ik ben kort geleden begonnen met het expirimenteren in reason (beetje aankloten) allemaal heel vet (vooral met me nieuwe monitoren Behringer truth zwaar tevreden). Maar ik heb een vraagje, ik heb op zolder nog een keyboard gevonden (Yamaha PSR-640) dit heb ik dmv een USB MIDI interface aan me computer gehangen. Het is natuurlijk de bedoeling dat ik hioer melodietjes enz. mee ga inspelen, ik weet alleen totaal niet hoe ik reason moet vertellen dat er iets moet gebeuren als ik op het keyboard speel.
HELP me alsjeblieft, bedankt alvast!
en oja dan had ik jnog een vraagje over me monitoren als ik niets afspeel komt der behoorlijk was ruis uit (het zijn actieve monitoren dus aan de versterker zal het wel niet liggen) zelf neem ik aan dat het aan mijn geluidskaart ligt wat denken jullie?
What do you think about keyboard in reason ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Allereerst moet je je drivers van je midikeyboard installere en dan! -->
Je moet in Reason even naar --> Edit --> Preferences gaan en dan kan je daar page kiezen. Hier kies je dan voor keyboards en mididivices vervolgens staat jou midi apparaat er tussen als het goed is! Deze selecteer je!
Nu kan je in je sequencer je het keyboardje voor je sequencertrack selecteren, je speelt nu met het apparaat wat je daar hebt ingesteld.
het lukt me nog steeds niet, mijn computer (een gloedje nieuwe windows xp) vindt het keyboard niet als nieuwe hardware k snap der echt geen kont meer van?:S
Poster: MartinDuncan het lukt me nog steeds niet, mijn computer (een gloedje nieuwe windows xp) vindt het keyboard niet als nieuwe hardware k snap der echt geen kont meer van?:S
mss eens zoeken naar drivers voor win XP Het bordje kan mss al wat verouderd zijn en niet ondersteund worden door XP
@ ceesietopc hoe heb je die driver geinstalleerd dan, als ik de configuratie scherm uitbreiding wil installeren geeft hij aan dat het yamaha midi divice niet is aangesloten. (het keyboard is verbonden met een Midi interface kabel en staat aan)
helaas t zal wel niet gaan lukken ik koop over een tijdje wel een x board of iets dergelijks thanx anyway!
weet iemand toevallig waar de ruis van mijn monitoren vandaan zou kunnen komen, ik denk zelf door de geluidskaart is namelijk standaard maar ik heb hier allemaal niet zoveel verstand van.
User edit by MartinDuncan on 10-01-2007 @ 18:57:07 (100%)
over het algemeen hoor je idd wel veel slecjte verhalen over die beheringer dingen, het zou troep zijn (vooral de mixers dan) maar ik ben echt wel tevreden hierover
Mm raar dat het je niet lukt, want ik heb hetzelfde geprobeerd en toen lukte het me wel Alleen heb ik wel een Korg keyboard. Mss ligt het aan je interface, dat hij het gewoon niet doet. Kun je met een ander keyboard of andere midi-interface niet eens wat proberen/testen?
helaas niet, ik heb nog wel een ander keyboard ook een yamaha maar deze was nog ouder. hier heb ik het ook al mee geprobeerd maar deed het ook niet verder heb ik hier niet echt iets staan om het te proberen. Maar laat maar hangen ik ga mog wel even verder zonder.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 6.813 days. Post CommentThat would be 227.1 months or a whopping 18.7 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...