hoe setjes opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kristofpeeters    posted on 26-12-2006 12:15
hoe nemen jullie je setjes op op pc?welk programme gebruik je hiervoor??
alle tips zijn welkom!

Kristof

What do you think about hoe setjes opnemen ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 26-12-2006 12:16
Hoi Kristof.... hier zijn al een heel veel topics over. Probeer de search button even links in het menu.
Hier kan denk ik slotje op!
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 26-12-2006 12:19
Hier staat een handige handleidingWinking my eye
kristofpeeters    posted on 26-12-2006 12:25
thnx effe checke
lrfist    posted on 26-12-2006 12:46
So when a sound level increases with 3dB the loudness will be doubled !

LEAAAAAAAAAAAAAAD, het is : So if a sound :P
Soit, het is zeer proffi uitleg zoals altijd hé (had m zelf nog niet gelezen...shame on me)
locoboy    posted on 08-01-2007 21:43

hallo even een vraagje.ik wil ook mn setjes opnemen en branden op cd.
kan ik dan een cd recorder op mn mixer aansluiten moet ik dan verder nog iets
doen?of is dat genoeg?

dan kan ik het later in mn pc doen en er een muziekbestand van maken?

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden

Steev    posted on 08-01-2007 21:50
Poster: locoboy

hallo even een vraagje.ik wil ook mn setjes opnemen en branden op cd.
kan ik dan een cd recorder op mn mixer aansluiten moet ik dan verder nog iets
doen?of is dat genoeg?

dan kan ik het later in mn pc doen en er een muziekbestand van maken?

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden

Het ligt er aan, heeft je mixer een record output of niet?

Dit zijn 2 mogelijkheden:

Mixer (Record out) -> CD Recorder (In)
Mixer (Master out) -> Versterker (In) ;en dan; Versterker (out) -> CD Recorder (In)

Het pijltje is een tulp kabeltje (rood/wit kabeltje)

Als je op deze manier je cd recorder hebt aangesloten, en hij geeft weer dat hij geluid ontvangt, kan je dit opnemen. Wanneer het dan muziek heeft gebrand, finaliseren, en kan je het nummer op de computer met windows media speler, eraf rippen.

Dit is even globaal en kort, als je het niet snapt, horen we het wel Happy, laughing
User edit by Steev on 08-01-2007 @ 21:51:49 (4%)
locoboy    posted on 08-01-2007 23:35

ja dat heeft mn mixer..dus dan moet het volgens jou geen probleem
zijn,ik had vandaag wat winkels gebelt voor zo n cd recorder ze zeiden
dat ze niet meer werden gemaakt of schaars zijn dus dan word ff marktplaatse
denk ik

maar dan weet ik waar ik aan toe ben super bedankt!
Lead    posted on 08-01-2007 23:45
Ik zou het direct in je PC opnemen. Dan kun je er daarna mee doen wat je wilt. Een CD in 1 keer opnemen lukt lang niet altijd. Met een audio bewerk programma kun je vaak heel makkelijk op je PC dingen nabewerken (bijv. je levels).

Let the BASS be louder
thomaz    posted on 09-01-2007 16:33
ja zou ik ook doen, ik sluit mijn mixer aan op de computer en neem het op met audacity
sjefkuh    posted on 09-01-2007 17:16
hier staat ook nog een makkelijke review in het nederlands:P
locoboy    posted on 09-01-2007 19:40
oke bedankt dan moet ik mijn booth ff naast me pc gaan bouwen haha thanks
sjefkuh    posted on 09-01-2007 19:58
of je pc ff naar je booth verslepen:D
User edit by sjefkuh on 09-01-2007 @ 19:58:19 (8%)
diggersfan    posted on 09-01-2007 20:00
Zo'n cd-recorder is zo uit de tijd. Veels te duur en bovendien is statische media is een stuk safer.
Check this out:
http://www.ikey-audio.com/
Kosten 179 euro.

