Cue van mn CDJ-200 werkt niet meer 100% (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 19-12-2006 09:09
Hallo.

Sinds kort merkte ik het op dat 1 van mijn Pioneer CDJ-200 de Cue niet meer goed werkt. De bovenkant (als ik het goed heb) blijft regelmatig hangen.
en als je dan de cue knop aan raakt reageert hij meteen waardoor je niet goed meer kan cue'en.

Wie zou mij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Roy

What do you think about Cue van mn CDJ-200 werkt niet meer 100% ??

Vote :   

Lead    posted on 19-12-2006 09:55
Terug naar de winkel kunnen ze er zo een nieuwe microswitch in zetten voor je. Als er geen garantie meer op zit kun je dit ook zelf.... je moet dan wel in de winkel een goede switch halen.
Let the BASS be louder
greup    posted on 19-12-2006 13:23
Poster: Roy-776
Hallo.

Sinds kort merkte ik het op dat 1 van mijn Pioneer CDJ-200 de Cue niet meer goed werkt. De bovenkant (als ik het goed heb) blijft regelmatig hangen.
en als je dan de cue knop aan raakt reageert hij meteen waardoor je niet goed meer kan cue'en.

Wie zou mij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Roy

als je een beetje met een soldeerbout kunt werken kun je dit ook zelf oplossen.
Let wel even op de zowel het pitch deck, al het deck waar de play en cue ect opzitten allemaal vast zitten aan het grote *main* deck. Op het moment dat je de cdj open maakt weet je gelijk waar ik het over heb.
djmamo    posted on 19-12-2006 13:25
Poster: greup

als je een beetje met een soldeerbout kunt werken kun je dit ook zelf oplossen.
Let wel even op de zowel het pitch deck, al het deck waar de play en cue ect opzitten allemaal vast zitten aan het grote *main* deck. Op het moment dat je de cdj open maakt weet je gelijk waar ik het over heb.

ik zou hem gewoon weg brengen, lijkt me beter dan erzelf aan te gaan liggen kloten.

www.moonentertainment.nl
trance    posted on 19-12-2006 14:35
Dit is wel een veel voorkomend probleem bij Pioneer. Ik heb dit ook al regelmatig gehad. Op een gegeven moment was ik er zo zat van dat ik er schakelaars van Denon in heb laten zetten want die zijn veel robuuster, deze werken perfect. Ik vind het erg raar dat hier door Pioneer nog nooit iets aan geweizigd is, ik ben niet de enige die dit vind namelijk.
greup    posted on 19-12-2006 14:47
Poster: djmamo

ik zou hem gewoon weg brengen, lijkt me beter dan erzelf aan te gaan liggen kloten.

Als je geen garantie hebt, kan dit je best veel geld kosten. Z'n schakelaartje kost bijna niets, en het is geen kunst om hem er zelf in te zetten. Als je geen garantie hebt zou ik dit dus gewoon zelf doen. ( mits je kunt solderen)

Ik heb dit probleem ook op 2 cdj 200's. Op andere modellen heb ik dit probleem niet ( gehad).

Zo maar even een schakelijkaartje van denon of wat voor schakelaartje dan ook erin stoppen zou ik wel even mee uitkijken.
Sandr    posted on 19-12-2006 14:47
Bij mij op het werk is het precies hetzelfde ja, bij een cdj 800, zowel de cue als de play knop en bij de ander alleen de cue knop.
Play that funky music white boy....
RoyBeware    posted on 19-12-2006 18:31
Sorry dat ik wat laat reageer :p zat op school.

Ik heb het even na gekeken en als ik het goed heb komt de CDJ-200 bij Woldhuis in Langedijk vandaan. Ik weet nou niet zeker of het een officiele pioneer dealer is. Ze verkopen wel Pioneer producten maar de Pro dj producten moeten ze bestellen. Misschien zou Lead deze vraag kunnen beantwoorden.

Deze CDJ is iets ouder dan 1 jaar. 2j weken ofzo.
Dan kan ik hem het beste terug sturen? Of zit er geen garantie op?

EDIT:

@ Lead: Kunnen ze de switch daar ter plekken in bouwen of sturen ze deze op naar Pioneer?
User edit by RoyBeware on 19-12-2006 @ 18:32:43 (21%)
Lead    posted on 19-12-2006 22:49
De speler word daarvoor opgehaald bij de dealer. Je speler is net iets ouder dan een jaar. Als de winkel officieel Pioneer dealer is heb je 2 jaar garantie, transport van en naar de dealer is inbegrepen in de garantie.

Alleen ken ik die zaak niet, het kan zijn dat ze home dealer zijn, dan is het geen probleem. Het is in ieder geval geen ProDJ dealer. Kijk eens op de dealerlocator of je ze kunt vinden, dan weet je het zeker.

Knoppen zijn gegarandeerd voor een paar honderd duizend keer klikken, als je ze veel gebruikt zullen ze eerder aan vervanging toe zijn. Net zoiets als autobanden.
En natuurlijk zitten er in die duizenden schakelaars wel eens een paar die wat minder lang meegaan.
Van buitensporig veel reparaties is geen sprake.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2006 22:50 (1%)
RoyBeware    posted on 20-12-2006 21:19
Oke. Bedankt Lead

Ik zie alleen Best Getest staan in Alkmaar.

Dus Woldhuis is geen officiele dealer. Dus heb ik 1 jaar garantie.
Is hij helaas verlopen.
User edit by RoyBeware on 20-12-2006 @ 21:21:48 (100%)
Jorrit    posted on 20-12-2006 21:39
Dus Woldhuis is geen officiele dealer. Dus heb ik 1 jaar garantie.
Is hij helaas verlopen.

