fruity loops: autocutoff
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lrfist    posted on 23-12-2006 00:57
Ik vroeg mij iets af:
je hebt bijvoorbeeld een vrij lange sound en wilt hier een melodie mee maken, bijvoorbeeld aan de hand van een pianoroll.
Nu heb ik altijd dat de sounds in elkaar overvloeien... bestaat er geen autocutoff, zodat fl zelf de sound laat stoppen als de volgende begint?
Nu gebruik ik bijvoorbeeld 2 kanalen met dezelfde sound, maar in het ene kanaal doe ik een cutoff of prul ik wat aan de dec, zodat de sound minder lang is. maar dit is dus nogal onhandig.

iemand die kan helpen?

What do you think about fruity loops: autocutoff ??

Vote :   

IbiziX    posted on 23-12-2006 11:04
je klikt op je sample, bij het tabblad "SMP" dan kijk je bij precomputed effects en dan aan dat "out" knopje draaien Winking my eye
je kan ook met deze ernaast wat prutsen maar die verstaak nie zo goe

je kan natuurlijk ook zelf je sound gaan editen maar dan hebt ge daar weer andere programma's voor nodig
lrfist    posted on 23-12-2006 11:21
Poster: IbiziX
je klikt op je sample, bij het tabblad "SMP" dan kijk je bij precomputed effects en dan aan dat "out" knopje draaien Winking my eye
je kan ook met deze ernaast wat prutsen maar die verstaak nie zo goe

je kan natuurlijk ook zelf je sound gaan editen maar dan hebt ge daar weer andere programma's voor nodig

worden dan niet alle sounds korter?

ik wil bijvoorbeeld een
tututututuuuuuuuuuuu (en de laatste mag wel lang aanhouden)
maar nu krijg ik
tuuuuuuuuuuu
   tuuuuuuuuuuu
      tuuuuuuuuuuu
          tuuuuuuuuuuu

alles overlapt dus...
IbiziX    posted on 23-12-2006 13:14
als ge een vst gebruikt moet ge gwn in u piano-roll de blokjes kleiner maken maar ge gebruikt een synth zeker??
lrfist    posted on 23-12-2006 13:37
ik gebruik idd geen vst... als ik de blokjes kleiner maak, maakt dat nix uit... de sound blijft lang
IbiziX    posted on 24-12-2006 15:02
anders mee 1 of andere editor korte en lange sounds knippen ofzo?
lrfist    posted on 24-12-2006 15:39
Poster: IbiziX
anders mee 1 of andere editor korte en lange sounds knippen ofzo?

ja dat doe ik voor de moment. maar dat is nog altijd niet zo praktisch. als je bijvoorbeeld in 125 bpm maakt en dan toch maar in 130 wilt zetten overlappen die sounds weer en moet je dus weer alles cutten op maat.
van 130 naar 125 zijn je sounds weer te kort. en dan moet je weer beginnen cutten etc etc.
NIET LEUK
IbiziX    posted on 24-12-2006 18:24
njah, ge kunt moeilijk van u sampleke nen vst maken e dus denk ek daj daar nx kunt aan doen :s
tohmas    posted on 09-01-2007 00:51
gewoon aan de release of sustain draaien.
hoe meer sustain je hebt, hoe langer hij door klinkt.
hetzelfde geld voor de release.

cutoff is alleen het frequentiegebied dat hij laat horen
snt    posted on 11-01-2007 20:20
oh ik wel k weet wa t probleem is ..Winking my eye
ga naar de channel settings van de sample...
onderaan staan 5knopjes..
het voorlaatste zegt CRF draai dat een beetje omhoog en speel het nog eens af Happy, laughing
lrfist    posted on 12-01-2007 12:26
idd, dan worden de sampletjes korter. maar als je 3 korte en 1 lange wilt, heb je dus al 2 samplechannels nodig... als je dan een paar zeer korte er wilt tussenzetten loop het aantal samplechannels nogal op...
het zou handig zijn dat je de duur van de sample zou kunnen bepalen in de roll...
snt    posted on 12-01-2007 12:30
klik gewoon rechts op de sample ga naar de pianoroll?
alsdat nie werkt stop er gewoon mee want dn heeft et geen zin =/

This is an old Topic

No new postings for 6.814 days.
 Post CommentThat would be 227.1 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

292 Users online: 182 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 120.369
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.467.147