    posted on 13-01-2007 13:29
uhm ja hoe kan je over mij(en andere) oordelen dat ik onervaren ben:S
je hebt me amper gehoord en tja DROOM even lekker veder......
--Ontopic---
Chiron    posted on 13-01-2007 14:31
Ach, wat is het probleem, de slaapkamer dj's krijgen eindelijk een kans, en ja chuckie is duur (2500 vind ik overigens wel een shitload aan geld btw voor een dj als chuckie, maar het zal wel door z'n hitje en boekingsagent komen). 

Over de te plannen licht en geluid meuk kan ik weinig zeggen, vriendjes met de verhuurder zijn helpt een hoop wat dat betreft, en het hangt natuurlijk ook af of je in een grote zaal moet of in het plaatselijke houten jongerenhok.
Als je een zaal van 1000 man volkrijgt dan is e.e.a. makkelijker te financieren dan wanneer je 150 man trekt natuurlijk.

Een cadeaubon of de onkosten (vervoer?) voor de 'vrijwillige'/amateur dj's is natuurlijk wel zo fair maar de organisator mag dat allemaal helemaal zelf bepalen Happy, laughing

Als lichttechnieker reken ik zelf iig een dagprijs rond de 150 a 200 euri om met zo'n set als de TS te werken op een feest. Mocht het echt een liefdadigheids-event zijn of ik ken de organisatie goed dan valt daar natuurlijk altijd over te praten.

Btw een Pearl 2004 heb je in principe niet nodig met de dingen die je aan wil sturen, dat kan je al makkelijk af met een 2000. Het enige waar je soms met een 2000 tegenaanloopt (vooral de huurbakken) is dat de faders gaar zijn etc. omdat die dingen alweer een tijdje meegaan.

greup    posted on 13-01-2007 15:03

Je zou het kunnen zien, gezien het feit dat je op voorhand weet dat het vrijwillig is, als een kans.

Ag ik zelf laat de parren ook welleens thuis,. Met een ruimte vol mh's is dat geen noodzaak meer.

Mwha, tis wel erg arrogant te denken dat elke dj die hier reageerd een onervaren dj is. Ik kan uit ervaring vertellen dat hier zeker ervaren dj's bij zitten.

Soms moet je 1 stap terug doen, om 2 stappen vooruit te komen.

Yorick    posted on 13-01-2007 15:26
Mooi verteld greup!
savale    posted on 13-01-2007 15:42
de TS geeft toch van te voren duidelijk aan dat je er niet op moet rekenen dat je wat krijgt. Als je het daar niet mee eens bent moet je er niet aan beginnen. Het lijkt mij gewoon leuk om te doen. Ik draai niet iedere week buiten de deur, dus het is voor mij ook meteen een uitje.

DJMixing    posted on 13-01-2007 16:25
Je kan hier heel sceptisch over zijn...

maar je kan dit ook als een buitenkansje zien voor de wat onbekendere DJ.

@Mamo...geld ervoor is leuk, maar als je niet bekend bent zoals velen is het gewoon leuk om te draaien. Natuurlijk doe je het ook voor het geld, maar als het naar een goed doel gaat, is het toch alleen maar leuk om te mixen voor de fun?

In het begin moet je het maar voor lief nemen hoor..ik ben niet bekend en heb tot nu toe gedraaid voor een scharrel prijsje, maar dat maakt me niks uit. Ik maak een naam en ik heb fun bij het draaien, daar gaat het toch om? (overigens waar ik gedraaid had was ook voor een goed doel). Pas als ik pro ben ga ik er geld voor vragen ofzo..
greup    posted on 13-01-2007 16:58
Nu graag weer on topic,...
Jorrit    posted on 13-01-2007 18:09
@Greup: Aangezien Nick va. morgen geen inschrijvingen meer wil blijft er weinig te 'ontopiccen  over Winking my eye.

