Nieuw Drugsbeleid ID&T. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Het Nieuwe ID&T Drugsbeleid Vind Ik..

-Toppie!
-Helemaal Fout
-Nu Alleen Hard-Drugs Nog

Voting is only possible for our Members
Laidback    posted on 18-12-2006 08:42
ID&T is genoodzaakt zich te confirmeren aan het drugsbeleid dat momenteel is opgelegd door Politie en Justitie. Dit houdt in dat bezoekers wél softdrugs (voor alle duidelijkheid: wiet en hasj) mee naar binnen mogen nemen, maar uiteraard alleen voor eigen gebruik. Harddrugs zijn ten allen tijde verboden! Zelfs de minste hoeveelheid wordt in beslag genomen waarna je van het evenement op last van de Politie verwijderd wordt. Je bent gewaarschuwd!

Dit kwam ik tegen in mijn E-Mail Box..
sinds dit met Innercity ingevoerd is Happy, laughing

Wat vinden jullie hiervan ?

What do you think about Nieuw Drugsbeleid ID&T. ??

Vote :   

Lead    posted on 18-12-2006 08:55
Volgens mij is dit al langer zo en volgens mij ook bij andere organisatoren. Op zich wel een goede zaak natuurlijk... Aan de andere kant, voor veel mensen geld dat ze graag de sfeer op zo'n feest iets willen 'stimuleren'. Die zullen nu hun heil ergens anders moeten zoeken...

Of het naar binnen werken voordat ze naar binnen gaan..... Maar dan kun je gevaarlijke situaties krijgen als het heel erg lang duurt in de rij bijvoorbeeld....
Let the BASS be louder
ScottB    posted on 18-12-2006 11:00
Poster: Lead
Of het naar binnen werken voordat ze naar binnen gaan..... Maar dan kun je gevaarlijke situaties krijgen als het heel erg lang duurt in de rij bijvoorbeeld....

Haha dan kun je ook gevaarlijke situaties krijgen als je lang moet wachten bij de bar of bij de toiletten.

Maar ik vind het ook een goede zaak om hard-drugs te verbieden. Maar was dit, zoals Lead al zei, al niet verboden. Je mag op straat toch ook niet met XTC of speed rond lopen Winking my eye Dus ook niet op een feest. Ik hoop alleen niet dat de mensen die dan nu geen hard-drugs meer kunnen gebruiken hun toevlucht gaan zoeken naar andere middelen. Bijvoorbeeld alcohol of wiet. Dat mensen zich helemaal lazerus drinken of knetter stoned roken om maar in andere sfeeren te raken. Wa t dat komt de sfeer juist niet ten goede.
Ft    posted on 18-12-2006 12:10
Op dit moment vind ik deze regeling gewoon normaal... we hebben een gedoogbeleid, dus is softdrugs uiteraard ook toegestaan op zo'n feest. Ik denk dat ze zeker niet aan de regels voor harddrugs moeten gaan sleutelen... is totaal niet fijn voor mensen die dr gewoon voor de gezelligheid komen en die dan lastig worden gevallen door van die mensen die harddrugs hebben gebruikt... (is namelijk vaak het geval)... Ik vind het goed zo...
Wout-r    posted on 18-12-2006 13:50
Ik ben het wel eens met deze regeling, want softdrugs voor eigen gebruik moet kunnen tegenwoordig. Hard-drugs moet gewoon verboden blijven bij feesten Happy, laughing
Twello    posted on 18-12-2006 14:10
mocht je eerst wel hardrugs meenemen ofzo
Lukaz    posted on 18-12-2006 17:33
om eerlijk te zijn, vind ik dit bullshit :P
serieus, als iemand een pil neemt moet hij dat toch lekker doen, als ze geen pil hebben en het toch willen nemen ze meestal meer alcohol (i.p.v die pil)
en daar krijg je alleen maar meer geäuwhoer van,,

Zie mijn Post in ander Topic

Poster: Lukaz
Ik vindt ten eerste dat alle genotsmiddelen gelegalizeerd moeten worden.. (Edit: voor 18+, zij zijn oud en wijs genoeg om voor de consuquensies in te staan).
het gebeurd het nu ook al of het nou ilegaal is of niet,
als het legaal is heb je veel minder crimanilieit omdat het niet meer ilegaal hoeft, en er komt meer geld in de kas van de staat, omdat je net als sigaretten etc. er accijn op kan vragen, dus ik zie er alleen maar voordelen in. Want dat er veel meer problemen van komen is onzin want dat gebeurd nu ook al, ilegaal of niet, de mensen die echt behoefte aan een lijntje of pilletje hebben doen het toch wel!
Ik zelf heb nog nooit Harddrugs gebruikt!

Andere quote: Release
'Als drugs worden afgepakt, dan gaan mensen meer zuipen. En alcohol levert veel grotere problemen op'.

