[M] 4de trance mix. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 02-01-2007 22:54
Aangezien mijn 1ste progressive mix een ware ramp was geworden ben ik maar naar me vertrouwde stijl gegaan. Link zit in de HM. Het is een commerciele trance mix gewordenHappy, laughing

Tracklist:
  1. Bolier & Coenraad- Mighty Ducks
  2. Bt-Somnabulist(mark norman remix)
  3. Kyau vs Albert- Are You Fine
  4. Mac & Mac- Listen(scot mac remix)
  5. Leon Bolier-Beyond
  6. Niklas Harding-Ice Beach(Jonas Steur Remix)
  7. Mark Norman-Phantom Manor(Montanna remix)
  8. Filo & Peri-Elevation
  9. Bart Claessen-Playmo

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] 4de trance mix. ??

Vote :   

Jorrit    posted on 04-01-2007 14:25
Toch denk ik wel dat BPM Counters een hulpmiddel kunnen zijn om als beginnend DJ te leren mixen.

Juist voor beginners is het belangrijk het zonder BPM counters te leren, anders wordt je afhangkelijk van de counters en blijf je ze nodig hebben ter indicatie.
Cyspoz    posted on 04-01-2007 14:49
Nee heb je nieuwe mix nog niet gehoord. Zit effe met download problemen hier. Straks effe thuis proberen.
Poster: the-melody
Dat laatste hebik nog wat problemen mee vind ik zelf...

Wat bedoel je trouwens met bovenstaande?

Poster: Jorrit
Juist voor beginners is het belangrijk het zonder BPM counters te leren, anders wordt je afhangkelijk van de counters en blijf je ze nodig hebben ter indicatie.

Ik zeg echter niet dat je moet leren pitchen met BPM Counters. Ik zeg dat je ze moet gebruiken om in het begin onder het pitch verhaal uit te komen zodat je de basis stappen goed kan leren. Als je namelijk alles in eens moet leren (Vooral bij vinyl) dan is de drempel erg hoog soms voor mensen.
Daarna kun je ze ook nog eventueel gebruiken ter indicatie. Soms hebben mensen moeite met horen of plaat b nu sneller of juist langzamer loopt dan plaat a. Maar niet om de pitch mee uit te rekenen.
the-melody    posted on 04-01-2007 14:52
Met het laatste puntje dat je zeiWinking my eye
Pitch correct afstellen en kleine correctie's uitvoeren.
_Ivan_    posted on 04-01-2007 15:01
Poster: the-melody
Met het laatste puntje dat je zeiWinking my eye
Pitch correct afstellen en kleine correctie's uitvoeren.

Probeer hem echt pas in te faden als het nummer gelijk loopt, want ik heb het idee dat je daar ook nog wel eens de fout in gaat... ga je nog allemaal behoorlijke correcties doen met de fader open.
Feel&.Celebrate.Life!
Cyspoz    posted on 04-01-2007 15:06
Ok. Dat laatste kleine correcties uitvoeren doe je om twee verschillende redenen. Of omdat je niet goed het nummer hebt ingestart waardoor het initieel niet gelijk liep. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, vooral met vinyl is dat nog wel eens lastig.
De andere reden is dat je het doet omdat de pitch niet goed is afgestelt en de plaat daardoor onder de ander uit 'loopt' waardoor je en de pitch bij moet stellen en een kleine pitch correct moet uitvoeren om het uit elkaar loop effect ongedaan te maken.
Vraag is even waarom jij kleine correcties moet toepassen.

the-melody    posted on 04-01-2007 15:06
Poster: _Ivan_

Probeer hem echt pas in te faden als het nummer gelijk loopt, want ik heb het idee dat je daar ook nog wel eens de fout in gaat... ga je nog allemaal behoorlijke correcties doen met de fader open.
 Ja idd, daar zit je goed. Ga nu eens een een iets wat langere opnemen met me 'nieuwe techniek'. Maar idd dat komt omdat ik onzeker ben, en ik geef ook toe dat ik zo op het randje altijd inmix...
Leoo    posted on 04-01-2007 18:05
Ik ben nu ook een jaar bezig, en nog nooit een bpm counter gebruikt (kheb er ook geen een). Die op me cdj begint soms met een BPM van 167, op een nummer van tiesto. Hij corrigeert wel maar die counter is gewoon bullshit.. leer het aub op je gehoor te doen.
Jorrit    posted on 04-01-2007 18:09
Ik zeg echter niet dat je moet leren pitchen met BPM Counters

Nee, maar ik zeg wél dat je het het best kan leren totaal zonder BPMcounters.

