Now&Wow Drama
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pilli    posted on 30-12-2006 18:36
Wat een drama vanochtend bij Now&Wow!
Een schietpartij met als gevolg, 1 dode en een zwaargewonde.

Vervolgens nog een keer slecht nieuws erachteraan: Now&Wow sluit voor 2 weken!
Dus morgenavond GEEN new year party!

Niemand van DJR erbij gelukkig?

Nieuwsbericht:
Disco Maassilo dicht na schietpartij
Discotheek Maassilo in Rotterdam gaat twee weken dicht naar aanleiding van de dodelijke schietpartij in de nacht van vrijdag op zaterdag. De sluiting is direct ingegaan, ook het oud-en-nieuwfeest zondag gaat niet door.
uitgegeven: 09:12 30-12-2006 gewijzigd: 16:12 30-12-2006

De discotheek, die meestal wordt geprogrammeerd door Now & Wow en vooral onder die naam bekend is, blijft in elk geval tot en met 13 januari dicht. Daarna wordt bekeken of verdere maatregelen nodig zijn. Volgens de gemeente is de openbare orde in de omgeving in zeer ernstige mate aangetast. De sluiting gebeurt niet op last van de burgemeester, maar in goed overleg tussen gemeente en de directie van de graansilo.

Bij de schietpartij kwam een bezoeker om het leven. Een tweede man, een beveiligingsmedewerker, raakte zwaar gewond. Hij is overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Aan de schietpartij tijdens het uitgaan van de discotheek is een gevecht vooraf gegaan. De dader trok vervolgens een vuurwapen schoot meerdere keren. De toedracht van de onenigheid is niet bekend. De politie heeft een onderzoek ingesteld. Daarbij worden onder meer de beelden van camera's van de Graansilo bekeken. Ook is het wapen van de schutter gevonden.

In de Graansilo was een urban-feest aan de gang van organisator Party Peeps met in totaal 3000 bezoekers. De discotheek had volgens eigenaar Hanenberg extra veiligheidsmaatregelen genomen. Zo was de kade rond het gebouw afgezet en werd er extra gefouilleerd. Een jaar geleden was er een schietpartij bij de Graansilo. Toen raakte een 23-jarige man uit Capelle aan den IJssel zwaar gewond. Ook toen was er een urbanfeest. Niet lang daarna besloot de eigenaar geen risicofeesten meer te organiseren.
User edit by Pilli on 30-12-2006 @ 18:37:14 (2%)

What do you think about Now&Wow Drama ??

Vote :   

dj-nick    posted on 30-12-2006 18:42
ik hoorde het vanochtend niet normaal meer tegenwoordig

is er eigenlijk wat nieuws over het slachtoffer man/vrouw, leeftijd enz.
User edit by dj-nick on 30-12-2006 @ 18:43:34 (100%)
Cyrille    posted on 30-12-2006 18:59
Het valt mij op dat dit soort voorvallen relatief vaak voorkomen bij Urban feesten. Althans, zo lijkt het. Het zal bij andere genres ongetwijfeld ook wel voorkomen, maar veel media aandacht gaat naar dit soort voorvallen bij Urbanfeesten. Ik hoor een stuk minder over schietpartijen bij Dancefeesten bijvoorbeeld.
Zo is discotheek The Nighttrain in Middelburg is een paar jaar geleden definitief gesloten vanwege een schietpartij tijdens een R&B feest.
Ligt het nu aan mij of is het bij Urbanfeesten echt vaker raak wat schietpartijen e.d. betreft?
Het is natuurlijk ontzettend zonde dat mooie uitgaansgelegendheden als Now&Wow moeten sluiten vanwege dit soort gebeurtenissen.

Wout-r    posted on 30-12-2006 19:48
Ik zie het nu ook op het RTL Nieuws voorbij komen...
Laidback    posted on 30-12-2006 19:52
tis maybe een vooroordeel.. maarja.. URBAN zecht genoeg..
ik vind dit echt zo jammer!
op deze manier word het Fenomeen "Urban" helemaal afgebroken. en terug gebracht naar Klats Klare Hip-Hop..
eerst jezelf op laten fokken door de Texten..
terweil dat echt niet de bedoeling is van het hele Hip-hop/urban
er zitten gewoon bepaalde maffe figuren tussen.. en die moeten dan weer een Pistool trekken,, anno 2006/2007 vind ik dit een slechte zaak!
ga je een avondje lekker feesten..
je stoot maybe perongeluk iemand aan..
en hoppa.. ruzie.. en dan ditmaal ook nog eens met een Fataal einde!

