NveProNL 2008-3 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 28-12-2006 17:52
Hi Peepz,

De laatste tijd ben ik bezig geweest met de lay out voor m'n site. Er zijn een paar kleine verbeterpuntjes en het grafische ontwerp is geheel vernieuwd.

Post als je wilt je feedback, vooral gericht op de lay out. Ik realiseer me dat de site nog niet veel inhoud heeft, en de inhoud die er staat puur voor de test is.

Verder kwam ik zelf nog een paar puntjes tegen, waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

- De menu buttons. Ik wil de tekst verticaal in het midden hebben van de achtergrond plaatjes. Weet iemand hier de juiste css tag voor, zonder dat er ook een padding tussen de achtergrond plaatjes zelf komt?
- De tekst in het midden loopt rechts 'over'. Als ik in m'n css file 'padding-right: 15px;' zet gebeurt er niets. Groter dan 15px zal het ook niet zien, heb diverse waardes getest van 10 tot 100, waarin allemaal geen verandering waar te nemen was. Ook hier weer: heeft iemand de juiste (css) oplossing?

Verder is zoals je ziet de padding in de rechter kolom nog niet helemaal juist. Hier ben ik nog mee bezig!

17 mei 2008

Vandaag een nieuw ontwerp online gezet, en wat geëxperimenteerd met dingen als YOO- en Mootools. Laat weten of je nog verbeterpuntjes zien, of deel je reactie!
Mod edit by Nvie on 17-05-2008 18:46 (23%)

What do you think about NveProNL 2008-3 ??

Vote :   

Nvie    posted on 31-12-2006 10:01
Scriptje staat er ook al in! Kan alleen niet zien of het werkt, heb zelf geen IE6, zo even op een andere PC kijken.

Daarnaast zie ik nu wel dat alles in IE7 gewoon naar behoeven werkt, maar ik zal de boel volgend jaar op IE6 aan gaan passen Winking my eye
RenéKuppens    posted on 31-12-2006 12:58
Dit vind ik er een heel stuk beter uit zien dan eerst :D

dat felle groen kreeg ik het van in mijn kop:P
ccc    posted on 31-12-2006 13:08
He ik ben hier niet om je website af te kraken, hij is namelijk erg mooi, maar helaas hij doet nog steeds hetzelfde:P
Nvie    posted on 09-01-2007 15:02
De PNG's zijn inmiddels transparant, en niet meer met dat grijze lijntje. Het laden duurt de eerste keer wel even wat langer.

Mocht iemand zien wat er nog verkeerd gaat in die rechterkolom hoor ik het graag!
Nvie    posted on 04-09-2007 20:59
Nu, ik zal niet weer een heel nieuw topic openen. Heb er een nieuw design (althans, gedeeltelijk, de ronde hoeken zijn weg en paars is wat meer aanwezig) zal vast weer een hel zijn met IE6 aangezien de boel aardig wat transparante PNG's bevat die ook tekst overlappen. Verder is er wat aan de SEO gedaan en zijn de url's wat vriendelijker. Ook de grote plaatjes zijn weg, voor de mensen met een langzame verbinding. Misschien dat er in de toekomst nog een PDA/Mobiel Internet versie komt.

Contact en contactformulier moet nog iets aangepast worden zodat het in de stijl loopt met de rest van de tekst. Keep in mind dat als alle tekst er eenmaal staat het er allemaal zo uit ziet als de begin pagina/over ons.

Puntjes waar nog aan gewerkt wordt:

* Opera 1.20: header wordt nog niet goed weergegeven
* Safari: wordt goed weergegeven
* Firefox: wordt goed weergegeven
* IE7: misschien dat iemand deze even kan checken?
* IE6: zal een hel zijn, maar als iemand zo vrij wil zijn een screenie te posten...

Mooi, schiet u maar!
jannickv    posted on 04-09-2007 21:03
gelieve je post te editten in plaats van op jezelf te replien :p:p:p:p
PatrickBeuken    posted on 04-09-2007 21:16
Poster: jannickv
gelieve je post te editten in plaats van op jezelf te replien :p:p:p:p

Het zal dan ook echt opvallen als je na 9 maanden nog je post gaat wijzigen Winking my eye
jannickv    posted on 04-09-2007 21:22
Poster: PatrickBeuken

Het zal dan ook echt opvallen als je na 9 maanden nog je post gaat wijzigen Winking my eye

weet ik wel maar ik had eens zin om dat te zeggen teggen een modje :p
Nvie    posted on 04-09-2007 21:28
Aangezien kicken best wel mag na 284 dagen, en het beter is dan een nieuw topic openen (toch Jorrit? :P) zie ik de vaut niet Happy, laughing
Nvie    posted on 13-09-2007 20:52
Updateje: Gister de laatste teksten en content geupload. Misschien weet iemand nog een scriptje voor de transparacy van images die worden geladen via css bestanden? De images in m'n xhtml krijg ik namelijk wel gefixed....

