opbouwende woesh-sounds (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lrfist    posted on 30-12-2006 17:23
U kent ze wel, de sound die net voor het totaal losbreek van een nummer voorbijkomt:
...wwwssssjjsjjjjjjhhhHHHHSSSSSSSWWWHHHHHJJJJJjjjjssssswwwwww....

het komt langs, begint zachtjes, sist alles aan stukken en vertrekt terug zachtjes. Maar tegen dan staat iedereen wel te dansen.

Mijn vraag: hoe maken jullie dat in hemelsnaam?
Ik doe het zo: neem een lange crash en zet daarover een delay (en eventueel nog additionele effecten). laat deze crash spelen, neem hem op en reverse deze. daarna plak je achter de reverse nog eens de niet-gereverste crash.
Maar er moeten ook andere oplossingen bestaan. welke?

What do you think about opbouwende woesh-sounds ??

Vote :   

Coxke    posted on 02-09-2008 18:39
Ik ben nieuw op dit forum een ook in the art of music producingCool

en ben oo al een tijdje op zoek naar zo eeng geluidje maar toen ik de post hier boven mij las had ik ook wel een idee hoe het moest. maar waar vind ik een goede noise oscillator en waar moet ik op letten bij het kiezen van de synth of maakt dat niet zo veel uitCool

help me AUB

alvast bedankt
Gagarin12    posted on 02-09-2008 19:06
Is dit niet al gezegd, neem een synth met white noise. Bv die in reason of kijk eens naar een freeware synth met noise, oscillators moeten uit staan is genoeg. Maar dan heb je wel nog een sequencerprogramma nodig dat deze synth host. Reason zal ong de gemakkelijkste optie zijn. Bovendien staat cutoff niet op alle synths dus kijk eens naar de LP filter.

PS: Noise komt toch niet uit een oscillator?

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 02-09-2008 @ 19:12:08 (5%)
BassCracker    posted on 02-09-2008 22:18
Misschien kan iemand zo'n geluids effect voor je maken? Kan ie er meteen een tutorial bij stauwen. Winking my eye
Gagarin12    posted on 03-09-2008 11:33
Ik kan wel een reasonbestand uploaden voor 4 of 8 of 1 maat. Deze zitten nl al in de compture. Hoef je dan niets meer te doen, alles is geautomated, enkel play drukken. Maar ik beweeg mijn LP filter niet, heb gwn de enveloppes goed ingesteld.

Illusion    posted on 03-09-2008 12:17
Iemand een idee hoe je een filtered kick maakt? Ik weet wel verschillende manieren in Reason, maar ben eigenlijk wel benieuwd of iemand wat weet voor in FL.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Gagarin12    posted on 03-09-2008 12:42
Bedoel je met een filtered kick heel eenvoudig een kick door een filter?
Maar heb geen FL dus kan ik je wel niet helpen, is FL zo anders?

Illusion    posted on 03-09-2008 12:46
Veeel anders dan Reason. Het is niet echt te vergelijken.

Met filtered kick bedoel ik uhm.. ja een gefilterde kick. Mensen in de hardstyle scene weten wat ik bedoel:D
Gagarin12    posted on 03-09-2008 12:59
Ja daar zit ik dus niet in. Heb enkel nog maar screenshots gezien van FL en op het eerste zicht lijkt het mij de Psicher Price van de muziekwereld. Maar weet wel dat het niet zo is, vele 'groten' werken ermee. Maar op synthforum.nl (dat nu offline is denk ik) was er een hele thread over hardcore-en hardstulekicks.
DeteqBoy    posted on 03-09-2008 20:30
Poster: Illusion
Veeel anders dan Reason. Het is niet echt te vergelijken.

Met filtered kick bedoel ik uhm.. ja een gefilterde kick. Mensen in de hardstyle scene weten wat ik bedoel:D

Cool geef is een voorbeeld uit een track :P
Illusion    posted on 03-09-2008 22:22
Poster: Gagarin12
Ja daar zit ik dus niet in. Heb enkel nog maar screenshots gezien van FL en op het eerste zicht lijkt het mij de Psicher Price van de muziekwereld. Maar weet wel dat het niet zo is, vele 'groten' werken ermee. Maar op synthforum.nl (dat nu offline is denk ik) was er een hele thread over hardcore-en hardstulekicks.

Mja gewone keihade Hardstyle kicks kan ik maken, maar de filtered kick ga ik NU ff uitvogelen.
MoXeGy    posted on 03-09-2008 22:26
volgens mij bedoeld Illusion een kick zonder de bass zegmaar Winking my eye
zoniet leg uit want ik zit ook in die wereld.
User edit by MoXeGy on 03-09-2008 @ 22:27:30 (73%)
Gagarin12    posted on 04-09-2008 10:59
Maar ik denk dat dat ook behandeld werd in dat topic hoor. Het was nl een heel lang. Maar synthforum.nl ligt momenteel plat. Weet iemand soms wat er mis is?

Gery    posted on 04-09-2008 14:10
om terug te komen on topic, het aanmaken van een wind kan heel eenvoudig gebeuren in programma's zoals ABLETON LIVE.

men moet idd vertrekken van white noise, zijnde gewoon ruis, daar vervolgens filters op toepassen.
voor op te bouwen een low pass en voor de wind af te bouwen en high pass.

zo simpel ist Happy, laughing
DJ - Producer
OrsonWelsh    posted on 04-09-2008 15:31
gewoon een white noise opnemen..dan fade out maken...en dan..de wave reversen..dan heb je een opbouw en kun je de eerste ook als afbouw maken..

of je koopt gewoon een fx sample cd...van vengeance bijvoorbeeld..heb je voor 80 euro veel plezier van

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

232 Users online: 39 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 61.329
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.713.341