User edit by Lukaz on 18-12-2006 @ 17:50:34 (100%)
robbert    posted on 18-12-2006 17:43
Wat harddrugs mee naar binnen nemen legaal? Harddrugs is overal in Nederland illegaal, dus waarom op zo'n feest niet?
Jorrit    posted on 18-12-2006 17:48
om eerlijk te zijn, vind ik dit bullshit
serieus, als iemand een pil neemt moet hij dat toch lekker doen, als ze geen pil hebben en het toch willen nemen ze meestal meer alcohol (i.p.v die pil)
en daar krijg je alleen maar meer geäuwhoer van,,

Om eerlijk te zijn, vind ik jou post meer op stierenuitwerpselen lijken.
Erg kortzichtig. Wat nou als iemand in een foute trip jou hoofd denkt te moeten verbouwen omdat hij achternagezeten wordt door een skippibal van 20 meter doorsnee? "Serieus, als iemand een pil neemt moet hij dat toch lekker doen", ik denk niet dat je er dan nog zo simpel over denkt.

Lukaz    posted on 18-12-2006 17:51
hmm,,  opzig gebeurt dat veel meer mensen die te veel hebben gedronken, en reken maar van yes dat dat veel vaker gebeurt..
Jorrit    posted on 18-12-2006 17:59
hmm,,  opzig gebeurt dat veel meer mensen die te veel hebben gedronken, en reken maar van yes dat dat veel vaker gebeurt..

Dat praat de ongewenste reacties van (overmatig) drugsgebruik nog niet goed, het heeft er niets mee te maken.
Lukaz    posted on 18-12-2006 18:05
Met andere woorden, wil je alle klapperij voorkomen moet je ook de alcohol verbieden.
Wat dat is de grootste boosdoener!
Jorrit    posted on 18-12-2006 18:07
Met andere woorden, wil je alle klapperij voorkomen moet je ook de alcohol verbieden.
Wat dat is de grootste boosdoener!

Alcohol is hier niet het discussiepunt.
(en het verhaal van de skippiebal wat ik net beschreef heeft een bekende van mij echt meegemaakt, ik denk niet dat het met alcohol ook 'out of the blue' was gebeurd, daar is meestal de aanleiding iets uit de realiteit, geen hallicunatie)
Mod edit by Jorrit on 18-12-2006 18:08 (100%)
Lukaz    posted on 18-12-2006 18:07
Met andere woorden ik heb gelijk en je weet niks anders te zeggen als dat dat niet de stelling is?

Goed dan maak ik dat de stelling
User edit by Lukaz on 18-12-2006 @ 18:08:21 (100%)
Sandr    posted on 18-12-2006 18:08
Ja en dan moet je sex ook gaan verbieden want daar komen ongewenste zwangerschappen en soa's van.

Als je echt zwanger wilt worden doe je dat maar via kunstmatige inseminatie!

Met andere woorden, btje onzin om alles te verbieden. Maar je slikt of spuit je zelf sneller dood dan dat je jezelf dood drinkt.

En door harddrugs legaal te maken maak je het meer bereikbaar voor iedereen.
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 18-12-2006 @ 18:09:37 (100%)
Jorrit    posted on 18-12-2006 18:10
Met andere woorden ik heb gelijk en je weet niks anders te zeggen als dat dat niet de stelling is?

Goed dan maak ik dat de stelling

Lees eens wat onder mijn post tussen haakjes staat anders?

Met andere woorden: je alcohol punt is onrelevant.
(En wat denk je wat meer culturele / sociale verwikkeling heeft met de maatschappij, alcohol of harddrugs? Wat denk je dat de gevolgen dus zullen zijn bij het verbieden van alcohol tov. het verbieden van harddrugs?)
Mod edit by Jorrit on 18-12-2006 18:22 (76%)
HouseArrest    posted on 18-12-2006 18:26
Was bij Q-dance athans nog niet zo, mensen mochten geen enkele soort van drugs mee naar binnen nemen, alhoewel ik heel veel wietlucht rook binnen, die mensen die komen er vaak toch wel doorheen.
Lukaz    posted on 18-12-2006 18:54
@ Jorrit:  Makkelijk zeggen eh als ik mn post al heb getiktWinking my eye
message changed by Jorrit on 18-12-2006 18:08:32 (100%)

Wat denk je dat de gevolgen dus zullen zijn bij het verbieden van alcohol tov. het verbieden van harddrugs?

Niks positief, het gebeurd toch! dat zei ik int begin toch ook alWinking my eye

de mensen die echt behoefte aan een lijntje of pilletje hebben doen het toch wel!

Dus zoals ik al zei, niks verbieden!

En over mn Alcohol voorbeelden was naar aanleiding van dat jij zei dat iemand, iemand anders wou slaan (= klapperij) maar wat met alcohol veel vaker gebeurd!
En aangezien ik kan opmaken uit jouw posts, dat jij de drugs wil verbieden neem ik aan dat dat naar aanleiding is van de iets te groot uitgevallen skippibal..

Jorrit    posted on 18-12-2006 19:26
En over mn Alcohol voorbeelden was naar aanleiding van dat jij zei dat iemand, iemand anders wou slaan (= klapperij) maar wat met alcohol veel vaker gebeurd!

