[M]Basrose Demo mix [hardstyle] (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Basrose    posted on 28-12-2006 15:38
Hallo mensen heb even een demo opgenomen van 30 minuten.
Het is hardstyle setje met de volgende nrs:

Headhunterz vs. Abject - End Of My Existence
D-Block & S-te-Fan ft. Mc Villain - Keep It Coming
Jones & B-Front - Lunatic
Headhunterz vs. Abject - Scantraxx Rootz
Dutch Masters - Get Up
Brennan Heart - Evolution Of Style
sample used from Pavo & Zany - Orgasmo

Graag Kritiek.

Reply = download.

Greetz

Basrose

What do you think about [M]Basrose Demo mix [hardstyle] ??

Vote :   

Engage    posted on 02-01-2007 16:43
dat zeg ik.

User edit by Engage on 07-01-2007 @ 03:13:23 (100%)
Basrose    posted on 05-01-2007 20:01
gamma

User edit by Basrose on 05-01-2007 @ 20:01:28 (100%)
Zuur    posted on 05-01-2007 20:48
ben wel eve benieuwd.

edit:
Heb de mix geluisterd. Vond het een goed gemixte set.

Ben het wel grotendeels met Jorrit eens, ietsje meer nummers mag wel. Dan loopt alles net even wat sneller door.
En er mogen ook best wat onbekendere nummers tussen.

Verder hoef je er niet veel aan te doen, vond alleen de flanger er tussendoor niet zo mooi. Als ik het goed hoorde zat die er bij het laatste nummer tussen.

Weet het niet zeker, maar het bij Lunatic klonk het een heel klein beetje overstuurd. Kan dat kloppen?
User edit by Zuur on 06-01-2007 @ 02:41:11 (100%)
Leoo    posted on 06-01-2007 19:14
downt um
Engage    posted on 07-01-2007 03:13

Je moet natuurlijk eerlijk wezen wanneer je iemands mix beoordeel, en dat ben ik ook wanneer ik zeg dat ik het niet zo'een goede mix vind!

Er is eerder gezegd dat er meer nummers in mogen, dit vind ik dan weer niet! ik bedoel, als je tb wel eens zie met 11 nummers in een uur... nouja...  ik vind dat je dat wel goed hebt gedaan, je mag ze wel eerder inmixen!

Dat vind ik nu zo belangrijk, je moet Q en PF duidelijk maken dat je zelfverzekerd ben. En dat doe je eigenlijk niet met deze mix.

Ik bedoel kerel, ik heb jouw horen scratchen en mixen in de puma ( elmore music ) en dat was zo gruwelijk, Laat ze dat horen man!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
groeten!
User edit by Engage on 07-01-2007 @ 03:13:47 (1%)
Basrose    posted on 07-01-2007 12:43
dat vat ik maar op als een compliment :D

Ik ben blij dat ik weet hoe de meeste mensen er tegenaan kijken!
Antoine88    posted on 07-01-2007 12:44
bla bla
DJMixing    posted on 07-01-2007 20:58
Hey Basrose, ik heb al eens me mening gegeven (scroll maar even naarboven) maar ik moet zeggen dat hij errrrug lekker is!

Ik blijf het maar luisteren, misschien dat het de tracks zijn, maar die hele mix zit gewoon lekker in elkaar man. Topwerk!
Leon    posted on 07-01-2007 21:55
Ik heb 'm nog niet geluisterd maar zal ik binnenkort even doen.

Zelf hoor ik ook vaker van mensen dat ik platen eerder moet inmixen, maar toch is dit af en toe een apart verhaal bij hardstyle hoor. Niet alle intro's zijn altijd even perfect met de "melodie-lijn" van de vorige plaat. Je moet net de juiste combinatie weten van dit soort platen, en in dit soort demo's achter elkaar gooien.

Jump, hardcore etc. is dit allemaal makkelijk te doen aangezien dat meestal een wat meer eentonige lijn heeft in een plaat (mits je melodieuze hardcore ofzo hebt).

