er zijn zeker bepaalde mixers...
ik scratch (soms, eigelijk wel redelijk vaak). dan heb je best een battlemixer nodig, 2of 3 kanalen. het bekendste merk is natuurlijk de vestax, maar nu heb ik die djm 400 en dat is eigelijk ook een goeie battlemixer.
bij battlemixers moeten de faders los zitten en mag er liefst niets vlak naast de faders staan, en dan zeker niet naast de x-fader (daar kan traditioneel wel eens de jack van de hoofdtelefoon staan bijvoorbeeld... maar dan kick je daar constant met je vingers tegen)
Ook het plaatje van de x-fader moet mooi glad in de mixer zijn verwerkt. anders haal je je vingers open aan kleine oneffenheden of schroefjes. de amerikaanse lineaire x-fader is ook uit den boze. als de x-fader een heel klein beetje open staat, moet het al de volledige sound hebben.
Verder moeten de vertikale faders ook korte faders zijn. die dienen voor speciale scratchtechnieken: de fade-in/-out scratch.
wat ook handig is bij de djm 400 is dat de effectenknop voor rechtshandige scratchers makkelijk indrukbaar is TIJDENS het scratchen. zo kan je er gemakkelijk ff een echotje opzetten, zonder dat je moet stoppen met scratchen: echo-scratch.
en als je ff een scratch opneemt en hier post, zal ik eens luisteren en kan ik mssch nog wat tips geven

verder veeeeeeel oefenen (doe het nu al 6 jaar en leer nog elke dag bij

)