en dat nu door 1 zo'n kneus (ik houd me rustig:P) de tent 2 weken dichtgaat. en NOW&WOW waarschijnlijk de gemeente ook zwaar op de kop heb..
wat dus betekend dat 1000nden mensen er niet heen kunnen..
echt heel jammer!
DJ_IVI-R    posted on 30-12-2006 19:54
helaas lopen er altijd van die zotten rond met wapens.. waarschijnlijk om hun minderwaardigheidscomplex of dergelijke te compenseren

en toch maar liever metaaldetectoren aan de inkom!
Urban feestjes trekken ander volk aan en ik kan wel zeggen dat er op zo'n feestjes (hier toch) gemiddeld meer zever/rel is dan op dance music events.

Is er trouwens iets bekend over of het een afrekening zou zijn?
www.nikan.be
Klonic    posted on 30-12-2006 20:16
Ja inderdaad; urban weer; vorig jaar ook al bij de maassilo, toen was er ook een urban feest.

Dit soort feestjes verpesten dus de Maassilo Dance feesten (zoals het 2 weekelijkse Now&Wow feest). Dance feesten hebben in de maassilo nou juist altijd zon super sfeer.
barthawk    posted on 30-12-2006 22:45
Ondanks dat Urban soms een vette sound heeft en er ook leuke feestjes worden gegeven, komen er ook altijd van dit soort mafkezen op af.....zonde....
MuffHouse    posted on 31-12-2006 00:32
Ik moet eerlijk bekennen, als ik aan het werk ben, en er is een urban feest. Dan voel ik mij minder op mijn gemak, dit betekend een gespannen sfeer. Echt jammer van ik ben opzich ook van de urban. Dit soort berichten geven weer een negatieve draai aan het woord urban, terwijl dit toch aan het publiek ligt wat urban over het algemeen trekt!
djmamo    posted on 31-12-2006 02:33
Poster: Is er trouwens iets bekend over of het een afrekening zou zijn?
  wat denk je als er staat dat het door een vecht party kwam....

vanavond was er een organisator van het nieuwjaars feest van de now en wow bij dancedepartment. en die zei dat het buiten de discotheek op een parkeer terrein was gebeurd, dus niet in de now&wow zelf.

dus eigenlijk is het onzin dat dan de klub dicht gaat voor 2 weken. zorg als politie dat je de dader vind en sluit hem op, maar sluit niet een tent omdat het wel eens zou kunnen zijn dat de personen in kwestie daar mischien binnen zijn geweest.

weet niet of er ooit iemand is geweest in de n&w maar deze staat dus in Rotterdam zuid en rotterdam zuid is denk ik 1 van de meest onveilige buurten van Nederland en s'nachts lopen er relatief nog veel mensen op straat dus ik vraag me af of de n&w er iets aan kan doen dat er bij een parkeer plaats bij de discotheek iemand gewond is geraakt en gedood.

en het is een risico feest..... stoppen met organiseren van de urban feesten.
als er problemen van komen moet je het stoppen blijkbaar wekt het agressie op en dan krijg je dit dus. gewoon niet meer organiseren.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 31-12-2006 @ 02:36:25 (28%)
BURN    posted on 31-12-2006 11:02
Poster: djmamo
weet niet of er ooit iemand is geweest in de n&w maar deze staat dus in Rotterdam zuid en rotterdam zuid is denk ik 1 van de meest onveilige buurten van Nederland en s'nachts lopen er relatief nog veel mensen op straat dus ik vraag me af of de n&w er iets aan kan doen dat er bij een parkeer plaats bij de discotheek iemand gewond is geraakt en gedood.

R'dam Zuid had vroeger de naam onveilig te zijn, dat is laatste jaren sterk verbeterd. Het is jammer dat nu niet helemaal helder is of het een bezoeker of voorbijganger was, uit mijn ervaringen met N&W kan ik wel vertellen dat het mij onmogelijk lijkt een wapen mee naar binnen te smokkelen.

Aan de andere kant, het is ook weer niet zo dat die buurt wat minder veilig is, en de schietpartij per toeval daaro gebeurde, er is natuuurlijk 'n connectie met die club. En aangzien het niet de eerste keer is, tsja dan volgen consequenties, helaas.

