CDJ800 MKI/CDJ800 MKII verschil
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Devotion    posted on 18-12-2006 20:20
Waarschijnlijk heb ik vast een instelling verkeerd staan, maar hier mijn verhaal:

Thuis heb ik twee MKII's staan, maar draai bij anderen op de MKI's. Op de MKI's kan ik op de "vinyl" stand instarten door de jogdial te gebruiken (op de beat meescratchen en dan loslaten). Dit kan ik op de MKII's alleen wanneer ik ook de "quick return" aanheb. Op de MKI's staat deze niet aan... Hetzelfde geldt ook voor het drukken op de jogdial (zodat het geluidsfragment/beat te horen is); dit werkt alleen wanneer de "quick return" aanstaat op de MKII's... Heeft dit te maken met een instelling of is dit een verschil tussen de type's? Alvast bedankt!

What do you think about CDJ800 MKI/CDJ800 MKII verschil ??

Vote :   

the-melody    posted on 18-12-2006 20:22
Ik denk dat dit gewoon een verschil tussen de types is.
Laidback    posted on 18-12-2006 20:54
heb je al gekeken naar de >Ultimate-CDJ-Comparison-Chart.

jelektronic    posted on 18-12-2006 21:00
ik heb ook de mkII's thuis en heb ook al op de mkI's gespeeld. ik merkte hetzelfde verschil dus denk ik wel dat het aan de versie ligt en niet aan de instellingen.
Jorrit    posted on 18-12-2006 21:40
Dit is een verschil tussen de types. De CDJ-800 Mk1 is de enige speler die vanuit cue-stand begint te spelen als je scratcht + loslaat of het jogwheel aantikt (in vinyl-mode natuurlijk).
De andere spelers schieten in cue-stand na het scratchen / jog-activatie weer terug naar het cue-punt.

Mijn mening: Alle CDJ's zouden het gedrag moeten hebben zoals de CDJ-800Mk1, veel logischer als je het mij vraagt. Als de speler op pauze staat hoort hij na het scratchen langzaam tot stilstand te komen (ala vinyl), en uit cue-stand hoort hij te gaan lopen na het scratchen, want veel mensen scratchen de plaat in vanuit een cue-punt. Maargoed, niet dat Pioneer dit gaat veranderen omdat ik dit vind:P
tym    posted on 18-12-2006 21:54
Poster: Jorrit
Dit is een verschil tussen de types. De CDJ-800 Mk1 is de enige speler die vanuit cue-stand begint te spelen als je scratcht + loslaat of het jogwheel aantikt (in vinyl-mode natuurlijk).
De andere spelers schieten in cue-stand na het scratchen / jog-activatie weer terug naar het cue-punt.

Mijn mening: Alle CDJ's zouden het gedrag moeten hebben zoals de CDJ-800Mk1, veel logischer als je het mij vraagt. Als de speler op pauze staat hoort hij na het scratchen langzaam tot stilstand te komen (ala vinyl), en uit cue-stand hoort hij te gaan lopen na het scratchen, want veel mensen scratchen de plaat in vanuit een cue-punt. Maargoed, niet dat Pioneer dit gaat veranderen omdat ik dit vind:P

maar je hetb wel gelijk :D daarbij, was de cdj800 niet een "community" speler? dus gemaakt/verbeterd door feedback vanuitde dj community?
Jorrit    posted on 18-12-2006 21:57
Dat zegt elke DJ fabrikant toch bij elk product? Winking my eye
Ik kan me niet voorstellen dat Pioneer meer naar de markt luisterd wat betreft de 800 dan de 1000.
Devotion    posted on 19-12-2006 09:22
Okay, ik weet genoeg. Bedankt allemaal!
Lead    posted on 19-12-2006 09:53
Als de CDJ in pause staat en je gaat scratchen verwacht ik dat hij in pause staat als ik de jog los laat. Als ik wil dat de CDJ gaat lopen na het scratchen druk ik voor of tijdens het scratchen op de Play knop.... Zo werkt het en zo zie ik het graag :D

Pioneer luistert voor ieder product naar de markt, dat is een belangrijke bron voor informatie die gebruikt wordt bij ontwikkeling van nieuwe speelgoedjes. En dat is neit meer bij de 800 dan bij de 1000.... Eerder andersom Winking my eye
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

354 Users online: 149 Guests (205 Unknown)
Pages generated today : 34.438
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.450