monitor voor dj booth
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 24-12-2006 16:57
Binnekort ga ik een nieuw dj boothje maken met een paar mooie luidsprekers erbij. Mijn budget voor deze boxen is maximaal 200 euro.

Nou zat ik te twijfelen tussen:
1. logitech z-2300

2. roth audioblob2 

Het liefste heb ik actieve speakers, omdat ik dan niet zit te klooien met een externe versterker. Het is ook erg belangrijk dat ze er mooi uitzien.

Nou is het opgegeven vermogen van de logitech speakers veel meer dan van de roth speakers. Zijn de logitech speakers eigenlijk wel geschikt voor te gebruiken zonder pc?
Mod edit by Jorrit on 24-12-2006 17:00 (8%)

What do you think about monitor voor dj booth ??

Vote :   

barthawk    posted on 24-12-2006 17:21
Poster: robbert
Binnekort ga ik een nieuw dj boothje maken met een paar mooie luidsprekers erbij. Mijn budget voor deze boxen is maximaal 200 euro.

bedoel je 200 euro per stuk? of als set?...(meeste speakers zijn per stuk geprijsd..)
robbert    posted on 24-12-2006 17:22
Nee in totaal wil ik er 200 voor uitgeven.
barthawk    posted on 24-12-2006 17:26
ok , dan kan ik je [edit] wel aanraden, zijn eigenlijk meer bedoeld om te produceren...zijn 179 euro voor een set...voor deze prijs heb je echt een goed geluid, ook geen geklooi met een subwoofer of iets dergelijks....
Alert : Geen links naar webshops svp!
Mod edit by Jorrit on 24-12-2006 18:04 (6%)
Twello    posted on 24-12-2006 18:05
Ik heb zelf de behringer truth 2030A ik ben er heel erg over te spreken die is 300 euro... maar de passieve varianten zijn de 2030P en 2031P voor 140 en 170 euro

robbert    posted on 24-12-2006 18:47
Maar nog even over de Logitech speakers. Zou dit wat zijn, want deze set heeft namelijk wel 200 watt continue muziek vermogen wat wel erg veel is. Die set waar barthawk het over had kost 180 euro en heeft 20 watt muziek vermogen.. Een erg groot verschil natuurlijk.
PatrickBeuken    posted on 24-12-2006 19:01
Ach, wattages willen (zeker bij dit soort setjes) niet veel tot niets zeggen.
MauriceForge    posted on 24-12-2006 19:36
ik denk dat die logitech niet geschikt is als monitor.....denk dat die het geluid teveel kleuren.

Je moet jezelf eerst is afvragen of je echte monitoren wil of gewoon hifi speakers zoals die logitech.
En dan zou ik eerder gaan voor die behringers zoals hierboven gezegd ipv die andere setjes.

barthawk    posted on 24-12-2006 20:05
Poster: PatrickBeuken
Ach, wattages willen (zeker bij dit soort setjes) niet veel tot niets zeggen.

idd, ik had ook ooit zo'n 2.1 setje is prima mee te draaien hoor(behalve dat die subwoofer lekker op de grond stond te bonken, daar was niet iedereen zo blij mee), maar met 2 monitoren bereik je hetzelfde effect.(vaak zelfs beter) Ik raad je wel aan bij die monitoren om ze eens te gaan beluisteren, sommige klinken heel helder, zonder enkele kleuring van het geluid, maar hebben dan weinig laag. Dit is misschien goed om te produceren maar als je zelf draait wil je die bass toch wel een beetje horen...

o...ja en Jorrit, ik zal het niet meer doen...
Reind    posted on 24-12-2006 22:04
Poster: robbert
2. roth audioblob2

Die nemen, voor het geld klinkt ie gewoon goed. Klinkt ie perfect? Nee voor het geld klinkt ie goed Winking my eye

De Audioblob staat hier ook bij de PC en het is gewoon een leuk setje voor wanneer het niet lomp hard hoeft en daarnaast zien ze er nog goed uit ook.
robbert    posted on 24-12-2006 23:03
Ja ik kan me heel erg moeilijk een voorstelling maken van hoe deze set klinkt. Het wattage zegt dan misschien niet veel, maar toch wel iets. En daarnaast zou je zeggen dat de Roth set eigenlijk het zelfde is als de Logitech. Waar zitten dan de verschillen in, het prijsverschil zal toch ergens in moeten zitten? 
MuffHouse    posted on 25-12-2006 06:06
Zelf ben ik eigenlijk voor passief aangestuurd door actief. Ik vind het soort geluid (helderheid ect.) hierbij beter dan bij een actief setje met 2 monitors en een subje. zeker voor thuis. Als het gaat om producen zeker!

W.i.M    posted on 25-12-2006 10:49
Ik heb hier zelf de Logitech boxen alleen aangesloten op m'n pc en niet op m'n mixer. Je zou hier wel mee kunnen werken, de bass is over de top, het high is zeker goed alleen de middentonen zitten wat verstopt bij dat setje.

Die boxen heb ik ook eens op m'n mixer aangesloten en je kunt ermee mixen alleen wat verwacht je ervan van zo'n setje boxen om ermee te mixen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

This is an old Topic

No new postings for 6.823 days.
 Post CommentThat would be 227.4 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 133 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 41.520
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.065