[M] 4de trance mix. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 02-01-2007 22:54
Aangezien mijn 1ste progressive mix een ware ramp was geworden ben ik maar naar me vertrouwde stijl gegaan. Link zit in de HM. Het is een commerciele trance mix gewordenHappy, laughing

Tracklist:
  1. Bolier & Coenraad- Mighty Ducks
  2. Bt-Somnabulist(mark norman remix)
  3. Kyau vs Albert- Are You Fine
  4. Mac & Mac- Listen(scot mac remix)
  5. Leon Bolier-Beyond
  6. Niklas Harding-Ice Beach(Jonas Steur Remix)
  7. Mark Norman-Phantom Manor(Montanna remix)
  8. Filo & Peri-Elevation
  9. Bart Claessen-Playmo

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] 4de trance mix. ??

Vote :   

DJMartino    posted on 02-01-2007 22:57
ff luisteren,

Goed gemixt maar wel wat foutjes bij de overgangen.
User edit by DJMartino on 03-01-2007 @ 10:39:27 (100%)
Bastian    posted on 02-01-2007 22:58
heb hem al voor mogen beluisteren:D goede tracks en ook lekker gemixt, mixes lijken wel veel op mekaar vind ik maar ik draai jump dus daar zit altijd wel wat meer variatie in met mixen.
rond 25.50 vond ik het ff niet zo lekker gaan helaas..
die 1e track is trouwens echt super vet:D
Reemz    posted on 02-01-2007 23:05
Nou deze ook ff meepikken...

EDIT: Nou heb hem geluisterd maar sorry Melody maar ook bij deze mix hoor ik dat je bijna bij alle overgangen weer de fout ingaat....

Ik vraag me eigenlijk af wat voor mixtechniek je gebruikt.
User edit by Reemz on 02-01-2007 @ 23:14:21 (100%)
the-melody    posted on 02-01-2007 23:20
Ik snap het niet:s In mijn oren liep de beat gelijk, maar blijkbaar is het toch niet zo. Ik pitch me plaat dmv een bpm counter(had ik op aanraden van een lid gebruikt), en als me ander nummer op 3/4min van het einde weg is begin ik voor te beluisteren, daar loopt de beat dan gelijk en op het moment dat ik het wil doe ik me fader 40% omhoog, ik luister nog eens door me koptelefoon op enkel de pfl, loopt alles nog gelijk, ik doe me fader verder langzaam naar omhoog met de bass op 2 streepjes van het midden, en dan mix ik zachtjes in met de eq knoppen en vanaf dan denk ik dat het fout loopt. Denk ik dat het beter kan en geef ik een bend aan het nummer dat is ingestart en na die bend loopt hij helemaal verkeert.... Maar in mijn oren klinkt deze mix toch vrij goed(op de overgang naar listen na). Zou je me dan even wat tips hiervoor willen geven ofzo? Natuurlijk veel oefenen jaHappy, laughing
Steev    posted on 03-01-2007 00:05
Daar gaan we weer dan -->

[edit]

Altans, morgen dan, we gaan nu naar bed.
User edit by Steev on 03-01-2007 @ 00:07:14 (100%)
Lukaz    posted on 03-01-2007 00:20
reply
User edit by Lukaz on 03-01-2007 @ 00:21:25 (100%)
Jorrit    posted on 03-01-2007 00:21
Ik pitch me plaat dmv een bpm counter(had ik op aanraden van een lid gebruikt),

Dit is dus werkelijk het domste wat je kan doen in de periode waar jij zit; namelijk het leren mixen.
Leren mixen op gehoor is superbelangrijk! Niet overal waar je komt zijn BPM counters aanwezig, en BPM counters zijn vaak niet nauwkeurig genoeg.  Jou CDJ-800's geven BPM's aan op een geheel getal, als beide platen op 135 staan bijvoorbeeld kan er nog steeds een aanzienlijk verschil tussen zitten (135,00 - 139,99.... maar das logschWinking my eye).

Verder geef ik als tip, gebruik de master/cue mixing button van je DJM, als je je master signaal zacht op de achtergrond over de hoofdtelefoon laat klinken samen met het cue signaal kan je een stuk accurater mixen. Tenminste, dat is bij mij het geval.
Ook hoor je op deze manier makkelijker welke kant je op moet benden als je er iets naast mixt...
Ferre    posted on 03-01-2007 00:22
ff luisteren
Dj_T.im    posted on 03-01-2007 00:22
Poster: the-melody
Ik snap het niet:s In mijn oren liep de beat gelijk, maar blijkbaar is het toch niet zo. Ik pitch me plaat dmv een bpm counter(had ik op aanraden van een lid gebruikt), en als me ander nummer op 3/4min van het einde weg is begin ik voor te beluisteren, daar loopt de beat dan gelijk en op het moment dat ik het wil doe ik me fader 40% omhoog, ik luister nog eens door me koptelefoon op enkel de pfl, loopt alles nog gelijk, ik doe me fader verder langzaam naar omhoog met de bass op 2 streepjes van het midden, en dan mix ik zachtjes in met de eq knoppen en vanaf dan denk ik dat het fout loopt. Denk ik dat het beter kan en geef ik een bend aan het nummer dat is ingestart en na die bend loopt hij helemaal verkeert.... Maar in mijn oren klinkt deze mix toch vrij goed(op de overgang naar listen na). Zou je me dan even wat tips hiervoor willen geven ofzo? Natuurlijk veel oefenen jaHappy, laughing

