Vuurwerk... (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Vuurwerk voor mij:

-Leuk, ieder jaar even lekker knallen
-Ik stop er mee, ik vind er niks meer aan
-Nooit iets aan gevonden

Voting is only possible for our Members
RenéKuppens    posted on 29-12-2006 15:40
Hallo mensen het is bijna O&N

En bij O&N hoort natuurlijk vuurwerk..
Hoe denken jullie hier over?
Kopen jullie vuurwerk of stoppen jullie je geld ergens anders in, Muziek bijvoorbeeld.

Ik koop ieder jaar een beetje, gewoon om overdag wat aftesteken en s'avonds  lekker naar andere mensen hoe die het zware vuurwerk de lucht in schieten.:D
User edit by RenéKuppens on 02-01-2007 @ 18:27:11 (13%)

What do you think about Vuurwerk... ??

Vote :   

Yorick    posted on 29-12-2006 15:42
ga dit jaar geen vuurwerk afsteken:P
ga overdag lekker rustig aan doen en savonds van 01:00 tot 06:00 draaien @t CityLife:D
the-melody    posted on 29-12-2006 15:44
Ik steek me geld ergens anders in, wat heb je eraan? Je houdt het vast, je steekt het aan en het zegt knal en eventueel een mislukt figuurtje. Neen ik heb hier zicht genoeg, op de kaai zelf wordt er door de gemeente afgestoken en door de chiro hier verderop ook. Dus ik zie niet in waarom ik me geld inein zou steken.
Laidback    posted on 29-12-2006 15:49
ik heb 100 vlinders.. waarvan er nog een 60 over zijn..
van iemand gekregen.. dus ja.. ik houd mn geld lekker in de zak..
ga er lekker van stappen aankomend weekend! :D
al zag ik iemand op tv die voor 1000 euro aan nederlands Vuurwerk had gekocht..
ja.. dat moet je hier wel uitgeven voor een beetje leuk effect ja :P
hier heb de hele buurt bijna allemaal Belgische zut..
zal dus best gaan "knallen" hier :D
RenéKuppens    posted on 29-12-2006 15:51
Poster: Laidback
hier heb de hele buurt bijna allemaal Belgische zut..
zal dus best gaan "knallen" hier :D

ik woon op de grens met belgie dus bij ons is het ook altijd knallen en politie wel leuk om te zien en horen:D
HouseArrest    posted on 29-12-2006 15:55
Ik geef mijn geld hier ook niet aan uit, al een paar jaar niet meer. Moet zelf ook draaien @ Feest Café Boom in Cuijk. Van 4.30 tot 7.00. Lekker laat
right1    posted on 29-12-2006 15:55
wij doen dit sinds enkele jaren niet meer. We kregen 1maal een ongelukje met het vuurwerk (niets ergs) en sinds dan doen we dit niet meer.
we schoten een vuurpeil een beetje scheef af richting ons huis en dat van de buren, we enkele centimeters van een raam dat open stond van de buren. :p vond het wel grappig ook al hadden we veel geluk. ook hebben we eens ons gras ermee in de fik gestoken :d en bijna ons tuinhuis :d
RenéKuppens    posted on 29-12-2006 15:58
Poster: right1
ook hebben we eens ons gras ermee in de fik gestoken :d en bijna ons tuinhuis :d

wat dachten jullie we zullen de brandweer kloten tijdens O&N lekker laten komen:D of was het zo erg nog net niet
robbert    posted on 29-12-2006 16:13
Ik vind het echt zonde van het geld, je kunt er zoveel andere leuke dingen mee doen he.. Nee voor mij geen vuurwerk.

Ik ga naar This is disco een feest in Maastricht!
ciderke    posted on 29-12-2006 16:40
Ik zal wel wat knallen, ik woon in zo'n rustig landelijk dorpje, en als je daar in het midden van dat dorp begint te knallen geeft dat wel een leuk effectje .
PatrickBeuken    posted on 29-12-2006 16:51
Knalvuurwerk is retesaai. Mooi vuurwerk kost veel geld, maar dat heb ik er niet voor over.
Blast    posted on 29-12-2006 17:55
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt: Ik vind het zonde van je geld. Er zijn mensen die kopen voor over de 100 Euro aan vuurwerk. Voor dat geld koop ik liever iets anders wat ik persoonlijk leuker vind (10 goeie platen bij voorkeur), en B vuurwerk is na 1 dag op, iets anders (bijvoorbeeld platen) gaan ff wat langer mee.
En als ik vuurwerk wil zien dan ga ik wel naar de achterbuurman die altijd zijn een garage vol heeft gekocht
Wij hebben thuis ook nooit aan vuurwerk gedaan.
ceesietopc    posted on 29-12-2006 18:06
Zoals er al staat in de poll: EVEN knallen..
Ik ga er geen 100den euros aan uitgeven. Dit jaar 25 euro, en das echt de max.
dj-nick    posted on 29-12-2006 18:07
ik heb dit jaar voor 90 euro uitgegeven vind het toch altijd
wel even leuk om wat af te steken.

ceesietopc    posted on 29-12-2006 18:12
Ik zat es ff te denken: Voor de nederlanders onder ons: wie koopt er ook Belgisch Vuurwerk?

