| ||
uitgegeven: 09:12 30-12-2006 gewijzigd: 16:12 30-12-2006 | ||
De discotheek, die meestal wordt geprogrammeerd door Now & Wow en vooral onder die naam bekend is, blijft in elk geval tot en met 13 januari dicht. Daarna wordt bekeken of verdere maatregelen nodig zijn. Volgens de gemeente is de openbare orde in de omgeving in zeer ernstige mate aangetast. De sluiting gebeurt niet op last van de burgemeester, maar in goed overleg tussen gemeente en de directie van de graansilo. Bij de schietpartij kwam een bezoeker om het leven. Een tweede man, een beveiligingsmedewerker, raakte zwaar gewond. Hij is overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Aan de schietpartij tijdens het uitgaan van de discotheek is een gevecht vooraf gegaan. De dader trok vervolgens een vuurwapen schoot meerdere keren. De toedracht van de onenigheid is niet bekend. De politie heeft een onderzoek ingesteld. Daarbij worden onder meer de beelden van camera's van de Graansilo bekeken. Ook is het wapen van de schutter gevonden. In de Graansilo was een urban-feest aan de gang van organisator Party Peeps met in totaal 3000 bezoekers. De discotheek had volgens eigenaar Hanenberg extra veiligheidsmaatregelen genomen. Zo was de kade rond het gebouw afgezet en werd er extra gefouilleerd. Een jaar geleden was er een schietpartij bij de Graansilo. Toen raakte een 23-jarige man uit Capelle aan den IJssel zwaar gewond. Ook toen was er een urbanfeest. Niet lang daarna besloot de eigenaar geen risicofeesten meer te organiseren. |
Poster: Is er trouwens iets bekend over of het een afrekening zou zijn?wat denk je als er staat dat het door een vecht party kwam....
Poster: djmamo
weet niet of er ooit iemand is geweest in de n&w maar deze staat dus in Rotterdam zuid en rotterdam zuid is denk ik 1 van de meest onveilige buurten van Nederland en s'nachts lopen er relatief nog veel mensen op straat dus ik vraag me af of de n&w er iets aan kan doen dat er bij een parkeer plaats bij de discotheek iemand gewond is geraakt en gedood.
Poster: Dj-RK
jezus niet te pruimen
:S:S:S
ik denk nou niet dat we meteen maar moeten afgeven op de now & wow, het is buiten gebeurd, eigenlijk kunnen we dan beter constateren dat het de schuld is van de politie omdat hun niet oplettend zijn geweest.
het gebeurd zo vaak dat er s'maandags in een krantenartikel iets staat over een vecht partij bij die en die tent.... terwijl ze voor op straat stonden te vechten en de tent er niet aan kondoen.
weet niet of er ooit iemand is geweest in de n&w maar deze staat dus in Rotterdam zuid en rotterdam zuid is denk ik 1 van de meest onveilige buurten van Nederland en s'nachts lopen er relatief nog veel mensen op straat dus ik vraag me af of de n&w er iets aan kan doen dat er bij een parkeer plaats bij de discotheek iemand gewond is geraakt en gedood.
en het is een risico feest..... stoppen met organiseren van de urban feesten.
als er problemen van komen moet je het stoppen blijkbaar wekt het agressie op en dan krijg je dit dus. gewoon niet meer organiseren.