CSS (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 09-01-2007 11:07
Ik wil mijzelf CSS gaan aanleren.

Nu wil ik even dat wat ik denk bevestigt word of juist niet.

Is het zo dat je in een CSS file bijvoorbeeld zegt dat code 'banner1'
Links boven moet komen te staan en dat als je dan die code in een html document invoert dat die banner dus links boven komt te staan.

What do you think about CSS ??

Vote :   

ccc    posted on 27-11-2008 15:59
Poster: Lead
Overruled de style van de TABLE deze eigenschap niet ?
Staat border wel gedefinieerd voor de tabel ?

Dat dacht ik ook altijd. Maar aangezien Dreamweaver het wel weer geeft ging er van uit dat het wel gewoon kan.

Ik heb in de css ook border staan voor de tabel. Maar dit maakt geen verschil.

Wat ik vaker zie is dat er een tabel wordt gemaakt, met 3 kolommen. En dat de rechter kolom alleen een border bevat. Dit probeer ik voor elkaar te krijgen.
Wordt hier soms een andere combinatie voor gebruikt?
Sebasz    posted on 27-11-2008 19:39
Tip: Ga niet met tables werken voor je layout ofzo. Tables zijn voor data zoals voetbaluitslagen etc.
Een layout en dingen positioneren doe je d.m.v. Div's (layers)
ccc    posted on 27-11-2008 22:16
Dat was ik ook aan het denken. Maar dan moet ik me weer erin verdiepen.

Met tables weet ik nog ongeveer wat ik moet gaan doen.

Het is namelijk zo de website waar het om gaat bestaat al. Die is door iemand gemaakt met een programma Netobjects.
Alleen het programma hebben we niet meer en degene die toen der tijd de website heeft gemaakt is verdwenen.
En aangezien het nu allemaal moeilijk aan te passen is wil ik de website opnieuw maken in Dreamweaver, oftewel gewoon in code schrijven.

Dus ik heb de bron bekeken van de huidige websites, en daar wordt alles met tables gedaan. En tables in tables etc. :P
jannickv    posted on 27-11-2008 22:30
is wss zoals photoshop het zou doen dan... photoshop zet ook alles in tables als je ze sliced.

verder raad ik idd ook div's aan. maar dit is moeilijker dan tables...

moet toegeven dat ik voor kleine projecten ook wel eens tables durf gebruiken... het verschil zie je toch niet als je het goed doet
Sebasz    posted on 27-11-2008 22:41
Slicen zou ik sowieso niet via Photoshop zelf doen. Dan krijg je hele gare html. Voor een amateur-site is dat niet zo erg :P Maar voor een grotere geeft dat gewoon aan hoe amateuristisch het is.
Slicen doe je in princiepe gewoon 'zelf' je knipt dingetjes in je layout en zet ze dan goed in html.

Ik kan het niet goed uitleggen maar het is eigenlijk heel logisch. Je werkt dan veel met background images die zichzelf horizontaal en/of verticaal herhalen.
ccc    posted on 28-11-2008 08:18
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Hier ben ik ook niet zo heel erg fan van.

Vanmiddag als ik tijd heb zal ik eens ff uitzoeken of ik voor tables of div ga.

Maar heeft er iemand nog een oplossing waarmee ik dit topic tot herleven bracht. :P Staat op de vorige pagina.
RoyBeware    posted on 28-11-2008 11:26
Als je het goed wilt doen zou ik het combineren met CSS.
Is stukken netter dan tabellen.

En DIV's zijn ook erg handig, maar gebrik het zelf (nog) niet.

This is an old Topic

No new postings for 6.009 days.
 Post CommentThat would be 200.3 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

139 Users online: 26 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 55.734
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.728.686