De ideale PA voor jou (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ceesietopc    posted on 29-12-2006 18:10
Tsja.. dat iedereen bepaalde wensen heeft op het gebied van DJ gear, is mij wel duidelijk. En die wensen zijn ook goed te begrijpen.

Maar wat is voor jullie nou de ideale PA? Noem gerust een paar mogelijkheden, afhankelijk van de plaats/situatie waar je draait.

Ik denk aan zoiets (maar ik heb echt geen idee wat er voor de rest is).
klein feestje: twee keer Lem topjes + Lem subjes
Middelgroot: HK audio Deacon
Groot: Dynacord Cobra2 of in een heel extreem geval Dynacord Cobra4.

Zoals ik al zei: Ik heb geen idee wat er voor de rest is, en wat echt de legendes zijn op audio gebied. (merken types etc). Ben benieuwd!

What do you think about De ideale PA voor jou ??

Vote :   

HouseArrest    posted on 29-12-2006 18:24
klein feestje: dB Technologies FL System 115 Fifty Line
Middelgroot: KME Prestige QS 5 Touring PU 4800 W aktiv
Groot: E.A.W. KF750 set : 6x KF750 top, 8x SB750 sub, 2x QSC versterkerrack en 2x BSS FDS 355 omnidrive 2x 11,2 kW.
djmamo    posted on 29-12-2006 18:32
Poster: Atomix
Groot: E.A.W. KF750 set : 6x KF750 top, 8x SB750 sub, 2x QSC versterkerrack en 2x BSS FDS 355 omnidrive 2x 11,2 kW.

kijk je nu op specs of op geluid.... d&b hebben ook hele grote systemen en meestal kies je een pa uit voor de klank
www.moonentertainment.nl
HouseArrest    posted on 29-12-2006 18:56
De "KME Prestige QS 5 Touring PU 4800 W aktiv" op specs de andere 2 op klank.  
ceesietopc    posted on 29-12-2006 18:57
Zijn de verschillen echt zo groot dan? In klank?
djmamo    posted on 30-12-2006 00:30
Poster: ceesietopc
Zijn de verschillen echt zo groot dan? In klank?

ja de klanken van de systemen zijn erg groot.

bijv. jbl is heel erg schel en agrssief zit dus veel hoog in.
       D&B heeft dan weer heel veel laag in zijn kasten zitten.
       EV is een redelijke tussen maat tussen jbl en d&b maar over het algemeen richting jbl net als dynacord, maar dat is logies want dynacord is EV.

en vind het heel raar dat er boven 2 om de klank worden gekozen de db technologies en EAW, deze verschillen heel erg veel in klank dus kun je zeggen dat deze waarschijnlijk ook meer om de naam gekozen zijn dan de klank.

de echte audiofiele zullen doorgaans 1 merk trouw zijn en vaak blijven. dit omdat ze een set kopen voor de klank.

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 30-12-2006 @ 00:37:23 (100%)
Jelmer    posted on 30-12-2006 02:20
Synco STS. Klinkt prachtig en is overal voor in te zetten.
ceesietopc    posted on 30-12-2006 10:47
Hmm.. ik moet echt eens gaan luisteren, wil ik ooit mee kunnen praten in dit topic :P De systemen die ik heb uitgekozen, worden door de meeste zeer goed bevonden. Maarja, dat zegt niks over wat ik zelf van de klank vind natuurlijk.
greup    posted on 30-12-2006 13:59
Ik heb dit topic geplaats naar chat talk,. Mits dit topic een "droom " topic blijft zal ik het daar ook laten staan,.

Dit is een pro audio post,.. die interessant is om te lezen.

D&B heeft dan weer heel veel laag in zijn kasten zitten.
       EV is een redelijke tussen maat tussen jbl en d&b maar over het algemeen richting jbl net als dynacord, maar dat is logies want dynacord is EV.

en vind het heel raar dat er boven 2 om de klank worden gekozen de db technologies en EAW, deze verschillen heel erg veel in klank dus kun je zeggen dat deze waarschijnlijk ook meer om de naam gekozen zijn dan de klank.

de echte audiofiele zullen doorgaans 1 merk trouw zijn en vaak blijven. dit omdat ze een set kopen voor de klank.

