Ey

Er zijn meerdere wegen naar Rome. De meest gebruikte:
- Een statische site die je met de hand geschreven hebt (XHTML en CSS)
- Een statische site die je hebt laten schrijven door een zogenaamde WYSIWYG (What You See Is What You Get) editor, als Macromedia Dreamweaver.
- Een dynamische site die je met de hand geschreven hebt ( XHTML, CSS, PHP en vaak ook MySQL)
- Een hele energieke site met veel bewegende dingen, een zogenaamde Flash site. Gemaakt met SwishMAX of Macromedia Flash.
De tweede mogelijkheid is de simpelste, maar ook de saaiste. De eerste is goed te doen, als je gewoon even je best doet. Dat geldt ook voor de derde. De 4de mogelijkheid is de moeilijkste, tenminste: Je moet heel veel moeite doen wil je iets moois neer zetten.
Als ik jou was zou ik de derde mogelijkheid doen:
Begin met een index pagina in Xhtml, die je helemaal opmaakt met CSS. Zoveel mogelijk met CSS.. Je maakt een leuk menu, een leuke header enz. Pleur je allemaal in die index.
Daarna doe je met php een simpel pagina systeem. Navigatie systeem hoe je het ook wil noemen.
Mysql kan je ook nog doen, maar dat is niet nodig.
Met dit kan je wel aan de slag. Als je hulp wil: je kan het altijd ff vragen.
edit: k verveel me een beetje, dus asjeblieft: het PHP gedeelte.
Je links moeten verwijzen naar index.php?page=biografie
Op de plek van je content, dit script:
<?php
$page = $_GET['page'];
switch ($page) {
case biografie:
include('pages/biografie.html');
break;
case discografie:
include('pages/discografie.html');
break;
case contact:
include('pages/contact.html');
break;
default:
include('pages/home.html');
break;
}
?>
Nog ff een tip: Gebruik niet kladblok, maar een andere editor, zoals bijv. Notepad++. In deze editors zit een functie die je tekst kleurtjes geeft (klinkt raar, merk je vanzelf), hierdoor vind je fouten veel sneller.
Nog een note: Je hebt voor een site met php een host nodig die ook php heeft. Er zijn er genoeg, bijv Awardspace.com (gratis). Als je een php script hebt in je pagina, kan je dus ook niet meer lokaal testen. (lokaal = zonder het te uploaden)