Poster: Winston
Er bestaan wel rekenmethoden, maar dat kan niemand je even snel uitleggen op een forum. Om de berekeningen te leren maken is een jarenlange studie voor nodig.
De meeste mensen werken daarom gewoon uit ervaring. De cijfers hierboven kloppen min of meer en zijn dus bruikbaar. Belangrijk is nu dat je zorgt dat je niks overload.
Poster: robertvisser
want van foh sytemen heb jij nog geen plakje kaas gegeten..
en patrick.. ik denk dat jij net als 99% van alle dj's zich lekker met mixen moet bezig houden...
Poster: PatrickBeuken
Dat baseer je op de 3 regels die ik in dit topic post? Ik doe wel eens feestjes voor 200 man met 2x Behringer B1800X en 2 speakers die vergelijkbaar zijn met de DAP K-112... dat gaat prima. Hier van uit gaande denk ik dat het zeker geen slecht advies is wanneer ik zeg dat de TS met zijn JBL set zonder problemen 250 - 300 man aan kan.
Waarom zou een DJ zich alleen met diskjockeyen bezig moeten houden?
Poster: dennisv
ja ok het maakt wel uit maar als je zo een speaker set hebt en meerderre versterkerts hebt is het toch niet slim op dan geen x-over te hebben??
en die JBL set mag je wel weten
die TR225 waren €900 samen omdat het de laatste van de voorraad waren en die set niet meer gemaakt word.
die MRX sub's waren €1575
die XLS 802D was €675
die QSC RMX 4050HD was €1499 een vriend van mij kent iemand bij de import dus die kon wat regelen.
dus als je met een speakerset van €4696 voor 100/150 man kan draaien valt wel wat tegen
ben het met killerbee eens oww wat zou ik blij zijn (en vele andere met mij) als alle (pro) dj's verstand hadden van de techniek achter het draaien van hun gefikte schijfjes...
dan hoef ik het ze ook niet uit te leggen dat in de limit draaien (in het rood voor patrick) geen zin heeft en dan kan de switch op de djm ook gewoon op 0db blijven staan...
Poster: greup
het probleem zoek ik ook niet zozeer bij je 18"inch subjes. maar meer bij de tr-225... Dit is al een erg oude ( budget) reeks van JBL. Ik heb gebruikers ervaringen gelezen, en vaak gehoord dat ze verbazing wekkend hard ( en schel) gingen voor het geld... maar ze kosten dan ook niet erg veel. Persoonlijk heb ik de TR nog nooit gehoord. Ik kan er daarom ook moeilijk over oordelen.
Mag ik vragen waarom nou deze samenstelling gekozen hebt? De verhouding in sub/top is nogal opvallend.
en ik neem aan dat je inmiddels al regelmatig op stap bent geweest met dit setje,.. Dan neem ik ook aan dat je zelf al weer een schatting kan maken?!?!?
ben het met killerbee eens oww wat zou ik blij zijn (en vele andere met mij) als alle (pro) dj's verstand hadden van de techniek achter het draaien van hun gefikte schijfjes...
dan hoef ik het ze ook niet uit te leggen dat in de limit draaien (in het rood voor patrick) geen zin heeft en dan kan de switch op de djm ook gewoon op 0db blijven staan...
Poster: greup
Ag, ik betrap mezelf er ook welleens op dat ik uit enthausiasme perongeluk in het rood kom. Dat gebeurt nou eenmaal.. en met de djm 800 is dat geen probleem meer.. In het pro sigment vind ik dat ze de techniek er maar op moeten aanpassen. Dat gezeur over dat de dj er zelf op moet letten.... Laten ze er bij het geluid maar voor zorgen dat het niet kan. Plak desnood de masterfader op een bep. vol dicht.
Natuurlijk is dit bij de amateurs een iets ander verhaal.
niet alles te serieus nemen hoor... je denkt toch zeker niet dat ik daar mee rond kan lopen...
kijk ik zal je iets uit leggen.... zet de djm op -3 dj draait net in het rood draait ie eigenlijk nog op -3 allemaal prima leuk en aardig maar dan komt dj2 van de avond en die draait keurig netjes alles gewoon onder de beruchte rooie lampjes... dat scheelt je dan heel wat output naar je tussenmixer... moet jij weer bij gaan zitten drukken... en ook de tussenmixer heeft een max....
of moet ik dan ff naar hem toe lopen en zeggen van ff de switch weer normaal zetten.... geloof me het is fucking irritant...
ik denk niet dat je helemaal inziet hoe jammer dit allemaal is...
en klopt ook ik ben vervangbaar.... maar ik denk dat je je vergist over wat ik/de geluidstech te zeggen heeft op zo'n feest... je staat met een set van soms 3 ton.. als de limitter zegt clip dan kan het te laat zijn.... en je wilt niet weten wat het kost om te gaan reconen... zeker op grote set's...
maar dat kan ik je nog wel eens uitleggen als je wilt...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.