www.placefordjs.be (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

inbloom    posted on 26-12-2006 21:00
nieuwe site www.placefordjs.be  
deze site uiteindelijk beschikken over reviews  en postvak waar je eigenopgenome setjes zal kunnen steken en late luisteren aan de www
nieuws over vanalles en nogwat...

hopelijk kunne de belgische dj's hier ook terrecht

grtz
User edit by inbloom on 26-12-2006 @ 21:03:10 (100%)

What do you think about www.placefordjs.be ??

Vote :   

DJ_Sintec    posted on 28-12-2006 14:21
kei goed, ik wordt er zeker lid van (hopelijk wordt het de belgische tegenhanger van djresource.)
ceesietopc    posted on 28-12-2006 19:56
Mooie site!  (wel beetje donker, maarja)
FF een vraagje: waar gaan jullie je nieuws vandaan halen? en je reviews etc.?
inbloom    posted on 03-01-2007 20:31
nieuws zal waarschijnlijk zoals de meeste zoeken zijn in blaadjes internet en contacten die we hebben met winkels en sponsors.. reviews zijn we volop mee bezig.. hoogst waarschijnlijk gaan we al zeker rodec's mogen reviewen..  en andere winkels die wel eventueel materiaal zouden willen lenen..
de site zit nu in een bèta fase..  dus dit is zeker niet de blijvende.. het is maar een phpnuke ineengestoke site..
we zijn volop bezig met de nieuwe layout etc... T-shirten zijn ookal in ontwerp.

maar zoals vele zouden denken dat we sites zoals djresource na-apen maar ons gedacht was er, wezijn beginne bouwen en toen ook naar andere site's gaan zoeken, maat toen stond onze beta al online :p

maar het doel is hetzelfde.. een plaatske voor dj's en mense die bezig zijn met muziek...

grtz

User edit by inbloom on 03-01-2007 @ 20:33:25 (3%)
Reind    posted on 03-01-2007 22:36
Poster: inbloom
maar zoals vele zouden denken dat we sites zoals djresource na-apen maar ons gedacht was er, wezijn beginne bouwen en toen ook naar andere site's gaan zoeken, maat toen stond onze beta al online :p

Yeah right...... vandaar dat ik vorige week naar Belgie aan het bellen kon om alle aboutdj content te laten verwijderen.

Je verhaal rammelt een beetje, je zegt pas na het opzetten te hebben gekeken naar andere sites maar je hebt wel overal content weg lopen halen die notabene auteurs rechtelijk beschermd is om daar vervolgens een paar kleine aanpassingkjes in te maken en je eigen naam er onder te zetten.....
User edit by Reind on 03-01-2007 @ 22:37:11 (18%)
ciderke    posted on 03-01-2007 22:43
Poster: Reind

Yeah right...... vandaar dat ik vorige week naar Belgie aan het bellen kon om alle aboutdj content te laten verwijderen.

Naar België? Bedoel je naar de mensen van  "place for dj's"? België is wat vaag hé
Reind    posted on 03-01-2007 22:56
Inderdaad naar de mensen van Placefordjs.be. Lijkt me overigens vrij duidelijk om wie het gaat gezien het feit dat het topic maar over 1 site gaat Winking my eye

Overigens snap ik niet zo goed waarom men een belgische tegenhanger van djresource zou willen hebben of waarom men roept dat het een belgische tegenhanger zou moeten woren? Voelen de Belgen zich hier dan niet thuis o.i.d?

Lijkt mij vrij stug want djresource is toch wel een beetje het forum waar belgie en nl zonder problemen samen komen (en daarmee doel ik op het soms voor ons nederlanders vreemd over komende taalgebruik van de belgen.... dat kom ik hier vrijwel niet tegen terwijl het hier toch barst van de zuiderburen).

Mag men overigens nog wel flink aan de bak om een tegenhanger te worden maar das een ander verhaal Winking my eye
User edit by Reind on 03-01-2007 @ 23:02:51 (100%)
DJ_IVI-R    posted on 04-01-2007 11:44
zal ik wel gewoon bij djr blijven :p heb het niet zo voor sites die alles van hardwerkende andere sites kaalplukken en lichtjes editten
www.nikan.be
ceesietopc    posted on 04-01-2007 11:57
Tsja..vandaar mijn vraag... het is natuurlijk erg moeilijk om zelf voor je content te zorgen, zeker als er al tegenhangers bestaan als DJR en aboutdj...
Maar je krijgt gelijk een slechte naam onder de leden hier als je gaat kopieeren en/of aanpassen. Ik snap het nut er ook niet echt van, DJR en aboutdj zijn toch genoeg?
ciderke    posted on 04-01-2007 12:03
@Reind; Ik dacht dat je meerdere Belgische sites bedoelde ofzo, nu is het duidelijk  .