Ach, wat is het probleem, de slaapkamer dj's krijgen eindelijk een kans, en ja chuckie is duur (2500 vind ik overigens wel een shitload aan geld btw voor een dj als chuckie, maar het zal wel door z'n hitje en boekingsagent komen). 

Sorry, ik zie mezelf niet als slaapkamerDJ. Anders zou ik hier ook niet op reageren, is niet echt verstandig om als slaapkamer DJ op zo'n feest te draaien. Tenminste als ik Nick's verhalen mag geloven wordt het wel groot.

Ik heb genoeg redenen om dit al dan niet vrijwillig te doen, maar daar gaat het topic niet over, greup verteld dit overigens perfect:
Soms moet je 1 stap terug doen, om 2 stappen vooruit te komen.

Chiron    posted on 13-01-2007 19:08
Nja ik denk dat de (slechte!) slaapkamerdj's (daarmee bedoel ik mensen die niet professioneel bezig zijn of niet ergens een residency hebben) er vanzelf uitgeselecteerd worden adhv hun demo's enzo. Overigens loopt er genoeg talent rond in NL dat de slaapkamer niet uit geweest is, en wel degelijk goed kan draaien.

Het mes snijdt aan 2 kanten, mensen die ergens willen draaien krijgen nu de kans op een draaiplek, en de organisator heeft een goedkope dj.

Op de echt grote feesten (id&t, q-dance) wordt zoiets meestal gepresenteerd als 'talentroom' Winking my eye Maar dan hoor je ook niemand klagen over dat de dj's niet betaald krijgen, dus snap ik ook niet helemaal waarom mensen dat hier wel zouden moeten doen.
djmamo    posted on 14-01-2007 15:42
Poster: Chiron

Op de echt grote feesten (id&t, q-dance) wordt zoiets meestal gepresenteerd als 'talentroom' Winking my eye Maar dan hoor je ook niemand klagen over dat de dj's niet betaald krijgen, dus snap ik ook niet helemaal waarom mensen dat hier wel zouden moeten doen.

dit is heel simpel, omdat id&t en Q-dance, gevestigde namen zijn en als ze jou in een talentroom bezig zien en je doet het goed, kun je ervan uit gaan dat je binnenkort erg veel boekingen krijgt.

dit zijn serieuze en gevestigde namen, en je krijgt gewoon betaald.

en vind nog steeds dat je erg onervaren bent als je meteen maar reageert zonder meer info te vragen, je wilt toch weten wat er gaat gebeuren en wat je moet doen.
en dat vind ik onervaren.

en het geld dat verdiend word gaat naar het goede doel, dat is wel beter alleen jammer dat chuckie dan je grootste goede doel is he. en ik vind chukie niet echt een goed doel. en welk goed doel is dat dan.

en jaloers? nee niet bepaald ben wel wat gewend hoor.

en 1 stap terug om 2 stappen verder te komen?
dit is dus dan wel een bevestiging dat het eigenlijk gewoon slecht geregeld is als je daar gaat draaien...

je moet je eigen niet zo laten gebruiken, chukie wel 2500 euro vangen en jij mag voor het goede doel draaien? lekker hoor.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 14-01-2007 15:49
dit is heel simpel, omdat id&t en Q-dance, gevestigde namen zijn en als ze jou in een talentroom bezig zien en je doet het goed, kun je ervan uit gaan dat je binnenkort erg veel boekingen krijgt.

Draaien 'naast' chuckie staat anders ook wel boeiend in je CV, dit is wat greup ook bedoelt met 1 stap terug doen om 2 stappen naar voren te komen.
Daarnaast is er ook zoiets als ervaring opdoen, volleerd ben je nooit.

en vind nog steeds dat je erg onervaren bent als je meteen maar reageert zonder meer info te vragen, je wilt toch weten wat er gaat gebeuren en wat je moet doen.

