keyboard in reason
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MartinDuncan    posted on 09-01-2007 17:34
hallo mensen

ik ben kort geleden begonnen met het expirimenteren in reason (beetje aankloten)
allemaal heel vet (vooral met me nieuwe monitoren Behringer truth zwaar tevreden). Maar ik heb een vraagje, ik heb op zolder nog een keyboard gevonden (Yamaha PSR-640) dit heb ik dmv een USB MIDI interface aan me computer gehangen.
Het is natuurlijk de bedoeling dat ik hioer melodietjes enz. mee ga inspelen, ik weet alleen totaal niet hoe ik reason moet vertellen dat er iets moet gebeuren als ik op het keyboard speel.

HELP me alsjeblieft, bedankt alvast!

en oja dan had ik jnog een vraagje over me monitoren als ik niets afspeel komt der behoorlijk was ruis uit (het zijn actieve monitoren dus aan de versterker zal het wel niet liggen) zelf neem ik aan dat het aan mijn geluidskaart ligt wat denken jullie? 

What do you think about keyboard in reason ??

Vote :   

tairip    posted on 09-01-2007 18:28
Allereerst moet je je drivers van je midikeyboard installere en dan! -->

Je moet in Reason even naar --> Edit --> Preferences gaan en dan kan je daar page kiezen. Hier kies je dan voor keyboards en mididivices vervolgens staat jou midi apparaat er tussen als het goed is! Deze selecteer je!

Nu kan je in je sequencer je het keyboardje voor je sequencertrack selecteren, je speelt nu met het apparaat wat je daar hebt ingesteld.
MartinDuncan    posted on 09-01-2007 19:39
dat van die preferences was allemaal al ingesteld, moet dus blijkbaar nog even de drivers installeren
Bedankt
MartinDuncan    posted on 09-01-2007 22:09
het lukt me nog steeds niet, mijn computer (een gloedje nieuwe windows xp) vindt het keyboard niet als nieuwe hardware k snap der echt geen kont meer van?:S
Spacy    posted on 09-01-2007 23:55
Poster: MartinDuncan
het lukt me nog steeds niet, mijn computer (een gloedje nieuwe windows xp) vindt het keyboard niet als nieuwe hardware k snap der echt geen kont meer van?:S

mss eens zoeken naar drivers voor win XP
Het bordje kan mss al wat verouderd zijn en niet ondersteund worden door XP
tairip    posted on 10-01-2007 13:01
Even vanaf basic:

USB kabel erin
Aan uit schakelaar
Driver voor XP
Instellingen bij Reason
Keyboardje voor je sequencertrack geselcteerd

ceesietopc    posted on 10-01-2007 14:21
Als de pc de driver niet automatisch pakt, probeer deze eens.
Ik heb ook een yamaha keyboard met midi, en deze driver werkt perfect :D
http://www.global.yamaha.com/download/usb_midi/index.html
MartinDuncan    posted on 10-01-2007 15:12
@ ceesietopc hoe heb je die driver geinstalleerd dan, als ik de configuratie scherm uitbreiding wil installeren geeft hij aan dat het yamaha midi divice niet is aangesloten. (het keyboard is verbonden met een Midi interface kabel en staat aan)
tairip    posted on 10-01-2007 15:32
Jij moet niet de driver van je keyboard hebben maar van je MIDI-> USB interface!
MartinDuncan    posted on 10-01-2007 15:35
die is al geinstalleerd al je dat bedoeld
tairip    posted on 10-01-2007 15:42
Dan doe je echt iets verkeerd :P, wat weet ik niet! :S sRrY
MartinDuncan    posted on 10-01-2007 18:55
helaas t zal wel niet gaan lukken ik koop over een tijdje wel een x board of iets dergelijks thanx anyway!

weet iemand toevallig waar de ruis van mijn monitoren vandaan zou kunnen komen, ik denk zelf door de geluidskaart is namelijk standaard maar ik heb hier allemaal niet zoveel verstand van.
User edit by MartinDuncan on 10-01-2007 @ 18:57:07 (100%)
tairip    posted on 11-01-2007 15:41
Je moet je gains van je pc zo ver mogelijk open doen en dan pas die van je Behringers.

Misschien kan het komen doordat je Behringers hebt :PWinking my eye

MartinDuncan    posted on 12-01-2007 18:56
over het algemeen hoor je idd wel veel slecjte verhalen over die beheringer dingen, het zou troep zijn (vooral de mixers dan) maar ik ben echt wel tevreden hierover
ScottB    posted on 13-01-2007 11:05
Mm raar dat het je niet lukt, want ik heb hetzelfde geprobeerd en toen lukte het me wel Happy, laughing Alleen heb ik wel een Korg keyboard. Mss ligt het aan je interface, dat hij het gewoon niet doet. Kun je met een ander keyboard of andere midi-interface niet eens wat proberen/testen?
MartinDuncan    posted on 13-01-2007 13:40
helaas niet, ik heb nog wel een ander keyboard ook een yamaha maar deze was nog ouder. hier heb ik het ook al mee geprobeerd maar deed het ook niet verder heb ik hier niet echt iets staan om het te proberen. Maar laat maar hangen ik ga mog wel even verder zonder.

This is an old Topic

No new postings for 6.813 days.
 Post CommentThat would be 227.1 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 127 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 119.640
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.466.418