Lees dan! Er staat duidelijk dat dit incident voorkwam uit een hallucinatie, iets wat je bij alcohol toch wat minder vaak meemaakt. Bij alcohol is de reden vaak iets feitelijks als elkaar aanstoten ofzo.

Dus zoals ik al zei, niks verbieden!

Harddrugs is verboden.
lrfist    posted on 18-12-2006 19:36
niet meer dan normaal... ze krijgen er zelf alleen last mee als ze hard-drugs toelaten omdat ze dan illegale praktijken toelaten.

persoonlijk vind ik dat iedereen zelf moeten weten wat hij doet.
ik ben niet tegen het homohuwelijk, maar ik ben geen homo.
ik heb niets tegen abortus, ook al zou ik het niet laten doen (in het hypothetische geval dat ik een vrouw was geweest)
ik heb niets tegen harddrugs, alhoewel ik zelf niet gebruik.

waar ik wel iets op tegen heb is anderen zonder hun medeweten drogeren, of zelf zo high als een pinguin in de auto kruipen. dan breng je anderen in gevaar.
diggersfan    posted on 18-12-2006 20:05
quote:
Poster: Jorrit
Lees dan! Er staat duidelijk dat dit incident voorkwam uit een hallucinatie, iets wat je bij alcohol toch wat minder vaak meemaakt. Bij alcohol is de reden vaak iets feitelijks als elkaar aanstoten ofzo.
Toch gek. Ik ga al jaren naar house-feesten, en zie zelden een vechtpartij. Iets wat ik van een "normale" stap-avond niet kan zeggen.

Anyway, ID&T staat totaal niet achter hun drugsbeleid. Maar helaas hebben ze geen keus.
http://www.id-t.nl/news-subpage.php?newsid=5398
Lukaz    posted on 19-12-2006 21:30
Poster: Jorrit

het gaat om het gevolg van de hallucinatie..
De klapperij.. en dat komt veel vaker voor bij Alcohol als bij Drugs,
maar wat laten we er maar over ophouden, want jij denkt toch dat je gelijk hebt en daar blijf je vast wel bij

[Edit:  Laiback, wat is jouw mening eigenlijk?
User edit by Lukaz on 19-12-2006 @ 21:32:45 (10%)
Jorrit    posted on 19-12-2006 21:59

maar wat laten we er maar over ophouden, want jij denkt toch dat je gelijk hebt en daar blijf je vast wel bij

Goh wat kinderachtig zeg, ik probeer een normale discussie aan te gaan en jij gaat dit soort dingen roepen. Mij niet gezien.
Lukaz    posted on 19-12-2006 22:17
Als je een normale discussie wil aangaan..  lees mijn posts dan even goed, dan snap je dat ik gelijk heb Winking my eye
Laidback    posted on 19-12-2006 22:29
ik vind het wel goed op deze manier..
alleen schiet het niet echt op..
het grootste persentage van de drugsgebruikers op deze feesten gebruikt Hard-drugs.
een Jointje schiet namelijk niet op..
goed van ID&T dat ze dit nu hebben gelegaliseerd..
al denkik dat ze zichzelf hiermee schaakmat hebben gezet tegenover Hard-drugs..
en dat Soft-drugs strax weer illigaal gaat worden..
of ze laten Hard-drugs Beperkt toe. (1 of 2 pilletjes, of een max aantal Gram aan coke, om de dealers buiten te houden)

toch vind ik dat ze de laatste optie best kunnen doen..
beter in een Beschermde Omgeving /  met voldoende hulpverleners een pilletje of een lijntje,  dan zal de hele illigale Hype er ook achter weg zijn.. en word het voor dealers nix meer.. Happy, laughing
sinds een legaal product (op die feesten dan) nix opbrengt Happy, laughing
houd de dealers buiten de deur.. en iedereen is blij..
ik las hier ergens.. Alcohol maakt meer kapot..
valt mee.. de combinatie Hard/Soft-Drugs en Alcohol gaat het ze om! Happy, laughing
daarom schenken ze in een cofeeshop ook geen alcoholische dranken Winking my eye
Ft    posted on 20-12-2006 12:07
@ Laidback ... Maar op dit moment is harddrugs toch nog HELEMAAL verboden in Nederland? Als ID&T dan zijn beleid aan gaat passen zal denk ik de politie dr overal rondlopen omdat ze weten dat er veel mensen zijn die stuff bij hebben... Om het beleid tov harddrugs vanuit ID&T gezien te veranderen zal dus eerst het beleid van Nederland moeten veranderen... hier zijn ze al heel lang mee bezig, maar het is nog steeds niemand gelukt. Ook zal de Europese unie naar mijn mening niet echt blij zijn als wij ineens gaan zeggen dat harddrugs gewoon mag. Eruitgeknikkerd worden is wel het laatste wat de regering op dit moment wil, dus zullen ze de komende tijd het beleid niet aanpassen...

219 Users online: 127 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 171.952
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.867