[M] Reemz - DJ Contest Mix (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 22-12-2006 15:23
Ik heb een mixje gemaakt voor een DJ contest. De mix mocht niet langer zijn dan 30 minuten vandaar de korte playlist.

Voordat ik hem op de bus gooi zou ik graag jullie meningen en tips willen weten over deze demo.

Playlist:
01. The Land Of Voodoo - Bodyshaker
02. Outwork feat. Mr. Gee - Elektro (DJ DLG remix)
03. Armin van Buuren - Saturday Night (club remix)
04. Olav Basoski - Elektrik
05. DJ Fist - Piano Madness
06. Alex Gaudino - Destination Calabria

De link staat zoals gewoonlijk in de hidden message.

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Reemz - DJ Contest Mix ??

Vote :   

mr-alexander    posted on 04-01-2007 12:56
quote:
Poster: Reemz

Thanx voor je comments...

Graag gedaan Reemz!

Poster: Leoo
Daar heb ik nou eigenlijk nooit over nagedacht Ik begon altijd aan het allerbegin van een track...

Het ligt allemaal aan het effect wat je aan de mix wilt geven; de zgn rode draad.
Daarin is eenieder geheel vrij. In dit geval er nog iets anders bij ; de factor tijd.

greetz
User edit by mr-alexander on 04-01-2007 @ 13:07:01 (100%)
Lukaz    posted on 04-01-2007 14:35
ben net een andere mix aant luisterenWinking my eye zal zo die van jou eem luisteren..
Jer-E    posted on 08-01-2007 14:02
eens luistere
BURN    posted on 09-01-2007 00:07
luisteren

Tsja als ik eerlijk moet zijn, k ben beter van jou gewend sinds die harmonic mix. De mix lijkt volgens mij geen hoorbare fouten te bevatten in eerste instantie. Maar de nummers zijn niet helemaal my thing als is dat natuurlijk smaak.

kBen het er niet mee eens dat Saturday Night 'et eruit haalt omdat het nummer daarvoor nogal monotoom en langdradig is. Maar dan komt Olav Basoski en dan ik jammmmmm:P.... maar dan komt op 't eind die Calabria weer terug... Net alsof je 'n garnalencocktail na de tournedos gaat eten. kVerwacht eerder Olava dan op 't eind.

Maar zoals gezegd. Nette mix, jammer van het gain foutjuh bij dat ene nummer maar mixtechnisch kan ik er voorlopig nix aan ontdekku en dat is al 'n must opzich. kCheck trouwens net je website, egt een van de meest strakke sites die ik tot nu toe zag in de dj wereld, strak en zonder poes-pas, heel goed!
User edit by BURN on 09-01-2007 @ 00:23:51 (100%)
Reemz    posted on 09-01-2007 11:27
@BURN:

Die harmonic mix was inderdaad stukkens beter. Maar wees niet getreurd vanmiddag komt er een nieuwe demo mix die naar mijn mening stukken beter is dan deze..... hoop dat jij er ook zo over denkt als je hem hoort.

Nog bedankt voor het compliment over mijn site. Dat waardeer ik echt enorm

User edit by Reemz on 09-01-2007 @ 11:32:36 (21%)
Cyspoz    posted on 09-01-2007 13:37
Bij deze van mij het kritisch en zo objectief mogelijke commentaar wat je nog te goed had. Hopelijk niet te laat...

Het is al gezegd door meerdere mensen dat de mix wat langdurig is en je voor een impressie niet heel veel laat horen zodoende. Er is al een tip gegeven om vanaf een break te mixen. Ik wil zelf ook nog wel eens de nummers gewoon knippen en plakken voordat ik ze ga mixen. Dus een eigen *Edit Versie* er van maken. Vooral in het midden van het nummer beperk je het gewoon tot 1 keer couplet en 2 keer refrein en dan het einde van het nummer waar je meteen volgende in kan mixen. Je maakt dan wel je mix met custom nummers, die offline gemaakt zijn. Of dat mag weet ik niet, discussie moeten mensen maar een keer elders voeren.

Verder had Mountainman al gezegd dat er nogal een keer een volume verschil inzit. Er wordt door iemand geopperd dat je met een compressor de dynamiek er uit kan halen. Afgezien dat je daarmee in mijn ogen de muziek verknalt los je daar het probleem niet mee op dat in je mix overgang een nummer het andere overheerst terwijl je ze meer gelijk wilt hebben. Probeer dus goed op de gain te letten van te voren en gebruik eventueel vooraf een programma als Mp3Gain om je nummers in volume gelijk te maken.

Verder mix je erg braaf recht toe recht aan. Natuurlijk zul je dat meestal ook live doen, maar voor een demo moet je zoals Jorrit al zei alles er uit halen. Kort en krachtiger mixen helpt daar bij, maar nog mooier zijn wat meer fancy dingen zoals loops, of drie nummers door elkaar of een live mashup. Natuurlijk geld ook dat je het maar allemaal moet kunnen.
Wat je wel heel duidelijk laat merken is dat je perfect zuiver kan mixen.

Je muziek keuze vind ik moeilijk in te schatten. Jij kent de locatie, jij weet wat je daar straks moet draaien en het is natuurlijk het beste iets te laten horen wat hun graag daar ook zouden willen horen. Probeer je vervolgens binnen die selectie te beperken tot actuele succes nummers waarmee je ook een duidelijke opbouw laat horen. Zorg dat er een duidelijke line-up in zit.
Steev    posted on 09-01-2007 13:44
Poster: Leoo
Daar heb ik nou eigenlijk nooit over nagedacht Ik begon altijd aan het allerbegin van een track.. toch maar is proberen om bij een break verder te beginnen.

Inderdaad :p, Ga ik ook maar eens proberen Happy, laughing
Bartjens    posted on 09-01-2007 19:14
check
www.djbrowbeat.com
tairip    posted on 09-01-2007 20:07
RIEPLAAAAI

This is an old Topic

No new postings for 6.835 days.
 Post CommentThat would be 227.8 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

241 Users online: 41 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 45.252
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.697.264