En over URBAN, dat is gewoon K*NKER. Afgelopen donderdag was het weer 'n heerlijk rascistisch deurbeleid bij de holly, k stond het buiten nog voor onze kleurlingen op te nemen maar binnen verkankeren zij toch altijd weer de boel he. Je kan het bijna geen generaliseren meer noemen zo vaak als het raak is. En het is sowieso belachelijk dat N&W het decor is van die troep; in die tent horen mensen als Benny Rodirguez en Erick E en geen idioterie als Chuckie.
Laidback    posted on 31-12-2006 11:08
een wapen mee naar binnen smokkelen is geen probleem..
inpakken in Alu folie. dan slaat de meter maybe tot een kwart uit..
tis gewoon van de zotten dat dit nodig is..
kan niemand het tegenwoordig meer met het mondje oplossen ?

en burn..
om dit op de artiesten af te strijken vind ik ronduit belachelijk..
chuckie doet ook gewoon zijn ding..
Urban is ook 1 van de vele muziekstromen..
dat kan je toch niet verbannen.
verder heb je zeker gelijk!
vaak (en wel heel vaak) verkloten anderen het voor je.. alleen omdat ze dezelfde huidskleur hebben..
en ja, portieren die mogen geen vooroordelen hebben over het deurbeleid..
de tent steld de regels.. de portieren zorgen ervoor dat deze nageleeft worden..
en ik heb nergens wat gelezen over :
zogouw er ruzie is met Getinte mensen, laat dan geen van deze jongens meer binnen..
User edit by Laidback on 31-12-2006 @ 11:11:58 (100%)
djmamo    posted on 31-12-2006 12:18
een deur beleid wordt gemaakt naar aanleiding van bepaalde situaties.

bijv. als er veel ruzies/opstootjes zijn van bepaalde soorte mensen dan word er specifiek op deze doelgroep/generatie/type kleding/huidskleur/afkomst een beleid samen gesteld.

dit word dan het deur beleid, door bijv. mensen met een donker uiterlijk niet toe te laten omdat andere en mischien zij zelf ook wel, sneller ruzie hebben dan mensen met een niet donker uiterlijk.

een deur beleid is er ook voor om de mensen binnen een leuk avond te bezorgen en niet dat ze bang moeten zijn dat ze om "niets" neergeslagen worden of erger beschoten worden.

en ja de portier word betaald om deze regels toe te passen.

en ik vind dat op sommige plaatsen een deur beleid geen slecht iets is.
ik ga namelijk stappen om lol te hebben en niet om te vechten en als er tenten zijn die dit vechten door een deur beleid terug willen dringen, dan vind ik dat alleen maar juist.
www.moonentertainment.nl
RenéKuppens    posted on 31-12-2006 12:31
jezus niet te pruimen

:S:S:S
djmamo    posted on 31-12-2006 13:06
Poster: Dj-RK
jezus niet te pruimen

:S:S:S

wat wil je hier mee zeggen?
www.moonentertainment.nl
Reind    posted on 31-12-2006 13:44
Het hele gedonder is gekomen toen de N&W naar de nieuwe locatie is gegaan en de club door de massa ten onder is gegaan.

Het heeft niets met blank, zwart, turk, hindoestaan of hollanders te maken... de N&W trekt vandaag de dag gewoon al het foute volk aan wat er rond loopt op de wereld. Vroeger (als ik dat zeg voel ik me oud :P ) in de oude van nelle fabriek gebeurde dit nooit (en daar liep de halve aziatische onder wereld rond terwijl 2 meter verder een groep antilianen stonden en normaal is dat matten maar in de oude now en wow zei men elkaar gewoon gedag), daar heb ik aardig wat avonden door gebracht en nog nooit iets van een omvang als dit mee gemaakt. Er gebeurde heus wel eens wat maar dan ging men even met elkaar op de vuist en was het over en een week later stonden dezelfde mensen gewoon weer naast elkaar te wachten op hun drank aan de bar.

Mooie van die tijd was ook dat men toen op het laatst geen sterke drank mee schonk aan de bar..... worden mensen een stuk gezelliger en leuker van kan ik je vertellen, helemaal als de avond op zijn einde loopt en iedereen nog gewoon fatsoenlijk na kan denken.

Ted Langenbach zei het zelf ook al, de now en wow is een kind van de massa geworden en dat heeft zijn gevolgen. Overigens is de tent dit jaar al een keer eerder 2 maanden dicht geweest in verband met het omgooien van het programma e.d. Ik denk dat als ze een beetje logisch na gaan denken en weer terug gaan naar de basis waar ze ooit mee begonnen zijn en hetzelfde deurbeleid gaan hanteren (als de doorbitch je om wat voor reden dan ook niet mag of vertrouwt.... dan kun je aftaaien) het nog wel weer iets kan worden.

