NveProNL 2008-3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 28-12-2006 17:52
Hi Peepz,

De laatste tijd ben ik bezig geweest met de lay out voor m'n site. Er zijn een paar kleine verbeterpuntjes en het grafische ontwerp is geheel vernieuwd.

Post als je wilt je feedback, vooral gericht op de lay out. Ik realiseer me dat de site nog niet veel inhoud heeft, en de inhoud die er staat puur voor de test is.

Verder kwam ik zelf nog een paar puntjes tegen, waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

- De menu buttons. Ik wil de tekst verticaal in het midden hebben van de achtergrond plaatjes. Weet iemand hier de juiste css tag voor, zonder dat er ook een padding tussen de achtergrond plaatjes zelf komt?
- De tekst in het midden loopt rechts 'over'. Als ik in m'n css file 'padding-right: 15px;' zet gebeurt er niets. Groter dan 15px zal het ook niet zien, heb diverse waardes getest van 10 tot 100, waarin allemaal geen verandering waar te nemen was. Ook hier weer: heeft iemand de juiste (css) oplossing?

Verder is zoals je ziet de padding in de rechter kolom nog niet helemaal juist. Hier ben ik nog mee bezig!

17 mei 2008

Vandaag een nieuw ontwerp online gezet, en wat geëxperimenteerd met dingen als YOO- en Mootools. Laat weten of je nog verbeterpuntjes zien, of deel je reactie!
Mod edit by Nvie on 17-05-2008 18:46 (23%)

What do you think about NveProNL 2008-3 ??

Vote :   

the-melody    posted on 28-12-2006 17:53
'

The site is currently offline during a server error.

We'll try to fix the problem as soon as possible. In case you want to contact us, use the following e-mail adress: info[@]nvepro[.]nl

We apologiase for the problem

'
Dat krijg ik als ik op home druk, of is dat niet de bedoeling?
User edit by the-melody on 28-12-2006 @ 17:53:31 (27%)
Nvie    posted on 28-12-2006 17:57
Klopt. De site is nog niet helemaal af, daarom staat er nog een index.html voor als placeholder. De home button van de nieuwe site is echter wel zó ingesteld dat als deze placeholder eenmaal weg is, deze naar de beginpagina linkt.
Jorrit    posted on 28-12-2006 18:13
Topic 1
Topic 2
Topic 3

Had dit niet in een van je eerste 2 topics gepast? Winking my eye

Maar je site ziet er (groen en) strak uit Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 28-12-2006 18:15 (55%)
Nvie    posted on 28-12-2006 18:59
Ik heb echt medelijden met de bomen en het gras in Mijdrecht e.o.. Volgens mij loop jij het gewoon steeds weer plat te trappen omdat het groen is

Winston    posted on 28-12-2006 23:00
De lay-out vindt ik erg goed. D.w.z. mooi en overzichtelijk. Op de puntjes na die je noemde natuurlijk en waarmee ik niet kan helpen.

Je legt zo een beetje de nadruk op het woord "road show." Misschien mag je een eigen betekenis aan geven, maar oorspronkelijk is het gewoon een engels woord voor "promotie tour". Het kan dat sommige mensen de voor jou verkeerde betekenis kiezen en dan afzien om met jou bedrijf in zee te gaan. Terwijl als je in hun taal had geadverteerd je ze wel zou krijgen.
Tic Toc
Jorrit    posted on 28-12-2006 23:46
Ik heb echt medelijden met de bomen en het gras in Mijdrecht e.o.. Volgens mij loop jij het gewoon steeds weer plat te trappen omdat het groen is

Bomen hebben we hier niet, te dicht bij de stad he... kan je je niet voorstellen daar op het platte land he Winking my eye

Nee geintje, ik vind helemaal niets mis met groen hoor, ik vind het juist wel mooi...
Reind    posted on 28-12-2006 23:55
Je main tekst moet je gewoon een margin rondom mee geven van 10 px en een overflow auto. Daarnaast moet je ook even gaan controleren met firefox want het één en ander klopt niet helemaal. Je RSS feeds staan niet netjes in de kolom en je mist wat witruimte boven en onder de buttons.

En je menu staat nu in een tabel, die hoort natuurlijk in een unordered list te staan als je het mooi wil doen (flat list als keuze nemen in Joomla bij de menu module en hem apart af stylen met behulp van CSS).

En je CSS shorthand gaan schrijven want dat kan echt de helft kleiner qua bestands grootte Winking my eye
User edit by Reind on 28-12-2006 @ 23:56:03 (4%)
Nvie    posted on 29-12-2006 09:37
Poster: Reind
Je main tekst moet je gewoon een margin rondom mee geven van 10 px en een overflow auto. Daarnaast moet je ook even gaan controleren met firefox want het één en ander klopt niet helemaal. Je RSS feeds staan niet netjes in de kolom en je mist wat witruimte boven en onder de buttons.