Erg makkelijk als je pc niet in de buurt staat van je dj-gear, of als je een keer je set wil opnemen als je ergens draait. Opslaan in wav of mp3 kan al op een USB-stick, kost geen drol meer. En als je toevallig al een Ipod hebt, kun je die gebruiken als opslag-medium.
Daarna kun je nog altijd je opname bewerken op de PC, maar persoonlijk vind ik dat NOT done!

locoboy    posted on 09-01-2007 23:49

ik heb nu audacity gedownload.dan heb ik dus alleen nog dat kabeltje nodig van mn mixer naar me pc.ik weet nog niet precies hoe ik met het programma moet werken.niet moeilijk toch?die ikey is idd handig als je on the road bent,maar het is echt alleen voor thuis nu om mn mixdemo te maken.bedankt voor alle info

thomaz    posted on 10-01-2007 16:40
helemaal niet moeilijk
robbert    posted on 10-01-2007 17:41
Poster: diggersfan
Zo'n cd-recorder is zo uit de tijd. Veels te duur en bovendien is statische media is een stuk safer.

Te duur? Ik heb een paar maanden terug via marktplaats een cd-recorder gekocht voor 30 euro, werkt perfect. Dus te duur? dacht het nie..

En daarnaast een cd-recorder uit de tijd? Dan mag jij me vertellen met welk medium de meeste dj's draaien op dit forum..
locoboy    posted on 10-01-2007 20:15

oke thanx men als ik het niet snap hoor je het wel weer
djpeckman    posted on 10-01-2007 20:23
Magix studio de luxe 2006 is niet al te duur en is leuke software om mee tewerken en zeker om je set mee optenemen.

Gebruik zelf sonar 6 producer edition maar ben er nog niet echt uit hoe alles werkt.

User edit by djpeckman on 10-01-2007 @ 20:25:07 (5%)
Lead    posted on 10-01-2007 22:00
Ik neem zelf op met de software die bij mijn geluidskaart zit. Zorg ervoor dat je altijd opneemt in WAV formaat. Dit is niet gecomprimeerd en dus een veel betere kwaliteit dan MP3.

Levels nooit in het rood.

Na het opnemen kun je met ieder audio bewerk programma het nivo Normalizen. Doe dit maximaal op -0.100dB.
Let the BASS be louder
diggersfan    posted on 10-01-2007 23:29
Nooit normalizen. Het haalt de hele dynamiek weg uit je set. Met dynamiek bedoel ik het verschil tussen hard en zacht. Sommige stukken uit een plaat zijn nu eenmaal zacht bedoeld. Door het het te normalizen, breng je alles op een bepaald nivo.

Poster: robbert
Te duur? Ik heb een paar maanden terug via marktplaats een cd-recorder gekocht voor 30 euro, werkt perfect. Dus te duur? dacht het nie..

En daarnaast een cd-recorder uit de tijd? Dan mag jij me vertellen met welk medium de meeste dj's draaien op dit forum..

Het gaat hier niet om waar dj's mee draaien. Het gaat om op wat voor medium opgenomen kan worden. Bovendien zijn audio-cdr nog eens een stuk duurder dan data-cdr's. Het feit dat jij een 2dehandsje koopt voor 30 euro, zegt genoeg. Genoeg goedkopere alternatieven.
PatrickBeuken    posted on 10-01-2007 23:37
Poster: diggersfan
Nooit normalizen. Het haalt de hele dynamiek weg uit je set. Met dynamiek bedoel ik het verschil tussen hard en zacht. Sommige stukken uit een plaat zijn nu eenmaal zacht bedoeld. Door het het te normalizen, breng je alles op een bepaald nivo.

Door te normalizen geef je een grens (0 db) aan voor het maximum volume. De verhouding tussen zachte en harde stukken blijft gelijk, volgens mij.
User edit by PatrickBeuken on 10-01-2007 @ 23:40:45 (6%)
Lead    posted on 10-01-2007 23:43
Inderdaad.

Als je Normalized zoekt het programma de hoogste piek en de audio en versterkt deze naar de gewenste waarde. Dit kan zowel positief als negatief (verzwakken). De verhouding tussen de harde en zachte stukken (dynamiek) blijft behouden.

Dit is anders als je compressie gebruikt. Maar dat doe je alleen als je er mee kunt omgaan Winking my eye
Let the BASS be louder
locoboy    posted on 11-01-2007 14:02

het opnemen zelf lukt nu alleen als ik mn mix wil afspelen moet ik weer het kabeltje wisselen met die van mn speakers best irritant heeft iemand hier een oplossing voor?en moet ik audacity op stereo mix zetten of op cd speler?iemand nog wat tips voor een betere geluidskwaliteit?alvast bedankt

This is an old Topic

No new postings for 6.697 days.
 Post CommentThat would be 223.2 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 18 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 57.088
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.603