wat moet ik kiezen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jer-E    posted on 08-01-2007 12:13
ik zit tussen bepaalde dingen te twijfelen:
ik heb een budget van 500 euro enige wat ik nodig heb is een proccesor, moederbord, en videokaart de rest heb ik al.
zelf zat k te denken aan

core 2 duo E6400
asrock ConRoe945G-DVI
ati saphire x1950 256 mb

of....

amd x2 4200+
asrock ALIVENF6G-DVI
nvidia xfx 7900 gt 256 mb

waarom asrock moederbord
heb er goeie ervaring mee
mijn vraag is wat zouden jullie kiezen of wat zouden jullie samen stellen

myn verdere setup is

2 x 500 gb s-ata
1 GB DDR2-533 Kit hyper x
en de overige zooi
2 k dvd dual-layer
en audigy geluidskaart

What do you think about wat moet ik kiezen ??

Vote :   

Illusion    posted on 08-01-2007 13:17
Als we wat meer op het geheugen ingaan, zou ik je in ieder geval aanraden om Kingston geheugen te kopen. Kinston is het beste geheugen wat er is.

Kingston 1024 mb

Nvidia Geforce 8800 GTX

De ati saphire x1950 256 mb is ook goed hoor:D

Asrock is idd wel een goed merk, persoonlijk ben ik liever van asus. Ik heb een asus p5p800 Dual Core

Ik zal in ieder geval die AMD processor nemen!!

Dit is allemaal een leuk setje, maar ben bang dat je dan wel hoger zit dan 500 euro.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jer-E    posted on 08-01-2007 13:58
Poster: Djillusion
Als we wat meer op het geheugen ingaan, zou ik je in ieder geval aanraden om Kingston geheugen te kopen. Kinston is het beste geheugen wat er is.

Kingston 1024 mb

Nvidia Geforce 8800 GTX

De ati saphire x1950 256 mb is ook goed hoor:D

Asrock is idd wel een goed merk, persoonlijk ben ik liever van asus. Ik heb een asus p5p800 Dual Core

Ik zal in ieder geval die AMD processor nemen!!

Dit is allemaal een leuk setje, maar ben bang dat je dan wel hoger zit dan 500 euro.

heb kingston geheugen dan hyper x is die blauwe versie van kingston me die extra cool shit derom heen.

het verschil is

met amd kom ik op +/- 437 euro
en me core 2 duo op +/- 474 euro
dus ja die 50 euro maak ook nix uit
Pilli    posted on 08-01-2007 14:05
Tips:

Kies de core2duo.. die komt uit alle tests VER boven alle andere dualcores uit
Dat verschil is enorm dus vergis je niet.

Kingston is goed ram, maar het verschil is tegenwoordig zo klein, dat het weinig uitmaakt. Ik zou gewoon kijken naar je budget hoeveel ram je wilt en kijken wat je ervoor vrij kan maken. Hoeft niet perse kingston te zijn, er zijn genoeg andere goede merken.

ATI vs Nvidia, zelfde verhaal, kies gewoon prijsbewust, prestaties zullen bij beide kaarten rond dezelfde marge liggen.

Je moet wel even beslissen waar je hem voor gaat gebruiken.

Gamen = Meer in videokaart steken
Audio = goede geluidskaart, snelle processor
Grafisch = goede videokaart, snelle processor
Overall = middel videokaart, middel geluidskaart, snelle processor

Jer-E    posted on 08-01-2007 14:11
Poster: Pilli
Tips:

Kies de core2duo.. die komt uit alle tests VER boven alle andere dualcores uit
Dat verschil is enorm dus vergis je niet.

thanks die zin was voor my ff doorslag gevend
ik heb ook een hoop testen bekenen alleen tja der stond nix bij van programma's wat k egt gebruik
waar k mun pc het meeste voor ga gebruike is denk wel game en produce (van muziek)
dus thanks
Illusion    posted on 08-01-2007 14:37

Kingston is goed ram, maar het verschil is tegenwoordig zo klein, dat het weinig uitmaakt.

Kingston is nog steeds het beste geheugen. Wil je goed geheugen, kingston is gewoon aan te raden. Oem kan ook best goed wezen, maar verschild toch veel
Pilli    posted on 08-01-2007 14:45
Poster: Djillusion

Kingston is nog steeds het beste geheugen. Wil je goed geheugen, kingston is gewoon aan te raden. Oem kan ook best goed wezen, maar verschild toch veel

En dat baseer je op?
Overigens is kingston niet het enigste niet-OEM ram Winking my eye

Zo ken ik bijvoorbeeld GEiL, dat is veel duurder en ook speciaal ram.
Dat kies ik elk moment boven Kingston omdat het speciaal ram voor overclockers is, enorm duurzaam en kwalitatief, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
OCZ is ook een zeer goed merk.