Ik voel me hier ook perfect thuis tussen de Hollanders hoor .
Maar een nieuwe site is altijd goed, hoe meer bronnen hoe beter. Op voorwaarde natuurlijk dat ze niets overnemen van andere websites. Dat is ten eerste plagiaat en ten tweede heb je dan de illusie dat 'iets' (bepaalde info) van meerdere bronnen komt, terwijl het eigenlijk telkens van dezelfde bron komt...
Reind    posted on 04-01-2007 12:32
Poster: ceesietopc
Tsja..vandaar mijn vraag... het is natuurlijk erg moeilijk om zelf voor je content te zorgen, zeker als er al tegenhangers bestaan als DJR en aboutdj...

Content is er wel, je moet het alleen ook willen vinden. Ik ben per dag minimaal een half uur tot een uur bezig met het zoeken naar nieuws, heb ik het nog niet eens over het plaatsen van het nieuws en behalve dat ik zelf heel aktief zoek krijg ik natuurlijk ook heeeeeeel veel aangeleverd. Ik krijg het als "grote" site tegenwoordig zelfs een dag eerder dan de rest en kan de berichten al in de cue zetten voor het publiceren.  Op dat moment fungeer ik als nieuws site voor andere dj sites lijkt het wel alleen vergeet men daar zelf een fatsoenlijke tekst te typen en halen ze mijn tekst weg.... wat houd je dan over? Niks!

Zo kun je de sites die kopieeren heel snel er tussen uit pikken, ze hebben bijna niets te melden en als ze wat melden heb je het idee het ergens anders al gelezen te hebben.

Overigens ben ik er wel voor dat meer mensen het proberen hoor, ik moet alleen nog zien of het ze lukt ooit zo groot te worden als de grote jongens of dat het na een jaartje allemaal weer opgedoekt word.
ceesietopc    posted on 04-01-2007 12:37
Ik zie liever 1 á 2  sites met al het nieuws. Die zullen dan ook echt al het nieuws hebben, want de fabrikanten en importeurs weten dan ook waar ze moeten zijn.  Klinkt een beetje bot tegen beginners, maar je kan het nooit gelijk tegen de grote jongens opnemen..
ccc    posted on 04-01-2007 13:42
Daar heb je gelijk in.
Ik vind anders de placefordj's website best fraai uitzien.
Als ze zorgen dat ze ook als een van de eerste het nieuws van fabrikanten en importeurs of ander interessant nieuws kunnen verkrijgen, zou het best een goede site kunnen worden denk ik zelf.
toon007    posted on 04-01-2007 21:10
oke dan reind voor de 5 de keer .
wij hebben ons toen ge excuseerd en u
aanvaard onze excuses nog niet .
hoeveel keer moet ik het nog zeggen u blijft onze site zwart maken
wij hebben onze excuses aangeboden aan aboutdj en zijn zelf onze contackten gaan leggen met verschillende grote inporteurs van belgië stop aub hier over
wij zoeken ons nieuws nu zelf en ik zal er voor zorgen dat dit niet meer gebeurd
en oke we hebben ons mispakt aan de copyright en u blijft er bij da dit niet kan gebeuren vala het is nu zo u site zal ook nietmeer bezocht worden door onze medewerkers maw laat het nu eindelijk rusten .

mvg Toon Gielen
inbloom    posted on 04-01-2007 23:15
ik wil hier nog aan toevoegen..
als starting site hadden wij iets nodig om mee te beginnen..  en nogis alles wat er instond was nie krakjoren hetzelfde.. zelfs spelfouten waren verbeterd!!! ookal mocht het niet. het enige wat wij wouden was dat de site in zn beta fase een beetje opgevult was.

ik vind dagij er een bike over gaat voor mensen die dezelfde intresse hebben als u
en die ook dit soort dinge willen doen voor mensen uit belgië, maar die wel een begin moeten hebben!!!
uiteindelijk als wij opweg zijn, wat goed lukt zal alles vanzelf gaan...
dus stopt gewoon me (nog mooi gezegt) zeveren en zwartmaken. als ge uw eige bedrijgd voelt moogt ge da ook gewoon zegge.

en nog maar eens.. het idee was er al voor ik het bestaan van djresource en aboutdj kende...

nog maar eens onze site is beginnende...
dj's waren bij mijn wete mensen met respect voor beginners... omdat ze vroeger zelf ook zo waren...(op muziek gebied) waarom dan geen respect voor the www page?

en zoals sommige zulle denke respect moet ge verdienen, geeft dan ook een kans en breeket nie af.

volgende maand zal beta vervange worden door de official site.
meer heb ik niet meer aan toe tevoegen.