Nogal krom. Hoe kan jij weten dat ik (en andere) niet om meer informatie vragen in de mail?

en het geld dat verdiend word gaat naar het goede doel, dat is wel beter alleen jammer dat chuckie dan je grootste goede doel is he. en ik vind chukie niet echt een goed doel. en welk goed doel is dat dan.

Chuckie is alleen een naam op de flyer om mensen te trekken, als er geen mensen komen heb je namelijk helemaal niets te geven aan het goeie doel.

dit is dus dan wel een bevestiging dat het eigenlijk gewoon slecht geregeld is als je daar gaat draaien...

Dat zijn 2 compleet los staande dingen, ik vind deze opmerking nogal wazig.
ACTIVE    posted on 14-01-2007 16:00
Ik vind het wel een oke...

Laat iedereen maar een demo opsturen en dan zien we wel wie er komt te draaien..
dj-nick kost het niets en voor een andere dj kan het een kans zijn..

Waarop dan?? Ik kan me nog herinneren dat ik een aantal jaar terug ook begonnen ben op me kamer, toen een keer ergens voor niets draaide en wel een residentie kreeg.. Dus van daar uit wel me gear kon upgraden tot beter.. Heb dat soort dingen vaker gedaan en heb ook op die manier in buitenland boekingen gekregen en daar een residentie gahad in de zomerse nachten in spanje... Oke nu hoef ik niet meer voor niets te draaien want word zelf gevraagd om overal te draaien. Maar ik vind het wel oke voor andere dj's om te laten zien wat ze kunnen.
Dus wat als iemand zich aanmeld.. is zijn keuze want Nick geeft duidelijk aan dat je niets krijgt... Je zult toch een keer buiten je kamertje willen gaan spinnen als laten zien wie je bent en wat je kan...

En Dj Chuckie krijgt € 2500 oke dat is mooi voor hem, maar hij is ook ooit zo begonnen en verdient al die inzet en vrije avonden voor niets er nu uit. dus waarom zouden onbekende Dj dat niet doen.. Misschien dat diegene wel ontdenkt word en over 2 jaar zelf wel € 2500 verdient op een avondje... Dan hoor ik iedereen niet meer klagen...

djmaarten    posted on 14-01-2007 16:34

dit zijn serieuze en gevestigde namen, en je krijgt gewoon betaald.

en jaloers? nee niet bepaald ben wel wat gewend hoor.

je moet je eigen niet zo laten gebruiken, chukie wel 2500 euro vangen en jij mag voor het goede doel draaien? lekker hoor.

jou gaat het zeker alleen maar om het geld
je moet eerst naams bekendheid hebben anders kom je er nooit
dj-nick    posted on 14-01-2007 16:37
Poster: ACTIVE
Ik vind het wel een oke...

Laat iedereen maar een demo opsturen en dan zien we wel wie er komt te draaien..
dj-nick kost het niets en voor een andere dj kan het een kans zijn..

Waarop dan?? Ik kan me nog herinneren dat ik een aantal jaar terug ook begonnen ben op me kamer, toen een keer ergens voor niets draaide en wel een residentie kreeg.. Dus van daar uit wel me gear kon upgraden tot beter.. Heb dat soort dingen vaker gedaan en heb ook op die manier in buitenland boekingen gekregen en daar een residentie gahad in de zomerse nachten in spanje... Oke nu hoef ik niet meer voor niets te draaien want word zelf gevraagd om overal te draaien. Maar ik vind het wel oke voor andere dj's om te laten zien wat ze kunnen.
Dus wat als iemand zich aanmeld.. is zijn keuze want Nick geeft duidelijk aan dat je niets krijgt... Je zult toch een keer buiten je kamertje willen gaan spinnen als laten zien wie je bent en wat je kan...

