Poster: Stefjuuh
Zolang het zaalgeluid maar van me af staat, en ik een beetje strakke monitoren heb ben ik blij!
Poster: Tomazos
toch ben ik wel van mening dat een Goed geluids systeem zeker effect heeft op je bezoekers.. ook al denken meeste zaken dat goed geluid slechts een bijzaak is.. dat mensen niet voor geluid maar voor jou tent komen..
Poster: Stephanie
Vanaf 31/12 gaan we draaien met de HPR-serie van QSC, we hebben vanaf dan 4 sets tot onze beschikken met totaal 20KW RMS. Prima voor de TMF en Radio 10 Gold tour. Monitors zijn allemaal Mackie SRM450.
De "good old" SA sets zetten hun carriere voort in de kleine discotheek van Chez. Mainhall in Chez is trouwens Eckler.
Poster: PatrickBeuken
Daar wordt ik ook zo ziek van he... DJ's die niet snappen wat 0db is... Daar heb ik 2 weekenden geleden weer mee moeten werken. Kan dr een lang verhaal van maken, maar t komt dr iig op neer dat ik zelden een DJ tegenkom die niet in het rood draait en die mijn instructies v??r en tijdens het draaien opvolgt. Als een DJ nou eens gewoon deed wat hij moet doen, dan heb je nieteens een geluidsman nodig.
20KW als Road setje.. Nice:D,
Mainchall in Chez hangt Eckler?
in de zenith ook overal..
had het nog nooit gezien, maar is dus blijkbaar niet de enigste
Poster: Flexii
Lang leven de limiters
Maar inderdaad beetje onmogelijk topic dit, defenieer klein, middel en groot; feestje thuis, schoolfeest, Qlimax? ja nu overdrijf ik, maar het kan voor iedereen anders zijn.
Dan zie ik dat er op de 1e pagina gesproken wordt over verschil in klank, ik heb nog niet vaak gezien dat er dj's zijn die iets kiezen om de mooie klank, het algemeen motto is toch wel "als het maar hard gaat"
Poster: Meks
Net alsof ze niet weten dat dat je mixer kan beschadigen? En dan nog niet te spreken over de?rommel die daardoor?uit hun speakers komen. Ook al zit er na je mixer een limiter
Poster: ken007
http://www.*********.com/nl_NL/EUR/_SET_-dB-Technologies-DVA-Touring-II-/art-PAH144
dit zie ik wel zitten :p
maar niet om mee int rood te gaan
Poster: Roalin
Lekker vliegeren!
Dat soort sets zijn toch echt de meest ideale pa!
Poster: Flexii
Martin Audio W8L longbow of toch maar L'acoustics Vdosc
Maar dan heb ik wel meteen swerelds 3 dikste systemen te pakken, kun je eigenlijk alleen maar van dromen
dan is dit voor jou pure klaarkomerij denk ik?:
Poster: Meks
Daar ben ik het?daar volledig mee eens. Ik kom ook TEVEEL dj tegen die constand in het rood draaien. Zelf dj's die al een stuk verder staan dan ik. En dan zeg ik dat zo op een suptiele manier.
Ze draaien die gaines dan voor een?even terug en 5 minuten later is het weer van dat.
Net alsof ze niet weten dat dat je mixer kan beschadigen? En dan nog niet te spreken over de?rommel die daardoor?uit hun speakers komen. Ook al zit er na je mixer een limiter
Poster: Stefjuuh
Op een DJM-600 is niet rood draaien bijna niet tedoen. Als je je bas weghebt in een intro van een stuk, slaat je VU namelijk niet eens uit.. Daar pak ik dan altijd net ff 2-3 lampjes rood.
Op een DJM-800 laat ik rood wel uit mn hoofd, oranje daarintegen vind ik wel ok? staan..
Maar inderdaad, mensen die hun VU meter niet eens meer zien bewegen....
over de installatie hoor je het bij al die nieuwe mixers niet zo heel snel..
word allemaal gedigitaliseert,
bij die Echte front of house mixers.. of Live mixers waar je stuk of 20 kanalen op heb.. daar hoor je het wel heel snel bij als je ook maar even over de 0db gaat.. (maar dat is logisch)
het is wel schijt irritant als een eigenaar je dwingt om in het rood te gaan (omdat het daarom gelimit is), en je dan een vreselijk beroerd geluid heb in je koptelefoon..
Op een DJM-600 is niet rood draaien bijna niet tedoen. Als je je bas weghebt in een intro van een stuk, slaat je VU namelijk niet eens uit.. Daar pak ik dan altijd net ff 2-3 lampjes rood.
Op een DJM-800 laat ik rood wel uit mn hoofd, oranje daarintegen vind ik wel ok? staan..
Maar inderdaad, mensen die hun VU meter niet eens meer zien bewegen....
dan is dit voor jou pure klaarkomerij denk ik?:
Waar is dat ergens