ten eerste een beat counter werkt niet altijd goed... kan wel er wel is een paar beats naasst zitten... ten 2e als ze allebij gelijk staan  bijvoorbeeld 128 en 128,, kan het zo zijn dat het eigenlijk 128,1 en 128,8.. dan loopt het naar 20 seconde ook al scheef.. 1 procent kan al schelen.. mischieen moet je langer luisteren in je koptelefoon of ze goed lopen... dan weet of of ze langer goed lopen.. kom je ook net voor verrassingen.... of koop een boutcounter met achter de kommaa, maar dan kan elke n00b mixen... en ten slottee, ik ga je mix fv downloaden
the-melody    posted on 03-01-2007 00:23
Ok bedankt Jorrit. Ik heck de bpm op me DJM met het onderste schermpje, die geeft namelijk aan bv 137,9 en is al een stuk accuraterHappy, laughing Maar bedankt voor de tips, ik zal het proberen op me gehoor.
_Ivan_    posted on 03-01-2007 00:36
check!

Feel&.Celebrate.Life!
eXe    posted on 03-01-2007 01:16
Deze dan maar  Vorige was zo snel weg.
DJ_IVI-R    posted on 03-01-2007 04:16
bpm counters zuigen! ik ben nu ook maar paar maand bezig, en in het begin zat ik ook constant ernaar te zien, tot ik door had dat het totaal niet accuraat is..

het is in de buurt, maar dat is het dan ook, ik heb dan maar voor de harde leerschool gekozen en ik heb ze gewoonweg afgeplakt omdat ik ze voor geen meter meer vertrouw!

ff luisteren
www.nikan.be
DJ_IVI-R    posted on 03-01-2007 04:31
geluisterd, mja precies nog meer fouten dan vorige keer?
heb je wel goede monitor speakers? probeer zoals jorrit zei al eens je voorbeluistering ook te mixen dan heb je beter globaal overzicht op de komende mix. en die beatcounters.. ze zijn nog minder te vertrouwen dan een dief Winking my eye

dus laat ze gewoon vor wat het is en achteraf zal je dubbel zo blij zijn dat je die tellertjes niet nodig hebt!

www.nikan.be
_Ivan_    posted on 03-01-2007 09:15
valt me tegen en sluit me aan bij commentaar van hierboven)
Feel&.Celebrate.Life!
Wout-r    posted on 03-01-2007 10:49
Luisteren...
Illusion    posted on 03-01-2007 10:54
Poster: Jorrit

Dit is dus werkelijk het domste wat je kan doen in de periode waar jij zit; namelijk het leren mixen.
Leren mixen op gehoor is superbelangrijk! Niet overal waar je komt zijn BPM counters aanwezig, en BPM counters zijn vaak niet nauwkeurig genoeg.  

Ik heb vanaf het begin af aan, nog noooit met beatcounters gewerkt. Als je beatcounters hebt, moet je die gewoon vergeten, en weg laten. Gehoor is je belangrijkste middel bij het mixen, zonder je gehoor kun je niet mixen. Op DeafDj na dan:p hehe geintje.

Beatcounters zien er verleidelijk uit, en het geeft in het begin de indruk dat je gelijk mixt, terwijl je er helemaal naast zit.

Je moet de verschillende beats 'GOED' uit elkaar kunnen halen. Het ene nummer aan het afspelen, het andere nummer via je hoofdtelefoon. Je ene oor vrij en mixen die hap.

Je moet je nummers ook echt zien als 2 verschillende platen die je aan elkaar mixt. Ook als je ze in elkaar hebt gemixt moet je ze uit elkaar houden, en weten welke sneller gaat of langzamer.