Reind    posted on 04-01-2007 23:51
Poster: toon007
oke dan reind voor de 5 de keer .
wij hebben ons toen ge excuseerd en u
aanvaard onze excuses nog niet .
hoeveel keer moet ik het nog zeggen u blijft onze site zwart maken
wij hebben onze excuses aangeboden aan aboutdj en zijn zelf onze contackten gaan leggen met verschillende grote inporteurs van belgië stop aub hier over
wij zoeken ons nieuws nu zelf en ik zal er voor zorgen dat dit niet meer gebeurd
en oke we hebben ons mispakt aan de copyright en u blijft er bij da dit niet kan gebeuren vala het is nu zo u site zal ook nietmeer bezocht worden door onze medewerkers maw laat het nu eindelijk rusten .

mvg Toon Gielen

Excuses van mensen die beweren het niet geweten te hebben neem ik inderdaad niet aan, zolang het hoog en laag ontkend word dat men niets wist van copyrights e.d valt dat in mijn ogen gewoon onder een kul verhaal en niets meer dan dat.

Een begin maak je zelf en je gaat niet een kopie van gebruiken, als ik niet getipt was over jullie site door een collega/concurrent had het er nu waarschijnlijk nog gestaan. Je hebt gelijk dat je respect moet verdienen, maar dat doe je op een andere manier dan kopietjes draaien. Winking my eye

En bedreigd? Met de afspraken die ik met alle fabrikanten heb gemaakt (althans met velen) hoef ik me niet heel erg druk te maken om mijn hachje zolang het niveau maar op peil blijft Winking my eye
inbloom    posted on 05-01-2007 01:45
ze blij da nie heel de site gekopieert is...  en kopietjes draaien deden we in begin omdat er toch iets opde site moest staan...om alles te testen en of hij goed zou draaien, kzeg nogmaris tis een betafase.. wij zijn ook bezig met contacten waaronder rodec+ nog paar andere zoals sabam die ook wel iets zien zitten in een medewerking.
dus de site komt zeker op zen pote.

ik vraag mij af hoe uwe site inbegin er uit zag.. er zal ook niet altijd volges het boektje gewerkt zijn... er zulle ook dinge geweest zijn die je in begin niet wist...

nu, we zijn ingeschreven bij zowat alle bedrijven en softwareprogramma's die ik ken... dus moest er eens hetzelfde opstaan kwa nieuws ofwat dan ook, het komt niet van aboutdj of eender welke andere site.

Reind    posted on 05-01-2007 02:56
Poster: inbloom
ik vraag mij af hoe uwe site inbegin er uit zag.. er zal ook niet altijd volges het boektje gewerkt zijn... er zulle ook dinge geweest zijn die je in begin niet wist...

Toch is er wel altijd volgens het boekje gewerkt, dat verwijt zal mij zo 1-2-3 niet gemaakt kunnen worden voor zover ik me kan herinderen. Mocht ik dingen van een ander gebruiken dan gaat dat in overeenstemming + bronvermelding waar nodig.

Conculega's kun je maar beter "te vriend" houden want vroeg of laat heb je ze vanzelf een keer nodig.

Dingen die ik niet weet vraag ik of ik houd er mijn mond maar gewoon over dicht, wat je niet gezegt hebt kan je ook moeilijk verweten worden bedenk ik me altijd maar.

Ik gun iedereen zijn website en of dat nu een concurrent word of niet zal mij een rotzorg zijn (dat word het pas als je 30.000 unieke bezoekers per maand gaat trekken en AboutDJ niets meer trekt aan bezoekers want dan doe ik iets verkeerd) maar van een ander zijn werk om wat voor reden dan ook (als opvulling vind ik een verdomd slechte reden want dan had je niet specifiek de hard lopende reviews gekopieerd) hoor je af te blijven.

En blij dat de hele site niet gekopieerd is? Als dat het geval was geweest had ik niet eens zelf gebeld maar had er een aangetekende brief op je deurmat gelegen met als aanhef geachte mijnheer. Ik hoef dus nergens blij om te zijn wat dat betreft, in tegenstelling.... ik word iedere keer weer pisnijdig als ik zie dat mensen zichzelf graag moeite besparen door het werk van een ander maar gewoon te gebruiken zonder toestemming.
User edit by Reind on 05-01-2007 @ 02:57:03 (1%)
rebounce    posted on 05-01-2007 08:21
groot gelijk reind, kopieren van andere sites zonder bronvermelding doe je inderdaad niet. En een nog bijkomende site qua nieuws? aboutdj heeft ongeveer alles wat je kan vinden en qua forum zit er in djr een goede en duidelijke structuur.

maar toch succes met placefordj's
ceesietopc    posted on 05-01-2007 10:08
Ff over die review van de stanton:
Ik vind het een beetje nutteloos om m te vergelijken met een pioneer CDJ1000.. Die is 2,5 keer zo duur! vergelijk m met een andere speler, die in hetzelfde segment zit, zoals de Numark Axis 9, Pioneer CDJ100, denon DN-S1000.

