tabletops met vinyl functies
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tijny    posted on 30-12-2006 14:49
Hoe zit dat met al die cdspelers van pioneer en jog wheel mogelijkheden?
Waarom spreken de numark tabletops of de technics cd-spelers eerder aan dan de pioneers?
Hebben de pioneers dan geen motortje?
en kunnen de Denon tabletops hun wiel laten draaien?

What do you think about tabletops met vinyl functies ??

Vote :   

Twello    posted on 30-12-2006 14:52
ik heb nooit met de numark of technics gewerkt maar de pioneers trekken mij oa door het Jog-display en door de realistische vinyl mode

EDIT: sorry ik had je vraag verkeerd gelezen
User edit by Twello on 30-12-2006 @ 15:05:53 (22%)
djmamo    posted on 30-12-2006 15:02
Poster: Tijny
Hoe zit dat met al die cdspelers van pioneer en jog wheel mogelijkheden?
Waarom spreken de numark tabletops of de technics cd-spelers eerder aan dan de pioneers?
Hebben de pioneers dan geen motortje?
en kunnen de Denon tabletops hun wiel laten draaien?

snap niet goed wat je bedoelt.

bedoel je dat je wilt weten waarom er veel mensen zijn die bijv de numark tabletop hebben en waarom dan niet de pioneer?

de pioneers werken volgens mij met magneten en heel veel software kijk anders hier.

en de denon tabletops kunnen hun wiel laten draaien. maar dit is waarschijnlijk ook dmv magneten. ben hier niet zeker van maar verbeter me als het niet goed is.

om terug te komen op het numark "vraagstuk" als je een beetje verder kijkt op deze site en in de dj wereld dan zul je snel zien dat de gevoorderde dj's toch bijna allemaal pioneer cdj's hebben.

waarom: pioneer is met de cd spelers en de mixers de koploper in de dj wereld en dit komt omdat het kwaliteit is en om dat het erg overzichtelijke spelers zijn, en het overzichtelijke is bij denon een stuk minder omdat je met 1 knop meerdere functies kan bedienen.

hoor wel als je meer wilt weten
www.moonentertainment.nl
Tijny    posted on 30-12-2006 15:12
maar met mijn vraag bedoelde ik waarom pioneer, want die hebben toch geen motortje om mee te draaien ofwel. indien ze dat wel hebben welke toestellen hebben die dan?
Jorrit    posted on 30-12-2006 15:15
nee, de Pioneers hebben een display die de beweging simuleert. Ik heb geen draaiend wiel nodig om te kunnen mixen, sterker nog, ik mix accurater op de Pioneers.
Tijny    posted on 30-12-2006 15:22
Is dat dan niet vervelender om te scratshen? Is het niet evidenter als het wiel zou verder roteren als je het loslaat (bij numark en technics het geval). En in het clipje van dance 4 life zieje toch ook een pioneer die meedraait of is dit getruceerd en werd er stiekem een duwtje aan gegeven
the-melody    posted on 30-12-2006 15:26
Daar werd een duwtje aan gegeven door tiesto zelf die aan het 'scratchen' was. De pioneers hebben genoeg weerstand om het perfecte gevoel na te bootsenHappy, laughing
Jorrit    posted on 30-12-2006 15:31

Is dat dan niet vervelender om te scratshen

Ik zou zeggen, ga testen. Of ga op z'n minst luisteren naar een setje van Laidback Luke, hij is toch wel het levende bewijs dat een statisch jogwheel totaal geen belemmering is om dik te scratchen.
Yorick    posted on 30-12-2006 15:43
waar kan je dat setje van   Laidback Luke vinden dan.

