:p Ga maar geen programma's downloaden. In windows zit een apparte tool hiervoor. Ik zal je even verder helpen. Wat jij bedoeld zijn bestanden die op de achtergrond draaien (rechtsonder in je scherm). Er zijn nog veel meer programma's op de achtergrond die jij niet kunt zien. Wanneer je Ctrl+alt+delete in toetst kun je kijken bij processen, en zie je alle programma's die bij je op de achtergrond lopen.
Je geeft dus aan dat je van een aantal af wilt. Oke nu het volgende.
Je gaat naar Start--> Uitvoeren --> Typ dan vervolgens in: msconfig.
Je krijgt dan een menu'tje: hulpprogramma voor systeemconfiguratie. Vervolgens ga je naar het tabblad 'Opstarten', hierin kun je aanvinken welke programma's je niet meer wilt gebruiken tijdens het opstarten.
Dit is ook een mogelijkheid om spyware van je computer af te halen. Sommige spyware blijft na een spyware scan gewoon in de computer staan. Dit komt omdat ze op dat moment in gebruik zijn, en niet kunnen worden verwijderd.
LET OP!!! dat je tijdens het uitschakelen van bestanden goed weet wat je uitschakeld. Wanneer je de verkeerde dingen uitschakeld kan dat schadelijk zijn voor je systeem.
Hoop dat ik je zo ff heb geholpen

:::EDIT:::
post van Dj-BasRose niet gelezen, maar misschien heb je er nog wat aan.
:::EDIT::: Ik neem aan dat je pc erg langzaam is. Doe sowieso regelmatig (1 keer per week) een spyware scan. Kan makkelijk met Ad-Aware SE personal. Hou je pc schoon:D