En Dj Chuckie krijgt € 2500 oke dat is mooi voor hem, maar hij is ook ooit zo begonnen en verdient al die inzet en vrije avonden voor niets er nu uit. dus waarom zouden onbekende Dj dat niet doen.. Misschien dat diegene wel ontdenkt word en over 2 jaar zelf wel € 2500 verdient op een avondje... Dan hoor ik iedereen niet meer klagen...

kijk hier ben ik het mee eens, ik wil mensen de kans geven om van hun kamer af te komen en vaker te draaien,
want zo ben ik ook begonnen en die dj's ben ik daar nog steeds dankbaar voor.
djmamo    posted on 14-01-2007 17:01
Poster: djmaarten

jou gaat het zeker alleen maar om het geld
je moet eerst naams bekendheid hebben anders kom je er nooit

het gaat mij helemaal niet om het geld, ik heb er ook geen behoeft aan om er zelf te gaan draaien, heb het druk zat. vind dit gewoon een erg slechte opzet van een feest.
en andere zouden dat ook moeten inzien.

waarom wordt dit als een opstapje gezien? omdat je voor of na dj chuckie draait?
staat mischien wel leuk in je cv maar, niemand kan dan zien hoe goed jij zelf draait.

en wordt je vaker geboekt? (nu ik dit heb getypt en het word gelezen zal er dadelijk wel een reactie komen dat dit wel het geval is), dat is de bedoeling van een opstapje... dat je verder komt.

en nog steeds komt dj nick niet met concrete informatie.

en met dat bekend worden, als je goed bent word je toch wel bekend, dit is heus niet de enigste manier om te bereiken wat je wil.

dit is gewoon ontzettend goedkoop gebruik maken van andere mensen. en dat is niet nodig als je naar de opzet van het feest kijkt.

mensen mogen best kritischer naar bepaalde "aanbiedingen" kijken.

www.moonentertainment.nl
djmaarten    posted on 14-01-2007 17:08

het gaat mij helemaal niet om het geld, ik heb er ook geen behoeft aan om er zelf te gaan draaien, heb het druk zat. vind dit gewoon een erg slechte opzet van een feest.

waarom wordt dit als een opstapje gezien? omdat je voor of na dj chuckie draait?
staat mischien wel leuk in je cv maar, niemand kan dan zien hoe goed jij zelf draait.

en wordt je vaker geboekt? (nu ik dit heb getypt en het word gelezen zal er dadelijk wel een reactie komen dat dit wel het geval is), dat is de bedoeling van een opstapje... dat je verder komt.

en met dat bekend worden, als je goed bent word je toch wel bekend, dit is heus niet de enigste manier om te bereiken wat je wil.

dit is gewoon ontzettend goedkoop gebruik maken van andere mensen. en dat is niet nodig als je naar de opzet van het feest kijkt.

mensen mogen best kritischer naar bepaalde "aanbiedingen" kijken.

het is wel 1 van de manieren
en wat boeit jouw die concrete informatie als je tog alleen maar critiek heb
Jorrit    posted on 14-01-2007 19:08

Ik zie het anders, zoals inmiddels wel duidelijk is, en dat is mij goed recht.

Jij zou moeten weten dat dit soort feesten in je CV interresant zijn voor toekomstige opdrachtgevers.

Dat dit niet in het topic staat wil nog niet zeggen dat ik deze informatie niet al heb.

Wat een onzin, ik ken zat mensen die supergoed draaien en nooit boeiendere feesten hebben dan huis tuin en keuken feesten.
Het is misschien niet de enige manier, maar het is wel een manier.
djmaarten    posted on 14-01-2007 19:11
Poster: Jorrit

Ik zie het anders, zoals inmiddels wel duidelijk is, en dat is mij goed recht.

Jij zou moeten weten dat dit soort feesten in je CV interresant zijn voor toekomstige opdrachtgevers.

Dat dit niet in het topic staat wil nog niet zeggen dat ik deze informatie niet al heb.

Wat een onzin, ik ken zat mensen die supergoed draaien en nooit boeiendere feesten hebben dan huis tuin en keuken feesten.
Het is misschien niet de enige manier, maar het is wel een manier.

precies allemaal gelijk in

81 Users online: 15 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 42.671
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.045