Ik ga eventjes je mix luisteren.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 03-01-2007 @ 11:30:21 (82%)
the-melody    posted on 03-01-2007 11:14
@DJ_IVI-R: Ik was net van zin om vandaag me bpm tellers af te plakkenHappy, laughing
Maarja een lid hiervan op het forum zei(ik dacht cyspoz of allesins iemand met een bijna dezelfde naam) raade me aan om met bpm counters te werken omdat ik er meestal naast zat.... Dus heb ik dat maar gedaan wat blijkbaar niet goed was. Maja me monitor speakers zijn ook wel wat naar de kloten, vandaag om een 2,1 setje van JBL. Maar daar ligt het volgens mij niet echt aan...
eXe    posted on 03-01-2007 12:08
Ik ben nu ook al een klein jaartje aan het mixen. Nooit gebruik gemaakt van BPM counters en dat is volgens mij ook de enige manier waarop je het kan leren, zoals hierboven al vermeld is. Je wordt er veel te afhankelijk van en gaat minder vertrouwen om op je gehoor te draaien.
Dus snel afplakken die dingetjes en beginnen met echt leren mixen.

barthawk    posted on 03-01-2007 12:19
ik gebruik die bpm counters eigenlijk alleen maar ter indicatie, de rest doe ik alleen maar op gehoor...
Cyspoz    posted on 04-01-2007 11:59
Downloading...
Illusion    posted on 04-01-2007 12:28
Ik doe nog maar even een post:D, k'heb eventjes goed geluisterd, en heb nog een beeetje commentaar. Niet om je slecht te maken hoor, maar om je te helpen:p

Bij de overgangen heb ik het idee dat je helemaal geen equalizer gebruikt. Bij de overgang hoor ik ook letterlijk 2 nummers door elkaar heen. 2 Beats die door elkaar rammelen.

Wanneer je het 2e nummer erin gooit moet je de bass van dat nummer 'Laag of Uit' hebben. Dit heeft ook allemaal te maken met Beats tellen. Zo weet je wanneer je precies een nummer erin gooit, maar dat weetje denk ik wel.Zorg dat je de bass nog even dicht houd totdat je het goede moment hebt, en dan vervolgens kun je de bass erin gooien, en doe je die andere lager.

Zorg dat je EQ niet helemaal vollop staat zodra je je nummer erin gooit. Altijd een beetje terugdraaien. Anders vliegt ineens die tune van het nummer er te hard erin.

Misschien zo beetje ingewikkeld uitgelegd, hoop dat het duidelijk is

TIP: Extended versions zijn erg handig. Handig om eerder van te voren te starten met inmixen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 04-01-2007 @ 12:29:59 (2%)
sjefkuh    posted on 04-01-2007 12:29
ff checken dan:P
Cyspoz    posted on 04-01-2007 14:21
Ik ben de schuldige van die BPM Counters.  Had hem die aangeraden om te kijken of het een verschil uit zou maken. Ik ben het volkomen met iedereen hierboven eens dat het geen betrouwbaar middel is. Mijn insteek was dan ook dat The-Melody ze als hulpmiddel zou gebruiken voor een richting indicatie. Maar je krijgt je plaat niet gelijk inderdaad met puur BPM Counters.

Ik vraag me ook inderdaad af wat voor mix techniek The-Melody gebruikt. Het kan zijn dat hij het niet goed hoort op zijn koptelefoon. Ik weet niet of je gebruik maakt van the cue/mix functie?

Toch denk ik wel dat BPM Counters een hulpmiddel kunnen zijn om als beginnend DJ te leren mixen. Technisch gezien bestaat mixen uit een aantal stappen die je vooral als beginner meerstal allemaal doorloopt:

• Corrigeren van de signaal input doormiddel van gain/trim functie
  • Cue opzoeken en eventueel vastleggen
  • Instarten van nummer met de beats synchroon
  • Pitch correct afstellen en kleine pitch correcties uitvoeren
Vooral het leren maken van cue punten en het op tijd instarten van nummers gelijk met de beat is in het begin moeilijk te leren als je ook nog eens je druk moet maken om de pitch. Op dat moment vind ik BPM Counters een handig hulpmiddel om eerst de basis van het mixen onder de knie te krijgen. Zonder goede cue punten of instart momenten wordt mixen natuurlijk erg lastig.

The-Melody, mocht je geen gebruik maken van de cue/mix functie probeer dat dan eens. Anders is het misschien ook een idee om eens te checken of je de basis punten zoals ik die hierboven noemde goed onder de knie hebt. Makkelijkste is om dit eerst eens met cd spelers te oefenen. Die hebben namelijk instelbare cue punten waar je makkelijk naar terug kunt.
Wat ook nog altijd kan zijn is dat je gewoon geen ritme gevoel hebt. Ik hoop het natuurlijk niet want dat is namelijk een lastige zaak om het dan te leren.

Ik hoop dat je hier weer een stapje verder mee kan zetten. Succes in iedergeval.

the-melody    posted on 04-01-2007 14:24
Dat laatste hebik nog wat problemen mee vind ik zelf. Nu heb ik wel die bpm counters afgeplakt en ik ga gewoon helemaal overnieuw beginnen. Je hebt me testje toch ook gehoort niet? De Cue/mix functie gebruik ik sinds kort(raadde jorrit me aan).
User edit by the-melody on 04-01-2007 @ 14:24:51 (4%)

571 Users online: 380 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 33.787
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.586.085