Maar als ik op www.woldhuis.nl kijk claimen ze officiele dealer te zijn, als ik jou was zou ik naar ze toe gaan en die 2 jaar garantie claimen.
Waarom? Als een bedrijf beweert dat ze officiele dealer zijn, beweren ze indirect die 2 jaar garantie te kunnen bieden. De koper was dus in de veronderstelling dat hij 2 jaar garantie had, wat dus feitelijk onderdeel is van de koopovereenkomst... toch?
PatrickBeuken    posted on 20-12-2006 22:11
Jup. Ze moeten je geven wat jij verwacht.
RoyBeware    posted on 20-12-2006 22:21
Oke.

Dan ga ik van de week er maar heen...
Of moet ik het na de kerst doen? Vanwege dat iedereen kerst vakantie heeft.
User edit by RoyBeware on 20-12-2006 @ 22:21:48 (100%)
Jorrit    posted on 20-12-2006 23:45
Ik zou het zo snel mogelijk doen, even kijken wanneer ze open zijn natuurlijk.
RoyBeware    posted on 30-12-2006 15:54
Hallo.

Ik heb mijn Pioneer CDJ-200 terug naar Woldhuis gestuurd om het te laten repareren bij Pioneer.

Ik kwam daar binnen en vertelde het verhaal over de cue knop die blijft hangen.

Oke, die meneer van Woldhuis keurig een brief geschreven bon daar achter gelaten. En ik dacht dat het allemaal in orde was.

Waar ik thuis achter kwam is dat onderaan de brief stond:

Verzend en administratie kosten, (eventueel ook in garantietermijn) zijn voor rekening klant.

Dit ben ik nog nooit eerder tegen gekomen.
Die meneer van Woldhuis stond aardig veel te typen viel mij op, en ik weet bijna wel zeker dat hij dit er bij heeft getypt. Het is vet zwart gedrukt en zover ik weet is dat altijd als hun tekst erbij voegen.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Dat zal ik heel fijn vinden.

Met vriendelijke groet,

Roy.
greup    posted on 30-12-2006 15:58
had je al gekeken of woldhuis een officiele pioneer dealer is?

Je ziet het vaker dat je verzendkosten moet betalen op het moment dat je iets opstuurd, en er wordt besloten dat het niet onder garantie valt waarna jij besluit het terug te laten komen. 

Jorrit    posted on 30-12-2006 15:59
ik kan je wel vertellen daat administratie en transport kosten tijdens garantie betaald worden door Pioneer (toch?), je zou haast gaan denken dat ze helemaal geen dealer zijn?
RoyBeware    posted on 30-12-2006 16:00
Ik heb gezien op internet dat Woldhuis een officiele pioneer dealer is. bij Pioneer.nl.

Dit berichtje ben ik nog nooit tegen gekomen op hun eerder geschreven op hum reparatie ontvangstbewijs.
_Ivan_    posted on 30-12-2006 20:20
Zijn de verzend en administratiekosten dan zo hoog dat het persee vergoed moet worden?

Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 31-12-2006 00:17
dat is niet het punt, het punt is dat Wolthuis zich voordoet als officiele dealer, maar de verplichtingen die daarbij komen niet nakomt.
_Ivan_    posted on 31-12-2006 10:31
Poster: Jorrit
dat is niet het punt, het punt is dat Wolthuis zich voordoet als officiele dealer, maar de verplichtingen die daarbij komen niet nakomt.

Dan zou ik er als klant meteen achter aan gaan. Je kunt ze naar mijn mening altijd eens bellen hoe de vork in de steel zit. Als ze zich als officiele dealers voor doen mag je ook verwachten dat ze die service dan verlenen, en vind ik ook best dat je er als klant op mag wijzen dat die kosten niet door jou moeten worden betaald.
Feel&.Celebrate.Life!
RoyBeware    posted on 31-12-2006 17:18
Poster: _Ivan_

Dan zou ik er als klant meteen achter aan gaan. Je kunt ze naar mijn mening altijd eens bellen hoe de vork in de steel zit. Als ze zich als officiele dealers voor doen mag je ook verwachten dat ze die service dan verlenen, en vind ik ook best dat je er als klant op mag wijzen dat die kosten niet door jou moeten worden betaald.

Op de website van pioneer.nl staat dat ze wel een dealer zijn, maar ik weet niet of ze een pro dealer zijn. En wie moet ik precies bellen?
PatrickBeuken    posted on 31-12-2006 17:20
Die Wolthuis misschien, waar het hier de hele tijd over gaat...
dutchman    posted on 31-12-2006 20:04
Poster: PatrickBeuken

...en hem dan is even hem fijn vertellen dat hij die omkosten in zijn **** kan douwen:P

< Mod edit >
Let even een klein beetje op je taalgebruik a.u.b
Mod edit by greup on 31-12-2006 20:30 (37%)
RoyBeware    posted on 31-12-2006 20:50
Poster: PatrickBeuken

Het kon ook Pioneer zijn.... Maar Woldhuis zit bij mij om de hoek, dus kan er gewoon heen gaan.
dutchman    posted on 31-12-2006 20:53
mij excuses voor mijn taalgebruik van daar net...ik wisrt niet dat het hier niet toegestaan was om deze woorden te gebruiken. mijn excuses

421 Users online: 194 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 35.180
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.687.192