En dit helaas niet,. ( althans niet voor in het pro audio deel)

we zullen even zien hoe dit topic zich ontwikkeld
djmamo    posted on 30-12-2006 14:43
dus we gaan nu kijken welke kant we op gaan...?

oke
www.moonentertainment.nl
DJ_Sintec    posted on 30-12-2006 15:45
Ik weet een kerel bij mij in de buurt en die maakt zelf zijn systemen. 
de naam is: U.S.A.T.
En hij heeft echt voor alles: van een klein feestje 100 man tot grote fuiven van 5000 man.

greup    posted on 30-12-2006 15:55
Poster: DJ_Sintec
Ik weet een kerel bij mij in de buurt en die maakt zelf zijn systemen. 
de naam is: U.S.A.T.
En hij heeft echt voor alles: van een klein feestje 100 man tot grote fuiven van 5000 man.

maar wat wil je daar mee zeggen?
DJ_Sintec    posted on 30-12-2006 16:13
Poster: greup

maar wat wil je daar mee zeggen?

ah: de vraag was: wat is de ideale PA voor jouw
==> mijn ideale PA komt dan van U.S.A.T.
dj-nick    posted on 30-12-2006 18:55
maar iedereen heeft een andere mening over wat een klein, middelgroot of groot feest is toch?
the-melody    posted on 30-12-2006 18:56
Ik ben niet echt sterk in de keuze van boxen e.d. Gewoon genoeg volume voor de hele zaal wat ook nog eens goed klinkt en dan ben ik blijHappy, laughing
greup    posted on 30-12-2006 21:32
Poster: the-melody
Ik ben niet echt sterk in de keuze van boxen e.d. Gewoon genoeg volume voor de hele zaal wat ook nog eens goed klinkt en dan ben ik blijHappy, laughing

Heb jij welleens in een zaal gelopen waar het geluid niet goed klonk? Een onjuiste afstemming van het geluid, of het gebruiken van slechte kwaliteits speakers in uitgaansgelegenheden, of op evenementen van groter formaat vind ik echt schandalig..
En helaas kom ik het toch nog veelste veel tegen,. In utrecht,.. in hoeveel tenten staat het hoog op enorme vollumes veelste schel te klinken. Gevolg... irritaties, last van m'n oren en vaak in plaatsen naast de dansvloer een slechte mogenlijkheid tot comminucatie.

Slechts in een aantal * vaak iets grotere clubs* ben ik echt te spreken over het geluid. Op de dansvloer staat het geluid hard,. maar is het niet storend, het laag v/s hoog staat er goed afgestemd en door o.a juiste inrichting is het mogelijk om buiten de dansvloer nog goed te comminuceren.

Bij mij is het daarom veel belangrijker dat een systeem goed klinkt, dan dat het hard gaat. Als de klank minder prioriteit heeft dan het vollume ben je boven je stand aan het werken.
the-melody    posted on 30-12-2006 21:37
Poster: greup

Heb jij welleens in een zaal gelopen waar het geluid niet goed klonk?...
 Ja toch wel, toen ik in het 6de leerjaar zat hadden we een soort van afscheidsfeest om het einde van het schooljaar in een 'discozaal' van de sportzaal.... Klonk te schel en de bassen stonden te hard. Ja nou daar heb je dus de zak aan als feestganger en die dj stond als ik me het nog goed herinner constant met ze koptelefoon op dus die had er geen last van...

Inderdaad is het belangrijk dat boxen goed moeten klinken, dat weet ik ook welHappy, laughing Maar je moet met manier van spreken niet gaan draaien met boxjes van 50 watt voor 150 mensen. Want dan ben je met je goed klinkende boxjes ook niksWinking my eye Maargoed ik ga verder ook wat me mond toe houden voor ik begin te vloeken
HouseArrest    posted on 31-12-2006 00:06
Bij mijn recidencie hebben ze sinds kort een limiter aangeschaft. Maar daar doen ze het dan wel erg extreem --> 90dB Na 15 min gemiddeld op een niveau boven de 90 te draaien gaat de limiter aan. Die zet de muziek uit.
Tijdens die 15 min. zijn er nog zogenaamde tijd slots ofzo? Zijn er 4.
MoXeGy    posted on 31-12-2006 00:08
Bij mijn recidencie hebben ze sinds kort een limiter aangeschaft.