Voor de TS: http://pricewatch.tweakers.net
Kan je prijzen vergelijken. En je kan er ook kijken voor reviews Winking my eye
Illusion    posted on 08-01-2007 15:05

En dat baseer je op?

Ik doe een ICT Opleiding en heb net 20 weken stage gelopen op een computer groothandel. www.complies.nl en ons eigen opgericht bedrijf, de helpdesk van complies www.dchain.nl .

Ik test pc's en repareer pc's, tevens help ik resellers (pc winkels) met hun problemen.

Ik heb hier veel geleerd, en weet echt wel wat goed is en wat niet goedWinking my eye:D:D

Back :::Ontopic:::
Jer-E    posted on 08-01-2007 18:36
maaaree jochiess
ik heb geen ram nodig want da heb ik al :D
een btw ik doe ook ict niveau 4
en loop stage als hoofd systeem beheer op het zadkine college :D

Illusion    posted on 08-01-2007 19:23
jah sorry ff ontopic dus.

Als je wilt kiezen uit dat setje zal ik je 2e optie kiezen: oftewel

amd x2 4200+
asrock ALIVENF6G-DVI
nvidia xfx 7900 gt 256 mb

Het moederbord van je 1e set --> asrock ConRoe 945G-DVI wordt bij ons ook verhandeld. Jammergenoeg komen deze vaak terug bij mij op de testbank, en blijkt deze ook redelijk vaak een defect te hebben. Dus die raad ik je niet aan. Het merk Asrock is in ieder geval wel aan te raden.

Processor lijkt me goed genoeg! toch?:p

En hierbij kies je de nvidia. Super kaart, je moet wel zo'n verlengstukje op je Monitor stekker doen he, maar die zit meestal bij de kaart in begrepen.

Dit zou dan je kaart worden...

PCI-E Kaartje, super toch:D

Heb je nog nagedacht over de 8800? Dit is een nieuwe kaart, en ook zeer goed! Maar het prijsje is ietsie duurder.

Ik heb mazzel:d ik kan alles voor de inkoop prijs krijgen:D

User edit by Illusion on 08-01-2007 @ 19:24:53 (6%)
Blast    posted on 08-01-2007 20:01
Tja een mobo..... er zijn veel moederborden te koop. Welk type cpu ga je nemen?? AMD of Intel? Wat voor soort geheugen heb je? in jouw geval DDR2 Wat voor videokaart wil ik?? PCI-E of AGP?? PCI-E lijkt me. Wil ik crossfire/SLI?? Voor games is dit heerlijk (heb ik verschillende malen gelezen), alleen je hebt er wel een grote voeding voor nodig en dat stroom verbruik, dat voel je wel in de portemonee.

de 8800GTX kost bijna bij iedere winkel minimaal 500 euri, en Jer-E wil dan ook nog een cpu en een mobo hebben. Dus ik denk dat, dat niet gaat lukken. De 8800 is idd een goed kaartje, maar wel aan de prijzige kant.
Misschien is de XFX 256Mb 7900GS iets voor je: klik

Je wilt je computer met name voor gamen en producen gaan bebruiken. Voor game computer werden vaak AMD cpu's aangeraden, maar ik lees veel dat de core 2 duo de amd op zo'n beetje ieder gebied verslaat. Intel beweerd dat hun core 2 duo 40% sneller is dan hun vorige processors en 40% minder stroom verbruikt.
Ik zou dus voor de core 2 duo gaan.
Illusion    posted on 08-01-2007 20:06
PCI-E lijkt me tegenwoordig wel weer logischer:D

En idd de core 2 duo moet erg goed wezen.

