Poster: Atomix
klein feestje: dB Technologies FL System 115 Fifty Line
Middelgroot: KME Prestige QS 5 Touring PU 4800 W aktiv
Groot: E.A.W. KF750 set : 6x KF750 top, 8x SB750 sub, 2x QSC versterkerrack en 2x BSS FDS 355 omnidrive 2x 11,2 kW.
Poster: ceesietopc
Zijn de verschillen echt zo groot dan? In klank?
ja de klanken van de systemen zijn erg groot.
bijv. jbl is heel erg schel en agrssief zit dus veel hoog in.
D&B heeft dan weer heel veel laag in zijn kasten zitten.
EV is een redelijke tussen maat tussen jbl en d&b maar over het algemeen richting jbl net als dynacord, maar dat is logies want dynacord is EV.
en vind het heel raar dat er boven 2 om de klank worden gekozen de db technologies en EAW, deze verschillen heel erg veel in klank dus kun je zeggen dat deze waarschijnlijk ook meer om de naam gekozen zijn dan de klank.
de echte audiofiele zullen doorgaans 1 merk trouw zijn en vaak blijven. dit omdat ze een set kopen voor de klank.
klein feestje: dB Technologies FL System 115 Fifty Line
Middelgroot: KME Prestige QS 5 Touring PU 4800 W aktiv
Groot: E.A.W. KF750 set : 6x KF750 top, 8x SB750 sub, 2x QSC versterkerrack en 2x BSS FDS 355 omnidrive 2x 11,2 kW.
Poster: DJ_Sintec
Ik weet een kerel bij mij in de buurt en die maakt zelf zijn systemen.
de naam is: U.S.A.T.
En hij heeft echt voor alles: van een klein feestje 100 man tot grote fuiven van 5000 man.
Poster: greup
maar wat wil je daar mee zeggen?
Poster: the-melody
Ik ben niet echt sterk in de keuze van boxen e.d. Gewoon genoeg volume voor de hele zaal wat ook nog eens goed klinkt en dan ben ik blij
Poster: greupJa toch wel, toen ik in het 6de leerjaar zat hadden we een soort van afscheidsfeest om het einde van het schooljaar in een 'discozaal' van de sportzaal.... Klonk te schel en de bassen stonden te hard. Ja nou daar heb je dus de zak aan als feestganger en die dj stond als ik me het nog goed herinner constant met ze koptelefoon op dus die had er geen last van...
Heb jij welleens in een zaal gelopen waar het geluid niet goed klonk?...
Bij mijn recidencie hebben ze sinds kort een limiter aangeschaft.
Ja inderdaad, maar de versterkers hielden er wel eens mee op voordat de limiter er was omdat er zo hard gedraait werd. En dan was ie dus oververhit. Hele avond/nacht geen muziek meer.
En dan moeten alle mensen naar huis. Dat zal ook een van de redenen geweest zijn
Poster: HouseArrest
Bij mijn recidencie hebben ze sinds kort een limiter aangeschaft. Maar daar doen ze het dan wel erg extreem --> 90dBNa 15 min gemiddeld op een niveau boven de 90 te draaien gaat de limiter aan. Die zet de muziek uit.
Tijdens die 15 min. zijn er nog zogenaamde tijd slots ofzo? Zijn er 4.
Poster: djmamo
ja de klanken van de systemen zijn erg groot.
bijv. jbl is heel erg schel en agrssief zit dus veel hoog in.
???????D&B?heeft dan weer heel veel laag in zijn kasten zitten.
???????EV is een redelijke tussen maat tussen jbl en d&b maar?over het algemeen richting jbl net als dynacord, maar dat is logies want dynacord is EV.
en vind het heel raar dat er boven 2 om de klank worden gekozen de db technologies en EAW, deze verschillen heel erg veel in klank dus?kun je zeggen dat deze waarschijnlijk ook meer om de naam gekozen zijn dan de klank.
de echte audiofiele zullen doorgaans 1 merk trouw zijn en vaak blijven. dit omdat ze een set kopen voor de klank.
?
??????