De ideale PA voor jou (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ceesietopc    posted on 29-12-2006 18:10
Tsja.. dat iedereen bepaalde wensen heeft op het gebied van DJ gear, is mij wel duidelijk. En die wensen zijn ook goed te begrijpen.

Maar wat is voor jullie nou de ideale PA? Noem gerust een paar mogelijkheden, afhankelijk van de plaats/situatie waar je draait.

Ik denk aan zoiets (maar ik heb echt geen idee wat er voor de rest is).
klein feestje: twee keer Lem topjes + Lem subjes
Middelgroot: HK audio Deacon
Groot: Dynacord Cobra2 of in een heel extreem geval Dynacord Cobra4.

Zoals ik al zei: Ik heb geen idee wat er voor de rest is, en wat echt de legendes zijn op audio gebied. (merken types etc). Ben benieuwd!

What do you think about De ideale PA voor jou ??

Vote :   

poedel    posted on 09-12-2009 22:51
Ik zou wel een EV RX set willen! Moet het nu 'helaas' nog doen met een SXA setje Winking my eye.
MaximDJ    posted on 09-12-2009 23:13
Klein: JBL EON 515 & 518 (Nieuwe versie)
Middel: Dynacord XA2 (Meest geile set ooit!Cool)
Groot: EAW KF850 + EAW SB1000 (Beste Beuk-set ooit:p)
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Stefjuuh    posted on 10-12-2009 09:22
Zolang het zaalgeluid maar van me af staat, en ik een beetje strakke monitoren heb ben ik blij!

TheHunter    posted on 10-12-2009 10:58
Poster: Stefjuuh
Zolang het zaalgeluid maar van me af staat, en ik een beetje strakke monitoren heb ben ik blij!

Ben ik het mee eens, ook een normale verhouding tussen bass mid en high is wel leuk om te hebben.
Af en toe hoor je pa's die heel verkeerd zijn afgesteld en je kapot gaat van de bass of high's
Stephanie    posted on 10-12-2009 14:24
Vanaf 31/12 gaan we draaien met de HPR-serie van QSC, we hebben vanaf dan 4 sets tot onze beschikken met totaal 20KW RMS. Prima voor de TMF en Radio 10 Gold tour. Monitors zijn allemaal Mackie SRM450.
De "good old" SA sets zetten hun carriere voort in de kleine discotheek van Chez. Mainhall in Chez is trouwens Eckler.
Cyspoz    posted on 10-12-2009 14:30
Poster: Tomazos
toch ben ik wel van mening dat een Goed geluids systeem zeker effect heeft op je bezoekers.. ook al denken meeste zaken dat goed geluid slechts een bijzaak is.. dat mensen niet voor geluid maar voor jou tent komen..

Ik weet ook niet of er veel mensen voor goed geluid naar een tent toe gaan, maar ik geloof zeker wel dat mensen weg gaan als ergens slecht geluid is.
Tomazos    posted on 10-12-2009 15:42
Poster: Stephanie
Vanaf 31/12 gaan we draaien met de HPR-serie van QSC, we hebben vanaf dan 4 sets tot onze beschikken met totaal 20KW RMS. Prima voor de TMF en Radio 10 Gold tour. Monitors zijn allemaal Mackie SRM450.

De "good old" SA sets zetten hun carriere voort in de kleine discotheek van Chez. Mainhall in Chez is trouwens Eckler.

20KW als Road setje.. Nice:D,
Mainchall in Chez hangt Eckler?
in de zenith ook overal..

had het nog nooit gezien, maar is dus blijkbaar niet de enigsteHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Flexii    posted on 10-12-2009 19:37
Poster: PatrickBeuken
Daar wordt ik ook zo ziek van he... DJ's die niet snappen wat 0db is... Daar heb ik 2 weekenden geleden weer mee moeten werken. Kan dr een lang verhaal van maken, maar t komt dr iig op neer dat ik zelden een DJ tegenkom die niet in het rood draait en die mijn instructies v??r en tijdens het draaien opvolgt. Als een DJ nou eens gewoon deed wat hij moet doen, dan heb je nieteens een geluidsman nodig.

Lang leven de limitersCool

Maar inderdaad beetje onmogelijk topic dit, defenieer klein, middel en groot; feestje thuis, schoolfeest, Qlimax? ja nu overdrijf ik, maar het kan voor iedereen anders zijn.