Jorrit    posted on 30-12-2006 15:43
op zijn forum's zijn vaak wel sets te vinden, binnenkort weer een jaarmix van hem. Zullen vast wel weer dikke scratches inzitten Winking my eye
lrfist    posted on 30-12-2006 16:55
het statisch wiel maak volgens mij wel enkele scratches onmogelijk, wat niet wegneemt dat je de andere scratches ermee perfect kunt uitvoeren.
Ik heb er 1 keer met pioneers gescratched en moet zeggen dat het toch wel een hele aanpassing is... allez, ik moest er toch serieus aan wennen. ik blijf momenteel toch nog wel bij mijn platenspelers om te scratchen... Happy, laughing
_Ivan_    posted on 30-12-2006 20:13
Draaitafels of cd-spelers, het zijn gewoon 2 verschillende apparaten. Persoonlijk moest ik ook wennen aan de pioneer cd-spelers, nu wil ik ze gewoon echt niet meer kwijt. Wat een groot verschil met denon is dat Denon een echte direct drive motor gebruikt. Dit komt al een stuk dichter bij het draaitafel idee...
Geloof me ik zweerde echt bij platen maar nu ben ik echt verliefd op m'n spelertjes...
Feel&.Celebrate.Life!
Twello    posted on 30-12-2006 21:17
Poster: the-melody
Daar werd een duwtje aan gegeven door tiesto zelf die aan het 'scratchen' was. De pioneers hebben genoeg weerstand om het perfecte gevoel na te bootsenHappy, laughing

volgensmij was die gewoon aan het benden hoor en ik vond het een beetje voor de show... maarja het is niet voor niets een clip
the-melody    posted on 30-12-2006 21:21
Kan ook... is maar bijzaak:p
Jorrit    posted on 31-12-2006 00:22
Wat een groot verschil met denon is dat Denon een echte direct drive motor gebruikt. Dit komt al een stuk dichter bij het draaitafel idee...

Wat een onzin! Dat de DN-S3500 een direct drive motor heeft draagt in dit geval weinig tot niets bij aan de nabootsing!
Wel eens gecorrigeert met een echte draaitafel? Wel eens gecorrigeert met het jog van de 3500 in actieve mode?

De SLDZ  of CDX komt wat dat betreft 100 x dichter bij 'the real deal'.

Maargoed, als je echt zo graag vinyl-feel wilt, neem dan lekker 2 draaitafeltjes met final scratch of alle mogelijke varianten erop.
MoXeGy    posted on 31-12-2006 00:24
Poster: Jorrit

Wat een onzin! Dat de DN-S3500 een direct drive motor heeft draagt in dit geval weinig tot niets bij aan de nabootsing!

het draagt idd niet zo heel veel bij en het is bovendien niet eens 12 inch.
Maar zet er maar eens een belt-drive in, volgens mij reageert de platter dan tog een stuk anders? Winking my eye

User edit by MoXeGy on 31-12-2006 @ 00:26:16 (34%)
_Ivan_    posted on 31-12-2006 10:24

Wel eens gecorrigeert met een echte draaitafel? Wel eens gecorrigeert met het jog van de 3500 in actieve mode?

Ik heb het niet over het corrigeren. De DN-S3500 heeft een draaiend plateau en daarom vind ik dat deze behoorlijk dicht bij een draaitafel komt. Ik heb nog geen eens stil gestaan bij het corrigeren etc. Maar dan komen de SLDZ en de CDX dichter bij het echte draaitafel gevoel
Feel&.Celebrate.Life!
HouseArrest    posted on 31-12-2006 11:37

Maargoed, als je echt zo graag vinyl-feel wilt, neem dan lekker 2 draaitafeltjes met final scratch of alle mogelijke varianten erop.

Dat is inderdaad wel de vinyl feeling. Maar wat als je nou in een club moet draaien. Daar hebben ze bijna tot nooit fs. En je hebt dus inprincipe ook geen platen.

Zelf fs meenemen of..?
Jorrit    posted on 31-12-2006 11:44
Zelf je laptop mee, finalscratch / serato doosje meenemen, tijdcode plaatjes mee, en wat kabeltjes pluggen :P Hoezo je hebt geen platen? Je kan met vinalscratch ook normaal vinyl draaien...

maar, ik zie me zelf dat nu zo snel gaan doen :P
HouseArrest    posted on 31-12-2006 11:49
Oke haha,

Maar er zijn ook dj's die alleen fs hebben dan he. Dus geen platen. Vandaar dat het me op het eerste ogenblik vreemd leek zeg maar.
Winston    posted on 04-01-2007 23:07
Poster: Tijny
 Is het niet evidenter als het wiel zou verder roteren als je het loslaat (bij numark en technics het geval).

Het wiel roteert niet bij de CDJ's als je loslaat, maar de muziek speelt dan verder, dus het resultaat is hetzelfde. Maar volgens mij is wat Irfist zei over niet alle scratches mogelijk waar.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.825 days.
 Post CommentThat would be 227.5 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 221 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 639
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.111