Core 2 Duo @ Wikipedia voor meer info over Core 2 duo
ciderke    posted on 08-01-2007 20:35
even offtopic: Is er eigenlijk een verschil tussen dual core, core duo, core 2 duo, ... ? Of moet ik daarvoor een ander topic openen?
Illusion    posted on 08-01-2007 20:41
Moet je even kijken in Core 2 Duo @ Wikipedia, staat geschiedenis van de processor:d
Jer-E    posted on 08-01-2007 20:58
Poster: Blast
Tja een mobo..... er zijn veel moederborden te koop. Welk type cpu ga je nemen?? AMD of Intel? Wat voor soort geheugen heb je? in jouw geval DDR2 Wat voor videokaart wil ik?? PCI-E of AGP?? PCI-E lijkt me. Wil ik crossfire/SLI?? Voor games is dit heerlijk (heb ik verschillende malen gelezen), alleen je hebt er wel een grote voeding voor nodig en dat stroom verbruik, dat voel je wel in de portemonee.

de 8800GTX kost bijna bij iedere winkel minimaal 500 euri, en Jer-E wil dan ook nog een cpu en een mobo hebben. Dus ik denk dat, dat niet gaat lukken. De 8800 is idd een goed kaartje, maar wel aan de prijzige kant.
Misschien is de XFX 256Mb 7900GS iets voor je: klik

Je wilt je computer met name voor gamen en producen gaan bebruiken. Voor game computer werden vaak AMD cpu's aangeraden, maar ik lees veel dat de core 2 duo de amd op zo'n beetje ieder gebied verslaat. Intel beweerd dat hun core 2 duo 40% sneller is dan hun vorige processors en 40% minder stroom verbruikt.
Ik zou dus voor de core 2 duo gaan.

kijk blast jij begrijp me teminste :D
Blast    posted on 10-01-2007 08:27
Dus dat zal dan waarschijnlijk een core 2 duo worden.
Je kan bijv:

Intel Core 2 Duo E6400           €218
Asrock Conroe945G-DVI         €  70
XFX 256Mb 7900GS xxx          €214
                                             ------ +
                                             €502,- (bij PCmegastore)

Intel Core 2 Duo E600            €180
Asrock ConRoeXFire-eSATA2  €  80   (dit mobo ondersteunt crossfire, voor als je dat toch wilt. Het heeft echter wel 1 PCI-E 16x en 1 AGI (PCI 4x) slot.)
MSI 512Mb RX1950PRO          €226   (ondersteunt o.a crossfire volgens de site)
                                           ------- +
                                            €486 (bij PCMegastore)

Uiterraad zijn er veel meer mogelijk over. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Want uiteindelijk ligt de (eind) keus bij jou

Jer-E    posted on 16-01-2007 11:22
ik heb al gekozen jullie raden nooit wak genome heb :P

simpele 3.4 ghz proccesor 6800 gt videokaartje en simpel moederbord

wantt k ik heb ook een xbox 360 aangeschaft (A) dus jah die gebruik nu voor game :P en muziek luistere wil ik muziek afspele dan heb k mun tt's en produce luk ook wel me die 3,4 ghz :D
was btw iets van 700 euro tot kwijt :D
DaDragon    posted on 16-01-2007 11:48
oooh netjes hoor :D

Mooie actie ! haha

Illusion    posted on 16-01-2007 11:51
Poster: Jer-E
ik heb al gekozen jullie raden nooit wak genome heb :P

simpele 3.4 ghz proccesor 6800 gt videokaartje en simpel moederbord

wantt k ik heb ook een xbox 360 aangeschaft (A) dus jah die gebruik nu voor game :P en muziek luistere wil ik muziek afspele dan heb k mun tt's en produce luk ook wel me die 3,4 ghz :D
was btw iets van 700 euro tot kwijt :D

Wat wil je met het laatste nou precies zeggen? Misschien kun je iets meer richting nederlands praten:p.

En noem je dat simpel? 3.4 ghz proccessor?:p en de 6800 gt is een goede videokaart:D
Jer-E    posted on 26-01-2007 20:50
ja joh fuck nederlandse taal
ben super nederlands maar ken het alleen goed spreke schrijve ofzo moe je egt ni bij my zijn
zoiets heet ook dislectie volgens my :P Winking my eye
RoyBeware    posted on 12-02-2007 18:05
Ik heb zelf Buffalo en ben er dik tevreden mee.

Ook moet je kijken naar de prestaties van het ram-geheugen.
Ik keek dus naar Buffalo en G.E.I.L. e Kingstone.

Het zijn goede merken, maar ik vergeleek met even qua prestaties en toen ben ik voor Buffalo gegaan omdat de prestaties weinig scheelden.
En de prijs was ff een paar tientjes goedkoper.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

362 Users online: 142 Guests (220 Unknown)
Pages generated today : 34.327
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.339