Ik heb er de afgelopen 2 jaar 1 keer mijn kop laten zien en dat heeft een uurtje geduurd...... en toen had ik al door dat het publiek wat er komt vandaag de dag niet het publiek is waar je trots op hoeft te zijn (anabolen billy's, vrouwen met teveel goud in en om hun lichaam, te popi jopie koorballetjes en fuckertjes die de hele dag tmf aan het kijken zijn).
djmamo    posted on 31-12-2006 14:01
ik denk nou niet dat we meteen maar moeten afgeven op de now & wow, het is buiten gebeurd, eigenlijk kunnen we dan beter constateren dat het de schuld is van de politie omdat hun niet oplettend zijn geweest.

het gebeurd zo vaak dat er s'maandags in een krantenartikel iets staat over een vecht partij bij die en die tent.... terwijl ze voor op straat stonden te vechten en de tent er niet aan kondoen.
www.moonentertainment.nl
barthawk    posted on 31-12-2006 14:24
ik denk nou niet dat we meteen maar moeten afgeven op de now & wow, het is buiten gebeurd, eigenlijk kunnen we dan beter constateren dat het de schuld is van de politie omdat hun niet oplettend zijn geweest.

het gebeurd zo vaak dat er s'maandags in een krantenartikel iets staat over een vecht partij bij die en die tent.... terwijl ze voor op straat stonden te vechten en de tent er niet aan kondoen.

dit soort incidenten zijn toch nooit uit te bannen...
Pilli    posted on 31-12-2006 14:26
Het lijkt me niet dat dit niks met Now&Wow te maken had.

Het gebeurde namelijk voor de deur van Now&Wow aan het einde van het feest (dus iedereen liep naar buiten). De straten rond Now&Wow waren afgesloten vanwege het feit dat het een risicofeest was.

Dit heeft niks met huidskleur te maken, of locatie. (Woon zelf in de buurt en heb nooit problemen gehad op de straat vanwege "gevaarlijk R'dam zuid"Winking my eye

Meer het probleem van de mentaliteit van de clubs en publiek tegenwoordig.

Waar ik me hier toch zo erg aan irriteer is het generaliseren. "Het is zovaak raak": Waarom moet er altijd weer naar het allochtonen argument gegrepen worden als er iets gebeurd?
Staat er hier IETS in over de huidskleur van de dader? Nee, dan kan je toch ook geen opmerkingen maken over wie het hier gaat?!

Ik ken genoeg autochtonen die evenveel/meer ruzie zoeken dan de meeste allochtonen, maar daar hoor ik nooit wat over. Het is allemaal een opgeblazen situatie...

In plaats van naar het bekende allochtoon/autochtoon probleem grijpen, probeer eens zelf na te denken aub!
MrCotino    posted on 31-12-2006 15:29

en het is een risico feest..... stoppen met organiseren van de urban feesten.
als er problemen van komen moet je het stoppen blijkbaar wekt het agressie op en dan krijg je dit dus. gewoon niet meer organiseren.

Jij bent duidelijk een persoon die niet van urban houd!!!
Weet je hoeveel mensen er wel van houden. Ook net zoiets. Met The Box: Laatste tijd werd het echt een urban zender, waar heel veel nieuwe talenten de kans kregen om zich te laten zien die op tmf of mtv nooit op tv zouden komen!!!
En nu is die zender ineens gestopt. Nu heb je alleen in de nacht nog clips 
Lijkt net als er iets met urban op komst is wordt het gewoon tegen gewerkt

Kan je net zo goed zeggen: er is een drugsprobleem op hardcorefeesten, Laten we maar stoppen met organiseren van hardcorefeesten

En ik woon al heel me leven in Rotterdam-Zuid. Ik heb me nooit echt bedreigd gevoeld. Ik weet niet waar je dat verhaal vandaan hebt dat het in van de meest onveiligste buurten van NL
Overal gebeurt weleens wat. Tuurlijk

Ik zeg alleen die actie van die persoon heeft NIX met dat thema van dat feest te maken. Dat heeft helemaal met die persoon zelf te maken

Hoe gek een persoon is, heeft nix met je huidskleur te maken hoor!!

Ook altijd als er iets gebeurd moeten ze iets over je afkomst erbij zetten.
Ik vraag me echt wat dat toevoegt aan een nieuws berichtConfused

This is an old Topic

No new postings for 6.824 days.
 Post CommentThat would be 227.5 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

395 Users online: 301 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 44.081
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.251.081