Ook zou ik dat onderste 'powered by' balkje willen laten scrollen met wat meer fabrikanten in flash, misschien iemand die hier een tutje voor heeft/weet?
Xitrate    posted on 13-09-2007 20:57
Misschien vind je hier wat je zoekt.
NickName    posted on 13-09-2007 21:11
ik heb internet explorer 6 maar bij Rental heb ik dat het menu onder het plaatje staat en dit heb ik ook bij Services
dat was het
gr DJ Nick Name
edit: GEWELDIGE SITE (vergetente zeggen)Cry
User edit by NickName on 13-09-2007 @ 21:25:57 (29%)
Nvie    posted on 13-09-2007 21:21
@ Xirate, Thanks!

@ NickName: zit morgen op school, dus dan kan ik ff in IE6 kijken!
Lead    posted on 13-09-2007 23:54
Ziet er netjes uit zo Nvie, ik heb er eigenlijk niets meer over op te merken Winking my eye

Duidelijk en overzichtelijk... voor het scrollen van een logobalk zou ik een flashje maken... dat is lekker klein en kan vrijwel iedereen afspelen. Je maakt dan de hele footer van de site als flash, je hoeft je dan ook geen zorgen over transparantie te hebben...
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 14-09-2007 07:50

Cryzeer strakke site man!

www.mothermusic.nl
Nvie    posted on 14-09-2007 09:44
@ Nickname: Volgens mij is dat nu opgelost!

@ Lead: Flash is inderdaad wel het makkelijkst denk ik. Transparantie in de footer was het probleem meer, da's meer bij de achtergrond img (dat paarse strookje met schaduw aan de zijkant). Is kijken hoe ik dat op ga lossen aangezien dat plaatje wordt opgeroepen in css, en niet in de index.php.

@ Luxx: Thnx!
Nvie    posted on 17-05-2008 18:09
Vandaag een nieuw ontwerp online gezet, en wat geëxperimenteerd met dingen als YOO- en Mootools. Laat weten of je nog verbeterpuntjes zien, of deel je reactie!

Ohja, de tekst en indeling onder diensten en contact is nog niet helemaal afgerond!
Mod edit by Nvie on 17-05-2008 18:09 (47%)
JollyJunkie    posted on 17-05-2008 18:46
Al die verschuivende balkjes zien der gaaf uit man,
Die foto's daarnaast zijn ook heel leuk, ik zou alleen wat meer foto's der bij zetten,
Ik zou de links dikgedrukt doen en noiet onderstreept en misschien een andere kleur,
Verder niks op aan te merken gewoon een zeer strakke site ! :D
User edit by JollyJunkie on 17-05-2008 @ 18:47:10 (37%)
Berbo    posted on 17-05-2008 19:24

zeeer nette site! Cry
heb er maar 2 (mierenneukerige) dingen aan op te merken

1. soms schuiven die alinea's (de lange meestal) niet helemaal soepel open. ik weet niet of je hier iets aan kan doen, maar ik meld het maar even (ik werk met safari, vuurvos, en IE 7)

2. het vergrootglasje onder portifolio is niet helemaal strak afgewerkt (god wat ben ik erg :P)

voor de rest mijn complimenten!

zelfs mijn pa (als ervaren websitebouwer) vond het heel netjes gedaan! (en hij is niet snel tevreden:P)

User edit by Berbo on 17-05-2008 @ 19:25:21 (7%)
Nvie    posted on 17-05-2008 20:39
Kijk! Dat zijn leuke reacties.

@Jasper: Links ga ik nog mee aan de slag. 

@Beerbo: Problemen bij openen/closen van de accordeon kan ik helaas niets aan doen, maar ik heb er in firefox en safari zo af en toe ook last van.

Vergrootglaasje is idd nog niet je van het. Ben ook niet zo goed met  icoontjes (Flightcase en XLR plug zijn ook niet volmaakt...) Happy, laughing

Blijf maar komen met die reacties!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

225 Users online: 138 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 91.370
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.407