Ik zeg dat je ze moet gebruiken om in het begin onder het pitch verhaal uit te komen zodat je de basis stappen goed kan leren.

Ohja, en pitchen is niet basis. Pitchen is juist DE basis, je moet je niet met andere dingen gaan bezig houden als eq's als je nog geen 2 plaatjes gelijk kan zetten.

Als je namelijk alles in eens moet leren (Vooral bij vinyl) dan is de drempel erg hoog soms voor mensen.

Nee, je begint met cue'en en pitchen, dat is essentieel. Eq'ing, faderwerk, effecten, weetikveelwat allemaal niet.

Daarna kun je ze ook nog eventueel gebruiken ter indicatie.

Als je jezelf aanleert BPMcounters te gebruiken ter indicatie in het begin, gaat het erg lastig worden het zonder te doen, omdat je het zo nou eenmaal geleerd hebt.

Soms hebben mensen moeite met horen of plaat b nu sneller of juist langzamer loopt dan plaat a.

En dat is nou juist super belangrijk! In een club is dit stukken lastiger te horen dan thuis, dus zou je het thuis helemaal met een vinger in je neus moeten kunnen.
the-melody    posted on 04-01-2007 18:32
Arno77    posted on 15-01-2008 11:31
Even luisteren. Zelf ben ik ook beginnend.
nils7    posted on 15-01-2008 13:59
Poster: Jorrit

Nee, maar ik zeg wél dat je het het best kan leren totaal zonder BPMcounters.

Ohja, en pitchen is niet basis. Pitchen is juist DE basis, je moet je niet met andere dingen gaan bezig houden als eq's als je nog geen 2 plaatjes gelijk kan zetten.

Nee, je begint met cue'en en pitchen, dat is essentieel. Eq'ing, faderwerk, effecten, weetikveelwat allemaal niet.

Als je jezelf aanleert BPMcounters te gebruiken ter indicatie in het begin, gaat het erg lastig worden het zonder te doen, omdat je het zo nou eenmaal geleerd hebt.

En dat is nou juist super belangrijk! In een club is dit stukken lastiger te horen dan thuis, dus zou je het thuis helemaal met een vinger in je neus moeten kunnen.

Ff hier op inhakend Happy, laughing
Zolang je vaak in hetzelfde genre blijft dan heb je misschien maar een afwijking van max. 5 BPM tussen twee tracks en dat kan je wel goed op gehoor doen. Zelfs beter nog... vaak draai ik op 129 of 130 en dan zet ik de inkomende track (na het cuepoint zetten) vaak wat lager (127 of 128 bijv. mocht ie al meteen 129 aangeven) zodat ik er naar toe kan werken. Zo weet ik ook als ie er naast ga lopen dat ik de uitgaande track alleen hoef af te remmen.
Wat ik zelf vaak ook doe is gewoon mee bewegen (desnoods ergens op tikken) met de beat... ziet er ten eerste al wa leuker uit. En je voelt gewoon het ritme gaan (geen idee of dat voor anderen ook zo werkt)
User edit by nils7 on 15-01-2008 @ 14:03:15 (27%)
Code-Y    posted on 15-01-2008 14:53
We all (L) Trance ^^ Let's check it out!

Uhm, I don't get it.... link verlopen

en in die nieuwe is 372 dagen niet gepost, volgens mij is er iets fout gegaan XD
User edit by Code-Y on 15-01-2008 @ 14:56:44 (100%)
MissSalem    posted on 19-01-2008 20:13
Check. Happy, laughing

EDIT: Kun je eens nakijken of de link correct is? Happy, laughing
User edit by MissSalem on 19-01-2008 @ 20:15:40 (100%)
riva    posted on 26-01-2008 21:59
effe checkn
the-melody    posted on 26-01-2008 22:05
Poster: MissSalem
Check. Happy, laughing

EDIT: Kun je eens nakijken of de link correct is? Happy, laughing
 kun jij eens checken hoelang het geleden is dat dit topic is geopend. Dan heb je je antwoord.
soron    posted on 19-03-2008 20:57
ff cecken
Phenix    posted on 19-03-2008 21:07

Idd, heb ff niet naar de datum gekeken :D

http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 19-03-2008 @ 21:09:52 (90%)
Bas_del_Mar    posted on 19-03-2008 21:26
Luister niet zoveel trance, maar lijkt me wel ff relax Happy, laughing
Bas_del_Mar    posted on 19-03-2008 21:27
oeps, niet naar de vorige posts gekeken...

This is an old Topic

No new postings for 6.399 days.
 Post CommentThat would be 213.3 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

409 Users online: 216 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 26.033
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.578.331