Dan zie ik dat er op de 1e pagina gesproken wordt over verschil in klank, ik heb nog niet vaak gezien dat er dj's zijn die iets kiezen om de mooie klank, het algemeen motto is toch wel "als het maar hard gaat"
Stephanie    posted on 10-12-2009 19:56
20KW als Road setje.. Nice:D,
Mainchall in Chez hangt Eckler?
in de zenith ook overal..

had het nog nooit gezien, maar is dus blijkbaar niet de enigsteHappy, laughing

20KW is 4 sets, normaal draaien we 5KW op ongeveer 800 personen, da's redelijk normaal.

Eckler is inderdaad een zwaar onderschat merk. In de main van Chez ben ik er heel erg te spreken over! Voor de liefhebbers, totaal hebben we daar 33KW hangen.
User edit by Stephanie on 10-12-2009 @ 19:57:36 (3%)
Meks    posted on 10-12-2009 20:08
Ik ben content van mij Mackie set 2* SA1532z.
Kheb wel nog geen baskassen. Maar qwa geluid vind ik die properklinken
Meks    posted on 10-12-2009 20:15
Poster: Flexii

Lang leven de limitersCool

Maar inderdaad beetje onmogelijk topic dit, defenieer klein, middel en groot; feestje thuis, schoolfeest, Qlimax? ja nu overdrijf ik, maar het kan voor iedereen anders zijn.

Dan zie ik dat er op de 1e pagina gesproken wordt over verschil in klank, ik heb nog niet vaak gezien dat er dj's zijn die iets kiezen om de mooie klank, het algemeen motto is toch wel "als het maar hard gaat"

Daar ben ik het?daar volledig mee eens. Ik kom ook TEVEEL dj tegen die constand in het rood draaien. Zelf dj's die al een stuk verder staan dan ik. En dan zeg ik dat zo op een suptiele manierCool.
Ze draaien die gaines dan voor een?even terug en 5 minuten later is het weer van dat.

Net alsof ze niet weten dat dat je mixer kan beschadigen? En dan nog niet te spreken over de?rommel die daardoor?uit hun speakers komen. Ook al zit er na je mixer een limiter
User edit by Meks on 10-12-2009 @ 20:18:10 (6%)
Flexii    posted on 10-12-2009 20:29
Poster: Meks

Net alsof ze niet weten dat dat je mixer kan beschadigen? En dan nog niet te spreken over de?rommel die daardoor?uit hun speakers komen. Ook al zit er na je mixer een limiter

Klopt, hoe meer je in het rood gooit hoe meer je het geluid vern**kt wat er uit de speakers komt, de limiters onderdrukken de audio zodat de PA niet beschadigd maar het geluid wordt steeds slechter.
ken007    posted on 10-12-2009 22:43
http://www.digital-vertical-array.com/mod_produkte.cfm?pid=18&pgid=12&pugid=0&psugid=0
dit zie ik wel zitten :p

maar niet om mee int rood te gaan

User edit by ken007 on 13-12-2009 @ 22:19:24 (60%)
Flexii    posted on 10-12-2009 22:47
Poster: ken007
http://www.*********.com/nl_NL/EUR/_SET_-dB-Technologies-DVA-Touring-II-/art-PAH144

dit zie ik wel zitten :p

maar niet om mee int rood te gaan

links naar webshops zijn niet toegestaan hier op het forum, geef gewoon de naam aan of verander de link even in ene van het merk zelf
Roalin    posted on 10-12-2009 23:00
Lekker vliegeren!
Cool

Dat soort sets zijn toch echt de meest ideale pa!
Flexii    posted on 10-12-2009 23:27
Poster: Roalin
Lekker vliegeren!
Cool

Dat soort sets zijn toch echt de meest ideale pa!

Martin Audio W8L longbow of toch maar L'acoustics Vdosc of nee weet je wat doe toch maar Meyersound Milo

Maar dan heb ik wel meteen swerelds 3 dikste systemen te pakken, kun je eigenlijk alleen maar van dromen
Tomazos    posted on 10-12-2009 23:32
Poster: Flexii

Martin Audio W8L longbow of toch maar L'acoustics Vdosc

Maar dan heb ik wel meteen swerelds 3 dikste systemen te pakken, kun je eigenlijk alleen maar van dromen

dan is dit voor jou pure klaarkomerij denk ik?:
User edit by Tomazos on 10-12-2009 @ 23:33:21 (69%)
Flexii    posted on 10-12-2009 23:48

haha zo erg is het nu ook weer niet hoor thomas
MaximDJ    posted on 11-12-2009 07:37
:O Pure klaarkomerij:P
Stefjuuh    posted on 11-12-2009 08:54
Poster: Meks

Daar ben ik het?daar volledig mee eens. Ik kom ook TEVEEL dj tegen die constand in het rood draaien. Zelf dj's die al een stuk verder staan dan ik. En dan zeg ik dat zo op een suptiele manierCool.
Ze draaien die gaines dan voor een?even terug en 5 minuten later is het weer van dat.