En je menu staat nu in een tabel, die hoort natuurlijk in een unordered list te staan als je het mooi wil doen (flat list als keuze nemen in Joomla bij de menu module en hem apart af stylen met behulp van CSS).

En je CSS shorthand gaan schrijven want dat kan echt de helft kleiner qua bestands grootte Winking my eye

Main tekst heb ik nu aangepast, zo even uploaden!

Edit: margin werkt niet, dan schuift de background mee
Mod edit by Nvie on 29-12-2006 10:22 (8%)
Nvie    posted on 29-12-2006 13:45
Wat wel werkt is de width veranderen Laughing out Loud
Issue met syndicate is ook opgelost. Staat niet helemaal in het midden, komen binnenkort clickable img's naar de portfolio fotoboeken van de verschillende afdelingen!
Twello    posted on 29-12-2006 17:46
hele professionele site alleen vind ik persoonlijk die dikgedrukte woorden na een tijdje wel heel irritant worden, maar aan de andere kant is het wel weer duidelijk!

Nvie    posted on 29-12-2006 20:59
Dik gedrukte woorden hoor ik van meer mensen dat het enigzinds irritant is. Ik zit dan ook te denken om het weg te halen. Aan de andere kant maak je zo wel de kern van het verhaal sneller duidelijk, voor de mensen die er maar 'snel' overheen lezen.

Daarnaast zal in de rechterkolom binnenkort wat kleine images komen die linken naar een drie tal fotoportfolio's, namelijk voor events/roadshows en webdesign. Ik zelf vond het een leuke en nuttige invulling van die kolom, maar wat vinden jullie als de echte eindgebruikers eigenlijk?
ceesietopc    posted on 30-12-2006 11:08
Mooie site! Ziet er strak uit!
Alleen zou ik die 2 W3 dingetjes centreren, zie er denk ik net wat strakker uit.
ccc    posted on 30-12-2006 11:19
De licht grijze lijn rechts en links naast het menu, dus naast Home, Over Ons, Nieuws en Onze Diensten vind ik totaal niet uitzien. Het is net of er een plaatje is weg gevallen. Ook zou ik het stuke je waarin de rss etc instaan iets beter afwerken. Misschien hetzelfde zoals het menu?

Ik vind het een mooie site. De banner vind ik erg mooi gemaakt.

Naar mijn mening staan die W3 dingetjes juist erg strak in de hoek rechts onder.
Ik neem aan dat je de dikgedrukte woorden weg hebt gehaald? Want ik heb er geen last van.

Misschien kun je het eens proberen om de achtergrond kleur waarin je de tekst hebt staan een andere kleur groen te geven? Ik denk zelf dat het mooier uitziet en dat je tekst dan makkelijker te lezen.

Maar goed iedereen heeft zijn eigen smaak he! :D

Nvie    posted on 30-12-2006 11:44
Dikgedrukte woorden zijn inderdaad weg. Lichtgrijze lijn waar jij het over hebt is volgens mij de schaduw (?). Omdat er geen kleurverloop mogelijk is omdat er 1 achtergrond image herhaald wordt is de schaduw dus 1 kleur verticaal.

RSS e.d. staan er maar tijdelijk, daar komt het portfolio idee van 3 posts terug. Daarnaast zal ik nog wat gaan experimenteren met de tekstkleur. Ik heb de kleuren nu letterlijk overgenomen van de gene die het grafisch ontwerp heeft gedaan.
ccc    posted on 30-12-2006 12:18
Ik heb der een screenshot van gemaakt zodat ik zeker weet dat we hetzelfde bedoelen. Ik vind het anders een rare schaduw? :P

User edit by ccc on 30-12-2006 @ 12:31:52 (2%)
Nvie    posted on 30-12-2006 12:21
Jij hebt Internet Explorer, zonder twijfel! Waarschijnlijk versie 6 of lager

IE 6 en lager (misschien ook nog andere browsers) hebben lak aan de transparacy van .PNG images, en aangezien de gehele site opgebouwd is uit PNG images geeft dat dit soort dingen...

Bij mij in FireFox ziet het er namelijk zo uit:

Mod edit by Nvie on 30-12-2006 12:23 (20%)
Jorrit    posted on 30-12-2006 12:22
En is dat niet weg te werken vanuit jou scripting, in plaats van de browser de schuld te geven?

ccc    posted on 30-12-2006 12:25
Inderdaad ik gebruik IE 6. Maar bedenk eens hoeveel mensen nog IE6 gebruiken.

Je kunt echt geen bericht op je website zetten :P, "HE download eens Firefox anders kun jij mijn site niet goed bekijken".