De echte top-dj's van dit moment hoor ik vaker niks anders doen. Zoals genoemd een Technoboy... Die gast hoor ik zelden een plaat vroeg inmixen hoor.
Sommige platen lenen zich er ook niet voor: Ik weet als geen ander hoe lastig het is om Scantraxx Rootz (en nog wel meer van Headhunterz) uit te mixen. Je denkt dat ie goed loopt, en opeens komt er in de outro zo'n kleine break dat ie er weer helemaal naast loopt. Dan moet je gewoon wel wachten tot na dat moment.

Helemaal off-topic natuurlijk maar ik moest het toch even kwijt.

Edit:
Let op bij de intro en outro dat je niet 2 stemmen door elkaar hebt lopen. Zoals bij de 1e en 2e
Ik hoor dat het bij scantraxx rootz bij jou ook niet helemaal loopt zoals het moet, het is een heerlijke plaat maar niet al te makkelijk om te mixen, verder vind ik Get up of Evolutions of style meer een openingsplaat en juist End of my existence een eindplaat.

Verder is het gewoon prima gemixt, en lekker scratchwerk net voor Lunatick!
User edit by Leon on 07-01-2007 @ 22:40:29 (41%)
ScottB    posted on 08-01-2007 16:12
Die hardstyle nummers draai ik zelf ook graag Happy, laughing Eens kijken hoe jij ze mixt, ben benieuwd ...

Edit: Ik vind dat je alle platen mooi en netjes hebt ingemixd. Ook de platenkeuze vind ik goed. Alleen vind ik de mix een beetje saai. Je heb bijna alleen bekende en Let-me-see-those-hands-in-the-air-platen(als je snapt wat ik bedoel) gebruikt. Je laat als het ware de platen het werk doen in de mix. Terwijl ik vind dat je als Dj juist moet proberen om te verrassen(door bijvoorbeeld "onbekende" platen te gebruiken) en je tricks en moves laten horen(scratch, loops en effeten, hoewel je die laatste twee niet echt bij HS gebruikt). Zo kun je je beter onderscheiden. Maar toch vind ik het een relaxte luistermix maar in een club of discotheek zou ik toch wat anders willen horen Happy, laughing
User edit by ScottB on 08-01-2007 @ 16:52:43 (100%)
Jorrit    posted on 08-01-2007 16:20
De echte top-dj's van dit moment hoor ik vaker niks anders doen. Zoals genoemd een Technoboy... Die gast hoor ik zelden een plaat vroeg inmixen hoor.

Over top-dj's in de hardhouse/stijl/jumpstijl scene gesproken, als je 12 platen in een uur mixt moet je je echt schamen! (Ruthless oa.)
ScottB    posted on 08-01-2007 16:44
Poster: Jorrit

Over top-dj's in de hardhouse/stijl/jumpstijl scene gesproken, als je 12 platen in een uur mixt moet je je echt schamen! (Ruthless oa.)

Hij heet niet voor niets Ruthless he Winking my eye
Yorick    posted on 08-01-2007 16:58
Poster: Jorrit

Tja veel platen in wijnig tijd doet me snel aan een dronke darkraver denken............
Jorrit    posted on 08-01-2007 17:01
Té veel misschien, maar 12 minuten in een uur.... dan ben je ook alleen maar 'top-dj' omdat je leuk kan producen. Iedereen kan een overgang maken na 4 minuten (en z'n overgangen zijn niet eens boeiend ofzo), en om z'n platenkeus nou spectaculair te noemen... beetje zuur dat zoiets gewoon maar op Qlimax staat.
Basrose    posted on 08-01-2007 17:38
ja ik sta ook veel liever op climax :P
djwillem    posted on 13-10-2008 22:26
reply
tairip    posted on 13-10-2008 22:38
Link is dood? Slotje?
Basrose    posted on 13-10-2008 22:55
ja prima is post van 2006 gooi maar dicht
Jorrit    posted on 13-10-2008 23:07
Op verzoek gesloten

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

284 Users online: 86 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 43.882
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.517.655