ik denk dat er tog ook wel een andere instelling bij komt kijken, en dat ze darom een limiter aan hebben Moeten schaffen Winking my eye
HouseArrest    posted on 31-12-2006 00:12
Ja inderdaad, maar de versterkers hielden er wel eens mee op voordat de limiter er was omdat er zo hard gedraait werd. En dan was ie dus oververhit. Hele avond/nacht geen muziek meer.
En dan moeten alle mensen naar huis. Dat zal ook een van de redenen geweest zijn
MoXeGy    posted on 31-12-2006 00:17
Ja inderdaad, maar de versterkers hielden er wel eens mee op voordat de limiter er was omdat er zo hard gedraait werd. En dan was ie dus oververhit. Hele avond/nacht geen muziek meer.
En dan moeten alle mensen naar huis. Dat zal ook een van de redenen geweest zijn

dat is eigelijk de schuld van de geluidsman/dj want waarscheinlijk laat hij de versterker clippen, of de versterker op een te lage ohm draaien.
of zit ik er nu  naast?
HouseArrest    posted on 31-12-2006 00:19
Klopt helemaal, het is echter ook nog nooit bij mij geweest maar er is een andere vaste jock die er nooit op let, en dus ook als maar harder wil.
Bij hem valt het nu nog steeds uit maar dan door de limiter haha.

PatrickBeuken    posted on 31-12-2006 01:01
Daar wordt ik ook zo ziek van he... DJ's die niet snappen wat 0db is... Daar heb ik 2 weekenden geleden weer mee moeten werken. Kan dr een lang verhaal van maken, maar t komt dr iig op neer dat ik zelden een DJ tegenkom die niet in het rood draait en die mijn instructies vóór en tijdens het draaien opvolgt. Als een DJ nou eens gewoon deed wat hij moet doen, dan heb je nieteens een geluidsman nodig.
mp    posted on 09-12-2009 22:35
klein feestje 2 d&b max 15, 2 subwoofers
middelgroot feest 2 d&b max 15, 4 subwoofers
groot event 4x d&b Q1 6x Qsub 6x D12 4x B2sub
(deze?installatie haalt elke budget/mid range set onderuit!!)
elke dag is een feest!!
Tomazos    posted on 09-12-2009 22:46
Poster: HouseArrest
Bij mijn recidencie hebben ze sinds kort een limiter aangeschaft. Maar daar doen ze het dan wel erg extreem --> 90dB Na 15 min gemiddeld op een niveau boven de 90 te draaien gaat de limiter aan. Die zet de muziek uit.
Tijdens die 15 min. zijn er nog zogenaamde tijd slots ofzo? Zijn er 4.

meest gebruikte externe limiter is een Dateq..
maar die DRUKT alleen alles naar beneden, gooit niks stilHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Tomazos    posted on 09-12-2009 22:48
Poster: djmamo

???????D&B?heeft dan weer heel veel laag in zijn kasten zitten.
???????EV is een redelijke tussen maat tussen jbl en d&b maar?over het algemeen richting jbl net als dynacord, maar dat is logies want dynacord is EV.

en vind het heel raar dat er boven 2 om de klank worden gekozen de db technologies en EAW, deze verschillen heel erg veel in klank dus?kun je zeggen dat deze waarschijnlijk ook meer om de naam gekozen zijn dan de klank.

?

??????

jbl is commercieel heel bekend.. heeft naam..
kost ook niet zoveel vergeleken met duurdere sets..

ik ben fan van Funktion one, Duurdere EAW, en audiance delight..

maar dat kost allemaal een godsvermogen,

toch ben ik wel van mening dat een Goed geluids systeem zeker effect heeft op je bezoekers.. ook al denken meeste zaken dat goed geluid slechts een bijzaak is.. dat mensen niet voor geluid maar voor jou tent komen..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-12-2009 @ 22:51:35 (23%)

353 Users online: 237 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 76.303
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.340