Op een DJM-600 is niet rood draaien bijna niet tedoen. Als je je bas weghebt in een intro van een stuk, slaat je VU namelijk niet eens uit.. Daar pak ik dan altijd net ff 2-3 lampjes rood.

Op een DJM-800 laat ik rood wel uit mn hoofd, oranje daarintegen vind ik wel ok? staan..

Maar inderdaad, mensen die hun VU meter niet eens meer zien bewegen....
Tomazos    posted on 11-12-2009 10:24
Poster: Stefjuuh

Op een DJM-600 is niet rood draaien bijna niet tedoen. Als je je bas weghebt in een intro van een stuk, slaat je VU namelijk niet eens uit.. Daar pak ik dan altijd net ff 2-3 lampjes rood.

Op een DJM-800 laat ik rood wel uit mn hoofd, oranje daarintegen vind ik wel ok? staan..

over de installatie hoor je het bij al die nieuwe mixers niet zo heel snel..
word allemaal gedigitaliseert,

bij die Echte front of house mixers.. of Live mixers waar je stuk of 20 kanalen op heb.. daar hoor je het wel heel snel bij als je ook maar even over de 0db gaat.. (maar dat is logisch)

het is wel schijt irritant als een eigenaar je dwingt om in het rood te gaan (omdat het daarom gelimit is), en je dan een vreselijk beroerd geluid heb in je koptelefoon..
Meks    posted on 11-12-2009 11:54

over de installatie hoor je het bij al die nieuwe mixers niet zo heel snel..
word allemaal gedigitaliseert,

bij die Echte front of house mixers.. of Live mixers waar je stuk of 20 kanalen op heb.. daar hoor je het wel heel snel bij als je ook maar even over de 0db gaat.. (maar dat is logisch)

het is wel schijt irritant als een eigenaar je dwingt om in het rood te gaan (omdat het daarom gelimit is), en je dan een vreselijk beroerd geluid heb in je koptelefoon..

Ik ben het daar aan de enekant mee eens. maar je moet weten dat een digitaal signaal opgeboud is uit allemaal kleine blokholfjes na elkaar (sampeltjes). die?Sampeltjes reconstrueren je sinus (signaal).
Maar als je een blokholf overstuurd dan krijg je zeer snel stijgende flanken die een grote piek (spike) kunnen veroorzaken. Je gaat dat niet rap horen omdat?het zeer snel gebeurt ,maar het is wel slechter voor sommige electronische componenten . Want die hebben een bepaalde maximale doorslag spanning. Indien je over die spanning gaat dan is die component beschadicht.

Natuurlijk is dat aan de ene kant relatief want men kan dat gedeeltelijk beveiligen. stel dat je bijvoorbeeld in het rood speelt en dan nog eens een filter effect toepast ,waar je bepaalde frequenties enorm versterkt, dan kan dat weer gevaarlijk worden.

Je kan dit zelf eens testen. Zet je gaine op een normale stand (dus in het groen). En pas dan eens een filter toe. Kijk?vervolgens eens goed naar de uitwijking van je VU meters(dB led lampjes). Die zullen op bepaalde standen van je filter effect veel meer gaan uitwijken dan zonder filter effect.

Het is dus?beter voorkomen dan genezen.

Grtz Dj Meks
Meks    posted on 11-12-2009 12:16

Ik heb nog nooit met een Djm-6oo gedraait. Maar weer gerust als je kort in het rood draait (pulserend)
Is het minder erg maar zo als je al zij, als je je VU meters niet meer zie bewegen dan ben je niet echt goed bezig Cool. Met een djm-800 is het zeker te doen om niet in het rood te draaien. Kheb die zelf thuis en heb zelf op prive feestje van 200 man?en in?danscaf?s?nog nooit in het rood moeten draaien. Is het te stil dan moet de eigenaar maar een zwaardere set kopen inplaats van zijn materiaal kapot te spelen.

Btw: Als ik teveel zou oversturen dan vallen mijn actieve?luidsprekers van mackie (SA1532z) in beveiliging voor een seconde of 2.
User edit by Meks on 11-12-2009 @ 12:25:34 (71%)
JeudY--6T9    posted on 11-12-2009 13:30

Waar is dat ergens Cool

MaximDJ    posted on 11-12-2009 14:07
OH!! Dat is Qlimax 2009 in het Geldredome Arhnem!

251 Users online: 132 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 81.060
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.097