Gewoon een kleine hint.

En om toch nog even terug te komen op het copyright gedoe:
Leer hier van.. het is echt een kutgevoel voor de schrijver om jou stukje, waar je tijd in hebt gestoken, te zien op een andere site. Ook al is het aangepast, is de site in betafase, dat boeit die schrijver niet echt: Het is gekopieerd.
Als jullie een grotere site worden, zullen jullie dit zelf ook wel een keer meemaken, en dan snap je wat ik bedoel.

edit:
En nu was ik toch helemaal vergeten om jullie, ondanks mijn commentaar, succes te wensen Hierbij dus :P
User edit by ceesietopc on 05-01-2007 @ 10:09:26 (16%)
DJ_Sintec    posted on 05-01-2007 12:11
wat ik bedoel met een tegenhanger was gewoon dat daar een plaats was waar de belgische platenwinkels/gearwinkels/uitleendiensten/merken/... de overhand hebben want voor zover ik op djr zie, zie ik vooral winkels uit nederland en hier wordt niet over rodec gepraat maar over datec (bijvoorbeeld)
verbeter mij als ik fout ben.

lrfist    posted on 05-01-2007 12:36
ik vind dat je gelijk hebt sintec Happy, laughing
ik zit hier graag op DJR, maar idd er is ook behoefte aan een degelijke belgisch dj-forum. er zijn er wel enkele, maar die vind ik bijlange niet zo informatief of gezellig als DJR! daarom zit ik het overgrote deel van mijn tijd nog altijd hier.

Ik zou het leuk vinden als er een "tegenhanger" komt, voor bijvoorbeeld doorverkopen van twedehandse gear in belgië, meer info over winkels in belgië, shows van members in belgië (ik zou de DJR's wel eens graag bezig zien, maar ik ga daarvoor niet tot in nederland komen...), meer info over dj-contests en dergelijke in belgië... enzovoorts enzovoorts... daarom vind ik die site wel leuk Happy, laughing als hij al datgene bevat wat ik zou willen Winking my eye

en dat copyright incident... excuses zijn aangeboden, de copyrighted tekst is eraf. misschien kunnen we met beide kanten terug door 1 deur... en misschien kunnen jullie zelfs samenwerken :P
Reind    posted on 05-01-2007 12:49
Poster: lrfist
en misschien kunnen jullie zelfs samenwerken :P

Dat houd men waarschijnlijk niet lang uit, ik ben een slecht iemand om mee samen te werken namelijk Winking my eye (koppig, eigenwijs, veeleisend en de lat altijd hoger leggend dan iemand aan kan... er zijn maar weinig mensen die daar tegen kunnen en degene die er tegen kunnen zijn vaak net zulke grote eikels als dat ik kan zijn Winking my eye ).

Nee de enige manier om mij betrokken te krijgen bij een andere site is hem aan mij te koop aan bieden Winking my eye
lrfist    posted on 05-01-2007 13:07
Reind, je moet je grenzen verleggen hé :P
DJ_Sintec    posted on 05-01-2007 16:43
ik zit hier graag op DJR, maar idd er is ook behoefte aan een degelijke belgisch dj-forum. er zijn er wel enkele, maar die vind ik bijlange niet zo informatief of gezellig als DJR! daarom zit ik het overgrote deel van mijn tijd nog altijd hier.

Ik zou het leuk vinden als er een "tegenhanger" komt, voor bijvoorbeeld doorverkopen van twedehandse gear in belgië, meer info over winkels in belgië, shows van members in belgië (ik zou de DJR's wel eens graag bezig zien, maar ik ga daarvoor niet tot in nederland komen...), meer info over dj-contests en dergelijke in belgië... enzovoorts enzovoorts... daarom vind ik die site wel leuk Happy, laughing als hij al datgene bevat wat ik zou willen Winking my eye

je slaat de nagel op de kop: ik had het niet beter kunnen zeggen Happy, laughing
the-melody    posted on 05-01-2007 16:49

en dat copyright incident... excuses zijn aangeboden, de copyrighted tekst is eraf. misschien kunnen we met beide kanten terug door 1 deur... en misschien kunnen jullie zelfs samenwerken :P
 dj2dj....?
User edit by the-melody on 05-01-2007 @ 16:50:02 (1%)

57 Users online: 5 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 1.056
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.555.308