De keuze is hier wel tussen een Crown xls, of een qrest rmx. ofwel een versterker van +/- 450 of een versterker van +/- 700 ps.
de qrest is kwalitatief zeker beter dan de Crown,. Een groot voordeel is o.a dat de Crest veel beter met impendantie onvriendelijke speakers overweg kan,. Zo is die in staat om tot op 2 ohm te presteren,. en kan hij ook in 4 ohm op de brigde.
De jrx 125 is een 4ohm speaker,. Je crown xls D geeft op 4 ohm 2* 600 watt. en de crest geeft je op 4 ohm 1* 1400 watt. ( ik snap alleen niet hoe jij aan 2* crest rmx 1450 voor 800 euro zou komen, maar dat even terzijde)
Ik vind even afgaande op de prijzen die redelijk normaal zijn voor een crest rmx,. namelijk 700 euro de versterkers die je achter deze box wilt hangen iets Te goed,. 1400 euro totaal aan versterkers,. tegenover 900 euro voor de boxen.
Heb je al eens gekeken naar de American v 4000 gekeken?
Output Power: 1400W RMS per channel @ 2 ohms, 1 kHz 1% THD; 1010W RMS per channel @ 4 ohms, 1 kHz 1% THD; 600W RMS per channel @ 8 ohms, 1 kHz 1% THD (Bridged Mode, mono); 2500W RMS per channel @ 4 ohms, 1 kHz 1% THD; 1650W RMS per channel @ 8 ohms, 1 kHz 1% THD
kost je 800 euro, en scheeld je dus een hoop geld t.o.v die crest.
Ook snap ik niet , als je dan toch met een sub - top combi wilt werken dat je voor deze box kiest,. Na een beetje afstellen met je crossover heeft die onderste 15" woofer van de jrx 125 al bijna niets meer te doen,.
Edit @ denisv
Laten we het op een kerst kater houden