Probeer die 2 dingen anders JPG te maken ofzo? Ik ken alleen HTML dus meer kan ik er ook niet over zeggen.:P

EDIT: Owje man. Die screenshot ziet 10x beter uit. Een tip probeer hem ook zo te krijgen voor IE6
User edit by ccc on 30-12-2006 @ 12:26:36 (29%)
Nvie    posted on 30-12-2006 12:26
Inderdaad, geef maar een gooi op google en vind meer dan een miljoen issue's Winking my eye

JPG ondersteunt geen transparante images, PNG wel. Er is wel een scriptje voor, maar nog geen tijd voor gehad om het toe te passen.
Mod edit by Nvie on 30-12-2006 12:27 (100%)
ccc    posted on 30-12-2006 12:28
Hier heb je een screen van IE6

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je dingen transparant deed maken. Dus toen kwam ik erachter dat je dit met bijv. Photoshop kon. Daarna deed ik die altijd opslaan als jpg en werkte het nooit, waardoor ik nooit heb begrepen hoe men altijd zo mooi die websites maakt, maar je moet ze dus gewoon opslaan als png Happy, laughing
User edit by ccc on 30-12-2006 @ 12:38:18 (100%)
Reemz    posted on 30-12-2006 12:41
Vette site!

Dikke vooruitgang ten opzichte van de oude site. Deze site oogt professioneler en ook de header is zeer trendy en catchy.

Good job....
Nvie    posted on 30-12-2006 20:26
Thanx!

Om terug te komen op het PNG probleem: het is voor mij vrijwel onmogelijk om op korte termijn dit te fixen. Daarnaast is Internet Explorer 7 pas uitgekomen, waar vriendelijk op gewezen wordt op de frontpage. Met een link naar de download natuurlijk Winking my eye
Jorrit    posted on 31-12-2006 00:26
 het is voor mij vrijwel onmogelijk om op korte termijn dit te fixen. Daarnaast is Internet Explorer 7 pas uitgekomen, waar vriendelijk op gewezen wordt op de frontpage.

Klant is koning.

Ik hou mijn IE 6, ben te lui om 7 te downloaden, en boek lekker een andere drive in show Winking my eye
ccc    posted on 31-12-2006 01:34
Eigenlijk wilde ik dit ook zeggen, maar dacht laat maar.:P

Het is namelijk wel zo.
Ten eerste is IE 7  K*T!!!. Sorry die moest er ff uit. Het verandert het lettertype heel wazig en na een uur zoeken heb ik IE 7 er maar weer af gegooit en IE 6 er weer opgezet.
Ten tweede ga je niet eerst even een nieuwe browser zoeken zodat je de website goed kunt bekijken.
Reind    posted on 31-12-2006 02:26
Poster: Nvie
Thanx!

Om terug te komen op het PNG probleem: het is voor mij vrijwel onmogelijk om op korte termijn dit te fixen. Daarnaast is Internet Explorer 7 pas uitgekomen, waar vriendelijk op gewezen wordt op de frontpage. Met een link naar de download natuurlijk Winking my eye

Heel makkelijk op te lossen doormiddel van een scriptje (en zorry dat ik het zeg maar als je dingen als webdesign aan bied moet je zulke dingen op kunnen lossen... ) en is nog geen 10 minuten werk. Een paar regels in je index.php van je template en that is it.

Overigens is IE7 een stuk beter als IE6, betere CSS ondersteuning, houd zich beter aan de standaarden etc etc etc. Een goed geprogde site heeft 0,0 problemen met verschillende browsers. Voor AboutDJ (en die zit toch iets complexer in elkaar als jouw site) heb ik 1 regel CSS aan moeten passen na de komst van IE7. Gewoon met de standaarden werken en dan werkt ie overal zoals het hoort.

Overigens, als je nou netjes met floats e.d gaat werken los je het probleem in IE6 ook makkelijk op.

Pas je keywords trouwens ook even aan, zulke lappen tekst pakt google nog niet de helft van met als gevolg dat een hoop keywords gemist worden. Gebruik alleen steekwoorden en laat sowieso alle lidwoorden lekker weg in zulke teksten Winking my eye

En nog 1, resize je foto's eens. Ik zit hier met een 20Mbit verbinding en deze foto vertraagd deze pagina enorm. Als je een klein plaatje wil hebben gewoon resizen en desnoods een vergroting laten openen in een popup.

En natuurlijk je menu in een flat list gaan zetten Winking my eye

Zo volgens mij heb ik alle puntjes wel gehad, hopelijk heb je er wat aan Winking my eye
User edit by Reind on 31-12-2006 @ 02:36:38 (74%)

225 Users online: 138 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 91.373
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.410