Toch denk ik wel dat BPM Counters een hulpmiddel kunnen zijn om als beginnend DJ te leren mixen.
Poster: the-melody
Dat laatste hebik nog wat problemen mee vind ik zelf...
Poster: Jorrit
Juist voor beginners is het belangrijk het zonder BPM counters te leren, anders wordt je afhangkelijk van de counters en blijf je ze nodig hebben ter indicatie.
Poster: the-melody
Met het laatste puntje dat je zei
Pitch correct afstellen en kleine correctie's uitvoeren.
Poster: _Ivan_Ja idd, daar zit je goed. Ga nu eens een een iets wat langere opnemen met me 'nieuwe techniek'. Maar idd dat komt omdat ik onzeker ben, en ik geef ook toe dat ik zo op het randje altijd inmix...
Probeer hem echt pas in te faden als het nummer gelijk loopt, want ik heb het idee dat je daar ook nog wel eens de fout in gaat... ga je nog allemaal behoorlijke correcties doen met de fader open.
Ik zeg echter niet dat je moet leren pitchen met BPM Counters
Ik zeg dat je ze moet gebruiken om in het begin onder het pitch verhaal uit te komen zodat je de basis stappen goed kan leren.
Als je namelijk alles in eens moet leren (Vooral bij vinyl) dan is de drempel erg hoog soms voor mensen.
Daarna kun je ze ook nog eventueel gebruiken ter indicatie.
Soms hebben mensen moeite met horen of plaat b nu sneller of juist langzamer loopt dan plaat a.
Poster: Jorrit
Nee, maar ik zeg wél dat je het het best kan leren totaal zonder BPMcounters.
Ohja, en pitchen is niet basis. Pitchen is juist DE basis, je moet je niet met andere dingen gaan bezig houden als eq's als je nog geen 2 plaatjes gelijk kan zetten.
Nee, je begint met cue'en en pitchen, dat is essentieel. Eq'ing, faderwerk, effecten, weetikveelwat allemaal niet.
Als je jezelf aanleert BPMcounters te gebruiken ter indicatie in het begin, gaat het erg lastig worden het zonder te doen, omdat je het zo nou eenmaal geleerd hebt.
En dat is nou juist super belangrijk! In een club is dit stukken lastiger te horen dan thuis, dus zou je het thuis helemaal met een vinger in je neus moeten kunnen.
Poster: MissSalemkun jij eens checken hoelang het geleden is dat dit topic is geopend. Dan heb je je antwoord.
Check.
EDIT: Kun je eens nakijken of de link correct is?
Idd, heb ff niet naar de datum gekeken :D