Audio huren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hansvdo    posted on 21-12-2006 10:48
Al drie jaar heb ik het privilege om met carnaval (jaja ik kom uit het zuiden van het land) met een Funktion One speakerset te mogen draaien op onze carnavalswagen. Ruim 4500 Watt aan deze luidsprekers mag ik gebruiken om er een lekker feestje van te maken, alleen dit jaar even niet, omdat er wat problemen zijn met de subwoofers.
Twee vraagjes:
Ik ben nu hard op zoek naar iets anders voor onze wagen, en het idee van 1 van mijn vrienden was: silent disco. Heeft iemand enig idee of zoiets ergens te huren is (in het zuiden van NL...)?
Op zoek gaan naar audio verhuur bedrijven is niet zo heel moeilijk, die zijn er genoeg te vinden via Google, maar een vraagje aan jullie: wat zou ik ongeveer moeten huren (hier gaat het niet meer om silent disco, maar om een PA-set)? Iets vergelijkbaars (kwalitatief) zal moeilijk gaan, of het moet veel geld kosten (en dat hebben we helaas niet). Of weten jullie iemand, of hebben jullie zelf iets waar ik privé zou kunnen huren. Ik wil er graag weer een mooi feest van maken!  

What do you think about Audio huren ??

Vote :   

kefco    posted on 21-12-2006 11:09
Een set van Henkes Reinz 2x1,5 kW of 2x3 kW of 2x6 kW... is dat wat? Mail me maar op info@schaap-events.nl
PatrickBeuken    posted on 21-12-2006 11:18
Ik weet niet waar je woont in Limburg, maar in principe kan ik gewoon overal aan komen. Maar kun je me eens uitleggen wat precies de bedoeling is?

Een silentdisco op een carnavalswagen? Dan krijg je de omstanders toch niet in de stemming? Of ga je langs de hele optocht hoofdtelefoons uitdelen?
Dj_Fantasy    posted on 21-12-2006 11:25
@Patrick Beuken:Als je goed leest wilt hij ook geen silentdisco-setHappy, laughing maar P.A.'s Happy, laughing
dj2dj.nl
Hansvdo    posted on 21-12-2006 11:35
Ik woon in Brabant, tussen Tilburg en Den Bosch. Wij met onze groep maken twee wagens, een praalwagen en een feestwagen. Het gaat hier om de feestwagen, daar hoef ik geen muziek voor de omstanders te hebben, maar alleen voor de mensen op de wagen. Silent Disco is gewoon iets leuks/grappigs/unieks, maar daar weet ik de huurprijzen niet van.
Ik ben daarnaast dus ook gewoon op zoek naar PA.
soundcollector    posted on 21-12-2006 11:35
setje eaw's dwr.be
Lead    posted on 21-12-2006 11:48
Silent Disco = iedereen een hoofdtelefoon geven ipv speaker.

Huur gewoon een stapel hoofdtelefoons en hang die aan een distrributie versterkertje die het signaal opsplitst. Er zal best een bedrijf zijn dat hier een zogenaam 'speicaal systeem' voor aan je kan verhuren, maar denk niet dat het nodig is.

Ik denk niet dat het een succes wordt, want als je de hele tijd met een hoofdtelefoon op moet lopen gaat dat je ook snel irriteren lijkt mij.
Let the BASS be louder
Hansvdo    posted on 21-12-2006 13:01
Het gaat ook niet om 'de hele tijd'. Het gaat om de maandag en dinsdag met carnaval, en daarbij wordt de set bij elkaar nog geen 4 uur per dag gebruikt... Dus snel irriteren zal ook wel meevallen. 

Het is gewoon een leuk idee, zoiets, maar alleen als het redelijk betaalbaar is.

Ik heb zelf liever ook gewoon PA, dus als iemand iets betaalbaars weet, of er valt iets leuk te regelen, want veel wordt de set dus ook niet gebruikt zoals je ziet aan de uren die ik hierboven meld.

PatrickBeuken    posted on 21-12-2006 14:54
Als het nou in midden/zuid Limburg was had ik een mooie offerte voor je kunnen maken. Ik ken geen bedrijven in Brabant, maar ik denk niet dat het een groot probleem is om een fatsoenlijke set te vinden....
Tino    posted on 21-12-2006 16:21
In Tilburg heb je Hgl en First impression je kan daar eventueel even informeren ik huur zelf bij first impression
Hansvdo    posted on 21-12-2006 17:10
Het is idd geen groot probleem om een fatsoenlijke set te vinden, als je je geld maar hard laat rollen...

Ik zal eens even bij deze twee gaan kijken wat ze kunnen leveren. Maar als anderen nog iets weten, ook net over de grens, ook prima.
Tino    posted on 22-12-2006 12:30
Poster: Hansvdo
Het is idd geen groot probleem om een fatsoenlijke set te vinden, als je je geld maar hard laat rollen...

Ik zal eens even bij deze twee gaan kijken wat ze kunnen leveren. Maar als anderen nog iets weten, ook net over de grens, ook prima.

We krijgen wel te lezen wat het geworden is he
Hansvdo    posted on 22-12-2006 16:56
We hadden een offerte aangevraagd voor silent disco voor 100 personen, 900 euro's :D
Hansvdo    posted on 23-12-2006 20:09
Check je mail kefco Winking my eye

jerzz    posted on 24-12-2006 16:42
Je zou eens contact kunnen opnemen met de gazten van http://maxximum.nl/ (den bosch) Zij kunnen je vast wel adviseren mbt pa systems....

suc6!
Nvie    posted on 24-12-2006 21:11
Ik zag laatst dat Maxximum ging sluiten. Na 23 December zijn ze officiel gesloten zie ik nu. Ik denk niet dat je er nog terecht kunt, of je moet contact opnemen met Jasper, de man achter maxximum!
jerzz    posted on 25-12-2006 20:41
Poster: Nvie
Ik zag laatst dat Maxximum ging sluiten. Na 23 December zijn ze officiel gesloten zie ik nu. Ik denk niet dat je er nog terecht kunt, of je moet contact opnemen met Jasper, de man achter maxximum!

De recordshop gaat idd dicht, maar achter de schermen blijven ze wel doorgaan met feesten geven, verhuur van audio apparatuur etc etc

This is an old Topic

No new postings for 6.714 days.
 Post CommentThat would be 223.8 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 20 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 57.028
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.543