Ikzelf mag het niet, maar zou het opzich wel willen hoor. Misschien moet ik maar blij zijn dat het niet mag, ik heb al mn vingers (en een groter deel van mn geld) nog.
neutje    posted on 29-12-2006 18:16
ik vind vuurwerk wel lachen, maar heb dit jaar niet veel gekocht.
4 lawinepijlen en 1 nitraatmat. als dat afgestoken is ga ik feesten
User edit by neutje on 29-12-2006 @ 18:17:48 (38%)
dj-nick    posted on 29-12-2006 18:20
Poster: ceesietopc
Ik zat es ff te denken: Voor de nederlanders onder ons: wie koopt er ook Belgisch Vuurwerk?

Ikzelf mag het niet, maar zou het opzich wel willen hoor. Misschien moet ik maar blij zijn dat het niet mag, ik heb al mn vingers (en een groter deel van mn geld) nog.

ik heb belgisch vuurwerk maar dat het gevaarlijker is vind ik nergens op slaan,
soms vind ik het nog veiliger dan uit nederland.

en natuurlijk is het mooier en harder ( mijn mening )
Rush    posted on 29-12-2006 18:59
het is weggegooit geld....snap je 'm nee vur men gin vuurwerk ik vind het sund van het geld. ik ga gewoon lekker pilzen en lekker feesten. siervuuurwerk zoals pijlen en zo vind ik wel mooi, mar nie dak daar nou geld aan uit ga gevenWinking my eye maarja allemaal een gelukkig nieuwjaar en ben wel un bietje voorzichtig meej die klappende sigaretten in je fikkes!:D en let wel een bietje op meej uwe zatte bakkes!!Winking my eye maarja keep on klubbiing next year!
ceesietopc    posted on 29-12-2006 19:00
Poster: dj-nick

ik heb belgisch vuurwerk maar dat het gevaarlijker is vind ik nergens op slaan,
soms vind ik het nog veiliger dan uit nederland.

Hmm.. dat snap ik niet. Iedereen die cijfertjes kan lezen snapt wel dat Belgisch Vuurwerk gevaarlijker is. Kijk maar naar hoeveelheden kruit, e.d.
En je zegt: Soms is het veiliger. In welke gevallen dan?

No offence, gewoon benieuwd naar je mening.
PatrickBeuken    posted on 29-12-2006 19:08
@ Rudolph => En de volgende keer Nederlands Winking my eye :P
@ dj-nick => Belgische strijkers zonder lontje... noem je zoiets veilig? :S
User edit by PatrickBeuken on 29-12-2006 @ 19:09:19 (100%)
the-melody    posted on 29-12-2006 19:11
Ja maar dan heb je toch wel genoeg tijd om hem aan te steken en weg te lopen, zo stom zijn de fabrikanten ook weer niet denk ik.
PatrickBeuken    posted on 29-12-2006 19:16
Het gaat niet om het verstand van de fabrikanten, maar om het geluk/ongeluk dat jij hebt. Bij zulke strijkers is de kans (te) groot dat ze in je handen al ontploffen.
the-melody    posted on 29-12-2006 19:18
Op de grond leggen en aansteken, ontploffen ze niet in je handenHappy, laughing Maar het is inderdaad niet veilig, elk vuurwerk/strijker naar mijn mening. Het is ook maar net hoeveel verstand de gebruiker heeft en hoe hij ermee omgaat. Als je het aansteekt en blijft vasthouden dan ben je natuurlijk dom tov iemand die het aansteekt en direct weggooit(wat weinig van mijn vrienden doen). Ik vind er niks aan, het zegt knal en je bent 1euro kwijt...
ceesietopc    posted on 29-12-2006 19:20
Het is wel een feit dat het Belgische vuurwerk steeds veiliger wordt. De lonten in strijkers worden bijv. steeds langer. Maar het blijft gevaarlijk (en leuk)
djjw    posted on 29-12-2006 19:24
Ik heb wel wat vuurwerk, maar niet zoveel...
daar heb ik de tijd niet voor , want ook ik mag weer gaan draaien, met
Oud/nieuwjaar. dat doe ik dan toch wel ff wat liever dan alleen mn
geld op staan te stoken.
Twizz    posted on 29-12-2006 20:32
hmmmm.. vandaag gekocht, ik ga wat meer voor siervuurwerk(btw ook nog genoeg van vorig jaar liggen aan knalvuurwerkWinking my eye)
dus ff lekker geniete, met wat oliebollen natuurlijk.

441 Users online: 318 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 43.952
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.250.952